Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katwax

Citaat van: papaleo op april 11, 2020, 19:30:47
Van wat ik hier ff snel over gelezen heb is dit volgens sommige 'the Holly Grail' op eind versterking...maar ik zie geen (enkele) 9 kanaals eind bak.
Volgens mij zou je van dit merk ook weer 2 bakken moeten nemen om aan de 9 channels te kunnen komen en ik heb nog niet gekeken wat de hoogte maat van zo'n bak is
Is zeer vergelijkbaar met wat Dirk (Dynky) voor je kan bouwen, beide zijn Hypex.
Los van welk merk, persoonlijk denk ik ook dat een klasse D eindversterker met Hypex (nCore) of de Eigentakt (Purify) zowat het beste is wat je kan krijgen momenteel. Zeer neutraal, zeer goede controle (ook bij moeilijke speakers), redelijk zuinig en warmte output is ook vrij beperkt.
Dus gaat zeker zo goed presteren als wat je nu hebt, maar aangezien het kleiner is en qua warmte meevalt zou je toch wel wat ruimte moeten kunnen besparen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Citaat van: Dynky op april 11, 2020, 20:37:28
Thx, dat enthousiasme kan ik niet altijd goed verbergen...iets met passie en zo  :blush:

Ik bekijk & bereken morgen even eea en laat je wat weten qua prijzen via PM. ;)
Gaat je interesse uit naar de 250/252 combinatie (250W/ch in 4 Ohm) of eerder een "top end" 500/502? (500W/ch)
Ik heb geen flauw benul in hoeverre de prijzen zullen schelen dus als het mogelijk is laat maar van beide zien..en ik zou ook graag de maten willen weten van de behuizingen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Hier ook alleen maar lof voor de modules van Hypex, zelf 3x de NC500 voor de LCR en 2x de NC252 (4 kanalen dus) voor de surrounds/heigts.
Heb dan ook de 'betere' losse NC500 units ipv de geïntegreerde NC500MP (dus losse voeding etc.), durf je niet te zeggen hoe deze zich verhouden t.o.v. de MP units.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Ze zijn steeds beter aan het worden dat klopt. Biedt ook veel voordelen zoals vermogen, zo goed als geen warmte ontwikkeling en je kunt meer kanalen in een behuizing plaatsen.

Zeer recent nog een NAD M27 vergelijken met een MM 8077 CM.

Ik vind dit wel een mooi design:



click

Ben benieuwd wanneer Marantz gaat komen. Geruchten zijn dit jaar of het jaar daarop.


Citaat van: PascalP op april 12, 2020, 09:20:37
Hier ook alleen maar lof voor de modules van Hypex, zelf 3x de NC500 voor de LCR en 2x de NC252 (4 kanalen dus) voor de surrounds/heigts.
Heb dan ook de 'betere' losse NC500 units ipv de geïntegreerde NC500MP (dus losse voeding etc.), durf je niet te zeggen hoe deze zich verhouden t.o.v. de MP units.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Citaat van: vik op april 12, 2020, 10:41:42
Ze zijn steeds beter aan het worden dat klopt. Biedt ook veel voordelen zoals vermogen, zo goed als geen warmte ontwikkeling en je kunt meer kanalen in een behuizing plaatsen.

Zeer recent nog een NAD M27 vergelijken met een MM 8077 CM.

Ik vind dit wel een mooi design:



click

Ben benieuwd wanneer Marantz gaat komen. Geruchten zijn dit jaar of het jaar daarop.

Prachtig mooi,en wat een kanon zeg wbt het vermogen...
Maar dit is een 7 kanaals,er is zeker (nog) geen 9 kanaals, en wat doe deze iv7 kwa prijs?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Ik heb echt geen idee Leo. Ik kwam een filmpje tegen op Youtube vandaar. Persoonlijk nog nooit gezien of gehoord.

Citaat van: papaleo op april 12, 2020, 12:07:26
Prachtig mooi,en wat een kanon zeg wbt het vermogen...
Maar dit is een 7 kanaals,er is zeker (nog) geen 9 kanaals, en wat doe deze iv7 kwa prijs?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dirk

hun 8 kanaals kost $8000, de 7ch slechts $7500, niet slecht voor een alu kast met wat koper accenten en een voltmeter op het front :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buckler

#2007
Citaat van: papaleo op april 12, 2020, 12:07:26
Prachtig mooi,en wat een kanon zeg wbt het vermogen...
Maar dit is een 7 kanaals,er is zeker (nog) geen 9 kanaals, en wat doe deze iv7 kwa prijs?

Ik wel, ik heb er een poosje terug naar zitten kijken omdat ik er op gewezen werd door een maat van me en als ik het me goed kon herinneren zat 'dat beest' rond de 9000 euries.

Ohhh sorry... had al gepost voordat ik Dynky zijn antwoord zag  :-[
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Citaat van: Dynky op april 13, 2020, 11:58:48
hun 8 kanaals kost $8000, de 7ch slechts $7500, niet slecht voor een alu kast met wat koper accenten en een voltmeter op het front :thumbs-up:
:o ...oke ik weet genoeg.

*Nog bedankt voor de foto's.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: buckler op april 11, 2020, 20:23:31
Volgens mij kan Colin van Nord die 9 kanaals ook custom maken voor je...
Hij beweerd bijvoorbeeld ook dat zijn multi kanaals hypex beter presteert en betere componenten erin heeft zitten dan de Trinnov 8 kanaals.
Je kan er altijd eens een mailtje aan proberen, hij antwoord altijd vrij snel terug.

En inderdaad hij reageert snel...

Ik heb Vrijdag een email naar Nord-Acoustics gestuurd met de vraag of ze ook een 9channel Hypex Amp kunnen bouwen...
Vandaag kreeg ik al een email terug waar Colin van Nord aangeeft het te gaan bekijken en hier snel op terug gaat komen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: papaleo op april 18, 2020, 15:23:36
En inderdaad hij reageert snel...

Ik heb Vrijdag een email naar Nord-Acoustics gestuurd met de vraag of ze ook een 9channel Hypex Amp kunnen bouwen...
Vandaag kreeg ik al een email terug waar Colin van Nord aangeeft het te gaan bekijken en hier snel op terug gaat komen.

Nope... :nopompom:
hij vind het niet verantwoord om 9 versterkers in zijn behuizing te plaatsen Hij vind 8 de max alles heeft met 'space' te maken waardoor er te veel warmte ontwikkeling kan ontstaan welke Waarschijnlijk niet goed genoeg weg zou kunnen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

aaaiii jammer Leo, maar je heb het in ieder geval geprobeerd.
En nu? Doorzoeken?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Citaat van: buckler op april 22, 2020, 17:34:47
aaaiii jammer Leo, maar je heb het in ieder geval geprobeerd.
En nu? Doorzoeken?
Ja,ik heb er nu ff de tijd voor  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2013
Er knaagt iets aan mij...,nu ik mij aan het oriënteren ben wbt versterkers borrelt dit steeds bij mij naar boven;

Wanneer ik een 9 kanaals nCore naar mijn eigen wensen laat bouwen dan komt dit toch wel op een aardig bedrag uit maar als ik als voorbeeld de NAD Master serie bij horens pak met een M27 + M22v2 dan komt de prijs 2x duurder uit dan een ncore 'zelf bouw' versterker.

Is het nu alleen de 2x aluminium kasten plus de hogere marge welke ze bij NAD willen hebben...welke de prijs >x2 doet rijzen ,of moet ik het toch ook in de 'betere' componenten en de uiteindelijke sq kwaliteit zien dat er een steviger prijskaartje aan hangt?



Ik kan hier niet over oordelen Dirk, maar waar is deze kreet op gebaseerd?
Want ik zie hier geen onderbouwing staan...
Citaat van: Dynky op april 13, 2020, 11:58:48
hun 8 kanaals kost $8000, de 7ch slechts $7500, niet slecht voor een alu kast met wat koper accenten en een voltmeter op het front :thumbs-up:

Het lijkt mij dat gerenommeerde merken niet alleen op de looks een hogere prijs kunnen generen ze zullen dit toch ook moeten kunnen verantwoorden.
Ze zullen om een top product op de markt te brengen toch eerst maanden/jaren aan research,ontwikkeling doen om uiteindelijk met een product op de markt te komen...

Of ben ik te naïef in deze materie....als je maar vaak genoeg zeg dat het goed is en je heel veel volgers krijg,komen er steeds meer 'volgers' bij die het uiteindelijk ook gaan geloven... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Je kunt ook nog eens bij Apollon checken, zelfde idee als Nord enkel uit Oostenrijk.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: PascalP op april 22, 2020, 18:14:26
Je kunt ook nog eens bij Apollon checken, zelfde idee als Nord enkel uit Oostenrijk.

Even snel gegeken... 8) :worship: Mooi spul.

Thx  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dirk

Citaat van: papaleo op april 22, 2020, 17:05:23
Nope... :nopompom:
hij vind het niet verantwoord om 9 versterkers in zijn behuizing te plaatsen Hij vind 8 de max alles heeft met 'space' te maken waardoor er te veel warmte ontwikkeling kan ontstaan welke Waarschijnlijk niet goed genoeg weg zou kunnen...
simpel gesteld, als je alle modules rechtstreeks op de bodem vd kast monteert is de ruimte idd sneller opgebruikt, maar zelfs als het zou passen wordt de grens vh koeltechnisch mogelijke zo wel snel(ler) bereikt, daarom zou ik eerlijk gezegd nooit een multichannel amp kopen met een dergelijke manier van opbouw, waarbij er gewoon 4 modules rechtstreeks op de aluminium bodemplaat worden geschroefd.

zijn uitleg mbt "space" klopt maw, maar 't is niet het volledige verhaal ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Citaat van: papaleo op april 22, 2020, 17:56:29
Er knaagt iets aan mij...,nu ik mij aan het oriënteren ben wbt versterkers borrelt dit steeds bij mij naar boven;

Wanneer ik een 9 kanaals nCore naar mijn eigen wensen laat bouwen dan komt dit toch wel op een aardig bedrag uit maar als ik als voorbeeld de NAD Master serie bij horens pak met een M27 + M22v2 dan komt de prijs 2x duurder uit dan een ncore 'zelf bouw' versterker.

Is het nu alleen de 2x aluminium kasten plus de hogere marge welke ze bij NAD willen hebben...welke de prijs >x2 doet rijzen ,of moet ik het toch ook in de 'betere' componenten en de uiteindelijke sq kwaliteit zien dat er een steviger prijskaartje aan hangt?



Ik kan hier niet over oordelen Dirk, maar waar is deze kreet op gebaseerd?
Want ik zie hier geen onderbouwing staan...
Het lijkt mij dat gerenommeerde merken niet alleen op de looks een hogere prijs kunnen generen ze zullen dit toch ook moeten kunnen verantwoorden.
Ze zullen om een top product op de markt te brengen toch eerst maanden/jaren aan research,ontwikkeling doen om uiteindelijk met een product op de markt te komen...

Of ben ik te naïef in deze materie....als je maar vaak genoeg zeg dat het goed is en je heel veel volgers krijg,komen er steeds meer 'volgers' bij die het uiteindelijk ook gaan geloven... ::)
Leo als ik zo rondkijk wordt er volgens mij inderdaad veel marge genomen door sommige. Zeker als je dan kijkt welke modules ze kiezen.
Je moet ook rekening houden met hun "klassieke" versterkers die mogelijk duurder zijn om te maken, maar ze willen deze niet volledig uit de markt blazen door een klasse D aan helft van de prijs aan te bieden.
Er zit trouwens bij hen ook nog R&D bij etc + ze gebruiken niet altijd OEM modules, hierdoor zouden ze in theorie het net iets beter kunnen doen. De vraag is dan doen ze dit en ga je het horen.

Ook moet je rekening houden dat 1 die je laat bouwen door 1persoon veel minder bijkomende kosten heeft voor hem dan bv NAD die nog met bijkomende kosten zit zoal personeel, vestiging, ...
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

PascalP

Citaat van: papaleo op april 22, 2020, 18:24:19
Even snel gegeken... 8) :worship: Mooi spul.

Thx  ;)

Een kleine waarschuwing vooraf (tenminste dat vind ik), waar Colin van Nord veel klantgerichter is en je niet 'te veel' wilt verkopen, merkte ik dat Apollon daar wel iets meer een handje van heeft en het 'beste' willen verkopen.
Via de chat op hun website eens contact mee gehad over wat hun kunnen bieden voor mijn setup, heel duidelijk, 8 kanaals met Icepower 1200 modules erin want dat was het 'beste'.
Daarna Colin eens gecontact omdat ik op zijn website enkel 2 kanaals Icepower kon vinden en geen multichannel kreeg ik van hem te horen dat dit voor multichannel overbodig is, too much voor surrounds en gewoon te duur voor de klant. Zodoende toen ook voor Nord gegaan met Hypex modules.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Tabcam

Kan je ook niet de M27 van NAD aanvullen met een mooie tweekanaals van Nord?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

papaleo

Het valt mij op dat ik kwa adviezen welke ik hier krijg over versterkers, zover ik het kan inschatten dan heh... ;D het bijna allemaal jongens zijn die 'stereo' gerelateerd zijn...ik lees de mooiste en boeiendste verhalen in de rubriek 'Stereo' in draadjes zoals bv "Purifi versterkers" ,"Hypex nCore'' ,''Icepower''...enz.
In de rubriek van 'Home Theater' >>'Versterking en bewerking' is het angstvallig stil  :D

Het zijn met name de stereo puristen hier die mij voorzien van hun beste adviezen...,aan hun wil ik dan ook deze vraag stellen;

Mijn HT setup zal merendeels gebruikt worden als 'HT-filmzaal' dan als 'stereo-luisterruimte' om een verhouding aan te geven zou dit in de praktijk 75%--25% zijn...,zijn dan de door jullie geadviseerde versterkers meer voor het beluisteren van stereo?
Want nogmaals de meeste van jullie die soortgelijke versterkers thuis hebben staan en welke jullie mij geadviseerd worden zijn de 'stereo puristen' hier op het forum.
Zijn er hier dan ook jongens die deze 'Purifi,nCore,Icepower versterkers (puur) voor Surround en Dolby Atmos gebruiken?
Zijn dit soort versterkers eigenlijk meer voor de 'stereo oren' bedoeld en minder voor de surround oren'...ik wil hier proberen uit te halen dat er wellicht (ook) versterkers op de markt zijn die meer surround gericht zijn... of maakt dit geen reet uit waarvoor je ze gebruik?

Maw als ze voor een stereo setup top zijn dan zijn zullen ze voor een surround setup zeker zo goed presteren?

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Hier Hypex in gebruik voor 100% HT, 0% muziek ;)
Maar ik zie het zo, als het goed klinkt voor stereo klint het ook goed voor surround ;)

Heb deze amps momenteel:
Nord NC500 triple mono voor de LCR
Nord NC252 4 kanaals voor surround en Atmos (heb 5.1.2)
Als ik naar 7.1.4 of iets dergelijks zou gaan komt er nog een 3e Nord amp bij, weer een NC252 denk ik dan
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: PascalP op april 23, 2020, 10:34:59
Hier Hypex in gebruik voor 100% HT, 0% muziek ;)
Maar ik zie het zo, als het goed klinkt voor stereo klint het ook goed voor surround ;)

Heb deze amps momenteel:
Nord NC500 triple mono voor de LCR
Nord NC252 4 kanaals voor surround en Atmos (heb 5.1.2)
Als ik naar 7.1.4 of iets dergelijks zou gaan komt er nog een 3e Nord amp bij, weer een NC252 denk ik dan
Pfff...[emoji28] en ik maar denken dat het allemaal 'stereo puristen' hier waren.
Dit geeft de burger weer meer moed...,thx [emoji6][emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: TabCam op april 23, 2020, 10:14:10
Kan je ook niet de M27 van NAD aanvullen met een mooie tweekanaals van Nord?

Ik lees hier op het forum ook dat er gerenommeerde merken zijn zoals NAD die in hun 'dure' producten niet eens 'the top of the bill' ncore modules gebruiken is dit ook met de M27?
En hoe zit dit met hun 2 kanaals,de M22v2?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Cobraatje

9-kanaals zijn er niet zo veel.
Ik weet dat Onkyo (en misschien ook de toplijn van Onkyo, Integra) een 9-kanaals eindversterker hebben gehad: Onkyo PA-MC5500
Enige die ik verder weet is de Monoprice Monolith 9C.
Beiden goed betaalbaar en ik verwacht meer dan genoeg om als eindbak te gebruiken in je set.

Stereo en HT zijn voor mij geen 2 verschillende entiteiten.
Ik wil zowel in stereo als HT goed geluid.
Meestal wordt er aan stereo hogere eisen gesteld dan aan HT en zal iets voor stereo zeker voldoen voor HT.
Wel draai je HT vaak wat harder dan stereo en gebruik je ook meer kanalen, dus een goede voeding e.d. is wel belangrijk voor de eindbak.