Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart 17, 2017, 16:23:27
Dit antwoord ligt in de olijke lijn der verwachtingen. Onderstaande is meer waar ik op doel (maar dat begreep jij best wel). ;D

Wanneer vormt de term of het vak van reviewer/recensent een kwaliteitscriterium (voor jou)?

Groet, Mark

Ik vind recensies alleen waardevol als het er minimaal 2 zijn in verschillende landen. Ze mogen elkaar uiteraard niet tegenspreken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 16:52:35
Ik vind recensies alleen waardevol als het er minimaal 2 zijn in verschillende landen. Ze mogen elkaar uiteraard niet tegenspreken.

En jij denkt dat er her en der niet "ge-copy-pasted" en/of herschreven wordt? In het verleden is het mij weleens opgevallen dat van sommige Duitse of Nederlandse reviews de woordkeuze soms zo slecht gekozen was, dat ze bijna letterlijk een citaat leken van een test elders.
Die constatering is echter al zo lang geleden dat ik ze niet kan concretiseren. Wellicht een toevalstreffer, maar deze gevoelens bekropen mij vaker in het verleden.

Groet, Mark  :ph34r:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart 17, 2017, 17:01:57
En jij denkt dat er her en der niet "ge-copy-pasted" en/of herschreven wordt? In het verleden is het mij weleens opgevallen dat van sommige Duitse of Nederlandse reviews de woordkeuze soms zo slecht gekozen was, dat ze bijna letterlijk een citaat leken van een test elders.
Die constatering is echter al zo lang geleden dat ik ze niet kan concretiseren. Wellicht een toevalstreffer, maar deze gevoelens bekropen mij vaker in het verleden.

Groet, Mark  :ph34r:

Om de één of andere reden worden de dolenden die iets van een verschil tussen apparaatjes denken te ontwaren altijd als imbecieltjes afgeschilderd.  :)

Zo slecht ben ik nou ook weer niet in taal ehhh... dinges. Ik haal een copy-paste actie er heus wel uit hoor! Ik haak pas af als het swahili tegenover chinees is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 17:22:39
Om de één of andere reden worden de dolenden die iets van een verschil tussen apparaatjes denken te ontwaren altijd als imbecieltjes afgeschilderd.  :)

Zo slecht ben ik nou ook weer niet in taal ehhh... dinges. Ik haal een copy-paste actie er heus wel uit hoor! Ik haak pas af als het swahili tegenover chinees is.

"Imbecieltjes"? Voelt het zo? Dat spijt me dan, het is intentioneel niet zo bedoeld.
Wat ik bedoel aan te geven is dat, overeenkomsten veelal niet op toeval of een zelfde ervaring berusten en deze het (deels) mondiale belang van de hifimarkt dienen.

Het laatste mag je ver gezocht vinden hoor.

Groet, Mark ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Imbeciel is ws wat hoog ingeschat. Ligt ongeveer rond de 7 jaar qua ontwikkeling.

Fantasie etc is rond 3 jaar erg sterk aan het ontwikkelen....komt sterk terug in spel, enge dromen. Het mooie magische denken...

Eigenlijk is de audiofiel sterk in regressie. Freud er maar eens op loslaten.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart 17, 2017, 17:57:19
"Imbecieltjes"? Voelt het zo? Dat spijt me dan, het is intentioneel niet zo bedoeld.
Wat ik bedoel aan te geven is dat, overeenkomsten veelal niet op toeval of een zelfde ervaring berusten en deze het (deels) mondiale belang van de hifimarkt dienen.

Het laatste mag je ver gezocht vinden hoor.

Groet, Mark ;D

Sorry, ik loop overal enigszins merkwaardige grapjes te maken.  :-*

Ik ben me bewust van pogingen van hifi-fabrikanten en, wie weet, de Russen om mijn oordeel te beïnvloeden. Er zijn echter zó veel kleine fabrikantjes die allemaal hun dead lines willen halen dat ik niet denk dat ze tijd hebben om samen te spannen.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik vroeg net in Huub zijn topic om een foto, toen dacht ik, hoe staat het er bij Hans eigenlijk bij? Kun jij ook nog eens een foto plaatsen al dan niet met ikea dekbed?

Groetjes Walter

chansig

Citaat van: chansig op januari  3, 2017, 15:57:31
Maar weer even een dikke deken achter de speakers gehangen. Klinkt toch echt veel beterder.




Gr. Hans

Nu wel een breder dekbed...dus tegenwoordig hangt dat over de hele lengte achter mijn speakers. Jammer genoeg niet over de hele hoogte.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Mooi verhaal. Ik ben erg benieuwd naar de 8c, ik heb nog nooit zo'n fraaie speaker gezien. Jammer dat nou juist die speaker in een wat mindere luisterruimte stond tijdens de demodag. Ik zou hem wel eens willen horen onder optimale omstandigheden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik vind hem ook verrassend mooi....de mooiste weet ik niet maar zeker wel in mijn top 10. Inderdaad jammer wat er tijdens de demodag gebeurde.

Voordeel was wel dat ik de M nog nooit zo gehoord heb gehoord... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Halverwege april gaat de update, aanpassing van het filter en nog wat andere kleine dingen plaatsvinden. Nu neem ik halverwege ruim  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Waarom zijn deze aanpassingen nodig? Aanpassing voor jouw specifieke ruimte of is het ontwerp van de 8m nog veranderd sinds jouw aanschaf?

Groetjes Walter

chansig

Andere unit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Citaat van: HuubF op maart 25, 2017, 10:10:32
Mooi verhaal. Ik ben erg benieuwd naar de 8c, ik heb nog nooit zo'n fraaie speaker gezien. Jammer dat nou juist die speaker in een wat mindere luisterruimte stond tijdens de demodag. Ik zou hem wel eens willen horen onder optimale omstandigheden.

Zie zouden hem ook in kleur uit moeten brengen, vind de houtlook zo oudbollig.

Hoe zit het nu precies met die sleuven, de ene keer zie ik er 1 en de andere keer 2 of haal ik het door de war.

Contour

2 sleuven is het oude ontwerp, is nu aangepast naar 1 sleuf.

chansig

#4666
http://hifiwigwam.com/forum/topic/121470-dutch-dutch-8c-measurements/

Beetje wij van wc eend...ik ben benieuwd of de makers van Kii het met Martijn eens zijn. :D

Geen idee hoe het met de sleuven zit en in welke kleuren hij te leveren is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op maart 25, 2017, 10:21:58
Halverwege april gaat de update, aanpassing van het filter en nog wat andere kleine dingen plaatsvinden. Nu neem ik halverwege ruim  :D

Gr. Hans

nu al een update :dontgetit: :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

chansig

Ja...is gewoon een kutspeaker.

Nee de app om de DSP mee in te stellen gaat airborne worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wat een onrust zal dat gaan geven, al die DSP instellingen om mee te spelen!

;D ;D ;D ;D

chansig

Nou, enorm. Ik hoop dat je het aankan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#4671
Ik blijf er verre van weg hoor (van DSP). Maar valt er nog iets voor jouw te customizen zodat je zonder dekbed kunt gaan spelen?

chansig

Geen idee..ik ga het ervaren.

Kan jij nog dingen anders doen in het filter en bv bepaalde schermen in je kamer weghalen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: Contour op maart 25, 2017, 13:53:05
Ik blijf er verre van weg hoor (van DSP). Maar valt er nog iets voor jouw te customizen zodat je zonder dekbed kunt gaan spelen?

DSP is een afkorting van digital signal processing. Als je het hele proces van productie (totstandkoming) tm afspelen in beschouwing neemt. Dan kun je alleen muziek luisteren die volledig analoog geproduceerd is (met alleen analoge bronnen, apparatuur en samples) alleen analoog gemasterd is en uitgebracht is op een analoog medium (bv tape of vinyl). Dat is misschien maar bij 1 op de miljoen releases die tegenwoordig uitkomen het geval en daar zitten ook nogal wat nadelen aan.

En bij het afspelen moet je dan ook een volledig analoge audioketen gebruiken.
Gr. Martijn

Kjelt

#4674
Met DSP processing wordt natuurlijk niet het digitaliseren van de muziek bedoeld. Die is in de meeste gevallen al gedigitaliseerd (en door de mastering custom veranderd).
Daar valt weinig meer aan te doen.
Er wordt met DSP specifiek gedoeld op het dynamisch aanpassen van het audiospectrum naar aanleiding van een serie eenmalige metingen in de afspeelruimte.
Met als doel om de akoestische "problemen" die de luisterruimte icm de weergevende set, bij weergave introduceert, zoveel mogelijk te compenseren.

Kortom er zijn nogal wat potentiele problemen (behalve alle voordelen waar ik zelf ook dankbaar gebruik van maak  ;D )
* Het algoritme is gebaseerd op een eenmalige meting van de ruimte op moment t=0, er is geen enkele garantie dat deze niet ondertussen is veranderd op het luistertijdstip al is het alleen bv
   maar omdat er 3 personen in de kamer mee luisteren (3x 80kg waterzakken  :D ) of er iets anders is veranderd.

* De DSP processor een beperking heeft in resolutie en verwerkingskracht, hoe nieuw en top deze ook is hij zal nooit oneindig zijn qua resolutie wat inhoudt dat de filters gezet worden op
   bepaalde frequentiebanden. Als je bv een frequentieband van 20Hz hebt dan worden alle frequenties in die 20Hz band evenredig beinvloed, terwijl je probleem bv alleen op 48Hz zit wordt
   dan bv de 30-50Hz band veranderd.
   De verwerkingskracht is een beperking hoeveel berekeningen je "real time" kunt processen zonder dat de audiostream vertraging oploopt.

Eigenlijk wil je dat anders doen namelijk een akoestische berekening maken van je installatie in de ruimte en het algoritme dan loslaten met banden van 1Hz op al je opgeslagen muziek en deze (offline) bewerken zodat je bij de weergave helemaal geen processing meer hoeft te doen. Probleem is dan wel dat die muziek specifiek voor die ruimte custom is geprocessed.
Nu is en blijft het behelpen net als bij de projectoren en hun motion interpolation flow, ook dat wil je eigenlijk offline berekenen waardoor je bluray van 50GB welliswaar 200GB groot wordt maar wel met 96fps ipv 24.