aankoop in duitsland

Gestart door easyrider, september 28, 2007, 20:47:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

easyrider

hoi ik ben van plan een TH-50PZ700E in Duitsland te kopen weet iemand of daar een Nederlandstalige handleiding bij is en hoe dit zit met garantie en dat er een Nederlandstalig menu op de tv is heeft iemand hier ervaring mee met een aankoop in Duitsland
panasonic   |pz70E|
sony          |playstation3|
denon        |avr-3808 A|
pioneer       |dvr--530H|  visaton       |home made 7.1 systeem| bekabeling  |monster/inakustik| belkin         |pure/av pf40| telenet        |hd-2000 box| logitech    |harmony h688|

bmateijsen

Citaat van: easyrider op september 28, 2007, 20:47:49
hoi ik ben van plan een TH-50PZ700E in Duitsland te kopen weet iemand of daar een Nederlandstalige handleiding bij is en hoe dit zit met garantie en dat er een Nederlandstalig menu op de tv is heeft iemand hier ervaring mee met een aankoop in Duitsland

Als je dit zo belangrijk vind, zou ik hem in Nederland kopen, dan weet je het zeker.
Vaak in Duitsland is alles Duits ;).

audiofreak1

Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

easyrider

panasonic   |pz70E|
sony          |playstation3|
denon        |avr-3808 A|
pioneer       |dvr--530H|  visaton       |home made 7.1 systeem| bekabeling  |monster/inakustik| belkin         |pure/av pf40| telenet        |hd-2000 box| logitech    |harmony h688|

AppleMies

Citaat van: bmateijsen op september 28, 2007, 20:51:36
Als je dit zo belangrijk vind, zou ik hem in Nederland kopen, dan weet je het zeker.
Vaak in Duitsland is alles Duits ;).

Grote nonsens en bangmakerij van een Nederlandse dealer.  Ik koop UITSLUITEND in Duitsland vanwege het volkomen irreële hoge prijsniveau in NL en heb bij ALLE apparatuur gewoon de Nederlandse handleidingen.  En zit deze er al niet bij is ie in 9 van de 10 gevallen wel te downloaden als pdf.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Vincent

Gewoon een beetje zoekwerk doen en voor een kleine meerprijs het bij een Nederlandse dealer halen..

sr7000

Ik heb het ook wel eens overwogen om spullen in duitsland te kopen. Sommige zijn er nu eenmaal iets goedkoper. Er uiteindelijk toch vanaf gezien aangezien het prijsverschil nauwelijks meer was als de vervoerskosten.

donaldk

Het enige waarvoor ik ooit in Duitsland ben gaan zoeken was het mengpaneel van mijn broer. In Nederland was hij moeilijk te vinden.

De Nederlandse Importeur vroeg maar liefst ongeveer 657 euro exclusief, btw. Een muziekwinkel wilde hem dan wel voor dat bedag, maar dan inclusief btw leveren. Alle grote on-/offline Duitse muziekhandels vroegen echter 393 euro. Wij bestelden hem dan ergens waar ze geen verzendkosten rekenden en hij was snel binnen, waarschijnlijk sneller dan wanneer besteld bij een Amsterdamse muziekwinkel.

Noem dat maar een klein verschil.

Vincent

Ok de vlieger gaat niet altijd op ;)

CineSmurf

Net een toshiba interne HD-DVD speler gekocht in Duitsland. Dat scheelde bijna de helft (115 euro in Duitsland, 200 in NL). Is nu op weg uit Dresden naar hier. Tot nu toe vind ik de webshop erg netjes. Dit gaat me zeker niet weerhouden nog eens iets in Duitsland te kopen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

easyrider

toch enige mensen meteen fatsoenlijke menig het was enkel een vraag of daar een nederalstalig menu/handleiding bij is ...en de garantie
dat ik hem in Duitsland of Nederland bestel heeft enkel ook met de prijs te maken verzend kosten zijn er altijd voor mij ik kom uit België dus Duitsland was goedkoopst en leverbaar!!!!! heb vorige bestelling in Nederland 4maand moeten wachten op de py700 panasonic en was dan volgens laatste bericht leverbaar eind oktober ?? dus daarom ga ik nu in Duitsland en zie daar mijn vraag ...........
panasonic   |pz70E|
sony          |playstation3|
denon        |avr-3808 A|
pioneer       |dvr--530H|  visaton       |home made 7.1 systeem| bekabeling  |monster/inakustik| belkin         |pure/av pf40| telenet        |hd-2000 box| logitech    |harmony h688|

mack

Citaat van: easyrider op september 29, 2007, 11:27:03
toch enige mensen meteen fatsoenlijke menig het was enkel een vraag of daar een nederalstalig menu/handleiding bij is ...en de garantie
dat ik hem in Duitsland of Nederland bestel heeft enkel ook met de prijs te maken verzend kosten zijn er altijd voor mij ik kom uit België dus Duitsland was goedkoopst en leverbaar!!!!! heb vorige bestelling in Nederland 4maand moeten wachten op de py700 panasonic en was dan volgens laatste bericht leverbaar eind oktober ?? dus daarom ga ik nu in Duitsland en zie daar mijn vraag ...........

Als ik jou was zou ik vincent een P.M. stuuren.
en waarom ga je niet voor de TH-50PY70E ipv de TH-50PZ700E

easyrider

de TH-50PY70E ?? is  da nie die 10.000.1 contrast tv wel ik ga voor de meer geluids mogenlijkheden bij de

   TH-50PY700 of is da verkeerd van mij ?? is er nog een ander verschil in de twee ??

ps...pm aan vincent mis ik iet kan nie volgen ..
panasonic   |pz70E|
sony          |playstation3|
denon        |avr-3808 A|
pioneer       |dvr--530H|  visaton       |home made 7.1 systeem| bekabeling  |monster/inakustik| belkin         |pure/av pf40| telenet        |hd-2000 box| logitech    |harmony h688|

sr7000

Toch zou ik het jammer vinden als iedereen bij webshops of in het buitenland zou gaan kopen. Goede winkels met verstand van zaken zijn nu al schaars. En die krijgen het nog moeilijker als iedereen elders gaat shoppen.

Als ik iets duurs koop, dan wil ik wel weten wat ik in huis haal. Goede winkels bieden je de mogelijkheid het product eerst te bekijken/beluisteren zonder aankoop verplichting.

Zelf ben ik momenteel op zoek naar een nieuwe versterker en cd speler die goed bij mijn huidige luidsprekers/akoestiek past. Ik heb al meerdere sets thuis mogen uitproberen. Dan is het natuurlijk heel verleidelijk om daarna je favoriete set te kopen bij de goedkoopste winkel.Maar dat zou niet echt loyaal zijn richting de winkels die je zo goed geholpen hebben. Goede service verlenen kost nu eenmaal geld, en dat mag best beloont worden.

(en nee: ik werk zelf niet in een audio winkel)

mack

Citaat van: easyrider op september 29, 2007, 13:13:47
de TH-50PY70E ?? is  da nie die 10.000.1 contrast tv wel ik ga voor de meer geluids mogenlijkheden bij de

   TH-50PY700 of is da verkeerd van mij ?? is er nog een ander verschil in de twee ??

ps...pm aan vincent mis ik iet kan nie volgen ..

Nieuw op het forum  ;D

De PY70E zijn de nieuwe modellen in nederland (PZ70E voor duitsland en belgie) toestellen verder gelijk
Waarom in duitsland kopen als je in nederland een goeie deal kan maken en gebruik kan maken van panasonic nl ivm garantie.

Vincent werkt voor smidts

Maximus_Aurelius

#15
Ik woon in het grensgebied (NL Limburg) binnen 300 meter zit ik in Duitsland ;D

Maar ik wil het volgende kwijt.
Als eerste wat hebben we weer allemaal voorordelen klaar , niet allemaal hoor  ;) , plotseling komt het woord Duitsland tevoorschijn en hopla hier gaan we weer ;)

Kijk goed naar de prijzen niet alles is goedkoper in Duitsland als hier in Nederland.
Voorbeeldjes wat hier in NL goedkoper is , Classé (de CP500 met 200 euro) , Primare is hier goedkoper , Kimber Kable Select scheelt zelfs een hoop euro's.de 1016 1m cinch in Duitsland 1000 euro , hier in NL 740 euro , hoe hoger je gaat met dit merk hoe meer euro's je duurder bent in Dutsland , Densen is duurder in Duitsland.
Let op het zijn prijzen die gebasseerd zijn op adviesprijzen , dus niet de uiteindelijke prijs.
Deze in veel gevallen kom je toch goedkoper uit in Duitsland als hier in Nederland.Ik verwacht niet met zo'n extreem verschil bij Kimber , want het is al standaard extreem verschil.

Maar de meeste winkels in Duitsland(webshops niet meegeteld) hebben wel veel meer kennis dan de Nederlandse winkels.
In Duitsland doen ze niet zo moeilijk met inruilen en wat van de prijs afdoen.
In Duitsland vind ik de garantie afhandeling vele malen beter dan hier in Nederland.(er loopt hier een topic , waar je een goed voorbeeld kunt zien hoe het niet moet )
De kennis van hifi en surround is in Duitsland vele malen beter en groter dan in Nederland.
Het aanbod in winkels in Duitsland is ook groter dan hier in Nederland , dit kan ook komen omdat Hifi daar veel meer leeft dan hier.Kan ook zijn dat ze daar minder vooroordelen hebben over bepaalde producten en herkomst.
Met alle respect van de Nederlandse hifiwinkels want hier zijn ook goede shops die een uitstekende service bieden etc etc.Maar ik vind wel dat dit niet samen kan met webshop of een webshop erbij.

Maar je moet je inderdaad overleggen of het de moeite waard is om naar Duitsland te gaan ivm reiskosten.Voor mij maakt niets uit omdat ik heel dichtbij woon en ook nog in Duitsland bij hele goede hifiwinkels in de buurt woon.(Dusseldorf , Keulen)Maar niet al mijn apparatuur , kabels en LS komen uit Duitsland.Geen enkel apparaat , mijn LS ook niet , wel de LS kabel ;D
Er is ook een punt dat de Nederlandse winkels je verplichten om naar Duitsland te gaan omdat ze weer moeilijk gaan doen met uitlenen , of ze hebben niets(waar ik wel begrip voor heb) , maar als ze er wel mee adverteren dat ze het wel hebben en dan in de praktijk niet daar hebben heb ik geen begrip voor. :P , of dat ze alleen maar aandringen op een specifiek merk.Zo kan ik nog wel doorgaan.

Dit is gebasseerd op eigen ervaringen , let op webshops of internetaanbieders tel ik niet mee en daar geld dit ook niet.Dozenschuivers al helemaal niet ;D


Citaat van: sr7000 op september 29, 2007, 15:34:02
Toch zou ik het jammer vinden als iedereen bij webshops of in het buitenland zou gaan kopen. Goede winkels met verstand van zaken zijn nu al schaars. En die krijgen het nog moeilijker als iedereen elders gaat shoppen.


Hoe zou dit toch komen??? ??? :P nadruk op zwart gedrukte zin.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Erik

#16
Als ik iets koop hier, zit er 99% van de gevallen een handleiding bij in het spaans, engels, duits, portugees, surinaams, javaans en als ik geluk heb ook in het nederlands. Dus omgekeerd zal dat ook wel zo zijn. Dus als het echt zoveel scheelt zou ik zeker kijken, hou er alleen rekening mee dat je als hij stuk gaat hem misschien naar duitsland moet sturen.

Aan de andere kant heb ik wel vaker gezien dat de garantie in DL langer 3 ipv 2 jaar en 10 ipv 5 jaar en zo te horen ook beter.

Dat winkels minder worden zeggen ze zelfs al op het nieuws, men verwacht dat over 10 jaar winkelstarten niet meer bestaan en alles via webwinkels gaat. Een winkel kan gewoon niet op tegen een webshop.

Dat je in DL koopt kan ik me heel goed voorstellen, pas nog een voorbeeld gezien.

www.xyz.de zegt artikel A heeft een adviesprijs van 2800
www.xyz.nl zegt artikel A heeft een adviesprijs van 3400

Toch een leuk bedrag, duitsland zal vast ook wel een variant op Smids kennen ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill