hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 12:00:18
Toch niet de beruchte upgrade griep?  :crazy:
Exactly!
Geheel mee eens!  :smile: In die context was het ook bedoeld, maar dat komt niet altijd goed over merk ik (gezien overigens goedbedoelde, speaker en cd speler voorstellen  ;) )
Dat lukt pas als je Usher in huis hebt  :devil:
Habla Espanjol ....na vanmorgen wakker geworden te zijn.

Ucher, ucher ..... ;D

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 12:03:49
nadeel: ze zijn zeer stug en ze hebben spades.
Ronald kan sinds kort spades aansluiten op z'n speakers.
(met dank aan Erik van Voorst! :worship:)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 12:03:49
die link is: wat meer frisheid, opener, meer detail. (alles wel in juiste proporties).
Er is verder geen link te leggen: ik kan alleen zeggen wat 6 andere mensen en ikzelf al vaker hebben opgemerkt:
een virtual Dynamics lijkt veel op een cardas (is alleen wel goedkoper)
Gewoon een goede kabel die toch aanmerkelijk beter presteert dan een NO red dewn of baldur. De "fouten" die die kabels hebben heeft VD gelukkig niet.

Verder dien je zo'n kabel zelf in je eigen set te beluisteren, anders kom je er niet uit.
nadeel: ze zijn zeer stug en ze hebben spades.

dat is ook de reden (de grote gelijkenis met Cardas) dat ik ronald over deze kabel vertelde, dat had ik niet gedaan als hij lyrisch over NO zou zijn geweest.
Just Kidding!!
Maar de uhh ...vroegere Cardas kabels hebben wel een zeer eigen signature. :lookaround:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 12:05:06
nb: over de cd speler/speakers: dat was een voorbeeld om uit te leggen dat ik vaak over Usher begin.
Die opmerking was ook meer in het algemeen bedoeld  :hehe:

VerZeLe

Citaat van: scrutinizer op september 17, 2009, 11:44:53
Ps. Ik probeer nog steeds een ' link'  te leggen tussen Virtual Dynamics en Cardas ...... ::)

Same here :). Ik ben wel eens benieuwd naar Virtual Dynamics. Heb momenteel de Quadlink 5c.
When The Lights Go Down

hifiman

Citaat van: VerZeLe op september 17, 2009, 13:01:27
Same here :). Ik ben wel eens benieuwd naar Virtual Dynamics. Heb momenteel de Quadlink 5c.
Mocht je nog beniewd zijn naar de Hexlink, ik ben wel benieuwd naar de Quadlink 5c  ;)


VerZeLe

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 13:20:17
Mocht je nog beniewd zijn naar de Hexlink, ik ben wel benieuwd naar de Quadlink 5c  ;)



Heb de hexlink al eens geprobeerd in mijn set. En had er een beetje hetzelfde gevoel als jij over (te zacht en te relax). Ik kan me dan ook voorstellen dat bij Avalon dit een beetje te saai uitpakt.
De Quadlink zit er wel wat tussen qua sound maar ook deze mag ietsje sprankelender -> vandaar dat ik misschien eens Virtual Dynamics ga proberen. Heb de VD Master digitale interlink in bestelling staan (reeds 10 weken ofzo) en ik zie wel wat deze al teweeg brengt.
When The Lights Go Down

hifiman

Citaat van: VerZeLe op september 17, 2009, 13:35:40
Heb de hexlink al eens geprobeerd in mijn set. En had er een beetje hetzelfde gevoel als jij over (te zacht en te relax). Ik kan me dan ook voorstellen dat bij Avalon dit een beetje te saai uitpakt.
De Quadlink zit er wel wat tussen qua sound maar ook deze mag ietsje sprankelender -> vandaar dat ik misschien eens Virtual Dynamics ga proberen. Heb de VD Master digitale interlink in bestelling staan (reeds 10 weken ofzo) en ik zie wel wat deze al teweeg brengt.

Mocht je de quadlink wegdoen, geef dan even een seintje aub  ^-^

VerZeLe

When The Lights Go Down

frank2

VD is dynamischer. (trouwens ik had ook een VD in bestelling staan, er is achteraan gebeld waar ze blijven)

Ik heb een NIte van VD nog te koop staan, zit net onder de master. Fris, gedetailleerd, zeer vloeiend...
zie mijn adv. bij bekabeling.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

VerZeLe

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 13:44:50
VD is dynamischer. (trouwens ik had ook een VD in bestelling staan, er is achteraan gebeld waar ze blijven)

Ik heb een NIte van VD nog te koop staan, zit net onder de master. Fris, gedetailleerd, zeer vloeiend...
zie mijn adv. bij bekabeling.

Ja heb dit gezien en daarom dat ik wel benieuwd ben  8). -> ga het eens bekijken

Heb vandaag nog maar eens een mailtje gestuurd wanneer het verzonden zal worden, ik hoop dat ze me ook niet na 10 weken zeggen dat ze deze kabel niet meer maken  ???
When The Lights Go Down

frank2

De master 3 is niet meer leverbaar en is opgevolgd door de master 4.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

En in afwachting van mijn nieuwe subje post ik alvast nog maar een plaatje  :D

hifiman

Vanavond ga ik eens kijken hoe het klinkt als ik mijn 44.1 kHz@16bit flacjes upsampled naar 96 kHz@24 bit aanbied aan mijn transporter  ^-^

Dit kan softwarematig (op de pc dus) door sox er tussen te plakken:

flc flc * *
[sox]  -v0.995 –-buffer 32768  -t flac -r44100 -2 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -3 -c2 -r96000 - polyphase -cutoff 1.0

Gewoon effe geinig om te proberen  :D

frank2

kan verschil geven, kijken wat je voorkeur heeft. Op sommige dac's kan dat ook en hoor je soms ook verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Wordt jouw vrouw af en toe niet gek van jou gewissel/getweak?  :D

S@m

Citaat van: Joris1971 op september 17, 2009, 15:59:53
Wordt jouw vrouw af en toe niet gek van jou gewissel/getweak?  :D
Zolang Ronald met vrouwen niet zo vaak wisselt en tweakt zal ze het waarschijnlijk door de vingers zien... :smile:

solitaire

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 15:24:03
En in afwachting van mijn nieuwe subje post ik alvast nog maar een plaatje  :D

een hakblok voor in de keuken 8)

AVForums ... :-\

klinkt 'ie mooi als je er op hakt ? ???

;)



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op september 17, 2009, 16:11:42
een hakblok voor in de keuken 8)

AVForums ... :-\

klinkt 'ie mooi als je er op hakt ? ???

;)



Wolf
Voor alle duidelijkheid, de sub wordt in principe alleen voor films gebruikt  ;)


celerontje

Welke film gaat er als eerste in, wanneer de sub binnen is?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op september 17, 2009, 16:44:57
Welke film gaat er als eerste in, wanneer de sub binnen is?
Haha, daar heb ik nog niet over nagedacht  :P

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman