D E stereoset

Gestart door royal d, november 26, 2006, 22:19:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan S.

Wellicht heb je ooit mijn topic voorbij zien komen, want ik had een paar jaar geleden ook de drang om continue up te graden van componenten tot tweaks. Ik had totaal geen rust en het plezier van een upgrade was van korte duur, waardoor de aanschaffen steeds sneller op elkaar volgden. Uiteindelijk de hele set verkocht en gewoon een tijd naar actieve luidsprekers (nu nog steeds) geluisterd. De meeste mensen hier verklaren mij zekers voor gek, maar ik heb nu eindelijk de rust gevonden en luister met plezier naar mijn muziek. Ik moet wel de kanttekening zetten dat ik de muziek voor 95% als achtergrondmuziek gebruik. Dat is mijn manier van indirect luisteren en genieten.

Wat ik samengevat wil zeggen is dat een "harde reset" soms heel verhelderd kan werken!  ;)

T_I

Ik heb de 'harde' reset uitgevoerd door te gaan zitten luisteren. Gewoon TV uit, stereo aan, muziek op zetten en luisteren. Bij de oudere samenstellingen was ik de componenten aan het beluisteren, bij deze samenstelling was ik vooral de muziek aan het beluisteren. Ik weet wel dat ik de speakers binnenkort weer een douche mag geven, maar het stoort me nu minder dan 5 jaar geleden.

Dit was overigens ingegeven nadat de Finals 'stuk' gingen en ik m'n oude speakers terug geplaatst heb. Een reparatie van 400+ per 4-5 jaar was me te gortig. (Nu weet ik dat je de panelen prima kan reinigen met een goede douche, dus dat scheelt) De set wegdoen en vervangen door iets anders klinkt als kapitaal vernietiging.)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje