Verbod plasma's?

Gestart door Frits_40ZF, januari 12, 2009, 09:08:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EU wil ban op energieslurpende plasma-tv

Daarom heb ik LCD
Ik hou 't op een beeldbuis
De EU heeft gelijk
Ik ga nog grotere plasma halen
Waar bemoeit EU zich mee?

searcher

Wel eens naar het verbruik van een Full HD  LCD Samsung gekeken 132 cm beeld diagonaal en een verbruik van 230Watt /h
Gemakshalve vermeldt kieskeurig geen verbruiken meer bij bepaalde types lcd tv's

                                                                                                                  Gr Searcher




Shorty

De Japanse overheid dwingt fabrikanten om het energiegebruik van o.a. tv's terug te dringen. Absoluut gezien blijft het verbruik hoog, maar ten opzichte van een (paar) jaar terug is de lichtopbrengst verdubbeld, bij een ongeveer gelijkgebleven energieverbruik. Dus er wordt toch vooruitgang geboekt.

VrGr,

Bart J.

Frits_40ZF

Op advies van Dirc even de Poll overgenomen. Stemse!
Samsung 46A956, Samsung H360, PCH A100, PS3

roland p

Toch vreemd dat een plasma meer energie verbruikt dan een LCD. Bij een LCD staat er altijd een lamp 100% te branden. Misschien tijd voor OLED's? Een verbod op plasma's zou die ontwikkeling kunnen versnellen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Starred

Het schijnt dat er ook een verbod aankomt voor het aanzetten van airco's op warme dagen, omdat ze dan teveel stroom gebruiken

Jurgen79

Ik wordt echt spuugzat van die hele milieu hype van de laatste tijd, ik begin er haast trots op te worden een auto te hebben die in aanmerking komt voor een G-label en een plasma tv. Ik zal binnenkort ook maar eens alle spaarlampen vervangen door mooie ouderwetse gloeilampjes :devil:

Er is natuurlijk niets mis mee een beetje rekening te houden met het milieu, maar de overheid denkt echt een micro nivo terwijl er op andere punten zoveel meer winst te behalen valt. Dus lekker laten staan die mooie plasma tv's!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

V8Hemi

#56
Citaat van: jslender op januari 14, 2009, 10:30:38
Ik wordt echt spuugzat van die hele milieu hype van de laatste tijd, ik begin er haast trots op te worden een auto te hebben die in aanmerking komt voor een G-label en een plasma tv. Ik zal binnenkort ook maar eens alle spaarlampen vervangen door mooie ouderwetse gloeilampjes :devil:

Er is natuurlijk niets mis mee een beetje rekening te houden met het milieu, maar de overheid denkt echt een micro nivo terwijl er op andere punten zoveel meer winst te behalen valt. Dus lekker laten staan die mooie plasma tv's!

Ik geef je gelijk. Maar van de andere kant: iedereen is vaak "voor het milieu" totdat men zelf getroffen wordt door maatregelen.

grendel

Citaat van: V8Hemi op januari 14, 2009, 13:36:33
Ik geef je gelijk. Maar van de andere kant: iedereen is vaak "voor het milieu" totdat men zelf getroffen wordt door maatregelen.


Ik vind het niet erg om zelf getroven te worden door maatregelen maar dan moet het wel wat uit gaan maken, ik denk dat het verbieden van plasma`s een hele kleine druppel op de spreekwoordelijke plaat is
Wat is het volgende dat ze gaan verbieden, magnetrons, senseo, straalkachels of airco`s?
De consument moet overal op bezuinigen, groene auto`s, spaarlampen die tot nu toe nog steeds niet goedkoper zijn, het liefst willen ze dat iedereen met openbaarvervoer gaat maar het openbaar vervoer aantrekkelijker maken doen ze niet, en onze ministers worden nog steeds rond gereden in hun nieuwe grote te duure benzine verslindende auto`s

Ik word er wel een beetje moe van dat de eu zich overal mee bemoeid en zich te druk maakt om de kleine dingen, laat ze zich maar een beetje richten op diengen die op grote schaal gebeuren
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

kippekop

Er zijn een aantal dingen die moeten gebeuren:

- Efficientere apparaten
- Efficienter gebruik van deze apparaten door de consument
- Een grotere focus op het zogenaamde cradle to cradle binnen alle sectoren (van industrie tot landbouw)
- Groene energie, zelfs al ben je niet milieubewust, die olie gaat echt binnenkort op
- ..... veel minder mensen op deze planeet (in equilibrium met je omgeving), maar daar maak je je vaak niet heel erg populair mee.



ps aangegeven verbruik LCD, is dat op de hoogste brightness stand of??? Want dan klopt het natuurlijk niet
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Davey


frenkelh

Dit waait wel weer over.
Ik ben groot voorstander van de druk die op fabrikanten wordt gezet om zo efficient mogelijk apparatuur te ontwikkelen, zie zo de Plasma schermen die nu aangekondigd zijn met een gehalveerd verbruik ten opzichte van oudere modellen, en digitale decoders met een Stand By verbruik van minder dan 1 watt ipv de 10 watt van zoals we nu gewend zijn...maar met een verbod crejeer je juist weerstand.

Het feit aleen al dat juist nu weer eens met een verbod wordt geschermd op het moment dat er een grote stap is gezet in het efficient maken van Plasma schremen geeft de kortzichtige en achterhaalde gedachtegang aan van de gene die om een verbod roepen.


Sol

Citaat van: grendel op januari 14, 2009, 14:21:55
en onze ministers worden nog steeds rond gereden in hun nieuwe grote te duure benzine verslindende auto`s

Laat de JP's, Rita's, Wouters, Ayaans en noem ze allemaal maar op maar rondrijden in Priusjes, Civic Hybrids, e.d. ;D
Of een RX400h... ook al goed. >:D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Fatalfelix

Citaat van: Sol op januari 14, 2009, 17:48:29
Laat de JP's, Rita's, Wouters, Ayaans en noem ze allemaal maar op maar rondrijden in Priusjes, Civic Hybrids, e.d. ;D
Of een RX400h... ook al goed. >:D

Doe mij maar gewoon zo'n ding >:D

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Sol

Citaat van: Fatalfelix op januari 14, 2009, 18:10:12
Doe mij maar gewoon zo'n ding >:D



Alleen de motor of ook het pakketje eromheen? :ph34r:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Fatalfelix

met jasje eromheen natuurlijk, alhoewel die motor ook niet zal misstaan in de tuin  ;D.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Sol

Citaat van: Fatalfelix op januari 14, 2009, 18:24:55
met jasje eromheen natuurlijk, alhoewel die motor ook niet zal misstaan in de tuin  ;D.

Nee joh, zonde! :o Glazen platen eroverheen en klaar is je salontafel voor in  je dedicated HT / woonkamer / slaapkamer. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Pim

Maar van mij mogen we snel met z´n allen aan de plasma......des te eerder is het hier het hele jaar zomer O0
denon AVC A1 SRA / denon A1 / Barco G808S / Infinity IRS Omega / Infinity Renaissance 90 / Floating Cameleon Voice / SVS PB12 Ultra2 / Pronto pro NG / Topfield 5000 / Crystalio II / Moome /  v/d Hull

Marcel_T.

EICTA - Pioneer - Belangrijke verklaring van de Europese elektronicasector

In recente persverslagen wordt beweerd dat plasma-tv-technologie weldra van de markt zal verdwijnen omdat ze niet energie-efficiënt zou zijn. Deze beweringen zijn onjuist.

Volgens de toepasselijke EU-richtlijn kan een technologie als plasma niet uit de markt worden verwijderd zolang tv-toestellen die gebruikmaken van deze technologie voldoen aan de energie-efficiëntievereisten.

De EU en de lidstaten werken op dit moment aan nieuwe verordeningen die erover moeten waken dat tv-toestellen ongeacht de technologie (plasma, lcd, crt, ....) beter scoren op het vlak van energie-efficiëntie.

Alle producenten zullen aan deze nieuwe minimale efficiëntienormen moeten voldoen om tv-toestellen voor de Europese markt te blijven produceren, importeren en verkopen. Deze verordening zal in de tweede helft van 2009 worden gepubliceerd. Na een overgangsperiode zullen tegen de tweede helft van 2010 alle producten conform met de nieuwe norm moeten zijn.

Men moet begrijpen dat alle relevante technologieën (plasma-, lcd- en crt-tv's) op een andere wijze stroom verbruiken. De sector heeft echter verschillende criteria samengebracht in een maatregel die de consument toelaat om de verschillende technologieën te vergelijken. Zowel lcd- als plasmatechnologie heeft de afgelopen jaren grote vorderingen gemaakt. Deze technologieën worden steeds energie-efficiënter.


Bron: http://www.digitalmovie.nl/95/default.aspx
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Tube-freak

Het was vandaag op het journaal dat de eu die wet nu heeft aangenomen voor tv's.   Hadden ze nbiet beter de beamers kunnen promoten.
Kijk dan moet je toch alle lampen uitdoen thuis dus dat scheelt vast wel meer dan.

En welk licht bij de EU heeft dat onderzoek over verbruik eigenlijk gedaan?  Zullen ze wel weer 107cm plasma met 50cm CRT hebben vergeleken.
Pak maar een 92cm CRT erbij en dat is echt niet zuiniger hoor!


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

nimrod

Citaat van: Tube-freak op maart 14, 2009, 20:04:38
Het was vandaag op het journaal dat de eu die wet nu heeft aangenomen voor tv's.   Hadden ze nbiet beter de beamers kunnen promoten.
Kijk dan moet je toch alle lampen uitdoen thuis dus dat scheelt vast wel meer dan.

En welk licht bij de EU heeft dat onderzoek over verbruik eigenlijk gedaan?  Zullen ze wel weer 107cm plasma met 50cm CRT hebben vergeleken.
Pak maar een 92cm CRT erbij en dat is echt niet zuiniger hoor!



Volgens het journaal zal naast Pioneer dus ook Panasonic straks stoppen met de produktie van plasma's. Immers de EU is in de toekomst geen afzetgebied meer. Misschien is Pioneer wel niet heel toevallig tijdig gestopt met de produktie?
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.

Bengbeng

#70
Sterker nog, alle tv's die meer dan 100 watt verbruiken worden verboden. Grote LCD's gaan het dus ook niet meer redden.

Deze maatregel lijkt bijna een vroege één april grap. De EU gaat dus bepalen dat we geen grotere tv meer mogen
hebben dan pak 'm beet 32". Dat is te gek voor woorden.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Speedy

wanneer zou het verbod concreet merkbaar worden?
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

LexiconLogan

Alle producenten zullen aan deze nieuwe minimale efficiëntienormen moeten voldoen om tv-toestellen voor de Europese markt te blijven produceren, importeren en verkopen. Deze verordening zal in de tweede helft van 2009 worden gepubliceerd. Na een overgangsperiode zullen tegen de tweede helft van 2010 alle producten conform met de nieuwe norm moeten zijn.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Tube-freak

#73
Worden straks alleen nog 55cm LCD tv's, misschien nog wel kleiner..... (geen Full HD natuurlijk anders kom je boven de 100 watt waarschijnlijk).
Ik heb voor de grap eens LCD's gezocht puur en alleen op minder dan 100watt op kieskeurig.

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/zoeken?brand=&qcode=tv_lcd&pcode=tv_lcd&q=%255BFLD_LCDTV_ENERGIEVERBRUIK%255D%253E0%2526%255BFLD_LCDTV_ENERGIEVERBRUIK%255D%253C100&min=&max=&grade=0&current=1&details=Y&advanced=1

Welke %^$# bij de EU heeft dit bedacht zeg....



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bengbeng

#74
Zijn hier trouwens geen eenvoudige work-arounds voor? De tv standaard afleveren met een brightness die niet hoger kan
dan 10. De klant kan vervolgens ergens op een Amerikaanse website een nieuwe firmware ophalen die de brightness weer tot 100 laat gaan.  ;)

Je krijgt dan een beetje dezelfde praktijken als met scooters. Het model wat je hier koopt kan/mag niet harder dan 25km/u, maar met wat simpele handelingen kun je 'm weer net zo snel maken als dat ie uit de Japanse fabriek kwam. 
Belachelijke EU maatregelen vragen natuurlijk om zulke praktijken.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox