Nieuwe 13 inch MacBook Air!

Gestart door TheSpeedSkater, januari 15, 2008, 19:29:07

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

CitaatDe MacBook waar ik over spreek is de 2.16
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

W

Als je de Timecapsul erbij koopt zal hij op dezelfde snelheid functioneren als de macbook, hij heeft dus eigenlijk een 'overschot' aan snelheid voor de oudere macbooks. Je kunt dus WEL communiceren alleen niet op de volledige snelheid waarmee de timecapsul is uitgerust

Audiofiel

2.16 is geen type-aanduiding maar enkel een snelheid die op meerdere modellen heeft bestaan.
Het gaat om het typenummer. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Ok dan.
Dan heb ik niets gezegd ;) :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

reMC

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2008, 15:43:33
Van welke MB wil je nu precies weten wat hij kan? Als je de MB061, MB062 of MB063 hebt dan zit er gewoon 'n' in. ::)

Geen idee welke het precies is... Hoe kom ik daar achter?

Maar eigenlijk maakt het ook niet meer uit. Ik kom net bij A-Mac vandaan en daar vertelde ze dat de actie met de Leopard-update voor €8,95 al is afgelopen. Dat betekent dat ik in het geval van die MacBook 2.16 MB061/062/063 Leopard er nog bij moet kopen en dat wordt me dan weer te duur. Dan zou ik liever een nieuwe zwarte MacBook kopen, of alsnog zelfs de Air...

Audiofiel

Waarom wil je per se Leopard er bij hebben? ::)

Ik draai zelf op 3 van de 4 Macs nog gewoon Tiger. ;)

En als je per se Leopard wilt, dan koop je toch gewoon een nieuwe machine in plaats van een oude uitloper? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Gaeje

maar blijft toch een feit dat 801.11 niet bestaat? er is toch alleen maar 802.11 (b, g en n)?

noem het gewoon airport dan snapt iedereen waar het over gaat  ;D

reMC

Citaat van: Gaetan op januari 29, 2008, 18:49:20
maar blijft toch een feit dat 801.11 niet bestaat? er is toch alleen maar 802.11 (b, g en n)?

Het bestaat wel, maar de vraag is of het op de bewuste MacBook zit ;)

JeKa


Audiofiel

Citaat van: reMC op januari 29, 2008, 19:54:39
Het bestaat wel, maar de vraag is of het op de bewuste MacBook zit ;)

Waarom blijf jij volharden dat 801.11 wél bestaat. ::) Het is een typefout, RemCo, google er maar eens naar. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2008, 18:07:19
Waarom wil je per se Leopard er bij hebben? ::)

Ik draai zelf op 3 van de 4 Macs nog gewoon Tiger. ;)

En als je per se Leopard wilt, dan koop je toch gewoon een nieuwe machine in plaats van een oude uitloper? ???

Ik wil met name Leopard omdat de daarin geïntegreerde Time Machine volledig samenwerkt met Time Capsule...

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2008, 19:58:17
Waarom blijf jij volharden dat 801.11 wél bestaat. ::)

Omdat ik had ge-googled ;D

Audiofiel

Citaat van: reMC op januari 29, 2008, 20:00:48
Omdat ik had ge-googled ;D

Ik ook. Maar ik heb tenminste de moeite genomen om de linkjes te lezen... Jij kennelijk niet, anders was je wel wijzer. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Ik kom toch best wat tegen wat er op wijst dat het wel bestaat:

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=ekb&q=802.11+801.11&btnG=Zoeken&meta=

Maar goed, het maakt niet uit verder, ik was blijkbaar in de war ;)

Audiofiel

Citaat van: reMC op januari 29, 2008, 20:49:42
Ik kom toch best wat tegen wat er op wijst dat het wel bestaat:

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=ekb&q=802.11+801.11&btnG=Zoeken&meta=

Maar goed, het maakt niet uit verder, ik was blijkbaar in de war ;)

Je bent echt onverbeterlijk, Remko. Ik had van jou toch iets meer inzet van de grijze massa verwacht... :-X

LEES nu eens een paar van die links, dan zie je zelf dat het foutjes zijn. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PjotrrrNL

801.11 bestaat niet, zijn allemaal typfouten....

Audiofiel

Tenminste iemand die zijn verstand gebruikt. ;D Ik probeer het Remko al een tijdje aan het verstand te brengen...


Misschien toch beter gewoon een PC kopen, Remko? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sj0er-D

nogmaals een bevestiging: het bestaat niet. wireless (wifi) zit in de 802.11 reeks (B/G/N) en ik geloof ook a? (theoretisch 54Mbps)

Xstream

#167
Het bestaat idd niet  ;)

* OFFTOPIC *
Ik wil toch nog even reageren op de discussie mbt Raphie, aangezien er geen appart topic voor is :P Ik vind z'n bijdrages vaak juist heel positief kritisch. Vaak met concrete argumenten. Het is alleen soms wat onpolitiek en ruw. Zeker als je de kennis hebt van Raphie ga je mensen al snel zien als sukkels en op dat gebied gaat hij weleens te ver vind ik. Dat is het enige wat ik persoonlijk anders zou doen. Ik kan me ook storen aan lui die een topic openen met een blabla vraag die een topic eronder ook al beantwoord wordt, of posters die zelf niet een btje de moeite nemen om zich erin te verdiepen, maar dan nog kun je, als je reageert gewoon je punt maken zonder op iemand tenen te trappen, of gewoon niet reageren. Wel vind ik een forum wel een plek om geholpen te kunnen worden en aan de hand daarvan wat opzetjes te krijgen waar je moet zoeken. En dat doet Raphie ook 9 vd 10 keer. Een ban is dan ook compleet nutteloos vind ik. Het is een forum en er mag dus best (flink) gediscusieerd kunnen worden. Jammer dat sommige mensen daar niet tegen kunnen, die zouden dan een ban moeten krijgen. Gewoon zorgen dat het inhoudelijk blijft. (dus sorry voor deze offtopic)

En over een topic doodpraten. Degene die ik heb gezien waren met name omdat Raphie met zoveel input kwam dat niemand er wat tegenin te brengen had, dus dan is het einde topic idd ... maar dat zie ik niet bepaald als iets negatiefs.

Just my 2 cents ...
* Einde offtopic *
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

sj0er-D

Citaat van: Xstream op januari 29, 2008, 21:13:43
Het bestaat idd niet  ;)

* OFFTOPIC *
Ik wil toch nog even reageren op de discussie mbt Raphie, aangezien er geen appart topic voor is :P Ik vind z'n bijdrages vaak juist heel positief kritisch. Vaak met concrete argumenten. Het is alleen soms wat onpolitiek en ruw. Zeker als je de kennis hebt van Raphie ga je mensen al snel zien als sukkels en op dat gebied gaat hij weleens te ver vind ik. Dat is het enige wat ik persoonlijk anders zou doen. Ik kan me ook storen aan lui die een topic openen met een blabla vraag die een topic eronder ook al beantwoord wordt, of posters die zelf niet een btje de moeite nemen om zich erin te verdiepen, maar dan nog kun je, als je reageert gewoon je punt maken zonder op iemand tenen te trappen, of gewoon niet reageren. Wel vind ik een forum wel een plek om geholpen te kunnen worden en aan de hand daarvan wat opzetjes te krijgen waar je moet zoeken. En dat doet Raphie ook 9 vd 10 keer. Een ban is dan ook compleet nutteloos vind ik. Het is een forum en er mag dus best (flink) gediscusieerd kunnen worden. Jammer dat sommige mensen daar niet tegen kunnen, die zouden dan een ban moeten krijgen. Gewoon zorgen dat het inhoudelijk blijft. (dus sorry voor deze offtopic)

En over een topic doodpraten. Degene die ik heb gezien waren met name omdat Raphie met zoveel input kwam dat niemand er wat tegenin te brengen had, dus dan is het einde topic idd ... maar dat zie ik niet bepaald als iets negatiefs.

Just my 2 cents ...
* Einde offtopic *

raphie.. heb je Xstreams account weer gehackt? ;D ;)

Xstream

WTF!  :o Wie heeft dat geplaatst?  :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

PjotrrrNL


reMC

#171
Arjen, ik geloof je! :)

Echter, verschillende verhalen als onderstaande deden mij toch ook even iets anders vermoeden:

"801.11 is the original standard for wireless LANs, developed in the late 1980s. 801.11, however, took forever to adopt, so, eventually, the successor to it, 802.11, came out. The main difference between 801.11 and 802.11 is that the latter includes support for infrared networking (although it is rarely used) and mobile networking (although the original 802.11 does not support this)."

Het had gekund ;D

PjotrrrNL

Er was dus twintig jaar terug een standaard met die naam die echter nooit is geimplementeerd door de industrie.
Letterlijk moeten we dus zeggen dat 801.11 nooit is toegepast in een notebook...

Dus 801.11 bestond, maar een notebook met 801.11 bestaat niet. ;D

Erik

Remc stop nou, denk nou niet dat jou gaat lukken wat nog nooit iemand op de wereld gelukt is. ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sj0er-D

Citaat van: PjotrrrNL op januari 29, 2008, 21:46:02
Er was dus twintig jaar terug een standaard met die naam die echter nooit is geimplementeerd door de industrie.
Letterlijk moeten we dus zeggen dat 801.11 nooit is toegepast in een notebook...

Dus 801.11 bestond, maar een notebook met 801.11 bestaat niet. ;D
ik denk dat ze wel een keer een laptop hebben gebouwd met een 801.11 kaartje er in.. ze moesten er toch achter komen dat ze het niet goed genoeg was om toe te passen  ;D puur een testlaptop zegmaar :P