muziek fidelity m1 dac - vandaag binnen gekregen

Gestart door AudioMen, augustus 27, 2010, 01:40:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudioMen

Vandaag heb ik mijn nieuwe muziek fidelity m1 dac binnen gekregen. ::)
Deze natuurlijk direct aangesloten en geluisterd.
Uiteraard moet deze DAC nog inspelen en zal hij nog veel beter gaan klinken, maar wil jullie mijn ervaring "koud" uit de door niet onthouden.

Nadat de TNT het pakketje had afgeleverd natuurlijk direct de doos open maken en aansluiten.
Het aan sluiten heb ik gedaan met een XLR kabel van W&M audio (had ik ook erbij besteld) en een coax digitale kabel van hetzelfde merk.
Als loopwerk heb ik mijn eigen cd speler gebruikt, een Sony XA555ES. Tevens was de cd speler ook nog rechtstreeks aangesloten op de versterker (Sony FA777ES).
Hierdoor kan ik snel en makkelijk tussen interne dac en de externe dac schakelen. Aangezien de Sony geen slechte cd speler is en de m1 dac nog moest worden in gespeelt, had ik verwacht dat de Sony cd speler wel beter zou klinken.

Ik weet nu beter, het geluid was veel meer los. details zijn nu nog rijker aanwezig als anders. Ook is de dac zeer aangenaamd om naar te luisteren.
Nu weet ik natuurlijk niet in hoever de XLR aansluiting mee speelt in deze nu reeds aanwezige verbetering, maar het was veel beter dan verwacht.

Zodra de DAC is ingespeeld, zal ik met meer detail de ervaringen met jullie delen.

Greetz,

Audiomen

Richi

Leuk om te horen dat je nieuwe DAC goed bevalt. Nu nog even de tijd nemen om te horen of het echt een blijvertje is of dat het andere geluid je in eerste instantie aanstaat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a