Lumin U2 mini met botw vs Lumin U2

Gestart door Mao, januari 21, 2024, 16:21:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mao

Besloten om mijn Bluesound Node te upgraden naar een Lumin U2 streamer of de U2 mini maar wel met de losse voeding. Wie heeft er ervaring mee en beide toestellen naast elkaar beluisterd of getest. Verkopers gaan natuurlijk altijd voor de duurste versie maar zit tussen die toestellen daadwerkelijk een wereld van verschil. Ben bij diverse dealers langs geweest maar geen kan ze naast elkaar tonen of laten horen maar lullen je de oren van je kop.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Rowdy

Neem contact op met forumlid Spijkie. Hij heeft de Lumin U2 mini met sinds kort een upgrade voeding.

Spijkie

Citaat van: Mao op januari 21, 2024, 16:21:08Besloten om mijn Bluesound Node te upgraden naar een Lumin U2 streamer of de U2 mini maar wel met de losse voeding. Wie heeft er ervaring mee en beide toestellen naast elkaar beluisterd of getest. Verkopers gaan natuurlijk altijd voor de duurste versie maar zit tussen die toestellen daadwerkelijk een wereld van verschil. Ben bij diverse dealers langs geweest maar geen kan ze naast elkaar tonen of laten horen maar lullen je de oren van je kop.

Hallo Mao,

Ik ben van een auralic Aries mini met teddy pardo voeding naar een u2 mini gegaan. Ik denk darde auralic mini niet heel veel verschilt met de node.

De Lumin u2 mini alleen was al een behoorlijke stap vooruit tov de auralic met teddy pardo. De u2 mini is rechtstreeks op de dac van mijn lyngdorf aangesloten. Ik hoorde veel goede verhalen over de voeding te upgraden, ervaring ook met de auralic gehad. Als je kiest voor de botw voeding dan behoud je garantie.

Ik heb ze niet naast elkaar geluisterd, omdat de mini er eerst was en ik was toen in de markt voor een andere streamer. Niet dat ik het budget had voor een u2  ::) .

In mijn setup vind ik de Lumin u2 mini prima, nu met Plixir voeding wel weer een duidelijke stap voorwaarts. Ik vind het verschil in budget met de u2 errug groot.

Lang verhaal kort, de voeding upgrade is erg mooi. Maar ik kan je niks vertellen over de U2.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

MichielB

Een erg mooie set! Je gebruikt de interne DAC van de McIntosch MC2700?
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Mao

Thanks Spijkie wat je al schreef verschil in budget tussen U2 mini en U2 is groot en is het dat verschil wel waard. Ik zit niet te wachten op verschillen met 6 cijfers achter de komma. Moet wel leuk blijven.

Ja de Lumin gaat in de DAC2 van de C2700. En ik kies voor de COAX aansluiting.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Spijkie

Citaat van: Mao op januari 22, 2024, 09:08:26Thanks Spijkie wat je al schreef verschil in budget tussen U2 mini en U2 is groot en is het dat verschil wel waard. Ik zit niet te wachten op verschillen met 6 cijfers achter de komma. Moet wel leuk blijven.

Ja de Lumin gaat in de DAC2 van de C2700. En ik kies voor de COAX aansluiting.

Heel begrijpelijk , het beste hoe ik de mini kan omschrijven is dat h8j de ingebouwde dac echt in z'n greep houd. Alles blijft overeind.

Eventuele modificatie is ook zelf te doen voor de voeding.

Ben benieuwd naar je keuze en wat je ervan gaat vinden.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mao

Als ik voor de mini ga is dat meteen met de betere voeding.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

MichielB

Als je met de interne DAC van de McIntosh speelt zou ik neigen naar de U2 Mini mer een goede LPS. Een erg mooie is die van Ediscreation, heb inmiddels met mooi resultaat een aantal D2's geupgrade.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Mao

Hoi iedereen bedankt voor wat input de uiteindelijke keuze is gevallen op de Lumin U2. Is natuurlijk een stuk duurder dan de mini met betere voeding.

Uiteindelijke beslissing was dat ik eigenlijk de U2 meer in de lijn van mijn set vond passen en eigenlijk geen compromissen wou sluiten.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Mao

Inmiddels zit de U2 in de keten. Eerste indruk is dat het wat minder wollig klinkt en wat meer ruimte in het hoog. Nog ff wat uurtjes draaien dan zal alles op zijn plek komen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Spijkie

Citaat van: Mao op januari 31, 2024, 13:48:32Hoi iedereen bedankt voor wat input de uiteindelijke keuze is gevallen op de Lumin U2. Is natuurlijk een stuk duurder dan de mini met betere voeding.

Uiteindelijke beslissing was dat ik eigenlijk de U2 meer in de lijn van mijn set vond passen en eigenlijk geen compromissen wou sluiten.

Die snap ik wel, je speelt via coax toch en niet via usb ? Of heeft je dac wel een usb ingang ? De U2 heeft een betere usb out dan de mini, als t kan zou ik die wel proberen als ik jou was.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mao

Citaat van: Spijkie op februari  3, 2024, 18:35:07Die snap ik wel, je speelt via coax toch en niet via usb ? Of heeft je dac wel een usb ingang ? De U2 heeft een betere usb out dan de mini, als t kan zou ik die wel proberen als ik jou was.

Gr Spijkie

Ja speel hem via coax de usb daar ga ik zeker ff mee experimenteren ik zou zowel coax als usb kunnen aansluiten. En kunnen omschakelen met de afstandsbediening van de McIntosh. Heb ff geen USB kabeltje male male bij de hand. En buiten dat eerst ff wat vlieguren maken met de U2.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Spijkie

Snap ik, bij mijn lyngdorf was t verschil tussen coax of usb erg groot. Hoe en waarom geen idee.

Heel plezier met je mooie aanwinst! Heerlijk om zo je muziek weer wat te her ontdekken

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mao

Ondertussen speel ik al weer een maandje via de USB. Ik denk dat ik wat te vroeg op de USB ben overgestapt om een goed beeld te vormen met de coax. Verschil was best wel groot maar ik denk dat de Lumin nog niet lekker was ingespeeld. Ik blijf bij de USB uitgang spelen. De Lumin schakeld bij gebruik van USB de rest van de uitgangen uit en het duurt een paar minuten voor de Lumin weer aangaat. Waarschijnlijk interne s/w aanpassing als je USB gebruikt. Verder is het voordeel als je de Mac uitzet de Lumin meteen in de standby gaat. En hij dan ook Roon uitzet.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Huub-13

Citaat van: Spijkie op februari  3, 2024, 20:36:04Snap ik, bij mijn lyngdorf was t verschil tussen coax of usb erg groot. Hoe en waarom geen idee.
Gr Spijkie

Getriggerd door deze opmerking (en omdat ik ook met een Lyngdorf speel) heb ik eens een USB-kabeltje van de printer gepikt en daarmee mijn Hifi Rose streamer en de Lyngdorf versterker verbonden. Eerste keer dat ik ooit een USB-verbinding voor audio-doeleinden gebruik, eerder altijd coax of optisch.
Het resultaat vind ik opmerkelijk goed.
Met name de definitie van zangstemmen (verstaanbaarheid) en muziekinstrumenten is een stuk(je) beter.
Heb verder ook geen idee waarom dit zo is. Goeie tip, bedankt!  :clapping:
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

addesmo

Spendeer een beetje geld aan een goede usb kabel!
Ik hoor zeker verschil tussen een Telluriumq black en een Ansuz x2

Huub-13

Citaat van: addesmo op april  1, 2024, 14:31:05Spendeer een beetje geld aan een goede usb kabel!
Ik hoor zeker verschil tussen een Telluriumq black en een Ansuz x2
Komt waarschijnlijk nog wel.
Dit was om even te proberen en was een onverwacht succes!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Spijkie

Citaat van: Huub-13 op april  1, 2024, 11:36:31Getriggerd door deze opmerking (en omdat ik ook met een Lyngdorf speel) heb ik eens een USB-kabeltje van de printer gepikt en daarmee mijn Hifi Rose streamer en de Lyngdorf versterker verbonden. Eerste keer dat ik ooit een USB-verbinding voor audio-doeleinden gebruik, eerder altijd coax of optisch.
Het resultaat vind ik opmerkelijk goed.
Met name de definitie van zangstemmen (verstaanbaarheid) en muziekinstrumenten is een stuk(je) beter.
Heb verder ook geen idee waarom dit zo is. Goeie tip, bedankt!  :clapping:

Ik heb begrepen dat de usb module ook direct een andere / betere dac is dan de standaard dac van de lyngdorf. Kwam t laatst tegen in een review. Mooi dat t zo uitpakt!
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.