Welke scenes hou je het niet droog bij.

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 27, 2003, 18:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankB

Citaat van: Mark S op september 12, 2004, 12:02:02
Sixth Sense: het gesprek tussen moeder en zoon in de auto over de overleden oma.

Dat is inderdaad ook een flinke tear jurker  :'(
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

SARK

Citaat van: Mark S op september 12, 2004, 12:02:02
Dancer In The Dark: de schavot scene.

OK, ik zal wel afgebrand worden maar ik vond dit een behoorlijk slechte film.
Bij deze scene was het enige wat ik dacht "ga toch een keer dood trüt", begrijp me goed ... ik ben voor de rest wel een fan van Bjørk (daarom ben ik deze film ook gaan kijken) maar deze hele film vond ik om te janken  :'(
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

Mark S

#102
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat Von Trier geen lichtvoetige kost voorschotelt.
Breaking The Waves, Dancer In The Dark en Dogville zijn stuk voor stuk een slopende kijkervaring.
Maar wel eentje die na afloop een poosje beklijft....
Bjork was juist de factor die mij deed twijfelen of ik deze film wel wilde zien. Ik vind haar muziek grotendeels niet om aan te horen. Ze schijnt trouwens psychisch bijna aan deze film onderdoor te zijn gegaan vanwege de vereenzelviging met haar karakter Selma. De rol was haar denk ik wel op het lijf geschreven, en wat ik over Von Trier in het algemeen heb gelezen, het is een zeer veeleisende man die het uiterste van zijn acteurs vraagt (en het er ook uit weet te krijgen).

FivePack

Voor mij zijn er ook de nodige scenes. Voornamelijk films die al genoemd zijn. Heb zelf ook nog voor mij een echte tranentrekker, kweet het is geen film maar serie, de aflevering van band of brothers waarin ze de kampen ontdekken........
Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 | Rotel RT-1080 | Rotel RCD-1072 | Panasonic DVD-S97| Vifa Premium 33 , 22 centre , Monitor 30 | 2 * UCD400AD monoblock | Kabelzooi...  | Panasonic 42PE55 | Cayin A-88 EH-KT88 buizen | Epson TW-3500

Bros

Meerdere scenes van de band of brothers. Met name de aflevering dat ze het concentratiekamp vinden. Dan zit je gewoon een half uur met een brok in je keel, en ben je de rest van de avond verdwaasd. Dan vraag je je af waarom je zo vreselijk hebt zitten opwinden over dat oude opaatje in het verkeer.... dan verandert toch wel weer je houding over wat belangrijk is.
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

Ray

The Never Ending Story the scene dat het paard wegzonk in het moeras, vroeger greep me dat best wel aan brrr..
Tja natuurlijk de Green Mile wat een prachtfilm is dat zeg.

opicron

Heeft geen van jullie ooit de film

The Straight Story

gezien? Tijdens de film heel veel
momenten waar je het niet
droog bij houdt. Maar in de eind
scene is het een overvloed van
emoties.

Was erg lang heel stil na deze
bijzondere film.

Een aanrader!




Mark S

Jazeker! geweldige film! Niet alleen ontroerend maar ook zeer komisch. (o.a. de vrouw die alweer een eland heeft platgereden).

opicron

Haha  ;D die was ik al vergeten - werkelijk heel goed!

THX-UltraII

moulin rouge als kiddie het loodje legt

Thundax

(Vroeger) bij "Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel" van Ollie B. Bommel... Zwelgjuuuuuuuuuuh...

Del member

Whale Rider

Niet dikwijls zo'n goede vertolking gezien van het hoofdpersonage & naar 't einde tot wordt het nog eens intenser.

ArneM

Schindler's List en The Pianist......een mensen leven is weinig waard.....deze films maakte bij mij sterke emoties los....van verdriet tot woede...... :'( >:(

LittleNinja

Bambi... als de jager mis schiet.. .drama!!  :'(   >:D  ;D

grapje natuurlijk.  :P

Citaat van: THX-ultraII op oktober  4, 2006, 12:29:22
moulin rouge als kiddie het loodje legt

Da's een goede ja!

Ook mooie emotionele momenten: ( op volgorde van sterkte eerst )

Anna and the King ( met Jodie Foster: het moment van de onthoofding, echt zuur )
Gladiator ( bij het vinden van zijn vrouw & kindje )
The Green Mile ( iedereen weet wel wanneer )
Se7en ( de ontknoping )
Two Brothers ( tijgertje minder )
Meet Joe Black ( als ze Pitt platrijden... oh nee, da's mooi!  >:D , het afscheid aan het einde dan maar )
Armageddon ( weer dat afscheid )


-off topic-

Er zijn twee momenten dat ik me als bioscoopbezoeker niet geliefd heb gemaakt..

Bij Meet Joe Black ( vriendin sleurde me mee om naar Brad te kijken, gelukkig zat Clair ook in de film  :P ) zat ik in een bios vol emotioneel bevooroordeelde vrouwen. Toen Brad binnen tien minuten uit de film werd gereden riep ik meteen "Strike! Wordt het toch nog een mooie film!"  ;D

Tijdens Titanic. We waren iets te laat binnen doordat mijn dame zo nodig toch nog vreten moest halen aan de balie ondanks dat we al laat waren... We kruipen tussen de paden door en net als ik wil gaan zitten stoot ik mijn colaatje ergens tegenaan, over mijn broek heen...  >:(
Het was lekker stil in de bios en ik was inmiddels over het kookpunt en riep op dat moment: "Nou! Zink k*tboot!!! Dan kan ik naar huis!!!".

Yep... onvergetelijke momenten, vooral vanwege de blikken van de mensen om je heen.  :D  ;D
( Verder "No harm done" )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

manta


Bant

Citaat van: LittleNinja op december 15, 2006, 11:00:06

The Green Mile ( iedereen weet wel wanneer )


Wat bedoel je? Als hij die dode kindjes vind of als hij geelectrocuteerd word?

Grindtegel

Finding Neverland, toen ik die met een paar vrienden keek was het na afloop toch even akelig stil in de kamer.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

LittleNinja

Citaat van: bentsdl op december 15, 2006, 12:27:32
Wat bedoel je? Als hij die dode kindjes vind of als hij geelectrocuteerd word?

Hmmm... je hebt gelijk! Was dat moment even vergeten... beide zijn erg goed!!  :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Dru

De nederlandse film Simon. Was op 't einde erg impressive. Had toen ook net iemand verloren aan dezelfde ziekte.