Fan gezocht

Gestart door Bart_M, februari 7, 2004, 18:58:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SiR-ROUND

Zou hij wel werken op 115? Gelijkspanningsfans is het alleen maar lekker om een 12V fan op 5 of 7 te laten draaien, MAAR ook daar zitten types tussen die niet willen draaien/op willen starten op een te lage voedingsspanning...

Bart_M

Jaaaaaaaaaaaa maak het nog lastiger.  >:(   ;D
Dacht ik er net een beetje uit te zijn.
Thnx.  :)

SiR-ROUND

Passive all the way baby...

;D

Bart_M

Alle alternatieven op een rijtje:
4840N
4800N
4800Z
4530Z

Nu nog een leverancier.  ::)

SiR-ROUND

Maareh, ik heb dus wel die 220V fans liggen, mag je van mij zo gratis proberen en evt. overnemen als het werkt. Geen idee wat voor types het zijn, maar als het wewrkt op een lagere spanning dan zijn ze stiller...

Ze komen uit oude printer hushboxes van heel vroeger...

;D

Bart_M

Hmmm...
Zou mooi kunnen zijn.  :D

Kan je er eens 2 in serie achter elkaar zetten en kijken hoeveel lawaai ze maken?

Grtn,
Bart

SiR-ROUND

Das een goede, meteen kijken of ze willen op 115V... Slim hoor...

Ik probeer er morgenochtend even naar te kijken...

Dus hou vol!


Bart_M


SiR-ROUND

Hmmm, beetje druk gehad vanmorgen, maar ik neem de hele hushbox mee naar het werk, dan sloop ik daar de fans eruit...

En wellicht blaas ik daar dan de hoofdzekering into space...

8)

SiR-ROUND

Hee Bart, Heb je evt. mocht de 220 oplossing niet werken al geprobeerd bij RS-components?

RS

Kan zijn dat je er niet als particulier kunt bestellen, maar dan kan ik dat wel via de zaak voor je regelen...


Bart_M

Daar had ik nog niet gekeken.
Ik zie dat die de 4840N kunnen leveren. Precies de goed dus.  8)

Ik mag er alleen niet bestellen omdat ik geen bedrijf heb...
Kan jij dit misschien regelen via de zaak?
Dan hoef je ook niet met zekeringen aan de gang.  ;D

Thnx, Thnx en nog een Thnx.

SiR-ROUND

Mwah, ik probeer nog wel ff die 220 fans, aangezien ik die kast nu toch in de auto heb meegesleept...

Ben gewoon benieuwd of dat werkt en zo ja, is het wel goedkoop ja... Trouwens ik zie dat alle 220V fans vele malen stiller zijn dan de 115V types...

Maar goed, ff x-perimenteren dus en dan zien we wel, dat bestellen lijkt me geen probleem...

:)

SiR-ROUND

Okay, werkt gewoon prima met een behoorlijke airflow... Er zitten Sunons in type: DP302AT

Ze zijn ook redelijk stil moet ik zeggen. Nog een reden voor het testen was voor mezelf met het oog op active warme luchtafvoer van mijn toekomstige hushbox. Met de luchtfilters ervoor hoor je ze eigenlijk niet. Dus een mooie optie voor mij. Maar, wat wil je doen? 220V fans werken dus prima en stil op 115V...

:)

SiR-ROUND

BTW, ik kan die Papst niet zo snel vinden bij RS... Welk artikelnr.?

SiR-ROUND

Pics van de fan enzo...

SiR-ROUND

Hmmm, maar hoe zit het met die twee standen? En die enorme stromen die je opgeeft? Deze Sunon trekt maar 0,08A...

Bart_M

Alles is een beetje overbemeten in mijn subamp. Op stand één zal hij iets van 60 volt krijgen, op stand twee 115

Hoe stil is stil? Ik heb geen ruimte om er een filter bij te zetten.

Dit is het stocknummer: 583-319

SiR-ROUND

Hoe stil is stil? Tja, ik heb er natuurlijk 2 tegelijk aan gehangen. Maar ik moet zeggen toch wel erg stil. Niet gemeten, maar redelijk fluisterstil, je hoort eerder een kogelager bv dan de airflow. Het filter is op zich meer voor het doeleinde van de oorspronkelijke kast, het was ook om de ozon tegen te gaan, dus eentje heeft een stoflapje voor de inhalerende fan en de exhalerende (?) heeft ook iets van een carbonfilter...

Ik weet niet of hij bij 60V wel draait dan. Goede kans erop maar toch... Als die dat doet dan is hij helemaal piepstil natuurlijk.

Ah ja, Papst gevonden idd... Niet goedkoop kerel...

Zullen we anders een Sunon opsturen en uitproberen?

Zo ja, PM me maar ff met je gegevens etc. De Papst kan altijd nog...

Ik heb trouwens nog zo'n kast, ik weet niet of daar dezelfde fans inzitten, ik zal eens kijken. Wie weet zijn het wel Papsts? ;D


Bart_M

Klinkt allemaal goed. Ik ga je een pm sturen.  :)
Wordt het niets, dan heb ik iig een alternatief.

Bedankt tot nu toe he.  8)

Grtn,
Bart

SiR-ROUND

Ja hoor, glad 2 help...

Bart_M

Onze Sir is een gentleman. Hij heeft mij een geruisloze fan geschonken.  8)
Ik ben kan weer vooruit, dus ik ben weer happy.
Thnx.

SiR-ROUND

Welcome, nu niet allemaal tegelijk...

;D