De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

@Bjorn: voor mijn huiswerk, over welke type speaker had je het nog maar, en welke center hoort daarbij?


p.s. Je weet het, geen speaker upgrade gepland, wil alleen even wat huiswerk doen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

xynyx

Citaat van: riwi op augustus 24, 2010, 21:36:20
Ik heb een 140pk diesel Golfje, mag je ook wel een rondje in rijden  :)  Legt dat ook nog gewicht in de schaal tov die RS6?   :nopompom:

;D ;D

Teejoo

#4902
Citaat van: fugazi_2009 op augustus 24, 2010, 21:32:34
Heb je hier wat meer info over?
Ik heb even moeten spitten in mijn oude e-mails (was stiekum toch alweer al lang geleden!), maar het was de TMA1: 3rd party product controller. Ik heb een paar jaar later hier een hoop info van Udo over gekregen. Hij zat toen al lekker in Portugal  8). In de attachment zie je de korte inroductie. In de AV192R kon je dit ook laten inbouwen.

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 19:17:16
Linker en rechter frontspeaker verschillen van elkaar. Tweeter of het midhoogunit. Filter kan, etc. Bjorn kon het niet benoemen, wel bevestigen.

JBL service center opzoeken en wegbrengen denk ik ;)

Eerst zelf maar even op onderzoek. Even met de balance zitten te spelen, echt substantieel verschil tussen links en rechts.
De hele keten bij langs gegaan, stekkers even los en weer vast. Geen verandering.
Ik heb nog een 2e 3mtr LS kabel liggen, die morgen maar testen. Evenals de rechter en de linkerspeaker omwisselen. Niets uitsluiten he ;)
Maar wel morgen.

Als laatste de tweeter maar even losgeschroefd. Een draadje zit erg los (kabelschoentje klemt niet). Toch maar even naar de schuur en een tangetje gehaald. Kabelschoentje stevig afklemmen.

Stroom er weer op, voorzichtig aanzetten. En zou het werken? Mmmm. Klinkt goed, maar even de balance test.

TADA! OPGELOST!

Me happy ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 23:39:07
Eerst zelf maar even op onderzoek. Even met de balance zitten te spelen, echt substantieel verschil tussen links en rechts.
De hele keten bij langs gegaan, stekkers even los en weer vast. Geen verandering.
Ik heb nog een 2e 3mtr LS kabel liggen, die morgen maar testen. Evenals de rechter en de linkerspeaker omwisselen. Niets uitsluiten he ;)
Maar wel morgen.

Als laatste de tweeter maar even losgeschroefd. Een draadje zit erg los (kabelschoentje klemt niet). Toch maar even naar de schuur en een tangetje gehaald. Kabelschoentje stevig afklemmen.

Stroom er weer op, voorzichtig aanzetten. En zou het werken? Mmmm. Klinkt goed, maar even de balance test.

TADA! OPGELOST!

Me happy ;)

Maar goed dat jij zo praktisch bent!  ;) Maar goed nieuws!

@Teejoo Bedankt voor de info, kansloos natuurlijk dat ik zo'n TMA1 ooit nog ergens vind. Zeker gezien de oorspronkelijk verkoopprijs van 1000 pond, daar zullen niet veel van verkocht zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Je kan ook via IR oogjes al je app. via WIFI bedienen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Op zoek naar een TMA1 op ebay. Niet gevonden, maar wel dit :D :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Volgens mij fake, gewoon iemand met een zwart T-shirt, met daarover een gifje oid. Zit geen plooi of kreukje in de opdruk.

Idee is wel leuk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 21:59:10
@Bjorn: voor mijn huiswerk, over welke type speaker had je het nog maar, en welke center hoort daarbij?


p.s. Je weet het, geen speaker upgrade gepland, wil alleen even wat huiswerk doen ;)

We hebben het gehad over WB Square 2 en Square center.

fugazi_2009

Citaat van: Teejoo op augustus 24, 2010, 12:55:17
Dan verkoop die RFX toch maar aan riwi, dan hebben we er tenminste allemaal nog iets aan met onze Classé collectie

@ Jack:  :P... :D (de Tag werkt toch niet met met de extender zonder dat aparte kastje, weet niet meer hoe het heet).

Ok, ok. De RFX kan naar riwi (de TSU heb ik wellicht nog wel interesse in)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2010, 07:28:43
We hebben het gehad over WB Square 2 en Square center.

dank, ga even neuzen.


p.s. Linkerspeaker is weer OK ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 09:10:00
dank, ga even neuzen.


p.s. Linkerspeaker is weer OK ;)

Heb je nu ook een afbeelding in het geluid?
Dus podium werking?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Nog niet weer geluisterd, set staat wel aan als achtergrond muziek. De kleine is thuis, babyzitten. Heb net een spoorbaan gebouwd :D


p.s. Raar dat het je niet opgevallen is, het issue met het verschil tussen de linkse en rechtse speaker speelt al een tijdje :D :D :P :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 09:10:00
dank, ga even neuzen.


p.s. Linkerspeaker is weer OK ;)

Wat was het probleem nu dan?

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 09:19:01
Nog niet weer geluisterd, set staat wel aan als achtergrond muziek. De kleine is thuis, babyzitten. Heb net een spoorbaan gebouwd :D


p.s. Raar dat het je niet opgevallen is, het issue met het verschil tussen de linkse en rechtse speaker speelt al een tijdje :D :D :P :P

En ik maar die Classe de schuld geven ;).
Nee, maar ik had wel geconstateerd dat er iets mis is/was...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Het plakken, etc. dat is wel gebleven. Wel iets ruimtelijker geworden. Plakken is de speaker, of Classe of een combi van beiden.
De bekabeling sloot Bjorn iig uit. Daar zat ik het eerst te zoeken, jij ook volgens mij.
Bjorn kende mijn MIT / ML / TAG / JBL set.


Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2010, 09:40:35
Wat was het probleem nu dan?

Kabelschoentje van de tweeter klemde niet goed. Kabelschoentje dichtgeknepen met een tangetje, et voila ;)


p.s. net even gekeken naar de Square, ziet nog mooi uit ook. Lekker strak, en ook de center is erg strak. Geslaag design! Klank hoor ik nog wel eens een keer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 09:45:19
Het plakken, etc. dat is wel gebleven. Wel iets ruimtelijker geworden. Plakken is de speaker, of Classe of een combi van beiden.
De bekabeling sloot Bjorn iig uit. Daar zat ik het eerst te zoeken, jij ook volgens mij.
Bjorn kende mijn MIT / ML / TAG / JBL set.


Kabelschoentje van de tweeter klemde niet goed. Kabelschoentje dichtgeknepen met een tangetje, et voila ;)


p.s. net even gekeken naar de Square, ziet nog mooi uit ook. Lekker strak, en ook de center is erg strak. Geslaag design! Klank hoor ik nog wel eens een keer ;)

Tsja dan moeten de JBL's toch maar het veld gaan ruimen...
Maar ik vond het destijds met het plakken veel minder met de TAG en ML.
Ik had toen een erg mooi beeld voor mijn neus...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 09:45:19
Plakken is de speaker, of Classe of een combi van beiden.

Of/(evt en) de akoestiek.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Citaat van: Nahpets op augustus 25, 2010, 09:49:58
Of/(evt en) de akoestiek.

Ik vermoed juist van niet...
Als je geen beeld hebt, dan plakt het geheel van apparatuur te veel.
Zelfs in een beroerde ruimte heb ik een mooi beeld gezien (veel echo en flutter).

Dat plakken kan aan van alles liggen in de apparatuur.
Ik weet dat het iets beter is geworden wellicht na de aanpassing van Eisse.
Maar stroom is stroom en de tweeter kreeg dat gewoon, het klemmetje zat niet vast.
Dus echt heel veel zal het niet oplossen (vermoed ik). Maar alleen Eisse kan dat bevestigen...
Tsja papa-dag ;)...

Ik ben benieuwd wat het heeft opgelost Eisse ;).

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Ik denk zelfs dat de tweeter in het geheel NIET meedeed. Maakte geen contact.

Er staan nu weer twee gelijke speakers, nodig voor een goed, consistent beeld, etc. Het beeld trekt nu niet meer rechts, dat is evident nu.


Zoals gezegt, een volgende upgrade zal de speaker moeten zijn, maar dat zal niet snel zijn. Alhoewel, ik ben een meester in koopjesjagen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 10:12:14
Ik denk zelfs dat de tweeter in het geheel NIET meedeed. Maakte geen contact.

Er staan nu weer twee gelijke speakers, nodig voor een goed, consistent beeld, etc. Het beeld trekt nu niet meer rechts, dat is evident nu.


Zoals gezegt, een volgende upgrade zal de speaker moeten zijn, maar dat zal niet snel zijn. Alhoewel, ik ben een meester in koopjesjagen :D

Mooi!
Is dat ook weer uit de wereld. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Ralph71

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 10:12:14
Zoals gezegt, een volgende upgrade zal de speaker moeten zijn, maar dat zal niet snel zijn. Alhoewel, ik ben een meester in koopjesjagen :D

Overweeg ipv de WB Square ook de WB Arc eens. Indien interesse kan je hier wel eens luisteren (half uurtje rijden).
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Nahpets

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 25, 2010, 10:12:14
Alhoewel, ik ben een meester in koopjesjagen :D

Dat probeer ik mijn vrouw ook wel eens te vertellen.

Dan luistert ze, zegt "OK", stapt de auto in met dochterlief, en dan trekken ze met zijn 2-en de lokale middenstand (vnl mode) uit de recessie.  :nopompom:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

grappig, dit is wel weer leuk voor voor de DBT.

Er is iets mis..........

diverse mensen horen gewoon NIET dat maanden lang in 1 speaker de HF unit niet mee speelt  :clapping:  zonder te kunnen pinpointen wat het is

Zet je toch wel even even met beide voetjes op de grond  ;)
Geniet nog maar ff van het bankzitten, kan zo maar weer zijn dat je een nieuw project in je mik krijgt.
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Nahpets op augustus 25, 2010, 10:16:41
Dat probeer ik mijn vrouw ook wel eens te vertellen.

Dan luistert ze, zegt "OK", stapt de auto in met dochterlief, en dan trekken ze met zijn 2-en de lokale middenstand (vnl mode) uit de recessie.  :nopompom:

Ondanks dat ik je niet wil afvallen natuurlijk, doe je toch wat verkeerd Nahpets ;D.
Iets wezenlijks denk ik ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler