vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvanhambelgium

En hoe klinkt de Squeezebox met streams vanaf een Linux-LMS ? Audiofieler ? Instrumenten luchtiger en beter 3D ? Zwartere stiltes ?  :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jvanhambelgium

Citaat van: Alco op januari 31, 2014, 15:46:35
Betekent dit (in Jip & Janneke taal) dat de snelkoppeling die ik op m'n bureaublad heb niet de juiste is ?
Als ik het open krijg ik wel hetzelfde scherm te zien als wanneer ik LMS opende in XP.

Het *kan* zijn dat je Ubuntu Desktop automatisch de nodige libraries meekrijgt om Windows applicaties te draaien.
Dus JA, het bestaat hoor om onder Linux "Windows programma's" te laten draaien (vb WINE : Windows Emulator)
Ik zou ook een "notepad.exe" kunnen laten draaien op Linux, maar waarom zou je dat willen...

Ik weet echter niet of dat goed met elkaar werkt. Dat control-panel tooltje is gemaakt voor WINDOWS versies van LMS op status te checken denk ik. Weet niet of het voor Linux evengoed gaat werken.
Ik wil maar zeggen dat LMS 100% een "webapplicatie" is op Linux qua interface en FIREFOX ofzo is je tool om te library te bekijken, je instellingen te maken, details van scans te bekijken etc,etc.

Trouwens, ik veronder dat je Squeezebox nu ook wel muziek speelt ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Alco

#1202
CitaatEn hoe klinkt de Squeezebox met streams vanaf een Linux-LMS ? Audiofieler ? Instrumenten luchtiger en beter 3D ? Zwartere stiltes ?

Heren Jvanhambelgium & Devkon...
Ik begrijp er eerlijk gezegfd nog steeds vrij wenig van, maar onder het motto "vraag niet hoe het kan, maar geniet er van" ben ik jullie eeuwig dankbaar!!!  :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:


HET WERKT!!!  YESSSS  :happy: :pompom: :smile: :pompom: :smile: :pompom: :happy:


(ps. die squeezeboxcp.exe snelkoppeling kan ik dus wel verwijderen nu ? )

Vanaf nu moet ik dus, als ik een nieuwe CD heb geript, LMS laten scannen vanuit de online LMS instellingen ?
(deed ik voorheen in XP altijd via dat schermpje, dat ik kreeg als ik de squeezeboxcp snelkoppeling opende)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

devkon

Het werkt!!  :pompom:

Dat van die albums... details toch?
Dat van die exe... als je iets hebt om de boel in te stellen, is het goed toch?

Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen in het computergebeuren tot een dieptepunt is gekomen, waardoor kleine tegenvallers een grotere indruk kunnen maken.
Ik denk dat Linux niet de meest logische keuze in jouw geval is geweest, maar als het draait, laat maar draaien. En als je iets met computers/besturingssystemen/applicaties wilt doen, is het nodig om je er enigszins in te gaan verdiepen. Dan bouw je wellicht wat vertrouwen op.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Citaat van: Alco op januari 31, 2014, 15:52:39
Heren Jvanhambelgium & Devkon...
Ik begrijp er eerlijk gezegfd nog steeds vrij wenig van, maar onder het motto "vraag niet hoe het kan, maar geniet er van" ben ik jullie eeuwig dankbaar!!!  :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:


HET WERKT!!!  YESSSS :smile:  :pompom: :smile: :pompom: :smile: :pompom: :smile:


(ps. die squeezeboxcp.exe snelkoppeling kan ik dus wel verwijderen nu ? )

Vanaf nu moet ik dus, als ik een nieuwe CD heb geript, LMS laten scannen vanuit de online LMS instellingen ?
(deed ik voorheen in XP altijd via dat schermpje, dat ik kreeg als ik de squeezeboxcp snelkoppeling opende)

Graag gedaan hoor!  8)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jvanhambelgium

 :popcorn:
Ben blij dat alles goed gekomen is ... dit waren puur Linux "troubles" en had niets met LMS/Logitech te doen hoor.

Als je een "vers" Linux systeem zou opzetten (zonder disk die al met Windows "signatuur" zat) zou de disk al direct allemaal "goed" staan en was het een kwestie om gewoon vanaf een externe USB muziek te copieren in een willekeurige folder en LMS dan ook naar dezelfde willekeurige folder te laten verwijzen en dan had alles direct van de eerste keer gewerkt.

In ieder geval, tijd voor  :coffee: onder het genot van een audiostreampje lijkt me!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Alco

CitaatDat van die albums... details toch?
Precies... ik heb al een idee waardoor dat komt.
(heb iets van 1 of 2 verzamel CD's, en daarvan ziet LMS elke tracks als een album op zich.
Maar dat kan ik wel aanpassen waarschijnlijk... niet zo'n punt. Komt wel goed. :)

CitaatDat van die exe... als je iets hebt om de boel in te stellen, is het goed toch?
Ik kan er niks instellen/veranderen. (kan niet in vakjes staan om iets in te typen)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

jvanhambelgium

Citaat van: Alco op januari 31, 2014, 15:52:39
(ps. die squeezeboxcp.exe snelkoppeling kan ik dus wel verwijderen nu ? )

Vanaf nu moet ik dus, als ik een nieuwe CD heb geript, LMS laten scannen vanuit de online LMS instellingen ?
(deed ik voorheen in XP altijd via dat schermpje, dat ik kreeg als ik de squeezeboxcp snelkoppeling opende)

Ach je mag die koppeling laten staan of wissen wat je wil.
Als je nu een CD gaat rippen schrijf je de boel gewoon onder /media/muziek weg. Uiteraard te voorzien van de nodige MP3 tags nog hé.

Er *zijn* LMS plugins die automatisch scannen bij verandering in de Media folder, maar je kan ook gewoon effe inloggen met firefox
naar http://127.0.0.1:9000, dan onderaan rechts "instellingen" en effe op de "scan" button drukken en klaar.
Je kan enkel "nieuwe & gewijzigde muziek" zoeken en de database volledig flushen en een full-scan opnieuw doen. Normaal is de 1e optie voldoende.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Alco

#1208
CitaatIk denk dat Linux niet de meest logische keuze in jouw geval is geweest, maar als het draait, laat maar draaien. En als je iets met computers/besturingssystemen/applicaties wilt doen, is het nodig om je er enigszins in te gaan verdiepen
Nou, ik heb op zich weinig met computers op zich. Die krengen moeten gewoon werken, meer niet. :D

Het was voor mij puur nieuwsgierigheid naar Ubuntu, vanwege het feit dat ik nog een XP PC heb, en over een maandje of 2 toch zou moeten overstappen op een ander besturingssysteem.
Ik dacht, (ook mede gezien de positieve berichten over Ubuntu's gebruiksvriendelijkheid) of ik nou moet wennen aan Windows 8 of aan Ubuntu, het is voor mij allebei totaal nieuw, en Ubuntu kan ik eerst proberen. (en bevalt me tot nu prima)

CitaatAls je een "vers" Linux systeem zou opzetten (zonder disk die al met Windows "signatuur" zat) zou de disk al direct allemaal "goed" staan en was het een kwestie om gewoon vanaf een externe USB muziek te copieren in een willekeurige folder en LMS dan ook naar dezelfde willekeurige folder te laten verwijzen en dan had alles direct van de eerste keer gewerkt.

In ieder geval, tijd voor  :coffee: onder het genot van een audiostreampje lijkt me!
Aha, ok... duidelijk. (toch nog iets wat ik wel in 1x snap)  ;) ;D

Proost heren, op de goede afloop!
Mijn complimenten voor jullie enorme geduld en inzet!!  :worship: :clapping:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

devkon

Citaat van: Alco op januari 31, 2014, 16:04:32
Nou, ik heb op zich weinig met computers op zich. Die krengen moeten gewoon werken, meer niet. :D

Het was voor mij puur nieuwsgierigheid naar Ubuntu, vanwege het feit dat ik nog een XP PC heb, en over een maandje of 2 toch zou moeten overstappen op een ander OS systeem.
Ik dacht, (ook mede gezien de positieve berichten over Ubuntu's gebruiksvriendelijkheid) of ik nou moet wennen aan Windows 8 of aan Ubuntu, het is voor mij allebei totaal nieuw.
Aha, ok... duidelijk. (toch nog iets wat ik wel in 1x snap)  ;) ;D

Proost heren, op de goede afloop!  Mijn complimenten voor jullie enorme geduld en inzet!!  :worship: :clapping:

Weinig met computers, ik ken ook mensen in mijn omgeving die er zo in zitten.  :smile:
Maar ken jezelf, dus als je weet dat computertechnische uitdagingen niet voor jou zijn, begin er dan ook niet aan. Vantevoren kun je het natuurlijk niet helemaal inschatten, maar soms blijven bepaalde dingen maar op je pad terugkomen  ;)
Ik denk dat het toch wel handig is om enige basiskennis te hebben om zoiets als de hele SB/LMS op te zetten.

Nogmaals graag gedaan, nu gewoon lekker de spulleboel laten draaien en luisteren naar de muziek, want daar ging het tenslotte om  8)

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Hey Chic gedaan mannen, zowel proficiat aan de hulptroepen jvanhambelgium en devkon alsook Alco voor het doorzettingsvermogen...... en nu genieten en ervaring opdoen mbt Linux zeker.

Wat zal ik blij zijn met de aangeboden hulp voor het instellen van mijn zotac z box.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Alco

#1211
Citaatken jezelf, dus als je weet dat computertechnische uitdagingen niet voor jou zijn, begin er dan ook niet aan
Nou, ik vond 't al heel wat van mezelf dat ik Ubuntu op mijn PC aan de praat heb gekregen, en aangezien ik veel las over de gebruiksvriendelijkheid van Ubuntu, dacht ik dat er niet zoveel computertechnische uitdagingen bij kwamen kijken.
(zolang internet werkt en LMS ben ik al tevreden)

Wellicht dat ik alle info uit dit topic later nog eens rustig doorspit/bestudeer.

CitaatNogmaals graag gedaan, nu gewoon lekker de spulleboel laten draaien en luisteren naar de muziek, want daar ging het tenslotte om
Ik zag 't al somber in en dacht 'Nou moet ik OF toch overstappen op Windows 8 (alleen vanwege LMS) OF een andere streamer, waarvan ik simpelweg vanaf USB-stick/schijf kan afspelen'.  Dat kan nu tzt altijd nog, maar zolang 't nog niet nodig is... :sigh:

Time to enjoy my music again!  :colgate:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

devkon

Citaat van: Alco op januari 31, 2014, 16:18:55
Nou, ik vond 't al heel wat van mezelf dat ik Ubuntu op mijn PC aan de praat heb gekregen, en aangezien ik veel las over de gebruiksvriendelijkheid van Ubuntu, dacht ik dat er niet zoveel computertechnische uitdagingen bij kwamen kijken.
(zolang internet werkt en LMS ben ik al tevreden)

Wellicht dat ik alle info uit dit topic later nog eens rustig doorspit/bestudeer.
Ik zag 't al somber in en dacht 'Nou moet ik OF toch overstappen op Windows 8 (alleen vanwege LMS) OF een andere streamer, waarvan ik simpelweg vanaf USB-stick/schijf kan afspelen'.  Dat kan nu tzt altijd nog, maar zolang 't nog niet nodig is... :sigh:

Time to enjoy my music again!  :colgate:

Da's natuurlijk ook een mooi resultaat dat je Ubuntu aan de praat hebt gekregen  :smile:

Het zou zomaar kunnen dat als je van die overtuigingen hebt over computertoestanden die je niet lukken, je dan ook altijd die situaties overkomen waar dat naar voren komt... of je gaat ze uit de weg. Het is herkenbaar zullen we maar zeggen  :angel:

Heb er overigens geen enkel waardeoordeel over.

Goed plan, enjoy your music!  :smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

mack

Hallo,

Even een vraag.

Is het mogelijk om DTS Flac files af te spelen en te laten decoderen door de reciever ?
Dit alles via een nas.

MvGr

jvanhambelgium

#1214
Geen probleem voor DTS FLAC
Toch niet voor een Duet of Touch
Ik heb zo verschillende "rips" van DVD genomen, dan omgezet naar WAV en dan een FLAC versie gemaakt.
Myn receiver doet dan decoding.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mack

Citaat van: jvanhambelgium op februari  5, 2014, 12:36:54
Geen probleem voor DTS FLAC

Bedankt voor het snelle antwoord, dan gaan ze ook op de nas  :pompom:

Gr  Bert

Midcall

Citaat van: jvanhambelgium op februari  5, 2014, 12:36:54
Geen probleem voor DTS FLAC
Toch niet voor een Duet of Touch
Ik heb zo verschillende "rips" van DVD genomen, dan omgezet naar WAV en dan een FLAC versie gemaakt.
Myn receiver doet dan decoding.
Wel interessant. En dan heb je gewoon hetzelfde DTS surround geluid? Streamers snappen er dan hoe dan ook niks van, maar dan zouden ze wel via een mediabox kunnen worden verwerkt/gestreamd.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

jvanhambelgium

Citaat van: Midcall op februari  5, 2014, 14:27:11
Wel interessant. En dan heb je gewoon hetzelfde DTS surround geluid? Streamers snappen er dan hoe dan ook niks van, maar dan zouden ze wel via een mediabox kunnen worden verwerkt/gestreamd.

Inderdaad. Zo heb ik vb van mijn Sigur Ros "Heima" DVD's de volledig audio track eraf genomen tot erg grote, multichannel "dts" bestanden.
Vervolgens wel door een klein (Python) scriptje spdifconvert.py moeten halen
Het is niet zo eenvoudig als het lijkt omdat je met dit script de audio-data speciaal gaat inpakken om de Squeezebox te doen geloven dat er maar 2-channel audio in zit. Hij gaat dan gewoon 1-op-1 doorgeven en de receiver ligt niet wakker van die "valse" header zeg maar en kijk naar die magic numbers en doet z'n ding.

Het is complexer dan het lijkt en een "soort hack" zeg maar ... but hey ... it works.

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?89517-DTS-AC3-Multichannel-Conversion

:blink:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Philpend

Hallo, ik lees al een aantal jaren mee op dit forum. Nu heb ik helaas een groot probleem met mijn squeezebox server. Om een totaal onbekende reden wil mijn squeezebox server mijn FLAC bestanden niet meer zien bij het scannen. Ik geef de scan opdracht, de server gaat aan de slag en rapporteert een paar seconden later dat er geen bestanden zijn gevonden. Tot nu toe werkte het prima. In een poging om het op te lossen heb ik de server verwijderd en opnieuw via de QNAP site geïnstalleerd. Helaas was ook dit geen oplossing. Internet radio werkt wel via de squeezebox server. Als eerste een search op het forum gedaan of het een bekend probleem was en of er en oplossing beschikbaar was, helaas niet dus.

Daarom een vraag aan alle SQB gebruikers of zij wellicht een tip hebben.

HELP!
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

frank2

Het enige wat ik kan verzinnen is dat hij het "pad" waar de muziek staat niet vind, of dat deze niet goed staat.

Ik gebruik als server een laptop met een externe HDD, als ik die verwijder en weer aansluit en de letter is anders geworden ipv. E nu F bijvoorbeeld, en je drukt op scannen hallt hij alles weg en zijn er geen bestanden meer.
Dus staat bij bibliotheek in mediamappen wel een goede link naar je muziekbestand?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Philpend

#1220
Hallo Frank,

Ik gebruik de server op een QNAP NAS. Het pad staat goed aangegeven en de bestanden staan ook nog steeds in die map. Heb op het forum ook de tip gelezen om photo station uit te zetten en opnieuw op te starten. NAS staat nu opnieuw op te starten dus ben erg benieuwd........
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

Philpend

Helaas, photostation uitschakelen is ook de oplossing niet.... :-[ :omg: :crazy:
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

Philpend

Dit is het logbestand van mijn laatste scan. Kan iemand hier wellicht de oorzaak uit afleiden?

[14-02-10 14:56:27.5510] main::main (200) Starting Logitech Media Server scanner (v7.7.2, r33893, Wed Mar 14 06:37:22 MDT 2012) perl 5.010000
[14-02-10 14:56:30.4425] Slim::Music::Import::runImporter (485) Starting Slim::Media::MediaFolderScan scan
[14-02-10 14:56:30.4454] Slim::Utils::Scanner::Local::rescan (171) Discovering audio files in /share/Multimedia
[14-02-10 14:56:30.9736] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (254) Removing deleted audio files (0)
[14-02-10 14:56:30.9754] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (332) Scanning new audio files (0)
[14-02-10 14:56:30.9772] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (410) Rescanning changed audio files (0)
[14-02-10 14:56:31.2115] Slim::Music::Import::endImporter (617) Completed Slim::Media::MediaFolderScan Scan in 0 seconds.
[14-02-10 14:56:31.2942] Slim::Music::Import::runImporter (485) Starting Slim::Music::PlaylistFolderScan scan
[14-02-10 14:56:31.2963] Slim::Utils::Scanner::Local::rescan (171) Discovering audio files in /share/Multimedia
[14-02-10 14:56:31.4179] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (254) Removing deleted audio files (0)
[14-02-10 14:56:31.4196] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (332) Scanning new audio files (0)
[14-02-10 14:56:31.4212] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (410) Rescanning changed audio files (0)
[14-02-10 14:56:31.4257] Slim::Music::Artwork::precacheAllArtwork (447) Starting precacheArtwork for 0 albums
[14-02-10 14:56:31.4277] Slim::Music::Import::endImporter (617) Completed precacheArtwork Scan in 0 seconds.
[14-02-10 14:56:31.5047] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (400) Starting Database optimization.
[14-02-10 14:56:31.5110] Slim::Music::Import::endImporter (617) Completed dbOptimize Scan in 0 seconds.
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

johan d

#1223
en dat werkte van de ene moment op de andere niet meer? In tussentijd niks geinstalleerd, geupdated, verwijderd van de NAS? of haal de laatst toegevoegde albums/nummers eens uit de muziekmap?

Deleted Member 2

Staan je muziek-files in /share/Multimedia/? Of wellicht in /share/Multimedia/Music? Als dat laatste het geval is vul je bij basis-instellingen dit pad in.

Succes