cd speler versus platenspeler

Gestart door astrobart, mei 19, 2007, 08:39:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

molle

Citaat van: stefan_82 op juni  9, 2007, 21:09:20
damn hij staat VERTICAAL  :o


;D

...ik vermoed van wel...heb binnenkort een afspraak om hem eens te laten 'bekijken' .. moet toch nog een Kimber Hero laten fixen (@molle:  ;)..met iets te veel te passen zijn er nog ledjes afgesprongen..)

;D

Aiai, dus je hebt alleen nog de kabel dan ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

stefan_82

#101
Citaat van: molle op juni  9, 2007, 22:13:16
;D

Aiai, dus je hebt alleen nog de kabel dan ;D

doordat er een letje extra is afgesprongen maakt hij geen contact meer dus moet de wtb vervangen worden -alleen moet ik nog zien waar- Via hifisupply gaat het, maar dan kost de verzendig al evenveel dan de reparatie  :-\   dus ga ik eens kijken bij francis..die heeft ook wbt's...ivm thorens  Zoals je weet is er geen aarding en hoor ik soms een lichte zindering in mijn speakers...moet dit even chekken maar kan dit eventueel niet komen doordat de thorens pal naast mijn speaker staat?

stefan

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stefan_82

Citaat van: advr op juni  9, 2007, 22:08:48
super simpel te zien, als je de schaduw van je arm op de plaat bekijkt en je kijkt een beetje in het verlengde van de arm dan moet de schaduw op de plaat evenwijdig lopen aan de arm, dan is ie horizontaal ;D ;D

oink?  schaduw die valt is toch afhankelijk van de hoek vd lichtbron? of hoe bedoel je het..
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

advr

Citaat van: stefan_82 op juni  9, 2007, 23:23:55
oink?  schaduw die valt is toch afhankelijk van de hoek vd lichtbron? of hoe bedoel je het..
als je van boven naar op de lp kijkt zie je atijd een schaduw van je arm op je plaat, ongeacht hoe de lichtbron hangt. 8)

probeer maar eens. als je die schaduw evenwijdig aan de arm ziet dan is de arm horizontaal tov de lp O0

kijk gewoon maar eens bovenop je arm en beweeg even van links naar rechts, dan ga je je arm zien op de lp. ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

neverywhere

En de beste manier om deze spiegeling te controleren is natuurlijk om er een cd onder te leggen! ;D
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

stefan_82

Citaat van: neverywhere op juni 10, 2007, 13:34:17
En de beste manier om deze spiegeling te controleren is natuurlijk om er een cd onder te leggen! ;D

AAAA SPIEGELING  O0
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

advr



hier duidelijk te zien, daar heb je geen CD voor nodig ;D ;D

opgehoepeld met die cd's ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

astrobart

Echt die tikjes vallen niet op als je een gezellig plaatje draait met een vette fles wijn en een knapperent openhaardvuur ;D

pburmie

Citaat van: astrobart op juni 11, 2007, 07:55:00
Echt die tikjes vallen niet op als je een gezellig plaatje draait met een vette fles wijn en een knapperent openhaardvuur ;D

Oeps, als neverywhere dit maar niet leest!  ;) ;D
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

neverywhere

Citaat van: astrobart op juni 11, 2007, 07:55:00
Echt die tikjes vallen niet op als je een gezellig plaatje draait met een vette fles wijn en een knapperent openhaardvuur ;D


Ik ben dan toch een beetje bang voor vette vingers op die plaat....gaat ie voortaan nog harder knetteren...Overigens is dat wel een voordeel van de cd :je hoeft niet eerst hout te hakken voor een open haard vuur om de bijgeluiden te verdoezelen....cd kun je gewoon in een stille kamer afspelen.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Alco

CitaatIk ben dan toch een beetje bang voor vette vingers op die plaat

Als je een LP verkeerd uit de hoes haalt en/of vasthoud...dan kan ik 't me voorstellen.
Normaliter pak ik een LP uit de hoes met de vingertoppen op 't label en de duim om de rand.
Op de plaat zelf zou dus geen vette vingers kunnen komen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

neverywhere

Zo hoort dat wel, liefst natuurlijk met handschoentjes maar je kan het heel voorzichtig ook op deze wijze proberen....trouwens wel eens zo,n figuur als tiesto bezig gezien met grammofoonplaten? Als hij ooit het lef had om MIJN grammofoonplaten zo wild en onbehoorlijk te behandelen dan had ie terstond een probleem:pakken echt alles met hun vette knuisten beet! >:(
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Alco

#112
Citaattrouwens wel eens zo,n figuur als tiesto bezig gezien met grammofoonplaten? Als hij ooit het lef had om MIJN grammofoonplaten zo wild en onbehoorlijk te behandelen dan had ie terstond een probleem:pakken echt alles met hun vette knuisten beet!

Nou, inderdaad!  pure mishandeling ::)

Trouwens,....sommige mensen kunnen er ook wat van met CD's.
Ik haalde weleens CD's uit de bieb, die net nieuw waren binnen gekomen.
Na een paar keer uitgeleend te zijn kon ik 'm lenen, en ik verbaasde me soms om de hoeveelheid krassen e.d.  :o
Zelfs m'n oudste CD (uit 1986) ziet er nog uit alsof ik 'm vorige week net heb gekocht.



Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

eddy135

Citaat van: neverywhere op juni 11, 2007, 17:36:27
Zo hoort dat wel, liefst natuurlijk met handschoentjes maar je kan het heel voorzichtig ook op deze wijze proberen....trouwens wel eens zo,n figuur als tiesto bezig gezien met grammofoonplaten? Als hij ooit het lef had om MIJN grammofoonplaten zo wild en onbehoorlijk te behandelen dan had ie terstond een probleem:pakken echt alles met hun vette knuisten beet! >:(
Ach, met die k*t muziek van Tiesto, die ook nog veel te hard draait, maakt het toch niet veel uit.
;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Alco

CitaatAch, met die k*t muziek van Tiesto, die ook nog veel te hard draait, maakt het toch niet veel uit.

Da's waar... ;D  en blijkbaar denkt ie er zelf ook zo over ::)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)