The 10 biggest lies in Audio

Gestart door Raphie, juni 29, 2009, 23:49:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrutinizer

#75
Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 18:10:32
Aangezien je in je sig hebt staan "engineering is knowing which compromises to make" denk ik dat je wel beter weet dan het zo simpel te stellen ::)
Zeker!! Ik geef ook aan 'volgens kenners'. ;D

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 17:20:40
"Goede" als in "goed metende" apparatuur, neem ik aan, niet als in "duur, dus goed" of "What Hifi vindt het goed" ;D
Ik begrijp het Koen, cd spelers en buizen versterking uitgesloten daar deze al fase fouten laten zien en horen in het fysiek waarnemend gebied. :sneaky2:

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Zijn er eigenlijk wel speakers zonder fasefouten? ;D

Marvin....

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 18:36:44
Zijn er eigenlijk wel speakers zonder fasefouten? ;D

ja die komen uit Engeland, zo ongeveer de oudste luidspreker bouwer ter wereld....  :popcorn: :D

Koen K

De eerste basreflex zonder fasefouten moet volgens mij nog uitgevonden worden... ::)

Marvin....

ze maken ook gesloten kasten hoor....  ;)


scrutinizer

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 18:36:44
Zijn er eigenlijk wel speakers zonder fasefouten? ;D
Zonder fasefouten, nee. Zelfs onder dynamische omstandigheden variabel. Maar he ... ik weet ondanks waar deze compromissen binnen huizen, mijn plezier te halen, Koen.

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Citaat van: Marvin.... op oktober  8, 2009, 18:46:33
ze maken ook gesloten kasten hoor....  ;)

Ook die zijn nooit foutloos... En zo'n DC-systeem brengt weer andere dingen met zich mee ;)

Citaat van: scrutinizer op oktober  8, 2009, 18:50:30
Zonder fasefouten, nee. Zelfs onder dynamische omstandigheden variabel. Maar he ... ik weet ondanks waar deze compromissen binnen huizen, mijn plezier te halen, Koen.

:)

So do I 8)

Marvin....

ik zit alleen maar te stoken....  :coffee:

Koen K

Citaat van: Marvin.... op oktober  8, 2009, 18:55:27
ik zit alleen maar te stoken....  :coffee:

Goh... Ik ken je langer dan vandaag ;D


Marvin....

wel een leuke wetenschap over kabeltjes en de hoorbare invloed daarvan.

Tannoy is één van de eerste fabrikanten die aankwam met het verhaal dat kabels audiofiele eigenschappen KUNNEN hebben.
ik ben dus niet blij met alles wat daar uit die fabriek komt...  :D

scrutinizer

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 16:41:30
Leg in dat geval maar eens uit hoe "een mening vormen aan de hand van empirische feiten" gelijk is aan "een mening vormen die tegen alle bekende feiten indruist".
Door de empirische feiten te respecteren, met dien verstande dat waar vraagtekens reizen deze als individue te (mogen) herzien.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#87
Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 13:38:45
Nou en? Veel meer dan 75% van de mensen zal aangeven dit plaatje te zien bewegen...

Plaatje staat doodstil...als je je ogen "focus"....op bv 1 ring.
Eigenlijk hetzelfde bij een luistertest...je hoort verschil....als je je oren "focus".... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

S@m


Koen K

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 12, 2009, 16:23:08
Plaatje staat doodstil...als je je ogen "focus"....op bv 1 ring.
Eigenlijk hetzelfde bij een luistertest...je hoort verschil....als je je oren "focus".... ::)

Nee... Je hoort verschil totdat je jezelf dwingt de werkelijkheid te horen... Net zoals je hier beweging ziet tot je jezelf dwingt de werkelijkheid te zien.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Koen K

Grappig dat je dat zegt... Dat (inderdaad wat vreemde) statement was bedoeld om jou te laten zien dat je eigen statement maar één interpretatie is.

Ik postte dat plaatje om te laten zien dat je waarneming je kan bedriegen. Het had ook elk willekeurig ander gezichtsbedrog-plaatje kunnen zijn. Zie deze bijvoorbeeld, waarbij vakje A en B dezelfde kleur hebben terwijl je toch echt verschil denkt te zien!


Rednaxela

Nu we toch allerlei vormen van bedrog aan het posten zijn:

Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Raphie

Citaat van: Koen K op oktober 13, 2009, 16:02:01
Grappig dat je dat zegt... Dat (inderdaad wat vreemde) statement was bedoeld om jou te laten zien dat je eigen statement maar één interpretatie is.

Ik postte dat plaatje om te laten zien dat je waarneming je kan bedriegen. Het had ook elk willekeurig ander gezichtsbedrog-plaatje kunnen zijn. Zie deze bijvoorbeeld, waarbij vakje A en B dezelfde kleur hebben terwijl je toch echt verschil denkt te zien!


begrijp het dan, voor onze kabel fetishisten LIJKT het anders en het is de ervaring die telt. dus is het voor hun waar. objectiviteit doet niet ter zake in audioland, het gaat om de subjectieve beleving.
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: SOS-Master op oktober 13, 2009, 19:13:40
begrijp het dan, voor onze kabel fetishisten LIJKT het anders en het is de ervaring die telt. dus is het voor hun waar. objectiviteit doet niet ter zake in audioland, het gaat om de subjectieve beleving.
Objectiviteit doet zeker ter zake, alleen het interpreteren ervan kan per individue verschillen. ;)
En bij MUZIEK gaat het 'natuurlijk' om een subjectieve beleving en onze interpretatie ervan. :angel:

Signing Off Sincerely,

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: Ejorne op oktober  8, 2009, 15:55:05


Maar als diezelfde dbt 'aantoont' dat er geen verschil tussen een dvd-speler en een goede cd-speler zit, zelfs niet tussen versterkers, dan heeft het bij mij echt totaal geen ene nut. Hoe vaak je ook probeert aan te tonen dat de dbt wel toereikend is, als dergelijke verschillen niet eens in een dbt boven water komen dan is voor mij de dbt echt géén doorslaggevend argument.


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nee een test die altijd verschil laat horen...die is pas valide..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ejorne

Citaat van: chansig op oktober 14, 2009, 12:26:41
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nee een test die altijd verschil laat horen...die is pas valide..

Gr Hans

Merkwaardig... Is dat je interpretatie van mijn reactie?
:P