Post hier je nacht foto's

Gestart door BernHardN, augustus 12, 2009, 08:46:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

@Ron, gaaf. De beweging in de palmbomen is uniek. Origineel gedaan!

tifosi

Deze doet het bij niet kwa compo, de bewegende bomen en de te sterke overbelichting op de stam doet voor mij afbreuk aan het geheel.
Een paar stappen naar links dan had het pad mooi naar het midden doorgelopen waarmee je gelijk een rustpunt in de diepte krijgt, tevens krijg je dan ook niet een deel van het huis op de foto dat storend werkt.
Je zou met met wat minder lange sluitertijd en standpunt meer kunnen bereiken waardoor je een goede foto krijgt;)

Het is natuurlijk aan jou wat jij mooi vindt, dit is alleen opbouwende kritiek wat je mee kan nemen bij een volgende keer.

KillerbeeNL

Citaat van: Rob Eric Blank op januari 18, 2013, 18:28:18
@Ron, gaaf. De beweging in de palmbomen is uniek. Origineel gedaan!

Langere sluitertijd of een mobiel doet hetzelfde.

Ik vind het niet uniek of orgineel.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VlisChris

@ KillberbeeNL: ik denk dat je Rob niet helemaal hoeft uit te leggen wat iets doet met een foto ;) Daarvoor maakt die er net teveel ;) :P
Waarschijnlijk bedoelt Rob dat je LE's niet vaak tegenkomt in combinatie met palmbomen. Gewone bomen zie je vaker. Palmbomen met LE zie je duidelijk minder.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG

De compositie vind ik zelf ook niet geweldig hoor, dat zie ik ook wel ;), maar die beweging in de foto vind ik wel wat hebben, al zeg ik het zelf :D.

Ieder zijn mening natuurlijk  :)

Met een mobieltje zie ik je dit trouwens niet zo snel doen, tenminste niet vanuit de hand.

Cyrus·

#130

NUON Hemwegcentrale Amsterdam

12mm - ISO 100 - f/8 - 60sec belicht.


Eindelijk een mooi stekje gevonden om deze centrale vast te leggen. Dat was nog een aardige uitdaging, gezien de vele hekken, het water en de dichte bebouwing er om heen.


Edit: exif- info toegevoegd
Groeten,
Edwin

BernHardN

Mooi, deze centrale maar ik zou een stuk water eraf halen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

KillerbeeNL

Citaat van: Christiaan S op januari 18, 2013, 20:36:46
@ KillberbeeNL: ik denk dat je Rob niet helemaal hoeft uit te leggen wat iets doet met een foto ;) Daarvoor maakt die er net teveel ;) :P
Waarschijnlijk bedoelt Rob dat je LE's niet vaak tegenkomt in combinatie met palmbomen. Gewone bomen zie je vaker. Palmbomen met LE zie je duidelijk minder.

ik kom zijn foto's hier ook tegen en die zijn om te smullen.

Als leek zie ik de moving blur van het blad van de palmboom in deze foto gewoon als een mislukte foto door een te lage sluitertijd of verkeerde (onbedoelde) instelling van de camera. :-[;D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

#133
Citaat van: KillerbeeNL op januari 19, 2013, 11:14:54
ik kom zijn foto's hier ook tegen en die zijn om te smullen.

Als leek zie ik de moving blur van het blad van de palmboom in deze foto gewoon als een mislukte foto door een te lage sluitertijd of verkeerde (onbedoelde) instelling van de camera. :-[;D

Die avond was een krachtige wind, en die beweging in de foto te krijgen was mijn bedoeling net zoals je beweging cq mist in golven van de zee kunt creëren, langere sluitertijd dus .
Ik had er ook er ook een paar met kortere sluitertijd maar deze waren voor mij te donker en van palmbladeren zonder "blur", dus scherp heb ik al 100den foto's van

Ieder zijn mening natuurlijk en ik ben ook maar een amateur, maar deze foto is voor mij (en vele anderen) geen mislukte foto, ook Rob ziet dat en hij is zeker geen amateur :).

Edit: Ik heb het gebouw op foto verwijderd (ben niet zo'n foto shopper trouwens) welke de compositie verbeterd.

Erik

Citaat van: CyrusOne op januari 19, 2013, 00:57:46
Eindelijk een mooi stekje gevonden om deze centrale vast te leggen. Dat was nog een aardige uitdaging, gezien de vele hekken, het water en de dichte bebouwing er om heen.
Waar komt die "bundel" uit de schoorsteen nou vandaan? Het is geen licht het is geen rook, maar wat dan wel?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dirk

Citaat van: Erik op januari 19, 2013, 12:35:13
Waar komt die "bundel" uit de schoorsteen nou vandaan? Het is geen licht het is geen rook, maar wat dan wel?
rook + strakke wind ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Wordt strakgetrokken door beweging in lange sluitertijd.

KillerbeeNL

Citaat van: RonG op januari 19, 2013, 12:27:44
Die avond was een krachtige wind, en die beweging in de foto te krijgen was mijn bedoeling net zoals je beweging cq mist in golven van de zee kunt creëren, langere sluitertijd dus .
Ik had er ook er ook een paar met kortere sluitertijd maar deze waren voor mij te donker en van palmbladeren zonder "blur", dus scherp heb ik al 100den foto's van

Ieder zijn mening natuurlijk en ik ben ook maar een amateur, maar deze foto is voor mij (en vele anderen) geen mislukte foto, ook Rob ziet dat en hij is zeker geen amateur :).

Edit: Ik heb het gebouw op foto verwijderd (ben niet zo'n foto shopper trouwens) welke de compositie verbeterd.

ik snap de bedoeling van je foto, wat zeker een compliment waard is dat je mijn kritiek sportief oppakt en dat kan ik zeer waarderen :-*

groet

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

Citaat van: KillerbeeNL op januari 19, 2013, 13:32:44
ik snap de bedoeling van je foto, wat zeker een compliment waard is dat je mijn kritiek sportief oppakt en dat kan ik zeer waarderen :-*

groet

Van kritiek kan men altijd leren ;D!, daarom de moeite genomen om de compo te verbeteren.

Thnx,

Erik

Hoelang was de exposure bij de hemwegcentrale?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

De centrale is mooi. Ik twijfel alleen in hoeverre het water moet croppen. De reflectie is wel mooi (alleen staat het water natuurlijk niet strak), maar misschien zou de aandacht net wat verder naar de centrale worden getrokken als je minder water op de plaa laat.

BernHardN

Citaat van: Rob Eric Blank op januari 19, 2013, 14:05:12
De centrale is mooi. Ik twijfel alleen in hoeverre het water moet croppen. De reflectie is wel mooi (alleen staat het water natuurlijk niet strak), maar misschien zou de aandacht net wat verder naar de centrale worden getrokken als je minder water op de plaa laat.

Ik zou zeggen tussen de 2 rode delen in maar ook niet minder het onderste deel is verder vrij doods.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Rob Eric Blank

Citaat van: BernHardN op januari 19, 2013, 14:24:41
Ik zou zeggen tussen de 2 rode delen in maar ook niet minder het onderste deel is verder vrij doods.
Net onder de bovenste rode ring. Even mijn hand voor de plaat gehouden en wordt dan inderdaad wat sterker.

Cyrus·

"Band" uit de schorsteen is inderdaad de optelsom van rook + wind +lange sluitertijd. Idem het strak getrokken water: lane sluitertijd (1 minuut).  Qua croppen: jullie hebben wel een punt, de onderste strook - van onderaf gezien tot net boven de 1e rode ring - zou er af kunnen. Maar dan vond ik de symmetrie weer minder. Zal morgen daar opnieuw eens werk van maken.
Groeten,
Edwin

eddy135

Citaat van: CyrusOne op januari 20, 2013, 00:21:50
"Band" uit de schorsteen is inderdaad de optelsom van rook + wind +lange sluitertijd. Idem het strak getrokken water: lange sluitertijd (1 minuut)...
Ben ook benieuwd naar brandpuntsafstand en diafragma...scherpte is echt om te smullen. :thumbs-up:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Cyrus·

@Eddy135: 12mm, f/8. Zal deze info ook even in de post met de foto erbij zetten.
Groeten,
Edwin

VlisChris

Je ziet weinig, het is voor de res geen schokkende foto, en toch blijf ik er naar kijken op het moment :)

Doe er mee wat je wilt qua mening ;)


Chasing Shadows by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

#147
Rondje door de Antwerpse haven:












Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Mooie plaatjes, vooral de eerste 3 doen het lekker. Daarna verliest de serie wat aan kracht.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.