Mitch's set - New definition of music :)

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op september  1, 2014, 19:13:28
Bare wire aansluiten heeft eigenlijk nooit de voorkeur...

Waarom dat? Directer dan met een (schone) barewire kan toch niet? Vooropgesteld dat je met de aansluitingen voldoende druk kan uitoefenen.

Gr
Henk

garmtz

Citaat van: Onder013 op september  1, 2014, 19:57:20
Waarom dat? Directer dan met een (schone) barewire kan toch niet? Vooropgesteld dat je met de aansluitingen voldoende druk kan uitoefenen.

Ik heb luistertesten gedaan tussen bare wire en de QED Airloc en de laatste won... hiermee ondervonden dat met de beste pluggen (met hoge contactdruk op klein oppervlak) en de beste contactovergang tussen kabel en connector (krimpen onder hoge druk), het beter klinkt dan bare wire. Als je bare wire ECHT extreem strak aan kunt draaien (en daarbij vaak ook geleiders kapot draait), kan het wellicht gelijkwaardig zijn.

De meesten gebruiken niet zulke geweldige banaanpluggen of ze zijn slecht gesoldeerd. Dan zal het inderdaad minder klinken dan bare wire.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op september  1, 2014, 20:13:22
Ik heb luistertesten gedaan tussen bare wire en de QED Airloc en de laatste won... hiermee ondervonden dat met de beste pluggen (met hoge contactdruk op klein oppervlak) en de beste contactovergang tussen kabel en connector (krimpen onder hoge druk), het beter klinkt dan bare wire. Als je bare wire ECHT extreem strak aan kunt draaien (en daarbij vaak ook geleiders kapot draait), kan het wellicht gelijkwaardig zijn.

De meesten gebruiken niet zulke geweldige banaanpluggen of ze zijn slecht gesoldeerd. Dan zal het inderdaad minder klinken dan bare wire.

OK. Dank

Ik heb gemerkt dat vastzetten van aders die met zilverpasta (SilClear van mapleshade) zijn ingesmeerd, het uitstekend doen.

garmtz

Citaat van: Onder013 op september  1, 2014, 20:56:58
OK. Dank

Ik heb gemerkt dat vastzetten van aders die met zilverpasta (SilClear van mapleshade) zijn ingesmeerd, het uitstekend doen.

Ik ken het spul... Wordt altijd zo'n zootje... :)

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op september  1, 2014, 21:11:06
Ik ken het spul... Wordt altijd zo'n zootje... :)

hahaha, de kwast met vaste hand bedienen ;)

Ik zou het spul ook niet gebruiken in de luidsprekerklemmen. Het werkt wel uitstekend bij het monteren van spades of banaan op de ader en een heel dun laagje op het contactvlak.

twani

Pertinent niet om te zeiken, maar heb je dan de Elacs ook al wel eens open gehad en daar de kabelschoentjes (die op de drivers zitten geschoven) op een identieke manier behandeld?

Zou een vrij gemakkelijke excersitie moeten zijn.


We hebben het hier toch over één en dezelfde route die het signaal van amp naar driver aflegt?

Logisch zou dus zijn om alle contactpunten op dezelfde manier te behandelen.

Of zie ik iets over het hoofd?


Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  1, 2014, 21:35:39
Pertinent niet om te zeiken, maar heb je dan de Elacs ook al wel eens open gehad en daar de kabelschoentjes (die op de drivers zitten geschoven) op een identieke manier behandeld?

Zou een vrij gemakkelijke excersitie moeten zijn.


We hebben het hier toch over één en dezelfde route die het signaal van amp naar driver aflegt?

Logisch zou dus zijn om alle contactpunten op dezelfde manier te behandelen.

Of zie ik iets over het hoofd?

gesoldeerd. Bovendien ligt er nu een voorraadje draad om eens te testen wat dit brengt als vervanger voor de bestaande bedrading.

twani

Citaat van: Onder013 op september  1, 2014, 21:40:36
gesoldeerd. Bovendien ligt er nu een voorraadje draad om eens te testen wat dit brengt als vervanger voor de bestaande bedrading.
Ah oké, er is verder gedacht dus ;)


Púúr zilverdraad om te proberen?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  1, 2014, 21:48:28
Ah oké, er is verder gedacht dus ;)


Púúr zilverdraad om te proberen?

Nee, mono-kristal. Feinsilber heb ik al eens getest op de 4Pi tweeter

twani

Citaat van: Onder013 op september  1, 2014, 21:53:45
Nee, mono-kristal. Feinsilber heb ik al eens getest op de 4Pi tweeter

Ik heb een keer púúr zilver (van AE Europe dus wel écht) als speakerdraad gebruikt, daarvan ging het serieus "verrot" klinken.  Dún, koud en emotieloos.

Mono kristal is koper toch?  Zie ik veel meer in ;)

Mitch--

Citaat van: Onder013 op september  1, 2014, 21:40:36
gesoldeerd. Bovendien ligt er nu een voorraadje draad om eens te testen wat dit brengt als vervanger voor de bestaande bedrading.

pff heftig om te maken, gaf het een serieus verschil?

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Citaat van: Mitch-- op september  1, 2014, 22:02:45
pff heftig om te maken, gaf het een serieus verschil?

Het solderen gaf niet een serieus verschil. Toch laat ik me niet ontmoedigen om een ander soort bekadrading te proberen. Hoewel ik zeer tevreden ben met hoe de luidsprekers presteren, vind ik het leuk en interessant om dit soort proefjes te doen.

Ook in de hele keten van de stroomvoorziening doe ik van dit soort proefjes om achter de effecten te komen. Daar heb ik inmiddels al wat goede ervaringen opgedaan en resultaten behaald.

Gr
Henk

Mitch--

Citaat van: Onder013 op september  1, 2014, 22:28:07
Het solderen gaf niet een serieus verschil. Toch laat ik me niet ontmoedigen om een ander soort bekadrading te proberen. Hoewel ik zeer tevreden ben met hoe de luidsprekers presteren, vind ik het leuk en interessant om dit soort proefjes te doen.

Ook in de hele keten van de stroomvoorziening doe ik van dit soort proefjes om achter de effecten te komen. Daar heb ik inmiddels al wat goede ervaringen opgedaan en resultaten behaald.

Gr
Henk

Zo een btje knutselen is altijd leuk! (als je het ook kan, ik ben echt een ramp met een soldeerbout  :nopompom: ) Ga morgen de boormachine in mijn stands zetten, vier grote gaten in de onderkant maken, who knows maakt het verschil, en je ziet er toch niets van :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Citaat van: Mitch-- op september  1, 2014, 22:37:49
Zo een btje knutselen is altijd leuk! (als je het ook kan, ik ben echt een ramp met een soldeerbout  :nopompom: ) Ga morgen de boormachine in mijn stands zetten, vier grote gaten in de onderkant maken, who knows maakt het verschil, en je ziet er toch niets van :)

Je bedoelt in de onderplaat? Succes en pas op dat die gatenzaag niet teveel gaat splinteren als de zaag door het vlak komt.
Persoonlijk zie ik meer in een zo dun en licht mogelijke stand: waar weinig massa is, kan ook weinig resoneren.

Gr
Henk

Mitch--

Citaat van: Onder013 op september  1, 2014, 22:55:47
Je bedoelt in de onderplaat? Succes en pas op dat die gatenzaag niet teveel gaat splinteren als de zaag door het vlak komt.
Persoonlijk zie ik meer in een zo dun en licht mogelijke stand: waar weinig massa is, kan ook weinig resoneren.

Gr
Henk

Jaa de plaat waar de speakers op staan! Het is van mdf, dat splintert toch niet zo erg? Ik denk aan fishtanks, die zijn 'licht' en 'dun', maar even de spaarpot na de vakantie aanvullen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Even een stevig stuk tape plakken op de plek waar je gaat zagen dan splintert en rafelt het minder
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: Mitch-- op september  1, 2014, 22:58:54
Jaa de plaat waar de speakers op staan! Het is van mdf, dat splintert toch niet zo erg? Ik denk aan fishtanks, die zijn 'licht' en 'dun', maar even de spaarpot na de vakantie aanvullen :)

Mdf splintert inderdaad niet, maar breekt uit als je te veel kracht zet ;D

Succes,
Henk

Dirk

Citaat van: Mitch-- op september  1, 2014, 22:58:54
Jaa de plaat waar de speakers op staan! Het is van mdf, dat splintert toch niet zo erg? Ik denk aan fishtanks, die zijn 'licht' en 'dun', maar even de spaarpot na de vakantie aanvullen :)
de platen (van mijn ex-stands) zijn als ik het me goed herinner 18mm multiplex (dubbel op elkaar verlijmd), geen MDF  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Citaat van: Dynky op september  2, 2014, 07:07:02
de platen (van mijn ex-stands) zijn als ik het me goed herinner 18mm multiplex (dubbel op elkaar verlijmd), geen MDF  ;)

De onderkant inderdaad ;) de bovenkant niet die is van mdf, heb alle verf eraf geschuurd en daar kwam mdf onder vandaan :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op september  2, 2014, 11:08:24
De onderkant inderdaad ;) de bovenkant niet die is van mdf, heb alle verf eraf geschuurd en daar kwam mdf onder vandaan :)
Oplichter die DNKY :D

Dirk

gelukkig kreeg hij ze er bij, bovenop de plaatsing aan huis  :D :P

ik zou persoonlijk voor lagere fishtanks gaan, staat wat eleganter...imo

mijn mannetje heeft het wat (erg) druk, maar Joris heeft ook z'n kanalen, dus je hebt opties te over denk ik  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Citaat van: Dynky op september  2, 2014, 19:34:32
gelukkig kreeg hij ze er bij, bovenop de plaatsing aan huis  :D :P

ik zou persoonlijk voor lagere fishtanks gaan, staat wat eleganter...imo

mijn mannetje heeft het wat (erg) druk, maar Joris heeft ook z'n kanalen, dus je hebt opties te over denk ik  ;)

Ja de service met de aankoop van deze speakers was absoluut geweldig! :worship:

Denk ook over fishtanks, we zullen zien wat de toekomst brengt ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Mitch heeft intussen van mij een aanbieding gekregen mbt de fishtank stands

Achiel

Citaat van: Jumping Jack op september  1, 2014, 16:30:18
Schokkend is het alleen als je de kabel in de contactdoos steekt...  ;D. Ik heb ook een tijd bi-wire gespeeld, en nu single wire maar echt veel verschil merk ik toch niet. Ik ga wel binnenkort nog eens een andere (goedkope) bi-wire kabel proberen, enig voordeel is dat je die verbindingsplaatjes van de speakers niet meer hoeft te gebruiken...

Heb nog 2x 3,5 meter linn k400 liggen hoor  :)
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

AbZ

Citaat van: Onder013 op september  1, 2014, 22:55:47Persoonlijk zie ik meer in een zo dun en licht mogelijke stand: waar weinig massa is, kan ook weinig resoneren.
Leuk geredeneerd maar weinig to the point.
Op deze planeet heb je bij weinig massa gewoon een hogere resonantiefrequentie.