Bittorrent vraag

Gestart door VlisChris, november 11, 2011, 23:57:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VlisChris

Als eerste, mogen hier technische vragen over programma's als Bit Torrent of Utorrent gesteld worden?

If so, ik heb extreem wisselende snelheden bij downloaden.
Varierend van 2,3Mb/seconde tot 2,3kbps. Ik kan alleen totaal niet vinden waar het in ligt dat het zo onzettend wisselend is.
Heeft dat te maken met de peer - seed verhouding? Het bestand dat momenteel bezig is heeft bv 1062 seeds en dik 3000 peers. Dat zal al wel slecht voor het tempo zijn.
Maar kan het ook nog ergens een instelling in het programma zijn? Voor mijn gevoel knalt mijn download snelheid naar beneden op het moment dat ik maar aan internetten denk namelijk.
Is het zo dat bittorrent zichzelf vertraagd wanneer je normaal gaat internetten?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Thesqualer

Het vertragen van torrents als je aan het internetten bent is afhankelijk van je firewall en je router.
Deze zullen automatisch de snelheid aanpassen naar het geen wat het meeste bandbreedte vraagt.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Wazp

Seed - peer verhoudingen als dat zijn inderdaad niet goed voor de snelheid. Maar normaal gesproken moet het prima mogelijk zijn met zo'n connectie (je zegt dat je 2.3Mb/s haalt) tegelijk te surfen op het internet zonder dat het de snelheid beïnvloed. Torrents (zeker public) hebben vaak erg wisselvallige snelheden omdat je afhankelijk bent van de mensen waar je vanaf download. Je kunt dus het ene moment een deel van het bestand krijgen van mensen met een snelle verbinding en je dus prima snelheden haalt en vervolgens het weer enorm inzakt omdat niet iedereen een geweldige upload speed heeft.

Pak eens een erg populaire torrent met een prima seed/peer ratio, wacht een tijdje tot je goede snelheden behaald en test eens of gewoon surfen inderdaad zo enorm van invloed is op je snelheid. Normaal gesproken zou dit zeker niet het geval moeten zijn en moet er iets te veranderen zijn aan instellingen omdat te voorkomen. Kijk ook eens naar wat je torrent programma aan max upload snelheid toestaat, dit zou ik ook enigszins beperken (70/80% van wat je maximaal haalt. Dit zou je ook kunnen instellen voor je downloadsnelheid, dan weet je helemaal zeker dat je probleemloos zou moeten kunnen surfen zonder dat het je downloadspeed beïnvloed.

dennism

Als je in  Utorrent via options, setup guide en dan run tests uitvoerd. Geeft ie dan aan of je port open of closed is?
Een dichte poort kan namelijk voor deze problemen zorgen.

VlisChris

CitaatPak eens een erg populaire torrent met een prima seed/peer ratio, wacht een tijdje tot je goede snelheden behaald en test eens of gewoon surfen inderdaad zo enorm van invloed is op je snelheid.
Dat is wel een goede inderdaad :)
Uploadsnelheid staat hier op max 100kbps. Is 10% van wat ik maximaal kan halen zo uit mijn hoofd :)
@ Denism: ik zal zo eens even kijken :) Momenteel haal ik 1.4MB/seconde btw.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hm, ik kan de optie niet vinden? Draai op  Mac overigens.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

#6
1.Public tracker, die kan je beter vermijden. ;)

2.Router staan je poorten open?
Kan je heel simpel zien aan dat bolletje rechts onderin.
Groen betekent OPEN dus je haalt theoretisch de max.
Mocht je die bij de instellingen niet goed hebben ingesteld dan ga je naar Preferences/Network/Incoming TCP port, daar moet connection status groen zijn/Connection working.
Daar zie je ook je Incoming TCP port NUMMER staan.
Dat poort nummer moet je open zetten op je router.


3.Welke U torrent versie heb je, Version 1.5.11 ?
Ik prefereer de  uTorrent 1.0.1.
http://mac.oldapps.com/utorrent.php?old_utorrent=3

4.Instellingen Global limit/Per torrent limit niet idioot hoog zetten heeft totaal geen zin.
Idem met Active transfers limits/active download limits.

5.De bekendste public trackers hebben vrijwel altijd een lage DL snelheid.
Er zijn andere mogelijkheden maar die mogen niet worden geplaatst ivm de anti piracy wet van brein.

VlisChris

Morgen kom ik er even meer op terug, maar hier even een screenshot hoe het downloaden op dit moment verloopt.
Bij internetten draait die mijn download snelheid enorm terug gek genoeg.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#8
Citaatdaar moet connection status groen zijn/Connection working.
Dat wisselt bij mij constant. Bij de pieken doet die het wel, bij de dalen staat die op no connection ofzo.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Dat is niet goed dat moet groen zijn.
ik denk toch echt dat je een poort open moet zetten want zonder incoming connections ben je not connectable.
Een stukje uitleg.

The tracker has determined that you are firewalled or NATed and cannot accept incoming connections.
This means that other peers in the swarm will be unable to connect to you, only you to them. Even worse, if two peers are both in this state they will not be able to connect at all. This has obviously a detrimental effect on the overall speed.


Vink ook even de onderste twee aan behalve de randomnize port.

VlisChris

De onderste twee heb ik nu ook aangezet inderdaad :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.