Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Gestart door Etiennevh, september 11, 2013, 08:43:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nosoforos

#125
Zou kunnen, maar vraag t me af. Iig een update op 18 oktober september voor de huidige generatie appletv.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LittleNinja

Met ondersteuning voor Retina schermen.... :yawnee:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cage

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Nosoforos

#129
Zal vermoed ik niet zo heel veel voorstellen, gewoon ondersteuning voor dingen als iTunes Radio en dat je nu ook op de AppleTV zelf muziek kunt aanschaffen. Oh, en natuurlijk een verandering in hoe airplay werkt icm iOS7: hiermee wordt het mogelijk om video (ook Netflix dus) vanaf je iOS-device te streamen naar de appletv van een ander.



Raphie

JBL PRX Power!

KillerbeeNL

Citaat van: Etiennevh op september 16, 2013, 12:04:02
Fair Use Policies.

Als alle bandbreedtes gestaag groeien, is het nog steeds Fair Use :D

inderdaad ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

CineSmurf

Is er nog een apparaat waar NetFlix het beter op doet dan anderen, of maakt dat niet uit?

Bij alle media (van vinyl, via cassettebandjes tot bluray en mediaspelers) lees ik hier discussies over het verschil in kwaliteit tussen verschillende spelers. Is dat hier ook te verwachten?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

XanaduNL

Citaat van: CineSmurf op september 16, 2013, 17:04:32
Is er nog een apparaat waar NetFlix het beter op doet dan anderen, of maakt dat niet uit?

Bij alle media (van vinyl, via cassettebandjes tot bluray en mediaspelers) lees ik hier discussies over het verschil in kwaliteit tussen verschillende spelers. Is dat hier ook te verwachten?

Ik verwacht hier minder discussies over, gezien Netflix de streams wel "flink" gecomprimeerd heeft. Dus een SuperHD (1080p) film van Netflix is lang niet van dezelfde kwaliteit als een Bluray.

CineSmurf

Het viel me met mijn appletv op dat ie even pauzeerde en vervolgens in een mindere kwaliteit doorging. Kennelijk wordt de kwaliteit van de stream aangepast aan de bandbreedte (appletv is met wifi aangesloten hier - misschien eens met een kabeltje proberen...). Hebben jullie ook die ervaring?

Overigens is het beeld wel schermvullend. Ziggo heeft de hinderlijke eigenschap een grijze rand om het beeld te zetten bij VOD.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nosoforos

Kwaliteit wordt inderdaad beïnvloed door je eigen verbinding, maar volgens mij ook nog door het aantal mensen dat aan het kijken is (maw hoe druk de server het heeft).

CineSmurf

Voor zover het je eigen verbinding betreft is een device met een stevige internetverbinding en goede buffermogelijkheden dus aan te bevelen lijkt me. Lijkt me wel mooi eens wat verschillende spelers naast elkaar te zetten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Etiennevh

Net mijn gloednieuwe appleTV aangesloten en ben aangenaam verrast door de kwaliteit. Ok, het is geen blu ray maar het komt wel dicht in de buurt vind ik. Wat mij betreft een blijvertje voor de films die ik niet op BluRay hoef te hebben...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Nog een opmerking, ik weet het niet zeker maar ik zie momenteel veel meer titels dan op de releasedag. Zeker een stuk of 30 films die ik nog niet gezien had. Het lijkt er dus op dat het aanbod inderdaad groeit...iemand dezelfde ervaring?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skunk

inderdaad het was mij ook al opgevallen dat het aanbod gegroeid was.
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

RobertVanWoerden

Citaat van: Etiennevh op september 16, 2013, 23:41:25
Nog een opmerking, ik weet het niet zeker maar ik zie momenteel veel meer titels dan op de releasedag. Zeker een stuk of 30 films die ik nog niet gezien had. Het lijkt er dus op dat het aanbod inderdaad groeit...iemand dezelfde ervaring?

Lijkt er wel op, zie deze link. Weet echter niet of dit alles is, http://netflixnetherlandscompletelist.blogspot.nl/

Bas Akkerman

Gisteren ook gekeken (o.a. Jericho) en zeker de HD-versies zijn prima genietbaar. Ik moet nog eens goed nagaan hoe en wanneer er DD is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sailor Jan


Citaat van: CineSmurf op september 16, 2013, 17:23:11
Het viel me met mijn appletv op dat ie even pauzeerde en vervolgens in een mindere kwaliteit doorging. Kennelijk wordt de kwaliteit van de stream aangepast aan de bandbreedte (appletv is met wifi aangesloten hier - misschien eens met een kabeltje proberen...). Hebben jullie ook die ervaring?


Klopt!

Netflix begint een stream zo snel mogelijk en daarom in mindere kwaliteit. Daarna wordt de buffer en kwaliteit van de stream vergroot tot de grootst mogelijke/beschikbare filmkwaliteit en bandbreedte van de gebruiker/server.

Ik vind de Amerikaanse Netflix tot nu iets scherper en gewoon meer aanbod hebben(vriendin kon Downtown Abbey niet zien). Nog een paar weken aanzien en dan kiezen.

House of Cards & Orange is the new Black zijn wel goeie series en op goede kwaliteit; nog lang geen BD kwaliteit.
Wees lief voor jezelf

Etiennevh

#143
Gisteren een tweetal films gezien, prima kwaliteit. Ik kon het verschil met BR nauwelijks zien, enige wat wat tegen viel is dat je geen HD geluid hebt.

Vooral in de kinderfilm en animatiefilm hoek is er volgens mij weer een behoorlijk scala aan films bijgekomen. Ik herleef mijn jeugd weer deels met afleveringen van Boes Boes en Alfred J. Kwak. Geweldig!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

)p(

Citaat van: Sailor Jan op september 17, 2013, 08:17:10
Klopt!

Netflix begint een stream zo snel mogelijk en daarom in mindere kwaliteit. Daarna wordt de buffer en kwaliteit van de stream vergroot tot de grootst mogelijke/beschikbare filmkwaliteit en bandbreedte van de gebruiker/server.

Ik vind de Amerikaanse Netflix tot nu iets scherper en gewoon meer aanbod hebben(vriendin kon Downtown Abbey niet zien). Nog een paar weken aanzien en dan kiezen.

House of Cards & Orange is the new Black zijn wel goeie series en op goede kwaliteit; nog lang geen BD kwaliteit.

Zijn de Nederlandse streams ook al in wat Netflix super hd kwaliteit noemt te bekijken? Bij de film details staat dan een super hd icoon ipv hd icoon. Ik heb een tijdje de amerikaanse versie van Netflix bekeken op de apple tv en de super hd streams waren een heel stuk beter dan de zogenaamde hd streams.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Bas Akkerman

Citaat van: Etiennevh op september 18, 2013, 15:36:01
Jep
Hoe kan je dat selecteren en zien? Nu selecteer ik op HD, links bovenaan volgens mij. Misschien is het ook wel nieuw, heb het "al" twee dagen niet gebruikt. Gisteren wel een klein stukje op mijn telefoon (Note met full HD-scherm) en dan is de kwaliteit heel goed. Alleen de ondertiteling is dan te groot, maar heb ik eigenlijk ook niet nodig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

modde239

#147
Wat ik wel jammer vind is dat veel animatiefilms in het NL zijn en niet in het Engels.....tevens zijn de ondertitelingen in het geel ook niet prettig....heb hierover gechat met een medewerker van Netflix.....
Misschien een idee dat iedereen hier in een chat aangeeft dat de animaties ook in de Engelse versie te kiezen is en dat de ondertitelingen wit worden......misschien dat zij het dan sneller aanpassen... :D

CineSmurf

Ik vind het juist heel raar dat animatiefilms met een prima NLs geluidsspoor op TV hier in het Engels met ondertiteling worden uitgezonden. Zit je met een paar kinderen die de hele tijd vragen: wat zeggen ze? Prima dat ze in het Nederlands zijn wat mij betreft.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jantje112

Citaat van: modde239 op september 18, 2013, 17:48:10
Wat ik wel jammer vind is dat veel animatiefilms in het NL zijn en niet in het Engels.....tevens zijn de ondertitelingen in het geel ook niet prettig....heb hierover gechat met een medewerker van Netflix.....
Misschien een idee dat iedereen hier in een chat aangeeft dat de animaties ook in de Engelse versie te kiezen is en dat de ondertitelingen wit worden......misschien dat zij het dan sneller aanpassen... :D

Ligt aan je device. Op mijn MacBook wit, op mijn iPad geel. Overigens kan ik bij meeste animatie de taal kiezen?