De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Afstand maakt niet zoveel uit. Een beetje goede stroomkabel naar de meterkast en afmonteren met een audiofiele zekering en je kan er weer tegenaan. Heb dat het eerste laten doen toen ik mijn aankoop van het appartement deed. Een audiofiele groep aanleggen. Heb die muts van het kopersbegeleidingsteam nog nooit zo raar zien kijken  :blink:

En fijn he zo'n verplichte vrije dag ;)

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op mei  5, 2009, 16:21:49
En fijn he zo'n verplichte vrije dag ;)

Nope....... Ik zal je het voorrekenen:

Ik heb 26 dagen per jaar:
12 dagen (1 dag per maand oppassen)
10 dagen (2 week vakantie ergens naar toe)
2 verplichte vrije dagen

Betekend dat ik 2 dagen per jaar over heb voor calamiteiten als artsbezoek, en noem maar op.

Dus, NEE ;D


Mbt de stroomvoorziening: ik heb inmiddels een offerte binnen voor de materialen voor 3 stroomgroepen:

  • 75 meter 4mm2 Belden (incl. 15 meter voor een vriend)
  • 3 maal AHP incl. zekering
  • 1 stuks FI-11 Furutech stekker om een groep rechtstreeks op de EV aan te sluiten.

Ik heb nog 10 meter snakeskin (mooi voor het afwerken van de 3 kabels die uit de meubels komen en nog 40 cm krimpkous. Moet net voldoende zijn.

Installateur is ook al gevonden, moet alleen nog benaderd worden. Ik ga de kabel zelf aanleggen, afmontage in de meterkast laat ik doen. Al was het alleen maar voor de verzekering ;)


Vraagje: gebruikt iemand adereindhulzen? Zo ja waarom? En zo nee, waarom niet?
Het lijkt me handiger, maar het lijkt me verder niets toevoegen, ergo, wellicht eerder afnemen. Bare wire is the best!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2009, 16:32:24
Nope....... Ik zal je het voorrekenen:

Ik heb 26 dagen per jaar:
12 dagen (1 dag per maand oppassen)
10 dagen (2 week vakantie ergens naar toe)
2 verplichte vrije dagen

Betekend dat ik 2 dagen per jaar over heb voor calamiteiten als artsbezoek, en noem maar op.

Dus, NEE ;D



Duidelijk ;) ik wist het niet eens totdat ik gisteren het te horen kreeg. Het is dat ik dit jaar 42 vrije dagen mag op nemen maar goed heb die over een goede 2 weken wel nodig.

Even iets anders met al dit geupgrade is je verzekering nog op orde? (kleine tip)

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op mei  5, 2009, 17:20:21
Even iets anders met al dit geupgrade is je verzekering nog op orde? (kleine tip)

Verzekering is identiek, totale waarde set is gedaald.



Altijd op zoek naar .......... zo ook naar speakers. Niet reeel, maar een marktverkenning. Zo kwam ik op het merk Aurum.
De prijs is high-end (12000 euro) de specs ook. 16 - 65khz.
De serie heeft ook een centerspeaker, ziet er mooi uit, dus voldoet optisch en kwa specs aan de verwachtingen.
Dus op een "onthoud" lijstje.




Iemand die ze kent?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2009, 17:58:56
Verzekering is identiek, totale waarde set is gedaald.



Altijd op zoek naar .......... zo ook naar speakers. Niet reeel, maar een marktverkenning. Zo kwam ik op het merk Aurum.
De prijs is high-end (12000 euro) de specs ook. 16 - 65khz.
De serie heeft ook een centerspeaker, ziet er mooi uit, dus voldoet optisch en kwa specs aan de verwachtingen.
Dus op een "onthoud" lijstje.




Iemand die ze kent?

Hmm tja weet nou niet of ik het mooi moet vinden of afgrijselijk.... ik ben er niet overuit.

Usher BE-10 niet iets voor je?

WickedGame

Citaat van: Jack van Dijk op mei  5, 2009, 18:09:39
Als je dan toch naar andere speakers gaat kijken, doe het dan goed. Je zegt altijd dat je de Watt/Puppy's mooi vind, dus ga er voor. Heb je gelijk weer wat om aan je wenslijstje toe te voegen ;)

Ook zo'n speaker die ik echt niet mooi vind maar klinkt als een klok... wanneer leren ze nou eens designen  ;D

LexiconLogan

Inderdaad maar hoe fijn als ie ook nog een beetje porremt
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Peerless Monster

Citaat van: Jack van Dijk op mei  5, 2009, 18:09:39
Als je dan toch naar andere speakers gaat kijken, doe het dan goed. Je zegt altijd dat je de Watt/Puppy's mooi vind, dus ga er voor. Heb je gelijk weer wat om aan je wenslijstje toe te voegen ;)

Helemaal mee eens!
Ik ben meer de Usher liefhebber, maar als het echt jouw sound is, ga er voor Eisse.
Gewoon even 2 maanden sparen en je hebt er een stel.
Of wachten... Over een paar jaar heb je ze bij een pakje boter ;D

Of kom lekker bij mij langs Eisse.
Plinius lijkt heel erg qua eindversterking op Classe.
Heb je een beetje een idee hoe Usher klinkt.
Overigens met BE tweeters...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Citaat van: LexiconLogan op mei  5, 2009, 18:15:44
Inderdaad maar hoe fijn als ie ook nog een beetje porremt

Amen! Liefst toch een combo van beide... gelukkig hoef ik niet rekening te houden met WAF maar heb een zwak voor design :)

R

Ik heb ze ook gehoord, was weinig onder de indruk. Dat is eingelijk het enige wat me is bijgebleven... geen goed teken ;)

blue-eyes

Ho ho ho ;D

Mijn favo speaker tot nu toe is en blijft de Wilson Watt Puppy.
Maar, moet ik dan daar bij blijven?
Er zijn zo veel meer merken, ik moet meer bekijken en beluisteren.
Om een beetje bij te blijven regelmatig zoeken, zodoende kwam ik deze ook tegen.
Aan de reactie van R te zien: niet eens gaan luisteren!

Usher kan best op het lijstje komen, ik heb hier al eens Ushers monitors in huis gehad. Leek best veel op mijn huidige TIK's, echter met iets meer laag en iets minder detaillering.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

donderdag ga ik waarschijnlijk mijn WA demo krijgen :inlove:
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Altijd zelf luisteren.

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2009, 19:03:20
Ho ho ho ;D

Mijn favo speaker tot nu toe is en blijft de Wilson Watt Puppy.
Maar, moet ik dan daar bij blijven?
Er zijn zo veel meer merken, ik moet meer bekijken en beluisteren.
Om een beetje bij te blijven regelmatig zoeken, zodoende kwam ik deze ook tegen.
Aan de reactie van R te zien: niet eens gaan luisteren!

Usher kan best op het lijstje komen, ik heb hier al eens Ushers monitors in huis gehad. Leek best veel op mijn huidige TIK's, echter met iets meer laag en iets minder detaillering.

blue-eyes

Ho ho! Jongens, rust is hier wel, maak je daar niet druk om! ;)
Ik ben alleen een lijst aan het maken van potentiele speakers. Dat duurt echt nog wel wat jaren ;)



Ben nu rustig bezig met de stroom voorziening en een groot aantal racks (4 ;D). De bekabeling nog even (dat staat al vast wat het gaat worden, tenminste, nog een laatste luistertest van de MIT Magnum M series: oude liefde ;) ).
Speaker upgrade wordt of serieus of niet. Dus lange termijnplanning.


@LL: veel plezier, maar dat gaat zeker lukken! Op een Classe set? Ik ben erg benieuwd naar de match Classe - Wilson!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

Levinson pre en Ayre blokjes.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Guester

Hmmmz niet zo mooi die speakers..woofers horen niet achter tralies! of zijn ze stout geweest??
Sonos - Spotify

blue-eyes

#2992
Citaat van: Jack van Dijk op mei  5, 2009, 19:27:00
Die speakers van je kunnen nog wel een jaar of 20 mee hoor, dus je hoeft met dat lijstje geen haast te maken
Het is gewoon leuk om te orienteren. Ik ben nuchter genoeg om mezelf niet gek te maken, ben realist genoeg.

Maar ik wil meer laag op stereo...... het is super, meer dan mooi, maar dit is nog een stap die ik kan maken tzt. De beperkende factor zijn domweg mijn speakers. Ik heb een mooi uitgebalanceerd setje, waarin de speakers de zwakste schakel zijn.
Ben ook al druk met de sub in de weer. Helaas.... gebalanceerd bypass betekend geen sub. Eens spelen met de instellingen van wel of geen stereo analog bypas.

Zit me niet in de weg hoor ;)

@LL: dat is ook niet verkeerd, maar wel anders dan Classe ;)
@Willem_SDI: in het zwart zijn ze stukken mooier, ook met tralies ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Guester

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2009, 19:33:32

@Willem_SDI: in het zwart zijn ze stukken mooier, ook met tralies ;D

pff let op je woorden SDI >:(    ;)

Het rukaansicht is dan wel weer mooi... ;D
Sonos - Spotify

blue-eyes

Oeps, typefoutje is zo gemaakt ;D



Even wat serieuzer en meer ontopic mbt de voortgang:

Update: stroomgroep
Ik wacht nog op een telefoontje van een vriend mbt het aantal meters, maar dan kan morgenvroeg de bestelling voor het materiaal voor de 3 groepen de deur uit ;)
Morgen krijg ik een adres voor de afmontage in de meterkast.

Update rack hout:
als het goed is krijg ik vanavond iemand aan de telefoon die het wil doen, wel met de hand maar gezien zijn portefeuille maak ik me daar geen zorgen over! Hij heeft inmiddels al een aantal ideeen over hoe en wat.
Het is dichtbij, ik denk dat ik hem maar even ga opzoeken om alles door te nemen.
Het gaat wel enige weken duren, het is hobby werk en met de hand. Gezien het aantal platen gaat dit lang duren.

Update rack spuiten:
inmiddels van twee bedrijven een positief verhaal gehoord. Beiden zijn meubelspuiters. De platen kunnen onbehandeld aangeleverd worden, zij schuren, gronden, etc. Ze willen naderhand geen verhalen horen dat iets niet goed is. Om alles uit te sluiten doen ze ook zelf het voorwerk.

Update rack RVS: de eerste onderdelen zijn reeds gedraaid, maar ligt nu stil. Schijnt dat onze HT Forum ijzerboer vakantie viert ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#2995
Ok, zojuist een mailtje gekregen met de gewenste lengte. Iets minder dan eerst gedacht.
De bestelling direct maar doorgezet.


Ik wordt wel gehouden ivm de korting voor een afname van 1 rol (76mtr).
Ik ga dus wellicht wat meters overhouden.

Iemand geintresseerd in Belden 4mm2? (advieswinkelprijs 20 euro /mtr) De exacte lengte weet ik pas na de afmontage.
Naar verwachting een metertje of 5 - 7.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Guester

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2009, 19:50:22

Update rack spuiten:
inmiddels van twee bedrijven een positief verhaal gehoord. Beiden zijn meubelspuiters. De platen kunnen onbehandeld aangeleverd worden, zij schuren, gronden, etc. Ze willen naderhand geen verhalen horen dat iets niet goed is. Om alles uit te sluiten doen ze ook zelf het voorwerk.


Ik meen me te herinneren dat Erik een link had van een bedrijf wat vaak speakers /mdf, etc. spuit.
Sonos - Spotify

Guester

Citaat:

"bv in Dordrecht zit een heel goed spuitbedrijf....doet keukens en meubilair.... "

Sonos - Spotify

blue-eyes

Een vriend van mij doet de contacten (je moet zoveel mogelijk door anderen laten doen ;D) maar ik weet niet of deze er tussen zit.
Er zijn wellicht nog meer bedrijven, maar de laatste euro hoeft niet verdiend te worden. Het gaat niet om astronomische bedragen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

En op verzoek van mij nog een van de zijkant, om zo goed te kunnen bekijken of de "oren" anders moeten worden gepositioneerd.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey