De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

#6500
Lindemann Musicbook 20 of 25 geen optie? Op de tweede hands markt in Duitsland komen ze regelmatig voorbij. En ook binnen jouw gesteld budget. De App werkt heel goed en klankmatig ook erg fraai, maar neem dat maar met een korreltje zout :D van iemand die een volledige Lindemann set heeft, oké wel met de 800 serie erbij ;).

Even serieus nu. Klankmatig is de Musicbook echt heel fraai en qua bediening ook. Heb zo'n Musicbooken al in verschillende sets gehoord en qua muzikaliteit nooit tegengevallen. En toen ook regelmatig net de App zitten stoeien en werkte mooi flexibel, snel en overzichtelijk.
De analoge voorversterker kun je volledig uitzetten, heb ik ook met mijn MB 10.

De Musicbook 20-25 niet te verwarren met de Musicbook 20-25 DSD ;). Wanneer je de voorganger aantrekkelijk kunt krijgen is deze te upgraden naar nieuwste versie.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

zuiderwijk

Auralic Altair is wellicht nog het bestuderen waard. AVM MP30, beschikbaar vanaf 1 maart dacht ik, is wellicht ook nog wel een interessante om te 'onderzoeken'.

fugazi_2009

Citaat van: Kjelt op februari  7, 2017, 09:01:51
Kun je het niet beter vanuit een ander perspectief zoeken. Streamer als je die digitaal pakt is verder niet zo belangrijk, belangrijkste is de app en de GUI.
Als dat volwassen is, goed functioneert en regelmatig geupdate heb je een lekker systeem.
Ik ben niet op de hoogte van de latest and greatest in streaming apss maar voor mijn ht apparatuur kom ik teveel apps tegen die 3 jaar geleden zijn uitgekomen en nooit meer geupdate zijn, sommige die ik na 1 film opnieuw moet herstarten omdat ze in slaap gesukkeld zijn etc. etc.
Ik zou daar eerst eens op focussen dat is tenslotte hetgene dat je dagelijks gebruikt en ook je vrouw moet overtuigen. Of er nou een blinkend kastje ergens bovenop staat of een zwart doosje ergens weggewerkt zou voor mij persoonlijk niet uitmaken, als die user experience maar top is. Just my two cents.

Kjelt heeft hier wel een punt. Voor mijn Linns geldt ook, ze staan in de kast maar voor de rest doe je er niks mee. Alles gaat via de app. Als ik de Linns gemakkelijk uit het zicht kon zetten dan zou dat net zo goed kunnen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maro

Citaat van: Blue-Eyes op februari  7, 2017, 08:00:39
Yep, daarin was ik duidelijk. Dat wil ik gewoon niet. Mij interesseert het niet dat er wellicht meer te halen is. Ik wil gewoon een (semi) full size apparaat in het meubel. En met die opties zaken uitlopen.






Meridian MS600 is gewoon een full size apparaat en een fantastich Roon eindpunt.

En nu hou ik er over op hoor.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

blue-eyes

Thx mannen. Lijstje wordt groter.

@Kjelt: vrouw is geen issue in deze.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op februari  7, 2017, 10:41:47
Kjelt heeft hier wel een punt. Voor mijn Linns geldt ook, ze staan in de kast maar voor de rest doe je er niks mee. Alles gaat via de app. Als ik de Linns gemakkelijk uit het zicht kon zetten dan zou dat net zo goed kunnen.

Ik zie dan ook kansen om een mooie streamer, misschien achterhaald, voor nog minder geld te krijgen! :D

Ik zie andere kansen dan jullie :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  7, 2017, 19:04:53
Ik zie dan ook kansen om een mooie streamer, misschien achterhaald, voor nog minder geld te krijgen! :D

Ik zie andere kansen dan jullie :P

De Linn is zeker niet achterhaald hoor! Die Majik die je van mij mag lenen, wil ik zeker weer terug hebben. En mijn Klimax zie ik ook geen enkele reden voor om te vervangen. Sterker nog bij mij is het natuurijk wel analoog aangesloten en toen ik begon met de Akurate heb ik bij BB&G de DS/0 en de DS/1 vergeleken. De grap was dat ik de oudere mooier vond, vandaar ook dat er nu in set 1 een Klimax DS/0 staat en in set 2 een Majik DS/0. Dus nog minder reden om naar nieuwere apparaten te kijken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#6507
Hmmm. Misgeschoten :P

lol


Discussie is wat mij betreft voor mij al anders geworden. Normaal gesproken met mijn gedrag zou ik nu gewoon voor 900 euro een Majic gaan halen..... Daar kan je geen buil meer aan vallen.
2500 euro is wat anders.
Nu er geen verschil meer lijkt te zijn tussen Majic, Akurate, immers digitaal aanbieden.
Dan is kwaliteit van de streamer van een andere orde.
Maar, een zeker iemand komt de Majic hier afleveren om te testen. Laat ik voor de verandering eens een keer wachten, rustig blijven :P


Btw, gisteren weer lekker muziek geluisterd, wat klinken de WB's toch mooi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  7, 2017, 22:36:31
Hmmm. Misgeschoten :P

lol


Discussie is wat mij betreft voor mij al anders geworden. Normaal gesproken met mijn gedrag zou ik nu gewoon voor 900 euro een Majic gaan halen..... Daar kan je geen buil meer aan vallen.
2500 euro is wat anders.
Nu er geen verschil meer lijkt te zijn tussen Majic, Akurate, immers digitaal aanbieden.
Dan is kwaliteit van de streamer van een andere orde.
Maar, een zeker iemand komt de Majic hier afleveren om te testen. Laat ik voor de verandering eens een keer wachten, rustig blijven :P


Btw, gisteren weer lekker muziek geluisterd, wat klinken de WB's toch mooi!
;D We zien opeens een totaal andere kant van je! Duidelijk dat je wat ouder wordt en wat meer rust krijgt  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Ach ja. Ik zie me zelf echt wel op termijn overstappen naar Roon. Ik sluit dat zeker niet uit.
Maar ik vroeg nu expliciet om een vierkantje, en hulp voor de kleur en grootte. En heb ik niets aan antwoorden dat ik vooral een rondje moet nemen ;)
Ik ben me zeer wel bewust van de mogelijkheden en de zaken die misschien laat liggen. Maar ik wil dat nog even niet.
Ik begrijp niet dat anderen niet begrijpen dan anderen zaken anders willen dan anderen zelf zouden doen :P . Maar he, alle hulp en antwoorden, discussie wordt door mij gewaardeerd.
Door die antwoorden staat Roon echt wel op het lijstje om later er wat mee te doen. Heb ik al wel wat zaken gelezen. Zie ik wel de potenties :)

Nu sec het vierkantje: full size, in het rack, moet smoelen maar bovendien het beter doen dan de Oppo en Dune die het wel kunnen maar er niet specifiek voor bedoeld zijn.

Daarom best nieuwsgierig of de Linn van je iets toevoegt tov de Oppo op dit moment. Dat is mijn huidige kwaliteitsvraag. Houd je vooral niet in om eerder de Majic in Driebergen af te leveren dan onze afspraak bij mij thuis :P lol .



p.s. Wij verschillen erg weinig in leeftijd, jij herkent nu ook in eens zaken volgens mij :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  8, 2017, 10:17:41
p.s. Wij verschillen erg weinig in leeftijd, jij herkent nu ook in eens zaken volgens mij :P

Sort of, behalve dat ik die rust al een stuk eerder had gevonden  :P

Maar Driebergen, goed punt. Ben je morgen of vrijdag daar?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#6511
Vrijdag zekers ;) Dus? ;)

Morgen in Lelytown. En ja, jij bent de rust zelfde. Understatement van het jaar op dit forum, tot nu toe :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Ok, ik zal even kijken of ik vrijdag met de auto of de trein naar 020 ga. In het geval van de auto kan ik hem zo even langs gooien. Met de trein is dat wat lastiger, de machinist weigert stelselmatig om te rijden voor mij.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Ik heb een voorkeur :D Ik ben na 12 uur beschikbaar ;)


Maar hoe gaaf ook, doe niet teveel moeite he! Geintje is leuk :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  8, 2017, 18:45:58
Ik heb een voorkeur :D Ik ben na 12 uur beschikbaar ;)


Maar hoe gaaf ook, doe niet teveel moeite he! Geintje is leuk :)

Heb je zelf nog een digitale interlink? Ik heb zelf nog ergens een Audio Note liggen volgens mij.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#6515
Alleen een TOS link, maar super man!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  8, 2017, 19:46:35
Alleen een TOS link, maar super man!


Dan zal ik de Audio Note ook wel even opzoeken, toslink is niet echt een optie volgens mij.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Doos van de Majik staat klaar, de Audio Note zit er al in. Dus ga er maar vanuit dat ik hem vrijdagmiddag even bij je aflever. Stemmen we verder via whatsapp wel af. Wil je trouwens uiteindelijk een zilverkleurig exemplaar of een zwarte? Volgens mij zijn die op MP op het moment allemaal zwart? De mijne is zilverkleurig.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

zwart :)
Is goed! Top!


Enneh, toch maar even Roon geïnstalleerd. Tenminste, tot de creditcard optie. Op zich niet zo erg, maar de trial stopt niet automatisch. Als ik niet zelf binnen 14 dagen opzeg wordt automatisch geld afgeschreven, wat ik dan weer wel binnen 30 dagen kan terughalen.
Dat werkt niet voor mij. Trial is trial. Niet op deze manier ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

rovinggecko

Je kan Roon wellicht anders ergens gewoon eens een uurtje proberen?
En daarna thuis wat meer risico lopen?
Overugens heb ik op t Roon forum nog nooit klachten over per ongeluk doorlopen gezien, wat ik wel zie is een zeer actieve en positieve interactie met team Roon.
Zou zonde zijn als je het hierom niet probeert.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

blue-eyes

#6520
Ook al ga ik het niet gebruiken, wellicht stiekem her en der testen, inlezen doe ik wel.

Wat ik me afvraag. Als ik de MAC Mini in ga zetten betekent dit simpelweg het gebruik van HDMI out. Er zit geen USB ingang op mijn PRE, en om de single jack uitgang van de MAC Mini te gebruiken lijkt me audiofiel niet de mooiste en beste oplossing.
HDMI geeft imo jitter, dat is toch wat we niet willen!

Of?

En, is er een beperking in de kwaliteit van output MAC Mini? Dus bijv. max 96Khz, of iets anders? Kom af en toe opmerkingen tegen, wellicht dat iemand hier ervaringen heeft? Zag het niet in het Roon topic terug.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

#6521
Er bestaan ook USB naar coax of toslink converters

Mijn Naim heeft zo'n digitale minijack ingang [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

blue-eyes

O ja, dat kan ook. Maar dan is het identiek (gevoelsmatig beter dan single jack naar spdiff) aan de single jack oplossing. Extra connectie. In basis wil je dat zo kort mogelijk, zo min mogelijk overgangen. En daar voldoet de HDMI wel aan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

Klopt inderdaad. Daarnaast is mijn ervaring dat een goede streamer (de Naim dus) beter klinkt én werkt dan een mac mini. Al is het klanktechnisch geen eerlijk vergelijk omdat mijn installatie toen anders was. Externe dac en andere amp..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

blue-eyes

Punt was nu net dat wat ik er ook voor hang, mijn PRE het altijd door de DAC heen gooit. Dus elke DAC in het signaal dubbel is, overbodig is. Dus digitaal aan moet bieden.

En met de USB - > SPDIFF oplossing ook weer een goede USB kabel en SPDIFF kabel benodigd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey