AVReview Group Test: Upscaling DVD players (met oa Arcam DV137)

Gestart door Marcel_T., december 25, 2006, 11:35:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel_T.

15 / 12 / 06, By Ian Calcutt

Upscaling DVD players are improving in quality and dropping in price. While HD-ready TVs are almost literally flying out of shops in their thousands, the growth of HDTV broadcasts and the new competing disc formats (Blu-ray and HD DVD) is slower as it's not so cheap to add this technology yet. Next-gen games consoles such as the Xbox 360 and the PS3 will be another outlet.

In the meantime, upscaling DVD players are the most affordable way of using that HDMI digital AV socket on your flatscreen TV or projector. The players use very fast digital processing to simulate a high resolution image from normal DVDs. Generally, the more you pay, the better the video and audio quality. Bearing that in mind, we took surveyed four current models to see what you get for your money at various prices.

Arcam DV137


Denon DVD-1930


LG DNX190MH


Pioneer DV-490V-S


Final verdict
There are more upscaling players appearing each month. Even the cheapest in our test, LG's circa-£75 DNX190MH, is up to the task and can produce a better picture than basic non-HDMI equipped players.
The Pioneer DV-490VS is generally better, providing noticeably better movie playback for a few pounds more. If you step up to the £250 Denon DVD-1930, however, you'll get a better all-round performance as well as more connections, SACD/DVD-A support and an upscaled output as high as 1080p. Despite the higher price this offers the best value in the group.

At the high end, Arcam's £1,250 DV137 might seem expensive but its almost flawless performance and close-to-real-HD upscaling quality makes it worth considering if you are using a large screen projector or plasma TV more than 50in wide.

Group test winner: Arcam DV137


Bron: http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/948/v/3/sp/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

blue-eyes

Citaat van: Marcel_T. op december 25, 2006, 11:35:18

Group test winner: Arcam DV137


Bron: http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/948/v/3/sp/

Beetje een rare test.

Driemaal raden wie de contest tussen een astra en een BMW 5 serie wint....

Topmodel van Arcam tegen reguliere modellen van de andere merken. Waarom bijv. niet de 3930 van Denon getest?

Geeft me te denken....

Lees dit soort testen altijd kritisch! Vast wel weer een grote groep die weer blind voor de Arcam gaat. De Arcam is meer dan goed, maar fake de boel niet met zulke testen! Ook al staan de prijzen er duidelijk bij.

Als het doel is om aan te tonen dat dure DVD spelers ook significant beter zijn dan instappers is het een ander verhaal ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

pch

De Arcam DV-137 schijnt helemaal niet zo supergoed te zijn als van tevoren gedacht en hierboven te zien als testwinnaar: http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=132#ArcamDV-137%20(Component)
De deïnterlacer (Zoran Vaddis 888S) schijnt maar middelmatig te zijn, de upscaling is wel weer goed...
Maar in mijn ogen zal juist de Arcam FMJ DV-139 een super dvd-speler worden: die heeft de ABT-102 deïnterlacer aan boord wat hem in mijn ogen op voorhand een veel beter apparaat en een absolute winnar zal maken!  ;D

Gr. Paul.

Raphie

met een goede plasma heb je toch helemaal geen upscaler nodig? (doet de plasma zelf al naar native resolutie)
Ja, je hebt in theorie een extra DA <> AD conversie door het gebruik van component, maar of je dat verschil zo erg gaat zie op een high end speler.....
JBL PRX Power!

pch

Citaat van: Raphie op december 29, 2006, 07:09:20
met een goede plasma heb je toch helemaal geen upscaler nodig? (doet de plasma zelf al naar native resolutie)
Dit balletje heb ik ook al eens opgegooid: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52228.0
Upscalende dvd-speler op display wat niet native 720p/1080p kan doen en geen 1:1 pixelmapping is ONZINNIG! Alleen de evt. betere deïnterlacer kan een voordeel zijn...

Citaat van: Raphie op december 29, 2006, 07:09:20
Ja, je hebt in theorie een extra DA <> AD conversie door het gebruik van component, maar of je dat verschil zo erg gaat zie op een high end speler.....

Juist de bovenstaande test wijst uit dat de Arcam DV-137 met component beter scoort dan met HDMI!!!
Dus idd: HDMI is niet zaligmakend blijkt....

Gr. Paul.

audi-s3

Als ik het goed gelezen heb, dan is er voor mij maar 1 winnaar, de Denon 1930
goed en goedkoop !!!

chulin

Citaat van: audi-s3 op januari  2, 2007, 22:31:27
Als ik het goed gelezen heb, dan is er voor mij maar 1 winnaar, de Denon 1930
goed en goedkoop !!!

Ik heb de Denon 1930 net besteld zo.......
Ik hoop dat je gelijk heb
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Marcel_T.

Dat hoop ik ook voor jou.  ;D

Maar deel gerust je ervaringen met ons.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

chulin

Citaat van: Marcel_T. op januari  6, 2007, 18:20:03
Dat hoop ik ook voor jou.  ;D

Maar deel gerust je ervaringen met ons.
Eind deze week of volgende week krijg ik de speler.
Deze wordt aangesloten met een goede HDMI kabel aan een PIO 427XA.
Binnenkort zal ik mijn eerste impressie met jullie delen.
Groet
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Rob H

Citaat van: pch op december 28, 2006, 22:20:05
De Arcam DV-137 schijnt helemaal niet zo supergoed te zijn als van tevoren gedacht en hierboven te zien als testwinnaar

Niet zo supergoed als van tevoren gedacht wellicht, maar nog steeds erg goed ;D. Ben het er overigens wel mee eens dat dit een beetje een kromme test is.
Destroy the core!™

LittleNinja

Citaat van: pch op december 28, 2006, 22:20:05
De Arcam DV-137 schijnt helemaal niet zo supergoed te zijn als van tevoren gedacht en hierboven te zien als testwinnaar: http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=132#ArcamDV-137%20(Component)
De deïnterlacer (Zoran Vaddis 888S) schijnt maar middelmatig te zijn, de upscaling is wel weer goed...
Maar in mijn ogen zal juist de Arcam FMJ DV-139 een super dvd-speler worden: die heeft de ABT-102 deïnterlacer aan boord wat hem in mijn ogen op voorhand een veel beter apparaat en een absolute winnar zal maken!  ;D

Gr. Paul.

Die DV139 heeft ook die Zoran chip die ze zo afkraken in de dv137...  ???
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

pch

Citaat van: LittleNinja op januari 11, 2007, 21:27:38
Die DV139 heeft ook die Zoran chip die ze zo afkraken in de dv137...  ???

Nee hoor, die heeft dus de ABT 102 chip voor de deïnterlacing.

Gr. Paul.

LittleNinja

Citaat van: pch op januari 11, 2007, 21:40:22
Nee hoor, die heeft dus de ABT 102 chip voor de deïnterlacing.

Gr. Paul.

Ja.. Ik zag het. In de DV139 zit de "core video processore" van Zoran..
Ben benieuwd naar de bevindingen van e DV139.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"