De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

Gewoon de platen opklemmen in de poten.

blue-eyes

Dan heb ik dus geen frame met losse platen meer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Oh oke, waarom wil je los?

blue-eyes

Uitproberen, platen worden gemaakt uit drie delen, waarvan de middelste "hol" is. De platen worden dan met zand gevuld.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Ah oke. Dan zou ik het frame (of poten) buiten de constructie halen, dus aan de zijkant of zo. Kan ook erg mooi zijn! Ik denk dat rayman daar vast wel iets moois voor kan maken ;)

Citaat van: Blue-Eyes op maart  3, 2008, 22:02:44
Uitproberen, platen worden gemaakt uit drie delen, waarvan de middelste "hol" is. De platen worden dan met zand gevuld.

blue-eyes

#1680
Ik kan je geruststellen: dit is puur voor de test, het rack ziet er niet uit ;D ;D

Ik heb even heel practisch gedacht (sub uit het midden, 5 componenten en een center). En ik wil wat spelen met een frame.
En ja, met bestaande middelen uit de schuur.

Waar ik Raymen voor wil vragen is nog wat kleine tussenstukjes te maken, met bestaande tussenstukken wordt het meubel te hoog.
O ja, en nog wat spikes.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Zo, net weer thuis van een rondje nederland ;) Je moet toch wat doen als je betaald vrij hebt (lees wat vrije dagen tussen 2 klussen door ;) ).
Vanmorgen naar de pretecho dokter geweest, 30 foto's en een DVD van 30 minuten rijker, alles goed! Wel 2,5 uur overgedaan om de 50km te overbruggen :( .

Daarna het HT nieuws: naar Houten om de W&M bekabeling op te halen, alles was perfect, alles zoals afgesproken. Roderick van AV123: KLASSE!

Vervolgens doorgereden naar Rotterdam naar Transtec, de voormalige TAG McLaren importeur (thans TAG reparateur ;D ). Het TAG loopwerk was nagekeken, schoongemaakt, etc. Dus een goede servicebeurt, want de machine moet toch wel 100% in orde zijn voor de verkoop!

Daarna nog even naar de baas in Zoetermeer, als je toch zo dichtbij bent ;).

Morgen maar weer verder met het lelijke maar praktische uitprobeer rack ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

@Raymen:
je PM box is vol!

;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

En Eisse, hoe is de W&M kabels nou in de set... of mis je je MIT kabel al ;)  ;D

Alles goed verder? :)

blue-eyes

Ik heb net een film gekeken, nog steeds fantastisch ;)

Het zal met name de CD weergave zijn, maar daar zitten nog 2 stuks MIT tussen. Alleen de LS kabel is anders. Ach.....Eerst maar eens rustig de tijd nemen voor het inspelen, vraag van de zomer maar eens weer ;D


Verder alles goed hier. En daar, genieten zeker met je mooie LS kabel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op maart  5, 2008, 21:58:45
Ik heb net een film gekeken, nog steeds fantastisch ;)

Het zal met name de CD weergave zijn, maar daar zitten nog 2 stuks MIT tussen. Alleen de LS kabel is anders. Ach.....Eerst maar eens rustig de tijd nemen voor het inspelen, vraag van de zomer maar eens weer ;D


Verder alles goed hier. En daar, genieten zeker met je mooie LS kabel ;)

Haha die LS-Kabel die lokt uit tot upgraden. Maar goed dat gaat zeker nog wel gebeuren tegen die tijd. Tot nu toe dus geen spijt van de Classé ;)

Maar de zomer, jeetje dat duurt nog wel even. Maar zal het onthouden  ;D

blue-eyes

Alleen nu 1 groot minpunt.... De MIT moet gesoldeerd worden. Dus die doet het even niet. Even een betrouwbaar adres zoeken.

En het rack is klaar, lelijk, groot maar functioneel praktisch ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

Citaat van: Blue-Eyes op maart  5, 2008, 22:16:33
Alleen nu 1 groot minpunt.... De MIT moet gesoldeerd worden. Dus die doet het even niet. Even een betrouwbaar adres zoeken.

Kan dat zomaar solderen aan een MIT? Ik heb begrepen dat in de cinch connectoren nog filteronderdelen (kunnen) zitten. Lijkt me tricky.

Audiofiel

Citaat van: BuSpu op maart  6, 2008, 11:58:32
Kan dat zomaar solderen aan een MIT? Ik heb begrepen dat in de cinch connectoren nog filteronderdelen (kunnen) zitten. Lijkt me tricky.

Dat zal vast niet het geval zijn met kabels waar een 'kastje' in zit. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Het is puur dat de kabel / geleider afgebroken is bij de cinchaansluiting, dus een simpele soldeeractie.
Actie is reeds uitgezet bij More Music.

In de cinch aansluitingen zitten geen filters etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Net weer een filmpje gekeken en een cd'tje of wat geluisterd.
Verschil is evident maar niet duidelijk aan te wijzen. Er is nogal wat veranderd (alleen speakers zijn gelijk).
Wat duidelijk minder aanwezig is het 3D plaatje, dat was echt een toppunt van de MIT Magnum bekabeling, dat is enorm veranderd (negatief ;) ). Maar goed, je mag de gebruikte kabels van 300 euro niet vergelijken met kabels welke in totaal het 20 voudige kosten. Ook is het laag iets nadrukkelijker aanwezig. Maar niet veel. Overigens moeten de kabels nog ingespeeld worden, ze hangen er net 5 uur aan.

De Classe AMP heeft veel power, no doubt! Wordt niet eens warm op erg harde volumes. In het nieuwe rack is de temp. ten opzichte van het stapeltje van vorige week per component van 47 graden naar 35 graden gegaan. Zo zie je maar, veel vrije ruimte rondom de componenten is een must!



Al met al meer dan tevreden, rekening houdend met het feit dat ik wist dat er op bepaalde gebieden een achteruitgang zou zijn. Dat is bewust aanvaard. Het is een meer dan lekkere set om films te kijken, veel power en 4G. Kamervullend, indrukwekkend maar met nogsteeds subtiel indien nodig. Toppertje!

Het CD geluid ga ik me nu nog niet aan wagen. Daarvoor zijn de verschillen te groot in samenstelling van de set. Dat doe ik tzt na het inspelen van de kabels nog wel eens. Ik denk wel dat ik wat detail mis, en de eigenschappen van de MIT Magnum ga ik missen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1691
Hier de beloofde foto's. Op de eerste foto is duidelijk te zien dat mijn vader het mooie zaagmeubel weer had meegenomen en ik weer moest overstappen op ouderwets handwerk ;D. Ik heb wel een circelzaag, maar het blad is iets stomp en te grof.




















Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Rack ziet er netjes uit (al vindt je zelf van niet).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

blue-eyes

Waarschijnlijk wordt de bovenste laag verwijderd (heb deze vooralsnog niet nodig) en alle tussenstukken van RVS worden vervangen door kleinere stukken.
De delen van 5,5 cm vervangen door 1,5 cm en de lange 27 cm stukken door 17 cm stukken (deze heb ik nog). De 1,5cm stukken worden zsm gemaakt. Hierdoor komt het meubel een stuk lager te staan, wat moet als ik 2 lagen wil gebruiken met daarop nog een center.

De rode circels zijn de 5,5cm stukken, het blauwe circeltje is de 27 cm stuk. Dezen worden zoals al gezegt vervangen door kortere exemplaren.

Als laatste wil ik nog platen maken van MDF in de vorm van de Classé componenten (hoeken op de voorzijde afgerond, lengte en breedte identiek aan de afmetingen van de Classé) en voorzien van kleine RVS spikes (1cm) met schoteltjes (verzonken in het frame). Geen hoogstaand iets, maar wederom puur voor het testen.




Verder: de sub gaat verhuizen van links naar rechts, de HDD recorder, UPC box en de tuner van de plasma gaan naar links, stuivertje wisselen ;).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1694
Citaat van: Enno op maart  6, 2008, 12:48:44
Rack ziet er netjes uit (al vindt je zelf van niet).


Ik maak geen detailfoto's, maar idd, zo erg is het nu ook weer niet. Dat was allemaal een beetje overdreven.

Doelstelling is nu ook ietwat anders, dit is allemaal voor de test. Met "restjes" van wat ik had liggen (toch mooi dat  modulair bouwen ;D).
Ik wil leren wat de maten worden, etc.
Zodra alles in orde is, ik exact weet wat ik wil dan bestel ik hout en laat deze helemaal op maat zagen en bewerken door professionals, zodat het 100% wordt en ik alleen nog maar wat hoef te schroeven.
Je zult denk ik gedurende dit jaar steeds kleine of grote veranderingen zien aan dit meubel.

Bedenkingen:
- 2e laag wordt te hoog
- mooie massieve poten a la Erik zijn rack der racks
- platen / spikes
etc.

Genoeg (denk)werk te doen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Leuk detail op de 2e foto:

Het TFT scherm van de Classé laat de film ook zien ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reza

ik vind het rack er erg gelikt uit zien. :o
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

BuSpu

Je bent duidelijk te bescheiden geweest, best fraai!

Wat ik wel erg grappig vind is dat het rack er heel subtiel/fragiel uitziet, terwijl als ik het zo bekijk het zondermeer stevig genoeg zal zijn.
Ik vind vaak het probleem bij veel dhz racks dat het allemaal zo massief en enorm is, bij jou dus niet.

simsatit

Onderste gedeelte is toch wel goed geslaagd, een mooie ontkoppeling iig zo 8)
Bovenste gedeelte is idd zo als je zelf aangeeft iets hoog maar waarschijnlijk heb je dat zo gedaan om je center op een acceptabele luisterpositie te krijgen.
Lekker bezig geweest iig!
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

p.s. een goede oplossing die stekker inlets op een vertikaal bord recht achter je set, ziet er naar uit dat je je stekkers netjes kunt wegwerken zo. :D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.