R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TheSpeedSkater

Oss  - Scoop   - ??
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

#2655
Even 2 foto's. Het was even lastig, de hoek was wat moeilijk. De module rechtsboven is de Arcam fmj A32 7.1 upgrade.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Relatief gezien is het alleen maar minder vol geworden ;)

Citaat van: TheSpeedSkater op april 16, 2008, 20:47:34
Lekker vol zo :D

Jean Sibelius

Citaat van: R op april 16, 2008, 20:52:21
Relatief gezien is het alleen maar minder vol geworden ;)

Is inderdaad goed te doen zo! Mooie interlinks :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

TheSpeedSkater

Citaat van: R op april 16, 2008, 20:52:21
Relatief gezien is het alleen maar minder vol geworden ;)

;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

De linns zijn tijdelijk. De mogami's komen nog.

Citaat van: Jean Sibelius op april 16, 2008, 21:10:15
Is inderdaad goed te doen zo! Mooie interlinks :D

Palu

Citaat van: R op april 16, 2008, 20:23:52
Even 2 foto's. Het was even lastig, de hoek was wat moeilijk. De module rechtsboven is de Arcam fmj A32 7.1 upgrade.

Hoi R,

Wat is nu de clou om de 7.1 unit in te bouwen? Je hebt toch een stereosetup?
Ik draai zelf ARCAM C30 (zonder 7.1 unit) en twee P1's en Full range electrostaten met twee subs. De DVD speler zet de DS om naar stereo, inclusief een center panel.
Klinkt goed.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

garmtz

Palu, je mist zo alle LFE...

R

Inderdaad. Dat is de reden!! Ik ben er trouwens wel enorm blij mee. Vrij duur, maar wel een hele gave integratiestap.

@ garmt, welcome back, lekker gehad?

Citaat van: garmtz op april 29, 2008, 08:52:49
Palu, je mist zo alle LFE...

Citaat van: Palu op april 29, 2008, 01:45:54
Hoi R,

Wat is nu de clou om de 7.1 unit in te bouwen? Je hebt toch een stereosetup?
Ik draai zelf ARCAM C30 (zonder 7.1 unit) en twee P1's en Full range electrostaten met twee subs. De DVD speler zet de DS om naar stereo, inclusief een center panel.
Klinkt goed.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R


Palu

#2666
Citaat van: garmtz op april 29, 2008, 08:52:49
Palu, je mist zo alle LFE...

Low-Frequency Effects (LFE): Met de twee subs is het effect mi bijzonder goed. bedoel je soms dat de 7.1 unit de subs apart aanstuurt?
Dan moet je wel een 5 kanaals einversterker hebben toch?
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

R

Wanneer je downmixed in de dvd speler, wordt het LFE bijna helemaal weggelaten. Nu gaat het hier 2.1 analoog vanuit de dvd speler en blijft het LFE kanaal intact. De sub is hier actief, dus geen eindbak nodig. De fronts zitten intern in de A32 doorgelust. In jouw geval zul je met een eindbak moeten werken. Wanneer je subs niet actief zijn, moet daar natuurlijk ook versterking bij.

PaulSQ

Das nuttige info!

Is dat 'verdwijnen' van het LFE kanaal standaard bij iedere DVDspeler als je downmixed naar 2.0? Zo ja wat verdwijnt er dan, alles beneden frequentie X?

Gezien de investering die je ervoor gedaan hebt zal er wel aardig wat verdwijnen ::) >:D

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

-madison-

#2669
Citaat van: PaulSQ op mei  3, 2008, 23:53:02
Das nuttige info!

Is dat 'verdwijnen' van het LFE kanaal standaard bij iedere DVDspeler als je downmixed naar 2.0? Zo ja wat verdwijnt er dan, alles beneden frequentie X?

Gezien de investering die je ervoor gedaan hebt zal er wel aardig wat verdwijnen ::) >:D



Dat kanaal verdwijnt inderdaad bij een downmix naar 2.0 Er verdwijnt: "an audio track specifically intended for deep, low-pitched sounds ranging from 10-120 Hz." Je moet het dus zien als een kanaal met meer informatie(vaak bestaande uit effecten en/of andere lage tonen).

Hier staat meer ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Low-frequency_effect
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Thanks voor de nuttige aanvulling!

Er verdween hier trouwens buiten de investering ook een processor, die zat er namelijk tussen, maar dit is stukken mooier en handiger!

PaulSQ

#2671
Dit is inderdaad een veel fraaiere oplossing!

http://www.dolby.com/assets/pdf/tech_library/38_LFE.pdf

Dit was een nuttige link vanaf wikipedia waar de materie duidelijk wordt uitgelegd. Je krijgt in de downmix van de dvd-speler dus gewoon alle informatie door, alleen in sommige scenes 6 tot 10 Db zachter dan bedoeld in de opname.. De subwoofer gewoon harder zetten is dus duidelijk géén optie aangezien de aanvulling van het LFE kanaal variabel is.

Dan zou ik dus op zoek moeten naar een processor die het LFE kanaal kan 'processen' naar de frontkanalen ::) Ik neem tenminste aan dat het LFE signaal, als ik een simepele / midclass ht receiver (klasse € 500,- tot € 1000,-) , laat downmixen tot 2.0 of 4.0 net zo hard verdwijnt als dat de dvd speler dit doet? 

Overigens zal ik hierna stoppen met de semi-of-topic :)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

kippekop

Ik begrijp het nog niet helemaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat in deze setup je subwoofer aan je arcam hangt of??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

-madison-

Citaat van: PaulSQ op mei  4, 2008, 09:28:56
Dit is inderdaad een veel fraaiere oplossing!

http://www.dolby.com/assets/pdf/tech_library/38_LFE.pdf

Dit was een nuttige link vanaf wikipedia waar de materie duidelijk wordt uitgelegd. Je krijgt in de downmix van de dvd-speler dus gewoon alle informatie door, alleen in sommige scenes 6 tot 10 Db zachter dan bedoeld in de opname.. De subwoofer gewoon harder zetten is dus duidelijk géén optie aangezien de aanvulling van het LFE kanaal variabel is.

Dan zou ik dus op zoek moeten naar een processor die het LFE kanaal kan 'processen' naar de frontkanalen ::) Ik neem tenminste aan dat het LFE signaal, als ik een simepele / midclass ht receiver (klasse € 500,- tot € 1000,-) , laat downmixen tot 2.0 of 4.0 net zo hard verdwijnt als dat de dvd speler dit doet? 

Overigens zal ik hierna stoppen met de semi-of-topic :)

Ik ben benieuwt of zoiets wel bestaat.. Ik geloof trouwens dat de Marantz DV7001 wel een aparte 2.0 uitgang heeft waarin ook het LFE kanaal wordt meegemixt, hier ben ik echter niet helemaal zeker van.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Dat klopt, maar wat snap je niet?

Citaat van: kippekop op mei  4, 2008, 15:44:47
Ik begrijp het nog niet helemaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat in deze setup je subwoofer aan je arcam hangt of??