Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

#5125
Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 20:58:37
Ik heb je duidelijke metingen van een bekende naam uit de audiowereld gegeven, die bevestigen mijn ervaring (en het verhaal van vele anderen, daar heb ik je ook een goede link van gegeven) dat je een woofer fors moet los spelen.

Wat ik eigenlijk zie is een hoop zeer nuttige informatie van mij naar jou, wat ik omgekeerd terug krijg zijn met name brutale reacties. Ik vind dat ronduit onbeschoft, en met mij vele anderen verwacht ik... 

Je kan ook wel eens zeggen: verhip, wat je zegt klopt wel, bedankt!

Groetjes Walter

Niet vervelend bedoeld maar er is altijd wel iets te vinden wat een eigen ervaring bevestigd. Is het geen bekende naam dan zullen wellicht 3 ervaringen op een forum voor sommigen afdoende zijn. Daarbij is 1 link m.i. niet zo spannend.

Neemt niet weg dat er zeker wat beschaafder gecommuniceerd mag worden.

i2Paq

Citaat van: chansig op mei 17, 2017, 20:44:59
Daar was ik nog niet op gekomen. Die WOL waar 2paq het over heeft zie ik wel im de router als optie.

Maar volgens mij moet de Paradigm een signaal afgeven.

Gr. Hans

Kan zijn dat je HDD er niet mee overweg kan. Doet hij het wel meteen als je hem benaderd vanaf een Pc?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

#5127
Check je netwerkinstellingen van de netwerkspeler op:

- wake up / slaapstand bij x uren inactiviteit.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

#5128
Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 19:59:23
Gaat om de methode, niet het exacte aantal hertz en aantal uren, goede uitleg staat hier:

https://thestateofsound.net/2014/02/07/breaking-in-your-new-speakers/

Ik vind zelf 10Hz een mooie waarde voor woofers, met name omdat dit nauwelijks hoorbaar geluid geeft zelfs bij grote konusuitwijking. Gewoon test cd in cd-speler op repeat.

Het verbaast me trouwens ten zeerste dat dit jou onbekend is. Blijkbaar heb je nog genoeg te leren!  :laugh:

Gr. Walter

De link die jij en Markus postten had ik ook al eens gezien. Ik meen dat er nog wat meer verslagen van metingen waren, maar dat degenen die ik gevonden had elkaar tegenspraken en allemaal teveel nadelen hadden om te dienen als basis voor sluitende conclusies.

Het onderzoek waar jij link de jij stuurde vind ik qua opzet wel goed, maar de geteste drivers bieden nou niet echt de basis om uitkomsten te generaliseren (waar  die knakker overigens geen moeite mee lijkt te hebben :) )
Dit zijn de drivers die hij getest heeft:

Dayton Audio ES180-8
CA18RNX H1215-08
PEERLESS 6½" SINGLE DRIVER
Peerless by Tymphany 830875
Peerless by Tymphany 830860
M165X Woofer
M-130 woofer

En als je kijkt naar de meetresultaten dan blijven die tot het einde instabiel. Dat kan betekenen dat de burn-in periode nog veel langer is, maar ook dat de drivers niet consistent functioneren. Dat laatste kan goed verklaard worden door de kwaliteit van de drivers. Dat sluit dit onderzoek zeker niet uit, aangezien de geteste drivers  allemaal tussen de 20 tot 80 euro te verkrijgen zijn. Dat is de verkoopprijs waar nog non-product related overhead kosten en winst bij in opgenomen zit, dus de product related kostprijs van deze drivers is hooguit enkele tientjes; goedkope prut dus :)

Wat wel duidelijk zichtbaar is, is dat de waarden verlopen in de metingen. Dat lijkt me niet verbazend aangezien het mechanisch (continu bewegende) onderdelen zijn. Ik zal de meetresultaten niet ontkennen. Er zijn duidelijk drivers te verkrijgen zijn die na veel gebruik anders gaan reageren op input. Maar dat betekent dus dat je als fabrikant een product uitlevert die nog niet eens stabiel functioneert. Als de prestatie nog wijzigt kun je ook niet bepalen of hij wel binnen de tolerantie functioneert, nadat hij onderheving is geweestaan het eerste gebruik.

Dus nogmaals mijn mening:

Citaat van: MAW op mei 17, 2017, 09:15:19
Als fabrikant een instructie meegeven aan de gebruiker dat een speaker ingespeeld moet worden en hoe(lang) is mi een teken van incompetentie. Dan lever je blijkbaar een product uit dat (nog) niet goed werkt.

Een goede driver wordt gewoon in bedrijfscondities gebracht (dus stressen als dat nodig is), getest en pas uitgeleverd als hij consistent en binnen toleranties functioneert. Prestatie binnen nauwe toleranties / met hoge consistentie bepaalt voor een deel de kwaliteit van een driver.\

fwiw, producten van pro audio fabrikanten worden gestressed en getest om de kwaliteit te valideren voor uitlevering. In de user manual van m'n monitors staat letterlijk:

Citaat
The usual burn-in period is not required, because the speakers are artificially aged in-house

Deze link post Markus:
http://www.audioholics.com/loudspeaker-design/speaker-break-in-fact-or-fiction

Ik zie zo snel niet om welke drivers het gaat (beetje jammer). Ook mis ik de meetdata. Wat je hier wel ziet is dat de meetwaarden een lagere tolerantie / hogere consistentie laten zien. Een verklaring kan zijn dat dit hogere kwaliteit drivers zijn. Maargoed, voor die conclusie biedt het stuk ook weer geen basis..
Gr. Martijn

Markus2

Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 21:00:56
Lastige vraag Hans, dat zal vast per tweeter verschillen, ik heb daar zelf weinig logica in kunnen ontdekken. De meeste tweeters die ik had (accuton, vifa, scanspeak) waren tweedehands dus kon ik dit niet zelf testen.

Aangezien bevestigende en ontkrachtende zijde hun mening aan "de spider" ophangen, zou ik zeggen van niet.

;D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Eventueel discutabel, want gejat van WP;

B
Break-in or breaking in, also known as run-in or running in, is the procedure of conditioning a new piece of equipment by giving it an initial period of running, usually under light load, but sometimes under heavy load or normal load. It is generally a process of moving parts wearing against each other to produce the last small bit of size and shape adjustment that will settle them into a stable relationship for the rest of their working life.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

#5131
ja. lijkt me wel zo handig om een product pas uit te leveren als hij stabiel functioneert. anders lever je iets uit waarvan de klant maar moet uitzoeken of de kwaliteit uiteindelijk voldoet; 'amature hour'
Gr. Martijn

MAW

Gr. Martijn

chansig

Mmmm..vanochtend in spanning de tablet gepakt, app aan, Deezer geslecteerd, muziek afspelen en ja hoor het werkt. Zelfs de harde schijf is zichtbaar en afspeelbaar.

Met hier en daar wat hulp lijkt het me gelukt te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Gr. Martijn

chansig

Ja...net thuis. Boel start gewoon op. Harde schijf moet even gezocht worden want die verbinding is hij dan wel kwijt. Maar dat is binnen een paar seconden gepiept. Ik weet alleen niet meer wat ik gisteren nog heb aangepast in de router... :D

De hele middag en gedeelte van de avond aan het speuren en zoeken geweest op internet. Instellingen bekijken....en nu schiet het me weer te binnen. In de router bij FTP share het maximum number of concurrent connections aangepast van 5 naar 9. Vanaf dit moment lijkt het te werken.

Iemand een idee ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

FTP is niet relevant voor jouw issues met de harddisk. FTP staat voor File Transfer Protocol en dat is een protocol waarmee je van buitenaf een verbinding met je router / bestandsserver opzet. Het aantal connecties aanpassen betekent dat er van buitenaf meer / minder FTP-verbindingen tegelijk mogelijk zijn.

Wat voor harddisk is het en waar hangt deze aan (router of streamer)?
Groeten,
Edwin

chansig

Heb ik dan nog iets anders gedaan ?  :D

Het is en Seagate Expension 2 TB en hij hangt aan de router.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

Zou zomaar kunnen dat je, al dan niet bedoeld, nog andere instellingen hebt gewijzigd.

Wat als je de HD direct aan de streamer hangt, mits deze dat uiteraard ondersteunt?
Groeten,
Edwin

op eigen verzoek verwijderd.

Doet 'ie (helaas) niet.

Huub-13

Ben ongeveer het tegenovergestelde van een netwerk-nerd maar zou je hier iets mee kunnen?

https://www.cnet.com/uk/how-to/share-an-external-hard-drive-over-a-wi-fi-network/
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

MAW

#5141
Citaat van: Sirius666 op mei 17, 2017, 21:38:51
Niet vervelend bedoeld maar er is altijd wel iets te vinden wat een eigen ervaring bevestigd. Is het geen bekende naam dan zullen wellicht 3 ervaringen op een forum voor sommigen afdoende zijn. Daarbij is 1 link m.i. niet zo spannend.


Nou wat mij betreft kan een link wel voldoende zijn hoor.
De opzet van dit onderzoek vind ik in de basis wel goed. Als er drivers uit alle prijsklasses getest zouden zijn zou dat de twijfel die ik heb (dat een lage kwaliteit van de drivers de uitkomsten mogelijk verklaart) wel wegnemen. Ik zou dan wel verder zoeken naar andere beperkingen in het onderzoek (bv significantie) maar als het een goed ontworpen en uitgevoerd onderzoek zou blijken te  zijn dan kun je dat mi alleen maar aannemen en kan 1 link voldoende zijn.
Gr. Martijn

AudioEnZo

#5142
Citaat van: CyrusOne op mei 17, 2017, 13:38:29
IP-adres: bedenk je zelf, binnen de reeks die je router aanbiedt.
Ik breek even in. Je moet juist een IP adres gebruiken wat BUITEN de DHCP reeks valt van je router. Dus als de subnet mask: 255.255.255.0 is heb je 256 254 mogelijkheden, 0-255 1-254. Stel dat de DHCP reeks van je router bijvoorbeeld op 162.168.1.010 tot 162.168.1.200 ingesteld staat (dit is het bereik wat dynamisch kan worden uitgedeeld), moet je voor de vaste IP adres juist een IP adres instellen wat buiten deze DHCP reeks valt maar wel binnen de subnetmask. Bijvoorbeeld IP adres 162.168.1.201 in dit voorbeeld, of 192.168.1.240. Zo voorkom je dat er een IP adres wordt uitgedeeld via DHCP wat al is gebruikt als vast IP adres, dit kan namelijk conflicten veroorzaken met alle problemen die erbij horen.

oud_account_1

Waarschijnlijk zal je apparaat het niet accepteren, maar het adres mag ook niet eindigen op .0 of .255.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Daarnaast werkt het op dit moment als een zonnetje...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gaat nog steeds allemaal oke. Boel viel wel even uit toen windhoos een update besloot te gaan doen. Ws legt hij daarmee ook het netwerk plat, want even geen muziek meer.

Nog even naar Hurt van Cash geluisterd...wel grappig dat die vervorming er zo inzit. Hoor het wel bij meer nummers. Je zou bijna gaan twijfelen of je speakers kapot zijn.  ;D ;)

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De app is niet al te best...zeker niet qua functies icm Deezer. Maar inmiddels erachter gekomen hoe ik toch de afspeellijsten van de gebruikers van Deezer in de app kan krijgen. Via de compu naar mijn Deezer account en dan selecteren en opslaan bij afspeellijsten. Dan zijn ze vervolgens ook te zien in de app.

Beetje omslachtig..maar goed. Ik heb het aangegeven bij DTS Play Fi..wie weet kan het in de toekomst gewoon via de app.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nou...schiet mij lek...is de HDD weer verdwenen. Paradigm opnieuw opstarten helpt wel. Maar ik begrijp er weinig van. Weg, niet weg, toch wel...oh nee...doe maar niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zal van het weekend eens een 1TB HD aan de modem hangen.


op eigen verzoek verwijderd.

Allemachtig... Wat een ouderwets gedoe joh, zo'n HD.

Reuteldereutel....