High Fidelity Antwerpen 2006

Gestart door Stekkerke, februari 16, 2006, 13:11:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roeland22

Citaat van: Antoine op maart 31, 2006, 18:47:49
1 april grap zeker dat apparaat...  :D

Het wordt nochtans wel gedemonstreerd... ;D
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Deleted member

Citaat van: Roeland22 op maart 31, 2006, 21:19:37
Het wordt nochtans wel gedemonstreerd... ;D

Haha, maar dat zegt nog niets!  ;)

PS: Zijn de Volex Kabels al binnen? (kan haast niet maar wie weet! :))

dimi_v

als je van die dure HiFi houdt zit je goed, was voor mij wat minder maar wel leuk genoeg, zeker voor 2 euro 'inkom'.
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

myself

erg veel dure spullen daar idd.

toen ik binnenkwam, ben ik meteen naar de 8e verdiep gegaan om de Lyngdorf demo bij te wonen. Ik heb er een behoorlijke tijd gezeten  ;) ;D

vond het een behoorlijk mooi geluid, voor mijn smaak nog iets te veel aanwezig laag en iets te helder hoog maar zeker erg goed te pruimen.
Leuk trouwens om Peter geanimeerd over zijn merk te horen praten en al mijn vragen wist hij uiteraard zonder aarzelen van antwoord te voorzien  8)

toen ik me eenmaal los had weten te rukken heb ik de andere kamers bezocht.... en heel vaak weer gillend weggerend. wat stond er een berg slecht afgesteld spul zeg. of was ik nu zo gewend/verwend door de lyngdorf demo  ;)

ik heb een allergie voor een overschot aan lage frequenties en in bijna elke kamer was het een boem-boem hok. Bij andere was het niet ideaal opgezet. bijvoorbeeld de accuphase + ML's vond ik erg emotieloos. De avalons op spectral was nog het meest lekker om te horen en nog 2 setjes die de moeite waard waren.

Toen ik daarna als afsluiting weer even bij lyngdorf langs ging vond ik het meteen een verademing.... deze bas was tenminste onder controle en niet TE aanwezig. Af en toe kon het nog wat beter maar het was in 90% van de gevallen zeer genietbaar. Ook de ruimtelijkheid etc was weer heerlijk.

Maar over het algemeen.... de 'inkom' van 2 euro is deze show zeker waard. Alleen wat lastig om je auto kwijt te raken.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Audiofiel

Ik ben later op de middag (15 uur) ook op de show geweest en de Lyngdorf-kamer (dubbel groot) had ook erg veel (overbodig) laag als ik eerlijk ben. De twee nummers die ik hoorde klonken goed, maar ik vond het wel te sterk naar de analytische kant neigen. Wel ruimtelijk en detailrijk, maar weinig ambiance in het middengebied. Ik kan naar een dergelijke versterker geen hele CD lang luisteren...  :-\

Ik vond de demo van Aqua Blue (uit Antwerpen) de meest interessante. De 'Duacera' speakers met het bekende Thiel keramiek werden op een indrukwekkende manier ge-demoëd met buizenverterkers. Als 1 van de weinigen had hij een kamer met een opstelling op de korte kant (wat mij veel meer kon bekoren dan andersom). Hij vroeg aan het begin van een luistersessie grappig of "iedereen wilde opletten waar de subwoofer stond" om aan het einde (natuurlijk) te vertellen dat er geen sub was. Ik moet zeggen dat dit 1 van de beste speakers met Thiel units is die ik tot nogtoe gehoord heb.

Ik heb het één en ander aan foto's gemaakt. Ik zal ze morgen omzetten en online zetten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Stekkerke

#30
Ik heb deze middag ook een bezoekje gebracht aan de beurs in Antwerpen.
Het was voor mij de eerste maal dat ik in aanraking kwam met echt high end materiaal.
Had tot op heden enkel de goedkopere Denon of Yamaha receivers gehoord met daarop
de dure bodem klasse of normale middenklasse speakers (B&W 6 reeks)

Ik begon met de zalen op het gelijkvloers waar NAD en Dali speakers opgesteld stonden.
Was onmiddellijk zeer te vinden voor dit geluid van de links opgesteld set. Denk dat het de Dali Suite II 1.7
waren. Het zeer detailrijke sprankelende hoog en warme midden sprak me echt aan.
In de andere zaal was een van de twee beamers uitgevallen of defect. Men zei me 'door de warmte'
Toch jammer voor materiaal met een dergelijk prijskaartje

Op het 7e verdiep stonden veel high end stereo stuff waar ik niet echt warm van werd.
het was me allemaal iets te analystisch, maar zonder echt 'gevoel' of 'body' niet echt mijn ding.

Enkel de stand van Klipsch kon me enigszinds nog wel bekoren vooral voor films.
Voor muziek heb ik nog graag het iets warmere / wolligere midden .
Dat had ik na een stuk of 5 sets ondertussen al begrepen.

Op het achtste kreeg ik een echt kippenvel-moment bij LyngDorf stand.
Er speelde op dat moment een up tempo nummer met bongo's.
de set bestond uit:

- Lyngdorf LTDA 2200+ Full digitale versterker (3490 €)
- 2X B&W 805S met bijhorende stands
- Lyngdorf SDA 2175 Semi digital versterker (1190 €) voor de subs
- Lyngdorf 2X W210 MKII subs (1590 € stuk)
- Dit alles aangepast met de Lyngdorf Roomperfect module (1790 €)
De verantwoordelijke wist me te vertellen dat dit alles 'gewoon' aangesloten was met Vd Hul kabels.

man man man wat een geluid kwam daar uit.
sprankelende details zeer veel laag. echt iets naar mijn smaak.
Als ik nog een nieuw systeem zou kopen dit zou toch zeker in mijn lijstje staan

Verder was er nog een aangename eerste kennismaking met elektrostaten.
ook Audio Physic New Tempo kon me wel  bekoren.
Waar ik meer van verwacht had was de B&W 802D met primare versterkers.
Ik had daar al zooooo veel goeds over gehoord dat dit eigenlijk alleen maar slecht kon gaan.
alles was perfect op zijn plaats hoog midden laag. veel detail maar iets te analytisch naar mijn smaak.

Dit bezoek was voor mij een ideale manier om eens eindelijk aan de lijve te kunnen ondervinden
wat 'naar mijn smaak' het beste klonk. Wanneer men in bepaald revieuws of hier op het forum
veel ditjes en datjes verteld , ik nu beter kan oordelen of dit ook iets voor mij zou zijn of niet.

Een leerrijke namiddag achter rug ! My dreams are raised to a new level !
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

garmtz

Ik ben ook kort op de show geweest, vooral voor Lyngdorf, handjes schudden en RoomPerfect horen... :)

Grappig dat men zegt dat er teveel bas was bij Lyngdorf. Ik vond juist alles in goed perspectief. Misschien is toch het horen van full-range laag voor sommigen een 'schok'? Of toch gewoon smaak? Als je gaat meten hoeveel bas er was, denk ik dat je een vrij rechte lijn te zien krijgt. Ik vond de balans gewoon zeer uitgewogen en zelfs wat aan de warme kant, dus dat heldere hoog, dat vond ik wel meevallen. Het hoog had gewoon pit en dynamiek, was niet afgerond. De wat mindere ambience in het middengebied kan ik wel enigszins begrijpen. Toch denk ik dat een droge opname gewoon droog klinkt en een 'natte' opname meer ruimtegeluid heeft op deze set. De kamer wordt namelijk voor een deel weggeregeld. En analytisch? Jazeker! Je hoort gewoon de (kwaliteit van de) opname!

Ik heb bepaald niet alles gehoord op de show, maar de Audio Physic + Pass + dCS set klonk wel ERG goed. Verder is me weinig positiefs opgevallen. Wel negatief... Ik vond de Vantage op Accuphase tegenvallen, in mijn ruimte klinkt hij een STUK beter...  :-\

Audiofiel

Garmt, met jouw beleving van de 'dikke' bas kan ik het niet eens zijn, maar dat was al duidelijk. Voor mij veel te veel druk en dan vooral in de frequenties die je in de NL huiskamer al erg veel ziet (rond de 50-65 Hz).

Citaat van: garmtz op april  1, 2006, 22:20:59
Verder is me weinig positiefs opgevallen. Wel negatief... Ik vond de Vantage op Accuphase tegenvallen, in mijn ruimte klinkt hij een STUK beter...  :-\

Maar met deze laatste opmerking kan ik het wel eens zijn: ik vond die ML / Accuphase ook tegenvallen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Stekkerke op april  1, 2006, 22:26:39
Verder was er nog een aangename eerste kennismaking met elektrostaten.

Welke ESL's? De Martin Logan's? De Finals? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Stekkerke op april  1, 2006, 22:26:39
Een leerrijke namiddag achter rug ! My dreams are raised to a new level !

De eerste zin: geweldig. Fantastisch dat je een leerzame middag had !!!

De tweede zin: oejoejoej, het upgrade-virus krijgt je te pakken... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Roeland22

Citaat van: Antoine op april  1, 2006, 01:23:51
Haha, maar dat zegt nog niets!  ;)

PS: Zijn de Volex Kabels al binnen? (kan haast niet maar wie weet! :))

Er zijn tch behoorlijk wat mensen ingetrapt en de kamer op het zevende binnengegaan :D

PS: De kabels zijn nog niet binnen nee :) Ik verwacht ze maandag of dinsdag ;)
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Deleted member

Als basfetisjist ben ik blij te lezen dat er tenminste rijkelijk bas aanwezig was, ik was nl. na mijn ervaringen met de Behringer Ultracurve Pro een beetje bang dat een vlakke bascurve de bas te veel weg zou cijferen, juist omdat je wat Audiofiel zegt in de kleine NL huiskamers al snel last hebt van te veel bas door staande golven en een te grote versterking van de basfrequenties juist door de akoestische werking van de kamer.

@Roeland, oei! Dus het was toch echt een grap! Eigenlijk had ik het niet verwacht hoor anders had ik mijn opmerking zeker niet gemaakt en als ik ook naar Antwerpen was gegaan dan was ik er zeker ook ingetrapt!  ;D

asterduc

... en zo zie je maar dat er telkens 2 zaken terugkomen bij luistersessies.
De eigen voorkeur en de ruimteacoustiek.

Ben zelf in zowat alle zalen geweest en kon nergens van het geluid genieten.
Bij thuiskomst heb ik dan mijn eigen set beluisterd en dat was toch wel wat anders. Mijn conclusie, het klinkt daar gewoon niet in die ruimtes. Hoe kun je nu in godsnaam klank beoordelen als de ruimteacoestiek alle capaciteiten van die dure spullen wegveegt.

Datzelfde hadden we in de DDIY2006 begin v/d maand, maar dan nog veel extremer.  Er was daar toen zelfs een hifi.nl reporter die even de systemen klanktechnisch ging beoordelen en bespreken. Laat me niet lachen zeg!  "Bij die zelfbouw behalen ze geen high-end niveau" las ik. Wel, ik heb vandaag een setje 80x's van 11000 euro en een Utopia van ... en een whatever dure speaker nog slechter horen klinken als een setje A4 monitors die op de DDIY stond opgesteld.  Sorry jongens, klankbeoordeling, en dan vooral bas, doe je niet op een beurs zoals deze.

Wat Lyngdorf betreft, ja, die heeft het goed voor mekaar. Ik heb mij eerder negatief uitgelaten op dit forum met betrekking tot de roomcorrectie, ik moet die mening herzien. De bas die vandaag op de Lyngdorf stand aanwezig was, die wil ik thuis ook. Strak, droog, precies, diep genoeg, op alle plaatsen van de ruimte even sterk en drukvol. Ik hou van bas en heb er nooit genoeg van, als hij maar goed is. Bij Lyngdorf zat ie daadwerkelijk goed. Dat het voor sommige mensen teveel was, wel dat is een kwestie van het knobje iets terug te draaien. Mag geen kritiek zijn. Wat de verder kwaliteiten van het systeem waren, daar ben ik niet zo wild van.  Stereo en dieptebeeld vond ik zoek. Ik ben op 3 verschillende plaatsen (jammer genoeg niet in het midden, die mensen waren niet weg te krijgen) gaan luisteren en kreeg niet de indruk dat er meer als 1 speaker stond. Het hoog vond ik ook wat te commercieel klinken, maar dat is misschien persoonlijk.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



robbiedobbie

#38
Samen met Asterduc vandaag het rondje gemaakt,

Word ik nu steeds verwender.....?

De meeste luisterruimte konden mij niet echt bekoren, op een paar na.

Over ruimte akoestiek zal ik niet verder uitwijden, dat punt is wel gemaakt denk ik.

Ik vond het ook leuk om te zien dat er verschillende DIY-bouwers aanwezig waren.

Indrukwekkend vond ik de luidsprekers van de twee kerels uit Hasselt (weet de naam niet meer).

Verder verbaasde ik mezelf dat ik die GM labs Alto Utopia mij niet echt meer kon bekoren. Dat terwijl ik ze vroeger juist heel mooi vond klinken. Daarentegen was ik nu wel weg van de demo van B&W802d icm Primare versterking.

Jammer dat de nieuwe Cambridge Audio 840C er nog niet stond. Die had ik graag eens beluisterd.

Qua beamers vond ik het niet bijster interessant. Bij cinedream hing de Themescene H72, die gaf er erg mooi plaatje. Ook kon je daar een stukje Xbox360'en aangesloten op een stoel met een buttkicker, daar was ik niet echt kapot van. Vorig jaar vond ik de demo ruimtes van Cinedream beter, juist omdat ze twee ruimtes hadden.

Ongelooflijk trouwens, dat Alpha high-end uit antwerpen. Zonder hen zou er uberhaupt geen beurs zijn denk ik.

Al met al toch een leuke beurs. Gelukkig(?) niet met het idee thuisgekomen dat ik alles weer moet upgraden cq vervangen.

Groeten,

Robbiedobbie.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

hifiman

Ik krijg er al zin in als ik de verhalen zo lees, wij gaan over een aantal uurtjes  ;D

molle

Volgend jaar zal FrankG met zen JM Labs er wel bij tussen staan. Dat is pas uitpakken ;D ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

robbiedobbie

hopelijk met alle 5(!) zijn Grand Utopia's.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Fransvis

nog iemand bij de stand van Cinedream geweest ?

asterduc

Citaat van: Fransvis op april  2, 2006, 10:38:58
nog iemand bij de stand van Cinedream geweest ?

Zij pakken toch redelijk professioneel uit vind ik.
Beeld is gewoon prachtig (groot). Leuke aangename stands met veel veel ruimte.  Klank is commercieel prijsgunstig, geen high-end, maar wel serieus goed, en dat binnen aanvaardbaar budget. Ze denken daar wel over na als je het mij vraagt. Vb: bokskes aan 1100 / paar, H 72 super beamer aan 2300 euro. Daarmee ben je goed bezig!

Top of de bill natuurlijk de over enthousiaste en super simpathieke Nicolas. In tegenstelling tot de doorsnee Sinjoor, veel kennis en weinig pretentie ;D
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



asterduc

#44
Citaat van: robbiedobbie op april  2, 2006, 10:24:28
hopelijk met alle 5(!) zijn Grand Utopia's.

Eigenlijk een goed voorstel Robert-Jan.

Als we nu eens een zaaltje afhuren voor enkele interessante DIY ontwerpen.
Dan kunnen we laten zien wat potentieel dat er in de DIT steekt.
Ik stel mij kandidaat om de dag ervoor de kamer akoustisch op punt te zetten. Toine krijgen we hier wel warm voor denk ik. Desgewenst chanteren we hem >:D.

Met een systeem zoals die Utopia kloon, Jeroens Sphere / dipool systeem, één van Tony Gee's ontwerpen en zelfs met onze eigen concave ga je daar toch zwaar in de aanval tegen dat dure geweld dat er nu staat.

De jongens uit Hasselt. Juist, dat zijn die 2 iets oudere heren. Die hadden een zeer mooi open geluid. Als je goed oplet zie je dat zij aandacht hebben besteed aan de ruimte akoestiek. Zij hebben op cruciale plaatsen dempings en resonantiepanelen geplaatst. Zowat de halve ruimte is daarvan voorzien.

 
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



manco401

Ik ben ook geweest als leek en omdat ik binnenkort een home cinema wens te aan te schaffen. Ik was vooral benieuwd naar de projectoren en ik ben toch vrij verrast hoe goed/mooi een geprojecteerd dvd plaatje kan zijn. In ieder geval veel properder dan een plasma met al zijn artifacts en andere oneffenheden.

Ik had nog nooit een DLP in actie gezien en wou dus ook eens mezelf testen op het regenboog effect. Ik heb ernaar gezocht en blijkbaar heb ik daar totaal geen last van. Allezins toch niet bij 20 min kijken naar een H72. Naast de H72 was een kamer met de Marantz 3 chip dlp van 30 000 patatten: zeer mooi, maar waar het verschil van 28 000 euro zit met de H72 moet je me toch eens uitleggen. :) Er was ook een dealer , Dreamworks dacht ik, die de TW600 demonstreerde, daar was ik eigenlijk niet echt van onder de indruk. Het beeld had niet de punch van bijv de H72 en ik vond het beeld precies te dim en flets. DLP lijkt voor mij dus the way to go. Jammer dat ik er geen H79 zag maar dat komt nog wel. Verder was de Sim2 C3X 3-chipper ronduit schitterend en ik zou niet weten wat je nog meer kan verwachten van een projector. Al bij al zeer leuke en interessante trip naar Antwerpen.

pietnoeck

Ik was zeer gecharmeerd door de electrostaten van Final.
Heeft iemand daar ervaring mee in een HT set-up ?

De pj'n vond ik niet echt zo indrukwekkend, zeker niet gezien het prijsplaatje

manco401

Mja in de meeste gevallen was er gewoon nog te veel omgevingslicht.

eevano

Citaat van: asterduc op april  2, 2006, 10:56:14
Zij pakken toch redelijk professioneel uit vind ik.
Beeld is gewoon prachtig (groot). Leuke aangename stands met veel veel ruimte.  Klank is commercieel prijsgunstig, geen high-end, maar wel serieus goed, en dat binnen aanvaardbaar budget. Ze denken daar wel over na als je het mij vraagt. Vb: bokskes aan 1100 / paar, H 72 super beamer aan 2300 euro. Daarmee ben je goed bezig!

Top of de bill natuurlijk de over enthousiaste en super simpathieke Nicolas. In tegenstelling tot de doorsnee Sinjoor, veel kennis en weinig pretentie ;D

Hier kan ik me volledig bij aansluiten,vooral die onderste zin over Nicolas himself.
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

molle

Net terug van Antwerpen. Leuke dag gehad.

De hoofdpunten vond ik Lyngdorf, Final, Aqua Blue. Zeker Aqua Blue. 1500 euro voor een paar Piccolo luidsprekers. Die set klonk bij mij fantastisch. Deze was rond de 7000 euro voor de complete set. Hij had nog iets anders bij ook maar die ging hij pas aansluiten tegen 15.00 uur :'(
Had ik toch wel graag gehoord.

Lyngdorf was volledig mijn smaak 8) Ook die hoeksubs klonken fantastisch. Spijtig dat er geen Thiel speakers aanhingen ;D

De elektrostaten van Final hebben ook een grote indruk achtergelaten bij mij. Dit samen met de Parasound Halo voorversterker + eindversterker(A21+P3)
Vond het geheel beter klinken dan de Accuphase set met de ML's. Toch wel raar eigenlijk :-\

Vond het geheel van de beurs wat aan de zwakke kant eigenlijk. Had er meer van verwacht en toch zeker op HT gebied. Boven stond een set opgesteld van Mc Intosch en Dynaudio. De kerels vonden het niet intressant genoeg om er een mooie demo van te maken. Misschien weer een slecht uur gekozen :-\
Cinedream daarentegen gaf zich voluit. En ooo wat zijn die Marantz projectors toch 8)

Zal een paar foto's plaatsen ook ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4