Panasonic 32LX500 of Panasonic 37PE55

Gestart door Roksan, oktober 7, 2005, 05:46:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roksan

Hallo,

In december wil ik van mijn 13e maand een LCD of plasma scherm gaan kopen. De maximale grote is 37 inch. Nu heb ik de 32LX500 een keer gezien en vond dit één van de beste LCD schermen in deze prijsklasse. Goede zwart waardes en ook met normale tv uitzendingen nog fatsoenlijk beeld. De 37PA50 geldt eigenlijk hetzelfde voor. Maar in de winkel heb ik nog steeds niet het gevoel van yes dit is het.

Nu komt binnenkort de 37PE55 op de markt met HDMI aansluiting (is in Duitsland al te koop voor rond de 1700 euro). Deze komt in dezelfde prijsklasse als de LX500. De bedoeling is dat ik nog een Samsung DVD 950 ga kopen zodat ik het scherm via HDMI kan aansturen.

Welke van de twee nu te kiezen? De volgende punten vind ik belangrijk:
HDMI aansluiting
Goede beeldkwaliteit bij normale televisie uitzendingen
Uiteraard goede tot zeer goede beeldkwaliteit bij DVD weergave
HD is zeker geen must
Goed contrast met daglicht
Goed beeld in een donkere kamer omdat wij vaak TV kijken met alleen maar wat kaarslicht aan
Kind veilig. Mijn zoontje van vier vergeet nog wel eens na een DVD de TV uit te zetten (mogelijk inbrand gevaar mij een plasma, of is dit al achterhaald?)

Ik heb al heel veel gekeken en gezocht op diverse forums over LCD en plasma. Ook in de winkel heb ik al tientallen modellen gezien. Op de forums zweert de een bij een LCD de ander bij een plasma. Maar iedere keer als ik in de winkel geweest ben, heb ik niet het gevoel van yes dit is het. Ik heb nu een Panasonic 28PX10 staan en deze geeft een goed beeld, maar is inmiddels een aardige sta in de weg bij onze huidige inrichting.

Bedankt voor jullie reacties.

Paul
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO