PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco

En de N7 gearriveerd.  Super upgrade. Gefeliciteerd kerel!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Citaat van: papaleo op maart 17, 2022, 16:51:57
Schijnt het licht niet de verkeerde kant op?  :D

Dat is de verkeerde lichtbron Leo :P

Citaat van: denoontje op maart 17, 2022, 18:20:53
Gaaf man...en nu maar niet je hoofd stoten aan die grote bak!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja hij hangt wel iets lager dan de X-serie idd, ik kan er met mijn geringe afmeting echt nét onder staan nu...

Citaat van: Remco op maart 17, 2022, 18:43:42
En de N7 gearriveerd.  Super upgrade. Gefeliciteerd kerel!

Dank je Remco! Snel eens afspreken :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Eindelijk weer film kijken!  8)

Ik zeg "gas op die lollie"  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Citaat van: vik op maart 18, 2022, 07:49:58
Eindelijk weer film kijken!  8)

Ik zeg "gas op die lollie"  :headbanging:

Ja man, toch bijna 6 weken zonder projector gezeten was even afkicken zeg :P

Gisteren een eerste topavondje beleefd en het overtreft echt mijn verwachtingen  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Citaat van: PascalP op maart 18, 2022, 09:00:47
Ja man, toch bijna 6 weken zonder projector gezeten was even afkicken zeg :P

Gisteren een eerste topavondje beleefd en het overtreft echt mijn verwachtingen  :clapping:

ja, maar van een X5000 naar een Cinemike N7 is natuurlijk een megasprong. Superrrrrrrrrr upgrade Njoy!!! :headbanging:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

anton

#2755
Je hoeft jezelf niet in te houden Pascal: het was gewoon geweldig !!!!!
Gisteravond bij Pascal langs geweest. Het was allemaal nog niet zo lang geleden (samen met Jan) dat we een demo avond hadden. Op die avond had Pascal de JC-1,s op de front left en right aangesloten. Klonk super !. Tijdens het luisteren stelde Jan voor om de Parasound a23 die Pascal pas had eens op de center aan te sluiten....wereld van verschil, der Peter klonk weer zoals hij moest klinken !!
Nu heeft Pascal de A51 en de A21 van me overgenomen en aangesloten. Op alle M&K boxen (zelfde serie) zit nu eenzelfde type versterking (parasound Halo). Gelukkig zat ik stevig in de bank anders was ik achterover gevallen van verwondering.......wat een verschil maakt dit zeg !!! Let wel: dezelfde ruimte, dezelfde akoestiek, dezelfde bekabeling.............
De sound zit nu overal, de "druk" van het geluid is machtig om te ervaren, er is geen box meer aan te wijzen (laatste sessie met Jan waren de atmos speakers nog onderdeel van de discussie) maar nu echt 1 "wall of sound". Opvallend was ook dat de center met de A51 t.o.v. de A23 nogmaals souvereiner klonk, het gaat allemaal zo "locker" en vanzelfsprekend........we betrapten ons erop dat harder spelen geen straf is maar iets dat met deze configuratie als vanzelf gaat zonder dat het ook maar 1 seconde onaangenaam gaat klinken. Ook leuk om te vertellen, gaande de avond kwamen we tot de conclusie dat we veel meer muziek dan film aan het luisteren waren  8) 8).
Atmos met 2 speakers klinkt nu dermate harmonieus dat je jezelf af moet vragen of je er nog wel meer op moet hangen  ??? ???.
Dan het beeld: ik weet natuurlijk wat de N7 CM voor een plaatje neer kan zetten en was dan ook heel blij dat het bij Pascal in zijn ruimte van het scherm af spatte !!!!! Hier is een hele grote stap gemaakt (hoewel zijn vorige projector ook prachtig was). De vooruitgang in serie was echter wel heel erg duidelijk..........
Ben ook niet bang dat de CM tuning ook in Pascal zijn set voor een grote stap verantwoordelijk is. Het was mooi geweest als we de vorige projector eerst op de set aan hadden kunnen sluiten en daarna de N7, we hadden dan het verschil in geluid kunnen ervaren. De som van beiden is echter  :wub: :wub:
Wat niet is is er ook niet, wat wel is dat is dat dit HT een mega sprong vooruit heeft gemaakt. We hebben zitten genieten van o.a. revolverheld, de dames, der Peter, Ilse de Lange, John Williams, the Police, enz. enz. Dat 1e fragment uit de laatste James Bond (in het begin de autoachtervolging op het plein) was wat film betreft het enige filmfragment dat we gekeken hebben ...Voor alles geldt : prachtbeeld, pakkend en omhullend geluid dat je de film/het concert in trekt.....kortom : GENIETEN !!!!
Zoals afgesproken gaan we gauw weer eens een echte film bekijken  ;D, zin in !!!

PascalP

#2756
Gisteren was het dan eindelijk zover, de N7 ophalen bij Anton!
Anton had me al vaker aangeboden dat ik hem gewoon kon komen halen als ik zou willen maar dat had ik altijd vriendelijk afgeslagen totdat hijzelf zijn NX9 had staan en zo zelf ook een mooi vergelijk kon maken in zijn ruimte.
Iets na de middag afgesproken bij Anton en de N7 stond al netjes klaar in de doos, kopje koffie en snel blij als een klein kind naar huis! Meteen uit de doos, Chief beugel van de vorige projector eraan (die past gewoon 1:1) en hup dat ding aan het plafond.
Alles netjes aangesloten, en hup we hebben weer beeld, even de basis instellingen nalopen, zoom, shift, pixel alignement en nog wat kleine dingetjes, ff een presetje maken voor 21:9 met en zonder masking en voor 16:9 en verlekkeren aan het beeld.
Nog niet super kritisch gekeken maar wel even de UMIK nog erbij en alle levels van de speakers nalopen met REW want dit had ik ook nog niet gedaan sinds alle versterking over is naar Parasound.

Uurtje of wat naar Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder gekeken welke nog in de Oppo zat en dit is qua geluid wel echt een referentiedisc voor mij maar het beeld valt wel te zien dat het al 33 jaar oud is (nog steeds prima kijkbaar hoor).
Afijn, projector uit, laptop weer open, nog even werken, kids ophalen, koken, kids naar bed etc. etc. want dat gaat ook gewoon allemaal door.
Tegen een uurtje of 8 stond Anton weer op de stoep en eigenlijk meteen door de kelder in waar alles inmiddels weer stond warm te draaien.
Het plan was om een paar demo clipjes (muziek) te bekijken en dan eigenlijk gewoon lekker een film pakken maar van het een kwam het ander en de hele avond blijven hangen bij de muziek clips, Peter Maffay, John Williams Berlin, Clapton, Pink Floyd, Revolverheld, Celtic Woman, A Star is Born en The Police, we hebben ze gewoon allemaal gehad en het beviel allemaal net zo goed!

Lang verhaal kort, maar het beeld overtreft echt mijn verwachtingen, natuurlijk kende ik het al goed van Anton zijn ruimte maar nu dus dit zelfde prachtige filmische beeld in mijn ruimte.
Contrast en diepte op ongekend niveau, aftekening van de voorgrond op de achtergrond noem maar op. Gezichten/huidtexturen allemaal zo haarfijn en scherp niet normaal. Ook echte fijne details zoals de slijtage en houtstructuur op Sting zijn gitaar werden nog nooit zo mooi naar voren gebracht. En dan hebben we nog 95% Blu-rays gekeken gisteren en nog niet heel veel UHD's  :headbanging:

En dan over het geluid, had natuurlijk wel al wat muziek geluisterd zonder beeld toen er geen projector was maar voor mij was het gisteren dus ook de eerste keer dat ik zowel beeld als geluid had met alles op de Parasounds en sinds de JC1's bij Jossie zijn geweest.
's Middags dan al de levels even bijgeregeld en ik vond het al goed, maar dit ging toch ook wel weer 2 stappen verder dan voorheen, geweldige bubble en meeslependheid (al zeg ik het zelf van mijn eigen set), maar voor mij is dit nu toch ook wel 'af' hoor  :clapping:
Ook de .2 Atmos speakers gingen veel naadlozer op in het geheel dan voorheen, heel blij mee ook  :pompom:

Ik heb er zelf ook echt intens van genoten gisteren en volgende keer kijken we wel gewoon een film Anton  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#2757
Leuk Anton, had ondertussen mijn eigen 'verslag' ook gepost en zo te lezen zitten we wel op een lijn  :angel:

Volgende keer lekker een bak popcorn en dan wél een film kijken ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Valkyrie

Gaaf Pascal!! Veel plezier met de N7 CM!! :headbanging:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

skyfox

Citaat van: vik op maart 18, 2022, 07:49:58
Ik zeg "gas op die lollie"  :headbanging:

Dan zeg ik "gunpowder milkshake"  :inlove: :clapping: 8)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: skyfox op maart 18, 2022, 13:58:11
Dan zeg ik "gunpowder milkshake"  :inlove: :clapping: 8)

Heb hem nog niet gezien, aanrader dus?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Citaat van: PascalP op maart 18, 2022, 15:22:56
Heb hem nog niet gezien, aanrader dus?

Jazeker! John Woke Wick. Nou ja, dikke actie met power vrouwen. Met een lekkere HDR neon laag er bovenop. Ik vond het een smakelijk hapje, waarbij ik best wel zin heb in een vervolg. Ik bedoel: Karen Gillan.  :wub:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RvD

Mooie verslagen klinkt als een waanzinnige upgrade.  8)

Die Gunpowder milkshake is goed, de nieuwe Spiderman heeft ook een goede audiotrack ook een aanrader.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

maximus79

Citaat van: PascalP op maart 18, 2022, 09:48:09
Gisteren was het dan eindelijk zover, de N7 ophalen bij Anton!
Anton had me al vaker aangeboden dat ik hem gewoon kon komen halen als ik zou willen maar dat had ik altijd vriendelijk afgeslagen totdat hijzelf zijn NX9 had staan en zo zelf ook een mooi vergelijk kon maken in zijn ruimte.
Iets na de middag afgesproken bij Anton en de N7 stond al netjes klaar in de doos, kopje koffie en snel blij als een klein kind naar huis! Meteen uit de doos, Chief beugel van de vorige projector eraan (die past gewoon 1:1) en hup dat ding aan het plafond.
Alles netjes aangesloten, en hup we hebben weer beeld, even de basis instellingen nalopen, zoom, shift, pixel alignement en nog wat kleine dingetjes, ff een presetje maken voor 21:9 met en zonder masking en voor 16:9 en verlekkeren aan het beeld.
Nog niet super kritisch gekeken maar wel even de UMIK nog erbij en alle levels van de speakers nalopen met REW want dit had ik ook nog niet gedaan sinds alle versterking over is naar Parasound.

Uurtje of wat naar Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder gekeken welke nog in de Oppo zat en dit is qua geluid wel echt een referentiedisc voor mij maar het beeld valt wel te zien dat het al 33 jaar oud is (nog steeds prima kijkbaar hoor).
Afijn, projector uit, laptop weer open, nog even werken, kids ophalen, koken, kids naar bed etc. etc. want dat gaat ook gewoon allemaal door.
Tegen een uurtje of 8 stond Anton weer op de stoep en eigenlijk meteen door de kelder in waar alles inmiddels weer stond warm te draaien.
Het plan was om een paar demo clipjes (muziek) te bekijken en dan eigenlijk gewoon lekker een film pakken maar van het een kwam het ander en de hele avond blijven hangen bij de muziek clips, Peter Maffay, John Williams Berlin, Clapton, Pink Floyd, Revolverheld, Celtic Woman, A Star is Born en The Police, we hebben ze gewoon allemaal gehad en het beviel allemaal net zo goed!

Lang verhaal kort, maar het beeld overtreft echt mijn verwachtingen, natuurlijk kende ik het al goed van Anton zijn ruimte maar nu dus dit zelfde prachtige filmische beeld in mijn ruimte.
Contrast en diepte op ongekend niveau, aftekening van de voorgrond op de achtergrond noem maar op. Gezichten/huidtexturen allemaal zo haarfijn en scherp niet normaal. Ook echte fijne details zoals de slijtage en houtstructuur op Sting zijn gitaar werden nog nooit zo mooi naar voren gebracht. En dan hebben we nog 95% Blu-rays gekeken gisteren en nog niet heel veel UHD's  :headbanging:

En dan over het geluid, had natuurlijk wel al wat muziek geluisterd zonder beeld toen er geen projector was maar voor mij was het gisteren dus ook de eerste keer dat ik zowel beeld als geluid had met alles op de Parasounds en sinds de JC1's bij Jossie zijn geweest.
's Middags dan al de levels even bijgeregeld en ik vond het al goed, maar dit ging toch ook wel weer 2 stappen verder dan voorheen, geweldige bubble en meeslependheid (al zeg ik het zelf van mijn eigen set), maar voor mij is dit nu toch ook wel 'af' hoor  :clapping:
Ook de .2 Atmos speakers gingen veel naadlozer op in het geheel dan voorheen, heel blij mee ook  :pompom:

Ik heb er zelf ook echt intens van genoten gisteren en volgende keer kijken we wel gewoon een film Anton  :popcorn:

Vet hoor!! En Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder beter word het niet! :headbanging: :headbanging:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jean Sibelius

Gaaf om te lezen dat je nu zowel qua geluid als qua beeld helemaal tevreden bent :headbanging:

Je hebt ondertussen dan ook wel een super vette set-up bij elkaar verzameld. Mooi man! :clapping:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Bedankt heren :)

En zal die Gunpowder Milkshake (ondanks die hele Woke onzin) toch maar eens opzetten dan :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: skyfox op maart 18, 2022, 13:58:11
Dan zeg ik "gunpowder milkshake"  :inlove: :clapping: 8)
Ik vind de UHD alleen maar in Duitsland, met alleen Duitse ondertiteling. Echt irritant hoe vaak dat is.

Teejoo

#2769
Wel grappig dat de CM dudes zoveel testen met de concerten. Ik kijk praktisch nooit concert discs. Sterker nog, daar zou ik een aparte preset voor maken op de Trinnov denk ik, en die heb ik na die jaren dat ik hem nu heb nog steeds niet. Dus dat zegt al genoeg. Had ik vroeger wel met mijn vorige processors. Bij film heb ik het nog wat dynamischer staan zullen we maar zeggen.. 😎

PascalP

Citaat van: Teejoo op maart 20, 2022, 17:34:24
Ik vind de UHD alleen maar in Duitsland, met alleen Duitse ondertiteling. Echt irritant hoe vaak dat is.

En zelfs die komt pas 14 april uit, dus denk dat de UK releases ook wel rond die tijd zullen komen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Teejoo op maart 20, 2022, 17:40:21
Wel grappig dat de CM dudes zoveel testen met de concerten. Ik kijk praktisch nooit concert discs. Sterker nog, daar zou ik een aparte preset voor maken op de Trinnov denk ik, en die heb ik na die jaren dat ik hem nu heb nog steeds niet. Dus dat zegt al genoeg. Had ik vroeger wel met mijn vorige processors. Bij film heb ik het nog wat dynamischer staan zullen we maar zeggen.. 😎

Had ik in het begin ook niet zo, maar steeds meer en meer en ik geniet er ook steeds meer van ;)
Al heb ik dan geen aparte presets, heb geeneens Dirac ingeregeld ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Citaat van: Teejoo op maart 20, 2022, 17:34:24
Ik vind de UHD alleen maar in Duitsland, met alleen Duitse ondertiteling. Echt irritant hoe vaak dat is.

Amazon maakt er een gewoonte van om haar releases bijna niet op disc uit te brengen. Wat ik best jammer vind, had graag de box van Wheel of Time aangeschaft op uhd. De stream liet regelmatig te wensen over qua beeld. Gunpowder daarentegen was toen ik em in de LC streamde van prima kwaliteit.

Citaat van: PascalP op maart 20, 2022, 18:21:13
Had ik in het begin ook niet zo, maar steeds meer en meer en ik geniet er ook steeds meer van ;)
Al heb ik dan geen aparte presets, heb geeneens Dirac ingeregeld ;)

Mja, dat Dirac niet gebruiken op zo'n mooie processor moeten we het nog eens over hebben  :blink: :tounge2:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Citaat van: skyfox op maart 20, 2022, 19:13:41
Mja, dat Dirac niet gebruiken op zo'n mooie processor moeten we het nog eens over hebben  :blink: :tounge2:
Ik heb dat al opgegeven bij Pascal :tongue2:

maximus79

Citaat van: Teejoo op maart 20, 2022, 19:55:13
Ik heb dat al opgegeven bij Pascal :tongue2:
Ben daar ook verbaasd over, voor mij is dat net als een hele mooie fiets kopen zonder de banden op te pompen......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2