PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

buckler

Thanks Pascal
Inderdaad de IW95 moet al geweldig zijn.
Als ik alles zo lees van Auro en upmixers en wel en niet het meedoen van de VOG speaker etc etc dan begint mij de gedachte te onstaan dat dit ook wel eens flink fout kan gaan uitpakken dus lijkt mij dat atmos de beste(makkelijkste) weg lijkt.
Wat betreft de hoek van afstraling... als je in walls neemt zonder omkasting ,wat natuurlijk de meest mensen zo doen, dan straalt hij toch ook recht naar beneden af? Op zich moet dit toch ook gewoon kunnen of niet? Niks schuin geplaatst, niks ingedraaid etc etc bedoel ik.

Ps, als je kiest voor een dts hd master geluidspoor en je upmix hem in je processor naar atmos blijft de grondlaag dan het volledige dts geluid weergeven of past hij die aan?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Grote 'verschil' tussen een Auro en Atmos layout (de VOG en Center Height even buiten beschouwing gelaten) is dat bij Auro 'height' speakers zijn aan de muur, hoek van 30gr ff uit mijn hoofd en bij Atmos 'top' speakers onder een hoek van 45gr.
Bij Atmos plaats je ze ideaal gezien in lijn met se fronts en rears en bij Auro plaats je ze recht boven de fronts en side surrounds (dus niet boven de rear surrounds).
Afhankelijk van hoe goed je deze regels respecteert lijkt me ook de ene upmixer beter te werken dan de andere.

Er is een filmpje uit YT van iemand die alle speakers op de grondlaag uitschakeld en enkel de Atmos/Auro laag ingeschakeld laat en daar hoor je heel duidelijk hoeveel (of hoe weinig) de upmixer doet.
https://youtu.be/_U8SQFUhmtM
(Hier komt ook het trucje van de PCM ipv Bitstream output aan de orde).

Dit is dan enkel over upmixing, wat native Auro content aangaat kan ik weinig zeggen behalve dat het vrijwel niet bestaat.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Ja die you tube filmpjes heb ik al eerder gezien en ik versta/begrijp er weinig van en maak er alleen van op dat Auro beter is volgens hem.
De verschillen tussen de Auro set up en de atmos snap ik ook natuurlijk maar mij ging het er meer om of je de atmos speakers perse in de juiste hoek moet plaatsen naar de luister positie want iedere 'in wall' speaker word recht in het plafond geplaatst en dan stralen ze toch ook gewoon recht naar beneden en niet onder de correcte hoek naar de luisterplaats? Tuurlijk als je custom kastjes erom heen bouwt wel natuurijk.

Maargoed ik heb nog wel ff om dat allemaal uit te vogelen
Thanks en sorry voor het kapen van je topic Pascal  :)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Staaled

Is het niet gewoon een non-issue ?

Kijk naar content en als je Atmos kunt plaatsen is dat het optimum.

Auro=Video2000. Technisch mogelijk superieur, maar geen marktmacht.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

buckler

Citaat van: Staaled op juli 24, 2021, 13:53:48
Is het niet gewoon een non-issue ?

Kijk naar content en als je Atmos kunt plaatsen is dat het optimum.

Auro=Video2000. Technisch mogelijk superieur, maar geen marktmacht.

Zeker heb je gelijk in maar Auro kan je toch ook upmixen met (native) atmos materiaal?
Ik vind 1 ding enorm belangrijk en dat is dat Auro de grondlaag onaangetast laat... ik weet niet of atmos upmixer dat ook doet met de grondlaag? Weten jullie dat?
Bij native tuurlijk, en daar is veel matriaal van en van Auro niet nee. Komt dat ik een beetje naar Auro blijft kijken omdat ik vaak dts hd master beter vind dan true hd en auro zou dan de grondlaag intact houden.
Maargoed het word nu weer ingewikkeld want vanochted dacht ik al dat het een te moeilijke weg werd en beter gewoon voor atmos kan gaan LOL
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Naar mijn weten is er geen Atmos upmixer.
Atmos is gewoon Atmos :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Staaled

#2306
Citaat van: buckler op juli 24, 2021, 14:13:37
Zeker heb je gelijk in maar Auro kan je toch ook upmixen met (native) atmos materiaal?
Ik vind 1 ding enorm belangrijk en dat is dat Auro de grondlaag onaangetast laat... ik weet niet of atmos upmixer dat ook doet met de grondlaag? Weten jullie dat?
Bij native tuurlijk, en daar is veel matriaal van en van Auro niet nee. Komt dat ik een beetje naar Auro blijft kijken omdat ik vaak dts hd master beter vind dan true hd en auro zou dan de grondlaag intact houden.
Maargoed het word nu weer ingewikkeld want vanochted dacht ik al dat het een te moeilijke weg werd en beter gewoon voor atmos kan gaan LOL

Ik heb geen ervaring met Atmos naar Auro, maar Atmos hoort m.i. via een Atmos setup te lopen.

Zie al dat bioscopen zo te werk gaan ..... :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#2307
Citaat van: buckler op juli 24, 2021, 14:13:37
Zeker heb je gelijk in maar Auro kan je toch ook upmixen met (native) atmos materiaal?
Ik vind 1 ding enorm belangrijk en dat is dat Auro de grondlaag onaangetast laat... ik weet niet of atmos upmixer dat ook doet met de grondlaag? Weten jullie dat?
Bij native tuurlijk, en daar is veel matriaal van en van Auro niet nee. Komt dat ik een beetje naar Auro blijft kijken omdat ik vaak dts hd master beter vind dan true hd en auro zou dan de grondlaag intact houden.
Maargoed het word nu weer ingewikkeld want vanochted dacht ik al dat het een te moeilijke weg werd en beter gewoon voor atmos kan gaan LOL

Gewoon lekker veel UHD's kopen. :devil: :D

DTS laat ik intact. Ik mis echt impact bij extra processing.  Gek genoeg geeft mijn Marantz dan aan dat de tops dan wel actief zijn. :wacko: :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

buckler

Citaat van: reza op juli 24, 2021, 14:15:02
Naar mijn weten is er geen Atmos upmixer.
Atmos is gewoon Atmos :D

Ja snap ik haha... maar je kan wel een dolby true hd upixen of zelfs een dts hd master met een dolby upmixer.
Maar ik snap je en moest wel ff glimlachen  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#2309
Citaat van: Staaled op juli 24, 2021, 14:39:09
Ik heb geen ervaring met Atmos naar Auro, maar Atmos hoort m.i. via een Atmos setup te lopen.

Zie al dat bioscopen zo te werk gaan ..... :D

Logisch natuurlijk, thanks

Ps, sorry Pascal, ik weet dit is jou topic hoor  :worship:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

@buckler...
Lees de replies straks wel even uitgebreid als ik thuis ben ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: reza op juli 24, 2021, 14:15:02
Naar mijn weten is er geen Atmos upmixer.
Atmos is gewoon Atmos :D

Behalve bij Arcam, daar moet je de Dolby upmixer aanzetten om Atmos te krijgen, anders speelt ie gewoon de basis TrueHD track.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Citaat van: PascalP op juli 24, 2021, 15:04:59
Behalve bij Arcam, daar moet je de Dolby upmixer aanzetten om Atmos te krijgen, anders speelt ie gewoon de basis TrueHD track.

Bijzonder..

Wat je schrijft klopt ook gewoon hoor Buckler. Wilde een beetje grappig zijn en dat is met de glimlach op je gezicht dus gelukt :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Staaled

Citaat van: buckler op juli 24, 2021, 14:50:21
Ja snap ik haha... maar je kan wel een dolby true hd upixen of zelfs een dts hd master met een dolby upmixer.
Maar ik snap je en moest wel ff glimlachen  ;D

Vroeguh werden dit soort beslissingen voor je gemaakt door een bepaalde tak van de entertainment industrie. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

buckler

Citaat van: PascalP op juli 24, 2021, 06:27:56
Ik zou ook eerder voor de IW95 gaan dan de IW950.
IW950 heeft toch een best formaat ook ook hier zit je weer met de oriëntatie in de knoop als je ze 'dwars' gaat monteren, al geeft MK wel aan dat dit kan en wordt ook wel vaker als centerspeaker zo gedaan.
Heb ooit contact gehad met Per Becher (grote baas MK in Denemarken) en ook hij was voorstander van de IW95 voor Atmos. Maar de 150 is natuurlijk weer next level :P  :devil:

denk dat de IC95 ook makkelijk kunnen als ik de specs zo lees...
Kan je er gelijk je plafond mee volbouwen  ;)

Dit gaat nog een moeilijke beslissing worden LOL
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op juli 24, 2021, 14:13:37
Zeker heb je gelijk in maar Auro kan je toch ook upmixen met (native) atmos materiaal?
Ik vind 1 ding enorm belangrijk en dat is dat Auro de grondlaag onaangetast laat... ik weet niet of atmos upmixer dat ook doet met de grondlaag?
Waarom vind je dat belangrijk en wat zou de Upmixer dan nog naar de hoogtekanalen moeten sturen als dezelfde info ook al in de grondlaag wordt weergegeven? Want dat is wat je doet als je de grondlaag intact laat.

buckler

Citaat van: Teejoo op juli 24, 2021, 18:19:48
Waarom vind je dat belangrijk en wat zou de Upmixer dan nog naar de hoogtekanalen moeten sturen als dezelfde info ook al in de grondlaag wordt weergegeven? Want dat is wat je doet als je de grondlaag intact laat.

Dat is eigenlijk een enorm goeie vraag Theo... zit wat in en ik snap je punt.
Hmmmm dat zet me wel aan het denken ja.
Puntje
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op juli 24, 2021, 18:39:46
Dat is eigenlijk een enorm goeie vraag Theo... zit wat in en ik snap je punt.
Hmmmm dat zet me wel aan het denken ja.
Puntje
Toen Vik dat aangaf dat dit bij Auro het geval was dacht ik in eerste instantie ook wat goed! Maar bij nader inzien vraag ik me dat af.

vik

#2318
Dolby Atmos zit verpakt in de Dolby True HD core op de desbetreffende disc. Voorheen had Dolby hier een slot op gezet en kon je met film die voorzien is met een native DolbyTrue HD, geen gebruik maken van de  Auro-Matic Upmixer. Na veel ophef is dit inmiddels weer bij gedraaid en is dit stukje weer vrij gegeven.

Er is dus geen sprake van het up-mixen van Atmos naar Auro3D want je maakt gewoon gebruik van de TrueHD core als je dus kiest voor een Auro-Matic Upmixer.

Wat ik bedoel te zeggen met "niet aantasten van de grond laag" ( layer 1 in Auro3d speaking terms)  heeft dus een kwalitatief voordeel in geluidskwaliteit t.o.v. de Dolby Atmos up-mixer. De kwaliteit van de grond laag (layer 1) blijft zijn oorspronkelijke kwaliteit behouden. Er wordt dus niet gesleuteld (gerommeld-extra processing) aan de native core om wat effecten te creëren voor de Atmos hoogte effecten.  Dus het mooie aan de up mix techniek van Auro is dat hij er in principe een layer 2 bijmixed, en met de VOG een layer 3 voor een fraaie 3D beleving. En dit zonder te rommelen sleutelen aan de orginele core.

Ik vind dit een behoorlijke plus punt voor het behouden van de kwaliteit. Je grond laag is een hele belangrijke factor voor de gehele bubble. Daarom zeg ik altijd; beter een zo goed mogelijk geoptimaliseerde grond laag zonder hoogte kanalen, als een beroerde Atmos opstelling. Tot nu toe heb ik de Atmos upmixer (ongeacht de processor) altijd als slechter ervaren. Ik kan er prima door heen luisteren en mij valt het direct op dat je in levert in kwaliteit.

Mijn uitgangspunt is altijd kiezen voor native (inmiddels wel bekend dacht ik zo) en gezien bijna alle UHD films worden uitgebracht in Atmos zou ik ten aller tijden kiezen voor een Atmos speaker opstelling. Zo ook het advies naar klanten.

Toch heb ik klanten die bewust hebben gekozen voor een Auro-3D opstelling en gebruik maken van de up mixer. Vaak ook een fraaie keuze bij muziek liefhebbers (denk aan concerten). En het mooie aan een Auro-3D layout is dat je prima native Atmos af kunt spelen.  Nog een voordeel: speakers zijn veel makkelijker te plaatsen.

Ik heb wat filmpjes bekeken zoals die van Grobi en valt mij op dat er ook wordt gesproken hier en daar dat de Auro boven laag te dominant aanwezig is. Ik heb een aantal goede sets ervaren en als alles goed is geplaatst en ingeregeld hoort dit niet zo te zijn. De "immersive" beleving is dan gewoon tot op de puntjes met daarbij een waanzinnige beleving.

Citaat van: buckler op juli 24, 2021, 14:13:37
Zeker heb je gelijk in maar Auro kan je toch ook upmixen met (native) atmos materiaal?
Ik vind 1 ding enorm belangrijk en dat is dat Auro de grondlaag onaangetast laat... ik weet niet of atmos upmixer dat ook doet met de grondlaag? Weten jullie dat?
Bij native tuurlijk, en daar is veel matriaal van en van Auro niet nee. Komt dat ik een beetje naar Auro blijft kijken omdat ik vaak dts hd master beter vind dan true hd en auro zou dan de grondlaag intact houden.
Maargoed het word nu weer ingewikkeld want vanochted dacht ik al dat het een te moeilijke weg werd en beter gewoon voor atmos kan gaan LOL
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Thanks Viktor,

Maar ook native atmos gebruikt toch gewoon de core van het true hd geluidspoor? Grondlaag.
En als ze die dan voor de atmos mix voor op schijf gaan mixen in de studio door bepaalde geluiden weg te laten in de grondlaag en die toe te wijzen aan het hoogte speakers dan wijzigen ze toch ook gewoon de grondlaag bij native atmos tov true hd?
Dan is het toch zowiezo beter om voor de true hd geluidspoor te kiezen en hem met een Auro 3d set up te laten upmixen? Dan blijft in ieder geval de grondlaag onaangetast...
Of mis ik iets en sla ik de plank mis?

Tuurlijk als je een film heb waar alleen de dolby atmos optie opstaat (en geen true hd mogelijkheid) en die gaat upmixen naar Auro 3d dan lijkt mij dat ook niet beter dan native atmos zelf.
Of zie ik het fout?

Er zijn tegenwoordig ook hel veel films die alleen dts hd master hebben en dan zal toch ook de Auro 3D een meerwaarde geven omdat dan de grondlaag onaangetast blijft? Athans tov de dolby upmixer dan?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

#2320
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar "native" dus heeft ook mijn voorkeur boven de Auro up-mixer.  Het beste om "native" en "up-mixing" even los te zien van elkaar.

Een studio mix is net even anders als een processor die dit voor zijn rekening neemt. De studio mix kun je dus beschouwen als native.

Ik zou als ik jou was een keer bij iemand gaan luisteren die een Auro-3D opstelling heeft misschien is dat een idee.? Of een keer langs de Auro3D studio in Mol. Dan heb je een idee en bovendien ook een zeer gave ervaring om mee te maken.

Misschien is HTip wel te porren voor een leuke demo  8)

Citaat van: buckler op juli 25, 2021, 12:24:12
Thanks Viktor,

Maar ook native atmos gebruikt toch gewoon de core van het true hd geluidspoor? Grondlaag.
En als ze die dan voor de atmos mix voor op schijf gaan mixen in de studio door bepaalde geluiden weg te laten in de grondlaag en die toe te wijzen aan het hoogte speakers dan wijzigen ze toch ook gewoon de grondlaag bij native atmos tov true hd?
Dan is het toch zowiezo beter om voor de true hd geluidspoor te kiezen en hem met een Auro 3d set up te laten upmixen? Dan blijft in ieder geval de grondlaag onaangetast...
Of mis ik iets en sla ik de plank mis?

Tuurlijk als je een film heb waar alleen de dolby atmos optie opstaat (en geen true hd mogelijkheid) en die gaat upmixen naar Auro 3d dan lijkt mij dat ook niet beter dan native atmos zelf.
Of zie ik het fout?

Er zijn tegenwoordig ook hel veel films die alleen dts hd master hebben en dan zal toch ook de Auro 3D een meerwaarde geven omdat dan de grondlaag onaangetast blijft? Athans tov de dolby upmixer dan?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Citaat van: vik op juli 25, 2021, 12:33:10
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar "native" dus heeft ook mijn voorkeur boven de Auro up-mixer.  Het beste om "native" en "up-mixing" even los te zien van elkaar.

Snap ik Viktor en bedankt voor je duidelijke uitleg, maar bij native atmos maken zo in de studio bij het creeren van het native atmos geluidspoor ook gebruik van de true hd core en passen dat aan om bepaalde geluiden aan de hoogte speakers toe te wijzen.
Ze gaan toch geen complete nieuw geluidspoor maken en kan je ze niet los van elkaar zien?
Of heb ik het mis in deze?
Als ik het mis heb dan lijkt het mij inderdaad beter om voor een atmos speaker set up te gaan maar heb ik gelijk dan neig ik zelf toch nog steeds meer naar een Auro 3d set up.

Ik zal het wel mis hebben haha lol.
Thanks
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

De kwaliteit van de film wordt bepaald door de opname technieken die gebruikt worden tijdens het filmen. Dit geldt voor zowel beeld en geluid. 

Het UHD schijfje komt tot stand door post-production en de kwaliteit hangt af van de persoon die daar verantwoordelijk voor is. Verder wordt dat verwerkt in de dolby true hd core dus verhouding grond en bovenlaag blijft gewoon het zelfde maar de kwaliteit wordt bepaald in de studio. Verder ontlast je de processor (of receiver) van dit proces dus geheel anders als dat je gebruik maakt van het up mixen.  Wel is het zo dat elke set weer anders is en je kunt ook niet elke processor over één kam scheren. Processor kracht en tweak mogelijkheden spelen ook zeker wel een rol. Je kunt een Trinnov niet vergelijken met een Arcam bijvoorbeeld.

Ik denk dat je het gewoon een keer moet ervaren dan weet je gelijk.  8)

Citaat van: buckler op juli 25, 2021, 12:42:27
Snap ik Viktor en bedankt voor je duidelijke uitleg, maar bij native atmos maken zo in de studio bij het creeren van het native atmos geluidspoor ook gebruik van de true hd core en passen dat aan om bepaalde geluiden aan de hoogte speakers toe te wijzen.
Ze gaan toch geen complete nieuw geluidspoor maken en kan je ze niet los van elkaar zien?
Of heb ik het mis in deze?
Als ik het mis heb dan lijkt het mij inderdaad beter om voor een atmos speaker set up te gaan maar heb ik gelijk dan neig ik zelf toch nog steeds meer naar een Auro 3d set up.

Ik zal het wel mis hebben haha lol.
Thanks
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Thanks duidelijk verhaal Viktor, en inderdaad ervaren is weten...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Staaled

Citaat van: buckler op juli 25, 2021, 12:42:27
Snap ik Viktor en bedankt voor je duidelijke uitleg, maar bij native atmos maken zo in de studio bij het creeren van het native atmos geluidspoor ook gebruik van de true hd core en passen dat aan om bepaalde geluiden aan de hoogte speakers toe te wijzen.
Ze gaan toch geen complete nieuw geluidspoor maken en kan je ze niet los van elkaar zien?
Of heb ik het mis in deze?
Als ik het mis heb dan lijkt het mij inderdaad beter om voor een atmos speaker set up te gaan maar heb ik gelijk dan neig ik zelf toch nog steeds meer naar een Auro 3d set up.

Ik zal het wel mis hebben haha lol.
Thanks

Atmos is meer dan de true HD core plus wat hoogte effecten :

https://www.cnet.com/tech/home-entertainment/dolby-atmos-what-you-need-to-know-about-the-spatial-audio-format/

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)