De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op november 29, 2010, 12:49:11
Koop een pallet, verf 'm zwart en zet deze onder je sub :D :D






;D ;D

Krijg je van de visite te horen "oh leuk, je bent de verpakking vergeten"
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WickedGame

Citaat van: ajbeefde op november 29, 2010, 12:50:45
;D ;D

Krijg je van de visite te horen "oh leuk, je bent de verpakking vergeten"

;D Wel een idee natuurlijk een palet (zie je nou wel dat die dingen te duur betaald zijn  :P )

ajbeefde

Citaat van: WickedGame op november 29, 2010, 13:00:30
;D Wel een idee natuurlijk een palet (zie je nou wel dat die dingen te duur betaald zijn  :P )

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kjelt

Citaat van: riwi op november 29, 2010, 12:36:05
Maar voor real, ik vind de gramma mooier dan die lelijke glimmende kubus eigenlijk  :)
Naaaaaa, maar goed smaken verschillen in dat geval plak je toch zwart mat vilt of paars/grijs schuim op de Velodyne zodat het 1 mooi geheel vormt :D

Workaholic

Zeg Blue kun je mij per pm laten weten wat jouw meubel gekost heeft en waar ik deze nog kan laten maken ;)?

Ik kan maar geen geschikt meubel vinden en ik denk dat ik in onderhandeling ga met de vriendin om een 120b hoogglans wit meubel te kopen waar de upc doos, dvd's, htpc etc in kunnen en daarnaast jouw meubel.

Ik ben ook erg benieuwd naar de afmetingen (breedte/hoogte).
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

WickedGame

Citaat van: Workaholic op december 16, 2010, 09:31:13
Zeg Blue kun je mij per pm laten weten wat jouw meubel gekost heeft en waar ik deze nog kan laten maken ;)?

Ik kan maar geen geschikt meubel vinden en ik denk dat ik in onderhandeling ga met de vriendin om een 120b hoogglans wit meubel te kopen waar de upc doos, dvd's, htpc etc in kunnen en daarnaast jouw meubel.

Ik ben ook erg benieuwd naar de afmetingen (breedte/hoogte).

Waarom geen hoogglans witte variant van BE zijn meubel... denk dat dat heel gaaf kan staan.

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op december 16, 2010, 09:50:35
Waarom geen hoogglans witte variant van BE zijn meubel... denk dat dat heel gaaf kan staan.

Ruil ik mijn Finite voor in ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Workaholic

We moeten zijn topic niet te veel vervuilen, maar het nadeel van zijn meubel is altijd nog de hoeveelheid kabels die je ziet uitsteken aan de achterkant.

Als ik daar een hoogglans witte meubel naast zet en het meubel van BE laag maak dan is het goed te doen ;)
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

blue-eyes

Citaat van: Workaholic op december 16, 2010, 09:31:13
Zeg Blue kun je mij per pm laten weten wat jouw meubel gekost heeft en waar ik deze nog kan laten maken ;)?

Ik kan maar geen geschikt meubel vinden en ik denk dat ik in onderhandeling ga met de vriendin om een 120b hoogglans wit meubel te kopen waar de upc doos, dvd's, htpc etc in kunnen en daarnaast jouw meubel.

Ik ben ook erg benieuwd naar de afmetingen (breedte/hoogte).

Ik heb in totaal zo'n 1500 euro uitgeven voor het meubel. De huidige setting is maar deels, ik heb nog 5 platen los liggen, waaronder een EV plateau.

Afmetingen zijn de exacte maten van de CA5200 EV.

Ik heb eventueel nog wel een aantal platen liggen (wel in het zwart). RVS kan ik wel voor je regelen.


Topicvervuiling is geen probleem ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Workaholic

#5409
Ik denk dat ik dan maar binnenkort een keer op de koffie kom ;)? Goed?
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Tada tada . . . . . Heet nieuws.


Elders al verteld. Maar hier in mijn eigen topic ook nog maar eens.

De Classe's, het rack, de Oppo, PinkFaun XLR / LS en de Velodyne gaan in de verkoop. Ik heb twee hobbies, maar kan er maar een bekostigen. In de andere hobby zit ik 4 uur per dag minimaal, de auto. Ik heb nu wat mooie kansen en heb nu ook een goede wagen nodig. En omdat het hobby is mag het wat kosten en moet het mooi zijn.
Met de verkoop van mijn huidige wagen en de verkoop van de stereo kan ik me een mooie bak permiteren.

Uiteraard ga ik het missen, dus ga zeker wat terug kopen, echter alleen wat minder van kwaliteit. Het is dus een downgrade, er wordt NIET gestopt.


Ik denk aan Bijv. Marantz, Pioneer, Denon receiver met bijbehorende BD speler. Speakers blijven zoals ze zijn, al zal de TIK10 weer naar een TIK2 terug gaan, en een TIK1 center worden gekocht. De sub zal wellicht een BK400 oid worden.
Dus allemaal wat minder, maar nog absoluut meer dan gemiddeld.

Op voorhand jammer van de reacties dat ik er spijt van ga krijgen. Tja. Dat ga ik in zekere hoogte wel krijgen, maar dat heb ik ook al 5 jaar lang omdat ik mijn cabrio heb verkocht.....
Het is of links of rechtsom. Ik heb geen geld voor beiden.
Om een en ander in perspectief te zetten, ik heb voor 40 - 50.000 euro nieuwwaarde aan spullen staan. Ik heb de afgelopen 6 maand zo'n 6 films gekeken, waarvan 3 met visite . . . 
Nee, dan kan ik beter nu wat geld maken en dat investeren in een andere, weer op te starten hobby, de auto.
De Classe's kosten samen zowat 20.000 euro en zijn nu resp. 1 en 2 jaar oud, daar is nog goed geld voor te vangen. Evenals de sub, DD15.
Meubel krijgt men kado bij een goede prijs voor beiden ;)

Wat terug? Zoals gezegd een receiver met BD speler. Max. 3000 euro.
Bekijk ik dan nog wel. Wellicht nog minder, ik heb mooie 19" velgen met dito banden gezien van 1600,-- euro :D :D

Nu ik dit heb losgelaten, heb er lang over nagedacht, mee rondgelopen, voelt het goed om gedaan te hebben.
Kwestie van accepteren dat ik geen twee hobbies kan bekostigen. Het is mooi dat ik nog met de audiohobby verkoop de andere weer direct goed kan starten!


P.s. het staat nog niet formeel te koop, maar reserveringen  mogen alvast in de PM gedaan worden (DD15, Oppo 83, Classe SSP800, Classe CA5200, PinkFaun XLR en LS bekabeling). En diegene die voor een cent op de eerste rang willen zitten komen met naam hier gepost. Ik ben daar vooraf al klaar mee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Nahpets

Ahhhhh  :nervous:

en ook  :wacko: en  :omg::crazy::butbut:

maar vooral


WTF!!!!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Gaeje

Wat is de vraagprijs van de DD15?

blue-eyes

Bij forumsponsor Smits:
Pioneer BDP-LX54 voor 438,--
Pioneer SC-LX72 voor 968,--

Zeg voor 1400 euro. Toch ook niet mis ?  ;)


Hoezo die reacties? Het is weloverwogen, en zoals gezegd heb ik geen geld voor 2 hobbies op dit moment. En, met bovenstaand is het nog steeds meer dan behoorlijk redden volgens mij.
Dus niet getreurd, PM sturen :D :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Gaetan op december 25, 2010, 20:15:40
Wat is de vraagprijs van de DD15?

Niet in dit topic aub. Daar heb ik straks advertenties voor. PM mag altijd.


Tipje: begint met een 2.  ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2010, 20:18:06
Bij forumsponsor Smits:
Pioneer BDP-LX54 voor 438,--
Pioneer SC-LX72 voor 968,--

Zeg voor 1400 euro. Toch ook niet mis ?  ;)


Hoezo die reacties? Het is weloverwogen, en zoals gezegd heb ik geen geld voor 2 hobbies op dit moment. En, met bovenstaand is het nog steeds meer dan behoorlijk redden volgens mij.
Dus niet getreurd, PM sturen :D :D



Waarom die combi?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Nahpets

Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2010, 20:18:06
Hoezo die reacties? Het is weloverwogen,

Was niet zo zeer als commentaar bedoeld. Meer een soort verwondering, verbazing.

Uiteraard respecteer ik je keuze, zeker gezien de beweegreden en de wijze waarop je je beslissing verwoord. :worship:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Verrassende stap. Maar wel begrijpelijk. Voor mij ook de reden dat ik vwb de HT alles een stapje minder kies. Er moet idd ook geld overblijven voor de cabrio hobby.

Wat gaat het worden? Of heb je al iets in de garage staan?

Succes met de uitverkoop maar dat zal wel lukken gezien de kwaliteit.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

blue-eyes

#5420
Citaat van: squeek op december 25, 2010, 20:21:05
Waarom die combi?

Op het eerste gezicht, snelle zoekactie om even prijze te bekijken ;)

Maar, jij weet blijkbaar iets meer m.b.t. goed / slecht? :D


Citaat van: Nahpets op december 25, 2010, 20:21:49
Was niet zo zeer als commentaar bedoeld. Meer een soort verwondering, verbazing.

Uiteraard respecteer ik je keuze, zeker gezien de beweegreden en de wijze waarop je je beslissing verwoord. :worship:

;)


Citaat van: clockwork op december 25, 2010, 20:22:08
Verrassende stap. Maar wel begrijpelijk. Voor mij ook de reden dat ik vwb de HT alles een stapje minder kies. Er moet idd ook geld overblijven voor de cabrio hobby.

Wat gaat het worden? Of heb je al iets in de garage staan?

Succes met de uitverkoop maar dat zal wel lukken gezien de kwaliteit.



Cabrio helaas niet, wellicht later. 3,5 jaar met veel plezier cabrio gereden, zakelijk en prive. Maar ja, kinderen he :D

Het wordt normaliter een Lexus IS220D, Mark Levinson audio, DVD NAV, leer, 18/19" , 177pk diesel (chipped 208pk/470nM). Grijs- , zwart- of antraciet metalic. O ja, en trekhaak :D
Het is niet alleen fun, maar bovenal nodig, ik rij zo'n 40 - 50 k per jaar (10k prive).
Het gaat dus een relatief jonge wagen zijn met de dikke kop eraf. Tussen de 75.000 - 120.000km oid.


Ik weet dat de afschrijving hard gaat met de auto. Maar bij de audio is dat idem, daar moet ook jaarlijks veel geld bij . . . Dus te vergelijken met de auto.
Met het setje van bijv. Pioneer is het veel gemakkelijker om om de 2 jaar bijv. een nieuw model te kopen.
Om maar iets aan te geven, de laatste upgrade naar HDMI 1.4 kost 1500 euro ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Grindtegel

Ik ben  blij dat ik maar 1 hobby heb en geen reet om auto's geef  ;) Zonde van je set maar zoals je al aangaf als je meer geeft om je andere hobby moet je daar inderdaad voor kiezen. En een "mindere" set van 3000 euro is nog steeds zeer netjes, zeker met je speakers die je hebt. Gefeliciteerd met het nemen van een moeilijke beslissing  :)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Nahpets

Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2010, 19:58:07
PinkFaun XLR / LS

Heb je wat meer info? Lengte, type, uitvoering, dat soort zaken.

217 pagina's zijn me er 2 teveel om door te bladeren.  :D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

blue-eyes

Citaat van: Nahpets op december 25, 2010, 20:42:29
Heb je wat meer info? Lengte, type, uitvoering, dat soort zaken.

217 pagina's zijn me er 2 teveel om door te bladeren.  :D

Advertenties geplaatst in de marktsectie ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2010, 20:27:48
Op het eerste gezicht, snelle zoekactie om even prijze te bekijken ;)

Maar, jij weet blijkbaar iets meer m.b.t. goed / slecht? :D

Nee hoor, maar het zijn twee generaties verschil, Vroeg me af wat de beweegreden erachter is. Zelf ben ik erg tevreden van de combi die ik hier heb staan. Maar vraag me af of je na zo'n dikke set gehad te hebben nog tevreden kan zijn met minder?! Ikzelf zou het er moeilijk mee hebben en ik heb nog steeds een eind te gaan. Maar ja, ieder zen eigen portefeuille natuurlijk  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |