Krezip - That'll be Unplugged (and more)

Gestart door bmateijsen, oktober 8, 2003, 17:31:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Inmiddels een statement in de Nederlandse poprock en niet zomaar een bandje uit Tilburg. Krezip, na een aantal succesvolle jaren met vele festivals en optredens - met de doorbraak op Pinkpop 2000 als hoogtepunt- werd inmiddels in 2002 het nieuwe en tweede album op de markt gebracht.

DVD Krezip - That'll be Unplugged (and more)
Op deze DVD van Krezip staat het optreden dat gegeven is voor de PURE sessions van The Box - Music Television. Een optreden wat deels akoestisch en deels versterkert gebeurt, hoewel het geheel een echt akoestisch tintje heeft gekregen.

Maar er moest natuurlijk veel veranderen om dit optreden in goede banen te leiden. Immers de muziek van Krezip op het podium staat bomvol van de energie, terwijl deze Pure session meer gericht is op een warme, intieme sfeer. Hoewel de muziek van Krezip qua stijl van punkrock naar ska, reggae en pop beweegt, bleek dat vele nummers zich prima lenen voor een rustigere variant, waarin de emotie duidelijker naar voren wordt gebracht.

Het resultaat mag er zeker zijn, een select gezelschap qua publiek heeft deze intieme sfeer met de band mogen beproeven en aan de reacties achteraf te horen was iedereen dol enthousiast. Als DVD kijkend publiek en fan van Krezip van het eerste uur ben ik dan ook zeer blij dat men besloten heeft dit unieke optreden voor eens en altijd vast te leggen op DVD en CD. Fans van Krezip, maar ook liefhebbers van poprock mogen deze DVD absoluut niet missen! Topper!

Lees meer over deze recensie, hier



Groet Bjorn

Roland

Even je recensie doorgelezen. Je bent er erg positief over  8)

Ik ben erg benieuwd, binnenkort even halen  :)

bmateijsen

Yep ben inderdaad erg positief.. Kreeg kippenvel op mijn armen bij bepaalde nummers, terwijl ik ze toch goed ken. Fan is een groot woord, want ik volg ze niet op de voet, maar waardeer wel de enorme prestatie die ze hebben neergezet.

Beeld + geluid zijn van hoge kwaliteit. Alleen het Pure logo is constant in beeld.. das niet zo goed voor de Barco.. (enige minpuntje..)

Groet Bjorn

Sullivan

Naar aanleiding van je positieve review ook deze DVD gekocht.

Ik vind hem inderdaad ook erg goed. Alleen de interviews tussen elk nummer vind ik vrij vervelend. Ze hadden beter het live optreden door kunnen laten lopen, waardoor je beter het gevoel hebt erbij te zijn.

mvg,
Frank