Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Fabian92 op april 12, 2009, 01:23:53
Bespaart inderdaad veel ruimte. Voor mijn gevoel zullen ze dan alleen niet echt helemaal meer 'origineel' zijn.
Citaat van: Robbert54 op april 12, 2009, 03:33:20
vind je het dan niet jammer dat je BD's niet meer orgineel zijn?
Nee hoor, want de schijf is nog steeds dezelfde ;D En mocht ik een BD willen verkopen, dan heb ik nog altijd de originele doosjes. Vind het weer erg jammer dat ze weer niet een standaard doosje hebben voorgeschreven voor een 1-disc BD. Het is wel een stuk beter dan met DVD, want toen maakten ze er echt een potje van.

Hoofdzaak is dat ze veel minder ruimte in beslag nemen en dat ze ondanks dat nog steeds even goed klinken en uitzien ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fabian92

Citaat van: HTip op april 12, 2009, 08:25:14
Nee hoor, want de schijf is nog steeds dezelfde ;D En mocht ik een BD willen verkopen, dan heb ik nog altijd de originele doosjes. Vind het weer erg jammer dat ze weer niet een standaard doosje hebben voorgeschreven voor een 1-disc BD. Het is wel een stuk beter dan met DVD, want toen maakten ze er echt een potje van.

Hoofdzaak is dat ze veel minder ruimte in beslag nemen en dat ze ondanks dat nog steeds even goed klinken en uitzien ;D

Dat is waar, de disc blijft natuurlijk het zelfde  :hehe: Maar als je ze weer terug doet in de originele dan mis je toch een stukje van de cover. Maargoed wel leuk zo'n collectie  :colgate:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Jean Sibelius

Is er al meer duidelijkheid of we de 26-ste met vijf personen gaan plaatsnemen in de Chamber of Dreams? 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op april 12, 2009, 19:56:02
Is er al meer duidelijkheid of we de 26-ste met vijf personen gaan plaatsnemen in de Chamber of Dreams? 8)
In ieder geval met 4 (incl. ik) en LittleNinja kijkt nog of hij ook kan. Zou ik erg leuk vinden, want we hebben het hier al zeker een half jaar over ;) Met LN zouden we volle bak hebben net zoals vanavond. Korte demo gegeven voor wat familie en het was weer heerlijk om te zien hoe iedereen van onze HT kan meegenieten 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Trouwens, als jullie nog een goede demoscene zoeken op BD; de openingscene van Quantum of Solace!
WOW, wat een dynamiek, zowel in beeld als geluid! :o
Ik zeg verder niks meer, jullie moeten het zelf ervaren...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fabian92

Citaat van: celerontje op april 12, 2009, 22:59:05
Trouwens, als jullie nog een goede demoscene zoeken op BD; de openingscene van Quantum of Solace!
WOW, wat een dynamiek, zowel in beeld als geluid! :o
Ik zeg verder niks meer, jullie moeten het zelf ervaren...

Is inderdaad een vette scene. Met die prachtige Aston Martin, die ze vervolgens ook weer prachtig mollen  :biggrin:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Citaat van: HTip op april 12, 2009, 22:52:05
In ieder geval met 4 (incl. ik) en LittleNinja kijkt nog of hij ook kan. Zou ik erg leuk vinden, want we hebben het hier al zeker een half jaar over ;) Met LN zouden we volle bak hebben net zoals vanavond. Korte demo gegeven voor wat familie en het was weer heerlijk om te zien hoe iedereen van onze HT kan meegenieten 8)


5 man zou geweldig zijn. Kan ik 4 mensen leren kennen van het forum  :biggrin:

Leuk ook dat je familie zo mee geniet van je prachtige HT.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: celerontje op april 12, 2009, 22:59:05
Trouwens, als jullie nog een goede demoscene zoeken op BD; de openingscene van Quantum of Solace!
WOW, wat een dynamiek, zowel in beeld als geluid! :o
Ik zeg verder niks meer, jullie moeten het zelf ervaren...
Citaat van: Fabian92 op april 13, 2009, 00:28:33
Is inderdaad een vette scene. Met die prachtige Aston Martin, die ze vervolgens ook weer prachtig mollen  :biggrin:
Die heb ik (nog) niet ::) De UK-versie heeft geen NL-subtitels en de NL-versie vind ik te duur. En celerontje was me voor bij de verkoop vorige week ;)

Maar als iemand anders hem wil meenemen, geen probleem ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Hoelaat begint dat feest eigenlijk? En hoelaat gaat het licht weer aan?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op april 13, 2009, 08:13:07
Ik kan het vandaag weten..
Spannend! 8)

Citaat van: Madhouse op april 13, 2009, 09:32:15

5 man zou geweldig zijn. Kan ik 4 mensen leren kennen van het forum  :biggrin:
Helemaal mee eens!

Citaat van: LittleNinja op april 13, 2009, 10:21:24
Hoelaat begint dat feest eigenlijk? En hoelaat gaat het licht weer aan?
Zo rond 12.00 uur en om een uur of 10 's avonds gaat het licht blijvend aan. Tussendoor natuurlijk voldoende natjes en droogjes. Rond 18.00 gaan we eten. Maar je mag ook later komen en/of eerder vertrekken, moeten we alleen ervoor zorgen dat ik de bel hoor of zie ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op april 13, 2009, 09:32:15
Leuk ook dat je familie zo mee geniet van je prachtige HT.  ;)
Een oom van Annet had de HT nog niet gezien en na het eten gistermiddag bij haar ouders stelde hij voor dat we naar ons gingen om de ruimte te zien en natuurlijk ook nog wat beeld en geluid :P

Heb er een leuke demo van gemaakt (met pauzemuziek tijdens het wisselen van de schijfjes ;)) Begonnen met Pixar Short Films. Leuk om te zien hoe snel de ontwikkeling van de animatie is gegaan in 20 jaar :o De eerste filmpjes hadden we zoiets van "da's helemaal niet scherp", maar dat bleek aan de film te liggen en niet aan de beamer ;D Staan erg leuke korte filmpjes op met een hoog demogehalte ;)

Daarna de openingsscene en de vloedgolf op New York laten horen (en voelen ;D) van "Day after tomorrow". Natuurlijk "Planet Earth", dit keer met de grotten. Prachtige beelden :o Tot slot nog de oefenvlucht uit "Iron Man" en afgesloten met het begin van "Ratatouille". Heerlijke film is dat toch :thumbs-up:

En dat in minder dan 2 uur :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 10:14:49
Die heb ik (nog) niet ::) De UK-versie heeft geen NL-subtitels en de NL-versie vind ik te duur. En celerontje was me voor bij de verkoop vorige week ;)
Dat mag ook wel keertje! :sneaky2:
Hopelijk kan iemand 'm meenemen.
En anders kan je nog altijd naar het equivalent van ''the middle of nowhere'', de Videotheek. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 13:30:48
Dat mag ook wel keertje! :sneaky2:
Hopelijk kan iemand 'm meenemen.
En anders kan je nog altijd naar het equivalent van ''the middle of nowhere'', de Videotheek. ;D
;D Videotheek? Wat is dat? :tongue2: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

 ;D
Hoe reageerden die oom van Annet en de andere familieleden op je HT?
Heel enthousiast? :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 13:50:26
;D
Hoe reageerden die oom van Annet en de andere familieleden op je HT?
Heel enthousiast? :)
Beetje koeltjes ::) ;D Nee hoor, er waren weer de nodige ooh en aah's. Tenminste als het geluid zacht genoeg was om die te horen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik zal je één fout niet vergeven:
THE DARK KNIGHT IS NIET IN DE SPELER GEWEEST! >:(
Die IMAX opening en die IMAX tunnelachtervolging, prachtig!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 13:55:37
Ik zal je één fout niet vergeven:
THE DARK KNIGHT IS NIET IN DE SPELER GEWEEST! >:(
Die IMAX opening en die IMAX tunnelachtervolging, prachtig!
Sorry hoor :-[, maar volgende keer niet zo schreeuwen. Ik ben niet doof! ;D

Die film is te gewelddadig voor mijn familie. Houden ze niet van, dus dan valt ie snel af. Ik hou met demo's altijd rekening met het publiek ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 16:14:44
Sorry hoor :-[, maar volgende keer niet zo schreeuwen. Ik ben niet doof! ;D
IK MOET WEL SCHREEUWEN, het moet ook nog de grens over en langs ouderwetse telefoonpalen.
Zekerheidsmarge, noemt men dat. ;D ;D ;D
IK MOET WEL SCHREEUWEN (dat was voor de foutcorrectie, je weet niet hoeveel jitter etc. er op de lijn zit. ;D)

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 16:14:44
Die film is te gewelddadig voor mijn familie. Houden ze niet van, dus dan valt ie snel af. Ik hou met demo's altijd rekening met het publiek ;)
Hoezo? Die Joker is erg beschaaft, hij zegt zelfs ''Good evening, ladies and glentlemen'' ;D (dat hij gaat schieten en iemand van het balkon afgooit, is een ander verhaal ;D)


If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 16:53:15
IK MOET WEL SCHREEUWEN, het moet ook nog de grens over en langs ouderwetse telefoonpalen.
Zekerheidsmarge, noemt men dat. ;D ;D ;D
IK MOET WEL SCHREEUWEN (dat was voor de foutcorrectie, je weet niet hoeveel jitter etc. er op de lijn zit. ;D)
;D Zolang het over iLink gaat heb je geen last van jitter ;D

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 16:53:15
Hoezo? Die Joker is erg beschaaft, hij zegt zelfs ''Good evening, ladies and glentlemen'' ;D (dat hij gaat schieten en iemand van het balkon afgooit, is een ander verhaal ;D)
;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even weer iets anders...

Vandaag het ophangen van de diffusers afgerond. Het aan elkaar vastmaken bleek erg eenvoudig, alleen het ophangen van het bijna 50 kg :o wegende gevaarte moest echt samen. Maar ook dat is weer gelukt :thumbs-up:

Constructie aan de muur met close-ups van het stoelprofiel


Het aan elkaar maken van de diffusers


Klaar voor transport naar de HT ;)


Dicht => Halfopen => Open


Nu alleen nog verven en dan is dit klusje ook weer klaar...
In ieder geval het to-dolijstje en de inhoudsopgave alvast bijgewerkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fabian92

Ziet er goed afgewerkt uit! Kan alleen niemand meer naar binnen dan, maar dat maakt niet zoveel uit  :tounge:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

celerontje

Dat was eerst veel erger, tijdens de M&G moest Philip ze zelf voor de deur zetten.
Maaruhh, Chaupeau, Errug netjes.

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 17:05:09
;D Zolang het over iLink gaat heb je geen last van jitter ;D
Dan moet ik achter de andere laptop, deze heeft geen firewire! ;D

Fijn dat ze de demo mooi vonden, over een paar maandjes nog een keer als de projectiewand klaar is? :thumbs-up:
Dan zien ze ook meteen je difussor sandwich ;D in zijn eindvorm.

En ook succes met het bijregelen van de SMS-1, want het is behoorlijk pittige kost, als ik het zo lees.
Het principe is erg eenvoudig, maar je geluid in de praktijk audiofiel verantwoord strak trekken, is toch moeilijker...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Fabian92 op april 13, 2009, 17:14:25
Ziet er goed afgewerkt uit! Kan alleen niemand meer naar binnen dan, maar dat maakt niet zoveel uit  :tounge:
Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 17:19:13
Dat was eerst veel erger, tijdens de M&G moest Philip ze zelf voor de deur zetten.
Maaruhh, Chaupeau, Errug netjes.
Thanks guys! Als men te laat is voor de voorstelling, dan hebben ze pech, want dan is de deur op slot ;D
Alles is beter dan het handmatig voor de deur zetten. Ze stonden niet eens stabiel. Het was behoorlijk behelpen ;)

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 17:19:13
Fijn dat ze de demo mooi vonden, over een paar maandjes nog een keer als de projectiewand klaar is? :thumbs-up:
Dan zien ze ook meteen je difussor sandwich ;D in zijn eindvorm.
Weet niet of ze zo lang kunnen wachten ::) Maar als ik met de projectiewand begin valt er zowiezo weinig te kijken ;D

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 17:19:13
En ook succes met het bijregelen van de SMS-1, want het is behoorlijk pittige kost, als ik het zo lees.
Het principe is erg eenvoudig, maar je geluid in de praktijk audiofiel verantwoord strak trekken, is toch moeilijker...

Is inderdaad niet erg eenvoudig, maar het principe erachter wel. Je begint met de fase/polariteit, dan de steilheid van de curve en dan pas beginnen met EQ. Ik was vorige keer een heel eind gekomen. Alleen had ik Bjorn nodig voor het ècht optimaal instellen. En de manier waarop hij dat deed, tja, daar moet ik nog veel sets voor instellen. En ook weten waar je naar moet luisteren helpt daarbij natuurlijk ook ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 17:50:56
Is inderdaad niet erg eenvoudig, maar het principe erachter wel. Je begint met de fase/polariteit, dan de steilheid van de curve en dan pas beginnen met EQ. Ik was vorige keer een heel eind gekomen. Alleen had ik Bjorn nodig voor het ècht optimaal instellen. En de manier waarop hij dat deed, tja, daar moet ik nog veel sets voor instellen. En ook weten waar je naar moet luisteren helpt daarbij natuurlijk ook ;)
Het probleem is, dat straks met je verbeterde laagabsorbtie je teveel dempt met je huidige settings.
Het is niet zomaar wat minder dB's dempen, het is ook een kwestie van de Q en het frequentiegebied van je schuifjes opnieuw bekijken.

Ik ben sinds kort zelf bezig met TV's en beamers kalibreren, daar wordt ik ook steeds handiger/sneller in, dus alles hangt af van ervaring, inderdaad.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!