hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@m

Wordt dat ding (lees: P1000) niet erg warm wat een vroegtijdig einde van de plant zal betekenen...?

hifiman

Nope, met de 80 wattjes die ik gebruik blijft tie zelfs koud :-)

hifiman

Ondertussen zijn de 6 weerstanden, 4 eindtorren en  1 condensator in kwestie vervangen. Gelijk de drie 100 uF 85 graden elco's op het bord preventief vervangen door nieuwe 105 graden types, dit zal ik t.z.t. ook een keer op het andere power board doen. Tevens de isolerende tape van de eindtorren vervangen door wat beters (ook dat zal ik t.z.t. op het andere power board ook doen).

Vanavond kan het beestje dus in gebruik genomen gaan worden  :pompom:
Ik ben overigens ook van plan de 16 stuks 3300 uF buffer elco's te vervangen binnenkort, echter ik moet nog even op zoek naar een goede vervanger met lage ESR die dan gelijk ook een hogere werkpspanning heeft (nu 100V elco's terwijl er ook 100V op de rail staat), bijvoorbeeld 160V ofzo.

Maar goed eerst de P1000 vanavond dus maar eens op zijn  plekje zetten en de P500 in de verkoop gooien  ^-^

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Mooi werk Ronald. Ga je nog luisteren of er verschil zit tussen de twee regeneratoren? Het is maar een idee. Lijkt me zelf een erg lastige test.

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 11, 2011, 15:35:31
Mooi werk Ronald. Ga je nog luisteren of er verschil zit tussen de twee regeneratoren? Het is maar een idee. Lijkt me zelf een erg lastige test.
Nou nee, dat is nogal een gedoe namelijk, wel heb ik (en dat is puur subjectief uiteraard) het idee (na onlangs de P100 een uurtje aangesloten gehad te hebben) dat de P500 beter klinkt dan de P1000 ! Ik wijt dat aan het feit dat ik in de P500 in 2010 nieuwe en betere (lagere ESR) condensatoren gezet heb. Daarom heb ik dus al besloten dat in de P1000 ook te gaan doen, ben alleen nog zoekende naar een mooie 3300 uF condensator met lage ESR en 160V werkspanning en dan dus 16 stuks  :D

HTip

Knap weer Ronald! Dat je zelfs een regenerator nog kan verbeteren... :worship:

Succes met het tweaken van de P1000!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Harry HT

Hi Audioloog,

Mooi werk, erg zonde alleen van die onverwachte extra kosten/ werk ...  :nopompom: :nopompom: Daar zou ik niet echt vrolijk van worden...



Hoe gaat het met je rug ?  :)

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: HTip op oktober 11, 2011, 17:29:27
Knap weer Ronald! Dat je zelfs een regenerator nog kan verbeteren... :worship:

Succes met het tweaken van de P1000!
Ja ach, ik heb het wiel niet uitgevonden hoor, ik bouw het alleen na ;-)

hifiman

Citaat van: Harry HT op oktober 11, 2011, 18:13:33
Hi Audioloog,

Mooi werk, erg zonde alleen van die onverwachte extra kosten/ werk ...  :nopompom: :nopompom: Daar zou ik niet echt vrolijk van worden...



Hoe gaat het met je rug ?  :)

Gegroet,

Harry


Hoi Harald,

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik hem echt voor een hele nette prijs heb kunnen kopen, maar goed dat neemt inderdaad niet weg dat ik in de veronderstelling was dat apparaat in goede staat verkeerde. Ik heb natuurlijk de mazzel dat ik dit zelf kon repareren en uiteindelijk heeft het gelukkig niet zo heel veel geld gekost. De tijd zie ik dan maar als hobby  ;) Maar als je dat niet zelf kan dan heb je toch mooi de bekende kat in de zak gekocht!

Met mij rug gaat het goed, de p1000 is lekker beneden gebleven en alleen de te repareren printplaat heb ik naar boven gesjouwd  :D

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2011, 16:40:44
ben alleen nog zoekende naar een mooie 3300 uF condensator met lage ESR en 160V werkspanning en dan dus 16 stuks  :D
tjing tjing kassa ring ring  :D 

hifiman


Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2011, 16:40:44
Daarom heb ik dus al besloten dat in de P1000 ook te gaan doen, ben alleen nog zoekende naar een mooie 3300 uF condensator met lage ESR en 160V werkspanning en dan dus 16 stuks  :D

En dan ook nog 105 graden? Dan ben je al snel €460 kwijt voor zo'n set bij Farnell. :ph34r:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Wijx wondere wereld

Citaat van: S@m op oktober  9, 2011, 15:43:52
Wordt dat ding (lees: P1000) niet erg warm wat een vroegtijdig einde van de plant zal betekenen...?

Bij de Audiofabriek hadden ze ook een P1000 staan in het demohok. Die was al 2 keer afgefikt  :D

Af en toe doormeten kan geen kwaad
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

hifiman

Citaat van: Wijx wondere wereld op oktober 11, 2011, 19:46:51
Bij de Audiofabriek hadden ze ook een P1000 staan in het demohok. Die was al 2 keer afgefikt  :D

Af en toe doormeten kan geen kwaad
Ik heb ook het idee dat mensen er teveel op aansluiten, de P1000 kan echt geen 1000W continu leveren en de P500 geen 500W continu. Zelf heb ik er 80 wattjes aan hangen en dat gaat prima, de P500 had ik in een kast staan, beter is het natuurlijk om deze vrij ergens neer te zetten. Met de P1000 moet ik wel want die past nergens in  :D

Kjelt

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2011, 20:00:26
Met de P1000 moet ik wel want die past nergens in  :D
:D Vandaar de plant met waterkoeling?  :D

hifiman


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 11, 2011, 19:42:45
En dan ook nog 105 graden? Dan ben je al snel €460 kwijt voor zo'n set bij Farnell. :ph34r:
Ik denk dat ik van die 105 graden maar afzie, immers: ten eerste blijft de P1000 met de 80W die ik afneem volledig KOUD (dus niet eens lauw ofzo), ten tweede zitten de elco's op een aparte print en dus niet op een plek waar het heet zou kunnen worden. De 160V vind ik wel belangrijk. Ik denk dan wellicht aan deze: http://nl.farnell.com/panasonic/eetuq2c392ea/capacitor-3900uf-160v/dp/1198669?Ntt=1198669 , dan kom ik aan 141 euro voor 16 stuks en dat is nog te doen. Ik probeer nog even uit te zoeken hou de ESR waarde zich verhoud t.o.v. de g-luxon TW (general purpose) series elco's die er nu in zitten.

Edit: de elco's die er nu in zitten hebben een diameter van 25 mm en een hoogte van 40mm, de panasonics die ik uitzocht gaan dus niet op de print passen, dit hoeft niet persee een probleem te zijn  ;)

Kjelt

Elco's boven de 100V is echt kassa. Wat je voor ESR nog kunt doen is meerdere kleinere elco's parallel te zetten, wellicht ook betaalbaarder echter wel weer een modificatie die je waarschijnlijk niet wilt.
Ik blijf het overigens vreemd vinden dat ze bij PS zo dicht bij de tolerantie gaan zitten, weet je zeker dat de busspanning 100V is? Of is dat alleen onbelast?
Elco's van 100V zou ik zelf nooit boven de 90V bedrijven, 10% marge is toch wel het minste, daar zouden dan heel veel mensen met een P1000 last van gaan krijgen.

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 12, 2011, 09:25:47
Elco's boven de 100V is echt kassa. Wat je voor ESR nog kunt doen is meerdere kleinere elco's parallel te zetten, wellicht ook betaalbaarder echter wel weer een modificatie die je waarschijnlijk niet wilt.
Ik blijf het overigens vreemd vinden dat ze bij PS zo dicht bij de tolerantie gaan zitten, weet je zeker dat de busspanning 100V is? Of is dat alleen onbelast?
Elco's van 100V zou ik zelf nooit boven de 90V bedrijven, 10% marge is toch wel het minste, daar zouden dan heel veel mensen met een P1000 last van gaan krijgen.
Het is echt an altijd exact 100V ! Dat is ook de reden dat ik in de P500 al 160V caps had gezet.

Zojuist in de P1000 nog een kleine mod toegepast door R12 te verwijderen  :pompom:

Kjelt

Citaat van: Audioloog op oktober 12, 2011, 09:45:28
Het is echt an altijd exact 100V !
Schandalig dat ze er dan 100V elco's in zetten, dat zou voor mij een reden zijn voor een email naar de desbetreffende firma en een reden om hun producten niet te kopen want ze missen kennelijk basis kennis.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 12, 2011, 09:51:01
Wat doet deed R12? ::)
Een hele felle blauwe led aansturen (PS Audio Logo op de voorkant)  :D Ik zette gisteren even de projector aan en toen was het gelijk al duidelijk dat dat ding uit moest  :devil: Met de P500 had ik er geen last van omdat die in een kast stond.