De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op augustus 25, 2010, 10:16:46
grappig, dit is wel weer leuk voor voor de DBT.

Er is iets mis..........

diverse mensen horen gewoon NIET dat maanden lang in 1 speaker de HF unit niet mee speelt  :clapping:  zonder te kunnen pinpointen wat het is

Zet je toch wel even even met beide voetjes op de grond  ;)
Geniet nog maar ff van het bankzitten, kan zo maar weer zijn dat je een nieuw project in je mik krijgt.

Tuurlijk Raphie. Probeer maar eens te pinpointen en analyseren WAT er mis is...
Om 1 uur 's nachts na een dag hard werken, sjouwen met een Velodyne DD15...
Ik was blij dat ik al hoorde dat er iets was... ;D

En wie zegt dat de tweeter het niet deed op de dag dat ik luisterde...
Misschien in de tussentijd gebeurt.
Dus allemaal hele goede aannamen in een DBT ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scrutinizer

#4926
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 09:19:01
babyzitten.


Moet ik daar bepaalde autoriteiten voor in gaan schakelen. >:(

;D

Verder is het mijn ervaring dat JBL buiten de doorsnee akoestische problemen die elk speakersysteem ondervindt, zeer energiek en een vrije daarstelling kan creëren.

Jammer genoeg hebben ze na bijv. de Classic 250 TI een verandering in filosofie, samenstelling en comp. keuze doorgevoerd die mijns inziens qua totaal concept wat minder is geworden.
Maken ze bij dit systeem nog gebruik van een 9 volt batterij om de caps op dc voorspanning te houden?
Verder horen naar mijn mening deze kabelschoentjes niet in serieuze luidsprekersystemen thuis. D.m.v. aangestoten energie binnen de behuizing zijn deze altijd in beweging en creeren contact overgang vervormingen.

Ik geloof niet dat hij helemaal niet mee heeft gewerkt. Vanaf ca 4K tot 30/40 K (Titaniumdome) ........... :-X
Het nadeel van dit soort verbindingen is juist dat ze varieren in geluidsterkte door deze overgang, waardoor deze zowiezo overall lager in rendement is en soms weggeschoven worden onder akoestische dan wel stereo effecten.

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ajbeefde

Citaat van: Nahpets op augustus 25, 2010, 10:16:41
Dat probeer ik mijn vrouw ook wel eens te vertellen.

Dan luistert ze, zegt "OK", stapt de auto in met dochterlief, en dan trekken ze met zijn 2-en de lokale middenstand (vnl mode) uit de recessie.  :nopompom:

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 10:12:14
Ik denk zelfs dat de tweeter in het geheel NIET meedeed. Maakte geen contact.

De mid-unit neemt bij jou veel voor zijn rekening, dus het zou best kunnen.

CitaatEr staan nu weer twee gelijke speakers, nodig voor een goed, consistent beeld, etc. Het beeld trekt nu niet meer rechts, dat is evident nu.

Mooi en gelukkig een snelle oplossing!

Citaat
Zoals gezegt, een volgende upgrade zal de speaker moeten zijn, maar dat zal niet snel zijn. Alhoewel, ik ben een meester in koopjesjagen :D

blue-eyes

Citaat van: Ralph71 op augustus 25, 2010, 10:15:58
Overweeg ipv de WB Square ook de WB Arc eens. Indien interesse kan je hier wel eens luisteren (half uurtje rijden).

Ik overweeg de Square of WB in het geheel niet. Dat komt aan de orde zodra er geld is, en dan is wellicht WB een optie.

Square heeft wel het voordeel dat er een bijpassende center bij is. En dan 4 maal de Square 2.


Aanbod is tof!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

JBL's gewoon lekker verkoipen joh, staat ook wel mooier bij je set.  :D
JBL PRX Power!

bmateijsen

De Arc of Curve heeft ook een hele gave center, alleen ik denk dat je dan curve prefereert en dat wordt een stuk duurder dan square ;). Kijk maar eens op de website van WB.

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 10:55:31
Ik overweeg de Square of WB in het geheel niet. Dat komt aan de orde zodra er geld is, en dan is wellicht WB een optie.

Square heeft wel het voordeel dat er een bijpassende center bij is. En dan 4 maal de Square 2.


Aanbod is tof!

blue-eyes

@Riwi: Jack heeft besloten de RFX niet te kopen, werkt niet met zijn huidige set. Aangezien je nr. 2 bent ;)

Dit is geen verkooptopic, doe maar een mailtje.



@Bjorn: ik wil het enigzinds gezond houden, conform mijn inkomen. Of jij moet mij een identieke deal als voor mijn Classe, dan ga ik nu bestellen :P :P
Square vind ik dan (als ik dat zou doen) een mooi comprimis. Strak, goed, niet al te duur. Alhoewel, 4 maal plus center gaat al aardig richting 5 cijfers.......

Nee. ik doe het even rustig aan (Classe PRE, Volvo S60, Peugeot 206, aanhanger, duur zonnescherm voor terras (4x3 mtr) paar akantie). De koek en de bonus zijn op :D
En die bonus komt er ook niet weer volgend jaar, zit al te lang op de bank ;)


p.s. Audio Physic heeft ook series met bijpassende center zag ik net
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 11:06:08
En die bonus komt er ook niet weer volgend jaar, zit al te lang op de bank ;)

Met 2 weken bankzitten is dat al een gelopen race?  :( Is dan niet echt een motivator om er de laatste 4,5 maand goed tegen aan te gaan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

blue-eyes

Citaat van: scrutinizer op augustus 25, 2010, 10:21:02
Moet ik daar bepaalde autoriteiten voor in gaan schakelen. >:(

;D

Verder is het mijn ervaring dat JBL buiten de doorsnee akoestische problemen die elk speakersysteem ondervindt, zeer energiek en een vrije daarstelling kan creëren.

Jammer genoeg hebben ze na bijv. de Classic 250 TI een verandering in filosofie, samenstelling en comp. keuze doorgevoerd die mijns inziens qua totaal concept wat minder is geworden.
Maken ze bij dit systeem nog gebruik van een 9 volt batterij om de caps op dc voorspanning te houden?
Verder horen naar mijn mening deze kabelschoentjes niet in serieuze luidsprekersystemen thuis. D.m.v. aangestoten energie binnen de behuizing zijn deze altijd in beweging en creeren contact overgang vervormingen.

Ik geloof niet dat hij helemaal niet mee heeft gewerkt. Vanaf ca 4K tot 30/40 K (Titaniumdome) ........... :-X
Het nadeel van dit soort verbindingen is juist dat ze varieren in geluidsterkte door deze overgang, waardoor deze zowiezo overall lager in rendement is en soms weggeschoven worden onder akoestische dan wel stereo effecten.

Anton.




Je hebt gelijk, helemaal niet meewerken zal het niet geweest zijn, maar ik heb de overige units afgedekt, mijn oren op de tweeter gelegd, en hoorde nagenoeg NIETS. Heel vaag, heel ver weg. En dat met het oor op de tweeter....

Batterij? Geen idee. Filter er nooit afgehad en de brochure niet met een loep bekeken :D

De TI250 Classic bedoel je? Zwart pianolak.... gaat nog steeds voor bijna 2000 euro 2ehands. Ik heb ooit de TI5000 gehad, het iets mindere broertje.
Mijn huidige TIK10 is volgens mij de opvolger van de TI250.

Mijn Ti-K2 heeft geen kabelschoentjes, deze heeft de vorige eigenaar verwijderd, en de kabels gesoldeerd.


p.s. Waarschuw maar een eind raak :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Nahpets op augustus 25, 2010, 11:10:08
Met 2 weken bankzitten is dat al een gelopen race?  :( Is dan niet echt een motivator om er de laatste 4,5 maand goed tegen aan te gaan.

Niet helemaal, maar zo absurt hoog als afgelopen jaar gaat het bij lange na niet worden (meerdere maandsalarissen). Maar altijd nog leuk genoeg.
We moeten nog extra rolluiken, electrische garagedeur, nieuwe keuken. Tja, dan denk ik dat ik niet elke maand veel geld op mijn HT spaarrekening ga storten, dat gaat allemaal naar de gezamenlijke rekening.

Ach. Ik ben nu ERG tevreden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

kan ik me voorstellen, was " de bank"  voor jou dan bewuste planning payroll? omdat ze nogal geschrokken waren wat het nakomen van hun commitment ze had gekost dit jaar?
JBL PRX Power!

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 11:12:48
Niet helemaal, maar zo absurt hoog als afgelopen jaar gaat het bij lange na niet worden (meerdere maandsalarissen). Maar altijd nog leuk genoeg.
We moeten nog extra rolluiken, electrische garagedeur, nieuwe keuken. Tja, dan denk ik dat ik niet elke maand veel geld op mijn HT spaarrekening ga storten, dat gaat allemaal naar de gezamenlijke rekening.

Ach. Ik ben nu ERG tevreden.

Mooi!

Dan mag je nu lezen wat je hebt weggedaan ;):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103806.msg1774025#msg1774025
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#4939
Citaat van: Raphie op augustus 25, 2010, 11:15:03
kan ik me voorstellen, was " de bank"  voor jou dan bewuste planning payroll? omdat ze nogal geschrokken waren wat het nakomen van hun commitment ze had gekost dit jaar?
Nee.


Bonus is: Een deel business, een deel uren, een deel unit, een deel Getronics.
Een aantal delen doen het wat minder. Vwb mijn uren, ik zit nu op 1000 van de 1400 die ik moet halen.
Business en Getronics deden het voor mijn afspraken goed, dus hoge bonus. En had meer dan 1700 uur gemaakt ipv de 1400, dat tikt lekker aan. Overigens zijn dat de reguliere, geschreven uren, overuren mag ik niet schrijven.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op augustus 25, 2010, 11:16:58
Mooi!

Dan mag je nu lezen wat je hebt weggedaan ;):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103806.msg1774025#msg1774025


Als ik dat lees is het goed dat ie verkocht is. De eerste de beste tegenstander die langs komt verpletterd hem.
Nee, absoluut geen spijt. Dat review bevestigd mijn gedachtes, bevestigd dat het een goede set is geweest de CDP300 te dumpen.

:D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 11:10:40
Je hebt gelijk, helemaal niet meewerken zal het niet geweest zijn, maar ik heb de overige units afgedekt, mijn oren op de tweeter gelegd, en hoorde nagenoeg NIETS. Heel vaag, heel ver weg. En dat met het oor op de tweeter....

Batterij? Geen idee. Filter er nooit afgehad en de brochure niet met een loep bekeken :D

De TI250 Classic bedoel je? Zwart pianolak.... gaat nog steeds voor bijna 2000 euro 2ehands. Ik heb ooit de TI5000 gehad, het iets mindere broertje.
Mijn huidige TIK10 is volgens mij de opvolger van de TI250.

Mijn Ti-K2 heeft geen kabelschoentjes, deze heeft de vorige eigenaar verwijderd, en de kabels gesoldeerd.


p.s. Waarschuw maar een eind raak :P

Nee, zoals ik omschreef maar de Jubileum versie maakt het met zijn naam Classic verwarrend.
Ik doelde op de oer versie (houtfineer) waar het filter nog gedeeltelijk hardwired was en met vorkheftruck de behuizing in geplaatst moest worden. ;)
Nu zit alles op 15cm x 15cm en is er aardig beknibbelt op de componenten, zo ook al jammer genoeg in de piano zwarte versie van de classic, welke m.i. een lust voor het oog is.
En na aanpakken voor het oor. :lookaround:

;)

Anton.  
Ps. Deze batterij was volgens mij in een apart compartimentje bij de terminals te vinden.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Citaat van: scrutinizer op augustus 25, 2010, 11:26:18
Ps. Deze batterij was volgens mij in een apart compartimentje bij de terminals te vinden.
Er is mij, iig aan de buitenkant, geen compartiment bekend, anders dan de plaat waarachter het filter zit / waarop de terminals zitten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

#4943
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 11:40:55
Er is mij, iig aan de buitenkant, geen compartiment bekend, anders dan de plaat waarachter het filter zit / waarop de terminals zitten.

Ik probeer mijn grijze cellen ook in formatie te krijgen of dat nu bij die Jubileum versie d.m.v. deze plaat te ontnemen of een apart compartinent het toegang verkrijgen naar deze batterij verschafte. ::)
Zoals ik ook al aangaf waren er toen al grote veranderingen op komst welke duidelijk invloed uitoefende op zowel hun filosofie als toepassing.
Misschien was het een.... momentopname.

Ah, zie hier boven de terminals.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 11:24:25
Als ik dat lees is het goed dat ie verkocht is. De eerste de beste tegenstander die langs komt verpletterd hem.
Nee, absoluut geen spijt. Dat review bevestigd mijn gedachtes, bevestigd dat het een goede set is geweest de CDP300 te dumpen.

:D

Ik zal er niks van zeggen.
Ik ben je eeuwig dankbaar! ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#4945
Citaat van: scrutinizer op augustus 25, 2010, 12:01:30
Ik probeer mijn grijze cellen ook in formatie te krijgen of dat nu bij die Jubileum versie d.m.v. deze plaat te ontnemen of een apart compartinent het toegang verkrijgen naar deze batterij verschafte. ::)
Zoals ik ook al aangaf waren er toen al grote veranderingen op komst welke duidelijk invloed uitoefende op zowel hun filosofie als toepassing.
Misschien was het een.... momentopname.

Ah, zie hier boven de terminals.

;)

Anton.

Anton, mag je die tekeningen wel plaatsen, voordat er allerlei processen aan je broek hangen?
Het is voor ons om van te leren natuurlijk... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scrutinizer

#4946
Citaat van: Peerless Monster op augustus 25, 2010, 12:12:06
Anton, mag je die tekeningen wel plaatsen, voordat er allerlei processen aan je broek hangen?
Het is voor ons om van te leren natuurlijk... ;)
Ach, gezien de leeftijd. ;)

... en als ze er iets van zeggen, geef ik gewoon Blue eyes de schuld, Rens. Hij is per slot van rekening de moderator, hij heeft me er niet op gewezen.

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Zelfregulerend forum toch :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op augustus 25, 2010, 12:22:32
Ach, gezien de leeftijd. ;)

... en als ze er iets van zeggen, geef ik gewoon Blue eyes de schuld, Rens. Hij is per slot van rekening de moderator, hij heeft me er niet op gewezen.

;D

Anton.

;D

Wel cool dat jij die dan hebt ;).
Enne het is sowieso Eisse zijn schuld.
Alles. Alle wereldproblematiek, dit forum, dat mijn geld op is...
;D LOL


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler