Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Zal dan ws niet lang meer duren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Leuk om mee te maken, veel plezier morgen!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Lijkt mij ook een leuke ervaring. Geen idee wat ik moet verwachten.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Een oorsuizende stilte en dan een hoop testtonen en nijdige blikken als je niet stil genoeg bent :)

Verder wat aannames:

De luidsprekers worden op korte afstand ingemeten met een microfoon, en onder verschillende hoeken. Misschien kan Martijn real time wijzigingen in het filter aanbrengen n.a.v. de metingen om opnieuw te meten? Ik denk dat je oren niet veel verschil horen. Misschien gaat de LS ook nog de hoogte in om verticale afstraling te kunnen meten?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Hallo Hans,

Ik bedoel het niet negatief hoor, maar begrijp ik hieruit dan dat de 8m nog steeds in ontwikkeling is? Waarom duurt het zo lang voordat het bij jouw goed wordt ingesteld?  Lijkt mij vreselijk om maanden lang naar iets te luisteren waarvan je weet dat het nog niet optimaal is.

Groetjes Walter

chansig

Het is een kwestie van geduld...en dat heb ik genoeg.

Is het bij jouw overigens helemaal optimaal ? Nee toch ? Vorige week had je, meen ik, nog wat klankverbeteraars gekocht. En je hebt nog geen lamp toch ? Uiteraard ook niet negatief bedoeld.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Beter kan het altijd, alleen in jouw geval is ook direct duidelijk hoe, was het altijd maar zo makkelijk.

Contour

Ben je nog aan het meten Hans? Wij willen foto's!

chansig

#4733
Net terug. Anderhalf uur erbij geweest. De heren waren nog niet klaar...die zijn ws vannacht pas klaar. Het was een mooie ervaring. Erg "schrikken" bij binnenkomst. Na een paar minuten was ik gewend aan de stilte. Erg fijn om er te zitten. Het meetproces heb ik wel eerder meegemaakt. Maar wel bizar om te zien welke kennis Martijn op dit gebied heeft. En wat een zegen is digitaal filteren. Als je het allemaal zou moeten solderen dan ben je maanden bezig. Nu is het meten, kijken, aanpassen in de compu, meten en het effect van de aanpassing zien.

Gelukkig heb ik zelf een klein beetje ervaring met de minidsp zodat ik ook redelijk kon volgen wat er gedaan werd. Had mij er tien jaar geleden neergezet en ik had werkelijk geen clou gehad. Vooruitgang.

Martijn was erg tevreden met het uiteindelijke resultaat van de respons van de tweeter. Bijna compleet vlak. Gaat wel tijd en kunde inzitten. Maar analoog erg lastig om op deze manier voor elkaar te krijgen. Misschien wel helemaal niet..maar daar laat ik me niet over uit.

Erg gaaf om dit even van dichtbij meegemaakt te hebben. Met dank aan Martijn en kompaan van wie ik de naam kwijt ben.

Later vanavond een foto.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#4734


Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

beetle99

#4735
Is dat niet een 8c, gezien de sleuf aan de zijkant?

Contour

Dat is of een 8c of Hans dacht slim te wezen en een paar 1000 euro te besparen door zelf die gaten te zagen...  :colgate:

chansig

Klopt...de M zou later nog aan de beurt komen. Mooie kleur trouwens. Buiten de kamer stond een M met een witte baffle...ook erg mooi.



Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

beetle99

De volledig zwarte is idd mooi, over de witte baffle heb ik mijn twijfels.
Over een paar weken de 8c op demo thuis, daar kijk ik wel naar uit.

chansig

Nice....ik vind de baffle gewoon mooi...maakt ws niet uit in welke kleur ik hem zie. Veel plezier met je demo...als je wilt mag je hier laten weten hoe en wat. Anders vergeet ik het ws weer... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

beetle99

Zal ik doen.....als ik tzt nog weet dat ik hier geweest ben  :D

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik vind die witte voorkant wel erg fraai, je ziet zo beter dat het niet een normale tweeter is maar een speciale waveguide.

Robiwan

Citaat van: chansig op mei  4, 2017, 20:05:03
Klopt...de M zou later nog aan de beurt komen. Mooie kleur trouwens. Buiten de kamer stond een M met een witte baffle...ook erg mooi.



Gr. Hans

Uiterlijk een behoorlijke gelijkenis met het merk Amphion.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

chansig

Komt door die waveguide...verder houdt het wel op mijn inziens.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: chansig op mei  4, 2017, 18:19:44
Net terug. Anderhalf uur erbij geweest. De heren waren nog niet klaar...die zijn ws vannacht pas klaar. Het was een mooie ervaring. Erg "schrikken" bij binnenkomst. Na een paar minuten was ik gewend aan de stilte. Erg fijn om er te zitten. Het meetproces heb ik wel eerder meegemaakt. Maar wel bizar om te zien welke kennis Martijn op dit gebied heeft. En wat een zegen is digitaal filteren. Als je het allemaal zou moeten solderen dan ben je maanden bezig. Nu is het meten, kijken, aanpassen in de compu, meten en het effect van de aanpassing zien.

Gelukkig heb ik zelf een klein beetje ervaring met de minidsp zodat ik ook redelijk kon volgen wat er gedaan werd. Had mij er tien jaar geleden neergezet en ik had werkelijk geen clou gehad. Vooruitgang.

Martijn was erg tevreden met het uiteindelijke resultaat van de respons van de tweeter. Bijna compleet vlak. Gaat wel tijd en kunde inzitten. Maar analoog erg lastig om op deze manier voor elkaar te krijgen. Misschien wel helemaal niet..maar daar laat ik me niet over uit.

Erg gaaf om dit even van dichtbij meegemaakt te hebben. Met dank aan Martijn en kompaan van wie ik de naam kwijt ben.

Later vanavond een foto.

Gr. Hans

Leuk om mee te maken en het ging dus ongeveer zoals ik had voorspeld :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: beetle99 op mei  4, 2017, 20:53:24
De volledig zwarte is idd mooi...

Die is overigens niet volledig zwart...


Achterkantjes van de C en M.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#4747
Dikke reflexpoort op die 8m! Dat is een Intertechnik Jetset, dat zijn de beste en duurste reflexpoorten die er verkrijgbaar zijn. Veel beter dan die fluttige dunwandige buisjes die je meestal ziet, en tenminste goed stevig vast te zetten door de 6 schroefgaten. Ik heb deze Jetset poorten zelf al in meerdere ontwerpen toegepast, ik heb maar 1 nadeel ontdekt, je moet de schroeven niet te strak aandraaien, anders kan je flens laten barsten.

Bama

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 11:30:36
Die is overigens niet volledig zwart...


Achterkantjes van de C en M.

Gr. Hans

Ben echt benieuwd naar een 1 op 1 vergelijk met de Kii. Qua design wint de Kii dat wel voor zover dat belangrijk is. D&d logo aan de voorzijde is wat mij betreft veel te groot en te schreeuwerig en de achterzijde is ook gewoon te druk qua belettering. Waarom op een relatief kleine speaker 2x en ook nog in een contrasterende kleur je naam vermelden? Dat  icm eiken en ( nog?) niet de mogelijkheid voor een moderne look in een kleur naar keuze vindt ik jammer en daardoor straalt wat mij betreft de speaker minder klasse uit.
Ik ga ze binnenkort ook thuis beluisteren en ben wel benieuwd. Eerste luistersessie was in tweede instantie goed.

Contour

Dat vergelijk lijkt mij ook intressant, volgens mij is er her en der wat vertraging opgelopen met de ontwikkeling van de software waardoor de echte reviews en vergelijken nog op zich laten wachten.