Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik had het er anders even flink moeilijk mee...

:hehe:

Sirius666

Ach. 180 graden draaien en je bent er niet meer zo ondersteboven van :P

chansig

#5702
Citaat van: chansig op januari 28, 2018, 17:27:15
Ik meen zelfs dat het qua plaatsing en detaillering nog een stapje verder gaat als bij mij.
Gr. Hans

Zit even een loos uurtje te gebruiken om te ervaren of het klopt wat ik meen. En wat mij betreft klopt het wat ik meende te ervaren bij Eelco. Bij Eelco is het net een stapje beterder.

Nice.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: Baardmannetje op januari 28, 2018, 19:28:25
Wat een eer!

:music:

Het zegt tegelijkertijd ook veel over het niveau van de sets die Chansig de afgelopen jaren heeft beluisterd? :) De muziek klinkt bij Baardman dankzij de akoestische panelen en prima luidsprekers, echt heel goed. En het is geen set waar honderden uren pielen met DAC's, versterkers, kabeltjes en linksdraaiende zandzakjes mee gemoeid zijn. Is allemaal ook helemaal niet nodig. Zo blijkt maar weer.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: chansig op januari 30, 2018, 09:26:21
Zit even een loos uurtje te gebruiken om te ervaren of het klopt wat ik meen. En wat mij betreft klopt het wat ik meende te ervaren bij Eelco. Bij Eelco is het net een stapje beterder.

Nice.

Gr. Hans

Anders?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2018, 09:27:07
Het zegt tegelijkertijd ook veel over het niveau van de sets die Chansig de afgelopen jaren heeft beluisterd? :) De muziek klinkt bij Baardman dankzij de akoestische panelen en prima luidsprekers, echt heel goed. En het is geen set waar honderden uren pielen met DAC's, versterkers, kabeltjes en linksdraaiende zandzakjes mee gemoeid zijn. Is allemaal ook helemaal niet nodig. Zo blijkt maar weer.

Het zegt mijn inziens meer over de wijze waarop ik anders naar muziek ben gaan luisteren en mijn visie op wat ik belangrijk vind om te horen, vanuit een set, is veranderd.

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2018, 09:28:27
Anders?

Nee...ik vind het qua plaatsing bij Eelco echt beter. Rustiger. Morgen het kleed weer eens voor de speakers leggen om te horen of het dan is wat ik bij Eelco ook hoorde. Qua laag vind ik het bij mij dan weer overtuigender.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Eelco zou een subwoofertje kunnen inzetten om het compleet te maken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: chansig op januari 30, 2018, 09:31:04
Het zegt mijn inziens meer over de wijze waarop ik anders naar muziek ben gaan luisteren en mijn visie op wat ik belangrijk vind om te horen, vanuit een set, is veranderd.

Nee...ik vind het qua plaatsing bij Eelco echt beter. Rustiger. Morgen het kleed weer eens voor de speakers leggen om te horen of het dan is wat ik bij Eelco ook hoorde. Qua laag vind ik het bij mij dan weer overtuigender.

Gr. Hans

Wat is daarin veranderd?

OK, ik snap wel wat je bedoelt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2018, 09:32:45
Eelco zou een subwoofertje kunnen inzetten om het compleet te maken.
Daar heb ik niets aan, ga niet iedere keer naar Eelco omdat het daar dan beterder klinkt. :D

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2018, 09:33:40
Wat is daarin veranderd?

OK, ik snap wel wat je bedoelt.

:D

Gelukkig...ik dacht al.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op januari 30, 2018, 09:26:21
Zit even een loos uurtje te gebruiken om te ervaren of het klopt wat ik meen. En wat mij betreft klopt het wat ik meende te ervaren bij Eelco. Bij Eelco is het net een stapje beterder.

Akoestiek is alles.

Al ben ik wel benieuwd wat een, bijvoorbeeld, 8c hier doet. Binnenkort Koen maar eens liev aankijken...

;D

Staaled

Citaat van: Baardmannetje op januari 30, 2018, 10:03:10
Akoestiek is alles.

Al ben ik wel benieuwd wat een, bijvoorbeeld, 8c hier doet. Binnenkort Koen maar eens liev aankijken...

;D
Niet helemaal  :), maar wel de sleutel tot een geheel nieuwe wereld. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2018, 09:27:07
Het zegt tegelijkertijd ook veel over het niveau van de sets die Chansig de afgelopen jaren heeft beluisterd? :)

Er zijn maar weinig mensen die de akoestiek zo serieus nemen als ze genomen moet worden....

;D

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2018, 09:27:07
De muziek klinkt bij Baardman dankzij de akoestische panelen en prima luidsprekers, echt heel goed. En het is geen set waar honderden uren pielen met DAC's, versterkers, kabeltjes en linksdraaiende zandzakjes mee gemoeid zijn. Is allemaal ook helemaal niet nodig. Zo blijkt maar weer.

Niks geen gefrunnik meer inderdaad. Een paar goede speakers, in een serieus genomen akoestiek, een DSP en een klein beetje logica. Daarna gewoon muziek luisteren, want daar is het mij uiteindelijk om te doen.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op januari 30, 2018, 09:34:50
Daar heb ik niets aan, ga niet iedere keer naar Eelco omdat het daar dan beterder klinkt...

Iedere keer vind ik ook wat veel...

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Staaled op januari 30, 2018, 10:05:49
Niet helemaal  :), maar wel de sleutel tot een geheel nieuwe wereld. :music:

Tuurlijk, beetje gechargeerd.

Verder zijn DSP's en actieve speakers vrij fijn.

:music:

Staaled

Citaat van: Baardmannetje op januari 30, 2018, 10:22:34
Tuurlijk, beetje gechargeerd.

Verder zijn DSP's en actieve speakers vrij fijn.

:music:
Mij heb je mee. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Je moet het maar kunnen horen. Hebben wij dan echt betere oren dan al die analoge grappenmakers?

O0
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2018, 10:30:44
Je moet het maar kunnen horen. Hebben wij dan echt betere oren dan al die analoge grappenmakers?

Dat sowieso.

En we luisteren niet met onze ogen. En als je niet beter gewend bent. En als je geloofd. En iedereen beleeft het weer anders.

Kwabbernoot

Citaat van: Baardmannetje op januari 30, 2018, 10:08:58
Iedere keer vind ik ook wat veel...

:laugh: :laugh: :laugh:

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2018, 10:30:44
Je moet het maar kunnen horen. Hebben wij dan echt betere oren dan al die analoge grappenmakers?

O0

:omg: :( :(

Groeten...

chansig

Weer een k*tje Hans actie. In de ARC kan je niet heel veel instellen, maar toch wel iets en wanneer je dat niet goed doet dan mis je toch wel iets. In mijn geval blijkt dat laag te zijn. Geen idee waarom, maar ik had het ingesteld op 32 Hz ????? Geen idee waarom. Nu maar op 25 Hz gezet, loopt het net even wat verder door. De rechter speaker krijgt net wat extra mee, ws van de sub of de zijwand, dus loopt tot 26 a 27Hz. De linkerspeaker valt bij de 40Hz al langzaam af.

Blijft jammer om niet te kunnen zien wat vervolgens het samen doet. Maar klankmatig is het iets steviger in het laag geworden. Dit soort k*tje Hans acties zijn ook wel weer aardig, want een verbetering kost je zo geen geld. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Slechts weinig muziek bevat veel content onder de 40Hz, dus 25Hz of 32Hz maakt dan weinig uit.

Groetjes Walter

chansig

Donder op met die feiten...beetje mijn beleving tegen spreken.  :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Inbeelding bedoel je?  :laugh:

Tsja, nu krijg je hem natuurlijk een keer terug!  :colgate: :colgate: :colgate:

chansig

Uitleg geven aan een grap is nooit een goede actie. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#5724
Even zere neus dan. Tuurlijk gebeurt er niet heel veel onder de 40 Hz in heel veel muziek. Maar het is wel fijn om te weten dat wanneer er muziek is waar het wel in zit het ook goed weergegeven kan worden. Dat als eerste. Als 2e wanneer je in ARC rommelt met die frequentie dan heeft dat ook een effect op wat er erna gebeurt. Dat is zichtbaar in de gecorrigeerde lijn.

Te diep door laten lopen zorgt voor een minder resultaat dan door laten lopen tot bv 29 Hz. En dan zie je direct wat het doet met de rest. Dat hoor ik dan ws. Want ik roep altijd wel dat mijn oren heel slecht zijn en mijn set ruk....maar stiekem is dat natuurlijk niet waar.

Wat wel blijft is dat mijn kennis beperkt is. Gelukkig hebben we Scrut die je daar nog wel eens op wilt wijzen, want je zou het maar vergeten. Gelukkig weet ik deze beperking dan weer te compenseren met geweldige sociale vaardigheden en een enorm groot charisma. Mijn gevoel zegt dat kennis dan helemaal niet zo belangrijk is. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.