RvD zijn setje (Amplitude 16)

Gestart door RvD, juli 24, 2007, 20:49:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PascalP

Citaat van: vik op mei 24, 2021, 10:21:23
Mezelf even quoten: (voordat ik iedereen op mijn dak krijg. )

Ik heb het over het verschil in formaat hè en niet de geluidskwaliteit. M&K klinkt heel erg fijn!  :angel:

Daar red je jezelf mooi uit  :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Citaat van: vik op mei 24, 2021, 10:24:26
@ Rudy: Frank vroeg als eerste waar hij bij jou in de buurt goede frikandellen kan eten en nee dit is echt geen geintje  :P

Jij hebt vast wel tips  :angel:

Voor de lunch is dat een probleem vanwege dat virus gaan ze pas om 16:30 uur open. Normaal gezien hoef je maar een paadje door te lopen bij mij in de straat en dan om de hoek.

Als pleister op de wond krijgt die verse worstenbroodjes van de bakker uit ons dorp met tussendoor Limburgse vlaai.  ;)

Zie je morgen !
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Richard70…

Citaat van: vik op mei 24, 2021, 10:24:26
@ Rudy: Frank vroeg als eerste waar hij bij jou in de buurt goede frikandellen kan eten en nee dit is echt geen geintje  :P

Jij hebt vast wel tips  :angel:
Als je op de route zit  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

#279
Vandaag was het dan zover Trinnov installatie dag  :pompom:

Rond 9:30 uur arriveerde Frank van CM Duitsland al, zijn eerste aandachtspunt bij binnenkomst was dat 1 surround speaker te dicht op de zitplaats stond. Terwijl we bezig waren om dit te verzetten arriveerde ook Vik. Na dit aangepast te hebben werd er eerst geluisterd naar de Marantz AV8805 om een uitgangspunt te hebben en om een beetje een idee te krijgen wat mijn smaak was wat afstelling betreft. Hierna heeft hij eerst een REW meting gedaan wat hem echt niet tegenviel voor een woonkamer was hij zelfs verbaasd zonder akoestische aanpassingen.

Toen werd de Marantz afgekoppeld en de Trinnov tevoorschijn gehaald en aangesloten, wat een beauty is het toch ook met zijn volledig aluminium front.  :wub: Nu kon het echte werk beginnen de eerste meting maken en vandaar uit verder fine tunen. Er is zeer veel muziek gepasseerd eerst met stereo begonnen en daarna werd pas surround uitgewerkt. Wat een geweldig bass management heeft die trinnov toch. De bass van de center wordt geroute naar de sub die rechtsvoor staat samen met het LFE. Aan de achterzijde wordt ook de bass geroute naar de sub die links achter staat van de surrounds samen met het LFE. Er is ook gespeeld met de remapping en dat voegt ook echt enorm veel toe in mijn situatie.

De tijd vliegt echt op zo'n dag om 15:00 uur hebben we weer van elkaar afscheid genomen met allemaal een zeer tevreden gevoel, vooral ik zelf waar het natuurlijk uit eindelijk om gaat maar Vik zijn mening stelde ik zeker op prijs tijdens het fine tune proces.

Het werd samengevat als een concertzaal in de woonkamer het is ver boven verwachting gelukt.  :clapping:

Dit resultaat was met geen enkel ander merk gelukt in de huiskamer dat is me ook nog wel even duidelijk gemaakt. Mocht er iemand in de markt zijn voor een Trinnov dan mag je altijd bij mij komen luisteren.

Hier de foto's ook van de wijziging aan de achterzijde.


Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

blackmail

van harte gefeliciteerd met je nieuwe speeltje.
ik hoop dat je er veel plezier van gaat krijgen.
zoals ik van je act-4 heb.
mvg
martin schouten
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

RvD

Thnx Martin.

Jij ook veel plezier met de ACT-4.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Van harte gefeliciteerd Rudy met deze geweldige machine.  :thumbs-up:
En jij maar denken dat het de ACT-4 al 'perfect' was... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: RvD op mei 25, 2021, 16:47:07
Vandaag was het dan zover Trinnov installatie dag  :pompom:

Rond 9:30 uur arriveerde Frank van CM Duitsland al, zijn eerste aandachtspunt bij binnenkomst was dat 1 surround speaker te dicht op de zitplaats stond. Terwijl we bezig waren om dit te verzetten arriveerde ook Vik. Na dit aangepast te hebben werd er eerst geluisterd naar de Marantz AV8805 om een uitgangspunt te hebben en om een beetje een idee te krijgen wat mijn smaak was wat afstelling betreft. Hierna heeft hij eerst een REW meting gedaan wat hem echt niet tegenviel voor een woonkamer was hij zelfs verbaasd zonder akoestische aanpassingen.

Toen werd de Marantz afgekoppeld en de Trinnov tevoorschijn gehaald en aangesloten, wat een beauty is het toch ook met zijn volledig aluminium front.  :wub: Nu kon het echte werk beginnen de eerste meting maken en vandaar uit verder fine tunen. Er is zeer veel muziek gepasseerd eerst met stereo begonnen en daarna werd pas surround uitgewerkt. Wat een geweldig bass management heeft die trinnov toch. De bass van de center wordt geroute naar de sub die rechtsvoor staat samen met het LFE. Aan de achterzijde wordt ook de bass geroute naar de sub die links achter staat van de surrounds samen met het LFE. Er is ook gespeeld met de remapping en dat voegt ook echt enorm veel toe in mijn situatie.

De tijd vliegt echt op zo'n dag om 15:00 uur hebben we weer van elkaar afscheid genomen met allemaal een zeer tevreden gevoel, vooral ik zelf waar het natuurlijk uit eindelijk om gaat maar Vik zijn mening stelde ik zeker op prijs tijdens het fine tune proces.

Het werd samengevat als een concertzaal in de woonkamer het is ver boven verwachting gelukt.  :clapping:

Dit resultaat was met geen enkel ander merk gelukt in de huiskamer dat is me ook nog wel even duidelijk gemaakt. Mocht er iemand in de markt zijn voor een Trinnov dan mag je altijd bij mij komen luisteren.

Hier de foto's ook van de wijziging aan de achterzijde.



Leuk om te lezen! Ben wel voorzichtig met het wijzigen van de settings in het advanced gedeelte van de optimizer.
Kun je eens wat screenshots posten van de meting? Bijv. van de samenvatting onder positions, en van de optimizer settings?

RvD

Citaat van: papaleo op mei 25, 2021, 17:48:47
Van harte gefeliciteerd Rudy met deze geweldige machine.  :thumbs-up:
En jij maar denken dat het de ACT-4 al 'perfect' was... ;)

Dankjewel ja gelukkig is de meerprijs nu ook gerechtvaardigd.  ;D

Citaat van: Teejoo op mei 25, 2021, 18:05:07
Leuk om te lezen! Ben wel voorzichtig met het wijzigen van de settings in het advanced gedeelte van de optimizer.
Kun je eens wat screenshots posten van de meting? Bijv. van de samenvatting onder positions, en van de optimizer settings?

Er is een backup gemaakt die ik niet kan verwijderen, kun je een slotje opzetten in het menu. Ik zal later eens kijken voor die screenshots.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Citaat van: RvD op mei 25, 2021, 18:21:06
Er is een backup gemaakt die ik niet kan verwijderen, kun je een slotje opzetten in het menu. Ik zal later eens kijken voor die screenshots.
Doe jezelf een plezier, steek een lege usb stick achterin als hij aanstaat. Je krijgt dan een pop-up en dan kun je van alles een externe backup maken.

Leuk om andermans screenshots te zien. Heb je ook nog een screenshot van de position summary en main settings van de optimizer? Zo te zien gebruik je Amplitude & Puls. Ik zou ook nog eens een setting met according to L&R aanmaken en die eens beluisteren.

PascalP

Nou Rudy, dat ziet er heel netjes uit hoor! En ook keurige meting als ik het zo zie!  :clapping:

Heel veel plezier ervan  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf Rudy. Heel veel (luister)plezier ermee! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RvD

Citaat van: Teejoo op mei 25, 2021, 19:24:17
Doe jezelf een plezier, steek een lege usb stick achterin als hij aanstaat. Je krijgt dan een pop-up en dan kun je van alles een externe backup maken.

Leuk om andermans screenshots te zien. Heb je ook nog een screenshot van de position summary en main settings van de optimizer? Zo te zien gebruik je Amplitude & Puls. Ik zou ook nog eens een setting met according to L&R aanmaken en die eens beluisteren.

Bedankt voor de tip ga ik doen.

Iets anders beluisteren komt later wel voor nu even rust.  :)

Citaat van: PascalP op mei 25, 2021, 19:34:30
Nou Rudy, dat ziet er heel netjes uit hoor! En ook keurige meting als ik het zo zie!  :clapping:

Heel veel plezier ervan  :popcorn:

Thnx Pascal

Citaat van: Jean Sibelius op mei 25, 2021, 21:24:22
Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf Rudy. Heel veel (luister)plezier ermee! 8)

Jij ook bedankt Jan, na 5 jaar staat hij er dan toch bij mezelf in het meubel.  8)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

buckler

Jij heb een geweldige dag achter de rug  :coffee:
De curves zien er ook super uit... zover ik er verstand van heb dan he.
Prachtige machine en geniet er met volle teugen van.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

anton

Heel erg mooi Rudy !!!! See you soon  :pompom: :coffee:

DofN

Citaat van: RvD op mei 20, 2021, 18:57:08


Leo de Lyngdorf heeft zeker op het lijstje gestaan dit was eigenlijk ook het plan (MP40), maar na de foto's delen met CM hoe mijn situatie is was zijn enige advies Trinnov. Ik zit vrij dicht op de muur daar zou het al direct mis gaan met RP. Ook staan de fronts en center niet symmetrisch ook daar bied de Trinnov een uitkomst met hun remapping. (..)

Ik ben benieuwd. Want Lyngdorf kan ophoping van het laag door een muur waar je praktisch tegenaan zit niet oplossen, net als dat naar mijn weten geen enkele DSP dat kan oplossen, of misschien met multisubs. Ik denk dat de Trinnov en Lyngdorf processor die >4 subs apart van elkaar kan inregelen, hier uiteindelijk ongeveer hetzelfde doen en kunnen. Alhoewel Lyngdorf een black box is weet je het niet zeker en kan je alleen afgaan op wat je hoort. Als je de reviews leest is er weinig verschil tussen een goed ingeregelde Trinnov vs Lyngdorf, en beetje afhankelijk van waar je leest schijnt er een lichte voorkeur voor de 1 dan voor de ander te zijn :)

Wat is remapping precies? Instellingen met tijd en volume vanwege de assymetrische opstelling? Dat is toch wat Lyngdorf standaard doet, en wat minidsp ook al kan en doet?

Begrijp me niet verkeerd. Ik snap heel goed waarom mensen voor Trinnov of juist voor Lyngdorf (of minidsp) zouden kiezen want het zijn verschillende producten, alleen ben ik benieuwd naar jouw inhoudelijke afwegingen mbt deze twee punten die bij jou de doorslag gaven?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Citaat van: DofN op mei 26, 2021, 08:25:28
Ik ben benieuwd. Want Lyngdorf kan ophoping van het laag door een muur waar je praktisch tegenaan zit niet oplossen, net als dat naar mijn weten geen enkele DSP dat kan oplossen, of misschien met multisubs. Ik denk dat de Trinnov en Lyngdorf processor die >4 subs apart van elkaar kan inregelen, hier uiteindelijk ongeveer hetzelfde doen en kunnen. Alhoewel Lyngdorf een black box is weet je het niet zeker en kan je alleen afgaan op wat je hoort. Als je de reviews leest is er weinig verschil tussen een goed ingeregelde Trinnov vs Lyngdorf, en beetje afhankelijk van waar je leest schijnt er een lichte voorkeur voor de 1 dan voor de ander te zijn :)

Wat is remapping precies? Instellingen met tijd en volume vanwege de assymetrische opstelling? Dat is toch wat Lyngdorf standaard doet, en wat minidsp ook al kan en doet?

Begrijp me niet verkeerd. Ik snap heel goed waarom mensen voor Trinnov of juist voor Lyngdorf (of minidsp) zouden kiezen want het zijn verschillende producten, alleen ben ik benieuwd naar jouw inhoudelijke afwegingen mbt deze twee punten die bij jou de doorslag gaven?
3D Remapping is dat je elke luidspreker in een 3D ruimte virtueel kan verplaatsen. Het lijkt dan dat de luidspreker op een andere plek staat/hangt wat voor asymmetrische opstellingen een mooie uitkomst kan zijn.

Volgens mij is Trinnov de enige die dat kan, in ieder geval van de AV-(pre)processoren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vik

Veel plezier Rudy!

Het eindresultaat was boven de verwachting en ook de meting van de ruimte was verrassend goed. Zelfs een RT 60 waarde van 0.3 en dat voor een huiskamer  :clapping:

Nergens een vervelende dip dus appeltje-eitje voor de Trinnov.

Inderdaad de bass management is ook super geregeld. Een sub rechts voor voor de fronts en center. En voor de surrounds de sub links achter en LFE uiteraard allemaal samen.

Goed idee van Teejoo om zijn advies even op te volgen met de USB stick. Alles kan uiteindelijk crashen.  8)

Een probleempje moeten we nog even zien te tacklen en dat is de ARC werkend zien te krijgen met jouw Panasonic televisie van inmiddels alweer 5 jaar oud.  En ook voor het vervangen van de band tweeter van 1 Vulkan speaker die pikken wij ook op.  ;)

We gingen weg met een tevreden resultaat, behalve Frank die zonder frikandel het land heeft verlaten  :laugh: :laugh:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DofN

Citaat van: TabCam op mei 26, 2021, 08:33:54
3D Remapping is dat je elke luidspreker in een 3D ruimte virtueel kan verplaatsen. Het lijkt dan dat de luidspreker op een andere plek staat/hangt wat voor asymmetrische opstellingen een mooie uitkomst kan zijn.

Volgens mij is Trinnov de enige die dat kan, in ieder geval van de AV-(pre)processoren.

De inmeetprocedure is anders. Maar met een meetlint kom je vermoedelijk net zo ver. Ik lees in de digitale folder eigenlijk weinig over wat er precies gebeurt. Maar het lijkt gewoon op wat Lyngdorf doet en wat je kan met minidsp.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

PascalP

Citaat van: vik op mei 26, 2021, 08:41:44
We gingen weg met een tevreden resultaat, behalve Frank die zonder frikandel het land heeft verlaten  :laugh: :laugh:

Komt Frank er wel overheen denk je?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Tabcam

Citaat van: DofN op mei 26, 2021, 08:47:36
De inmeetprocedure is anders. Maar met een meetlint kom je vermoedelijk net zo ver. Ik lees in de digitale folder eigenlijk weinig over wat er precies gebeurt. Maar het lijkt gewoon op wat Lyngdorf doet en wat je kan met minidsp.
jij wilt zeggen dat een meetlint even effectief is als een 3D microfoon? Kan jij speakers in hoogte verschuiven en op een plafond hangende luidsprekers verschuiven?

Volgens mij kunnen we met Dirac/MiniDSP/Lyngdorf wel de timing en dus de afstand veranderen maar lang niet zo geavanceerd als Trinnov dat kan. Ik weet ook niet of Trinnov dat met stereo even effectief doet maar de 3D microfoon houd ook rekening met reflecties in de ruimte en gebruikt die informatie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

#298
Citaat van: TabCam op mei 26, 2021, 08:59:40
jij wilt zeggen dat een meetlint even effectief is als een 3D microfoon? Kan jij speakers in hoogte verschuiven en op een plafond hangende luidsprekers verschuiven?

Volgens mij kunnen we met Dirac/MiniDSP/Lyngdorf wel de timing en dus de afstand veranderen maar lang niet zo geavanceerd als Trinnov dat kan. Ik weet ook niet of Trinnov dat met stereo even effectief doet maar de 3D microfoon houd ook rekening met reflecties in de ruimte en gebruikt die informatie.

Ach als het oor beter is als meetinstrument dan zullen de ogen dat ook kunnen zijn.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#299
Citaat van: TabCam op mei 26, 2021, 08:59:40
jij wilt zeggen dat een meetlint even effectief is als een 3D microfoon? Kan jij speakers in hoogte verschuiven en op een plafond hangende luidsprekers verschuiven?

Volgens mij kunnen we met Dirac/MiniDSP/Lyngdorf wel de timing en dus de afstand veranderen maar lang niet zo geavanceerd als Trinnov dat kan. Ik weet ook niet of Trinnov dat met stereo even effectief doet maar de 3D microfoon houd ook rekening met reflecties in de ruimte en gebruikt die informatie.

Nee daar heb je een punt. In de hoogte niet. Maar ik zie daar ook weinig nut bij monitoren of vloerstaanders. Fysiek wil je de tweeter op oorhoogte. Heb je luidsprekers voor aan het plafond of tegen de muur, dan zijn die ontworpen om daar te hangen met desgewenst afstraalgedrag. Maar misschien denk ik te simpel :)

Als het alleen om timing en afstand gaat kom je met een meetlint echt heel ver.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software