hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 09:06:06
Leuk :pompom: Ik ben zelf ook net aan het kijken naar een andere schotel en heb nu zelf ook de Bisat maar dan met drie LNB's. Mits goed uitgericht moet je met gemak 4 LNB's kunnen plaatsen maar je wilt wel eens wat anders  ;).
Hij heeft het jaren prima gedaan met 4 LNB's. Echter ik had mezelf al beloofd dat als er weer een reden zou zijn dat ik het dak op moest er gelijk een nieuwe schotel geplaatst gaat worden. Ten eerste omdat de bisat aan de achterkant helemaal verroest is, ten tweede omdat het een gekloot blijft met 4 LNBs op de bisat  :P

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 09:06:06
De Bigsat was mijn eerste keuze maar op het Satforum hebben ze me naar een Wavefrontier T90 gekregen die een nog betere gain heeft dan de Bigsat. Afstellen van de T90 schijnt wel lastig te zijn en dat is dan weer een groot voordeel van de Bigsat. De afstelling laat ik dan ook doen door een pro. Ander leuk voordeel is dat de T90 ongeveer de helft van de prijs is van de Bigsat en er veeeeeeeeeel stoerder uitziet  8).
Toch ga ik voor de bigsat, me name vanwege de stevigheid van het gedeelte waar de lnb's aankomen. Ergens in de toekomst wil ik naar 4 dubbele LNB's en dat schijnt bij de Wavefrontier een issue te zijn (gewicht).

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 09:06:06
Ik ben benieuwd welke LNB's je gebruikt en gaat gebruiken. Er gaan zeer goede verhalen rond over de Inverto Black Premiums.
Degene die de sat zaak waar ik heen ga verkoopt  ;) Heb eigenlijk nog nooit veel verschil gemerkt met verschillende LNB's...

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2009, 09:53:20
Hij heeft het jaren prima gedaan met 4 LNB's. Echter ik had mezelf al beloofd dat als er weer een reden zou zijn dat ik het dak op moest er gelijk een nieuwe schotel geplaatst gaat worden. Ten eerste omdat de bisat aan de achterkant helemaal verroest is, ten tweede omdat het een gekloot blijft met 4 LNBs op de bisat  :P

Je bent de de Big in ieder geval verzekerd van een betere ontvangst. Je kan ook beter investeren in een grotere schotel dan een beter LNB als je de ontvangstkwaliteit omhoog wilt brengen.

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2009, 09:53:20
Toch ga ik voor de bigsat, me name vanwege de stevigheid van het gedeelte waar de lnb's aankomen. Ergens in de toekomst wil ik naar 4 dubbele LNB's en dat schijnt bij de Wavefrontier een issue te zijn (gewicht).

De Big (of T90) is een garantie voor de toekomst doordat je er nog een hele rits LNB's bij zou kunnen plaatsen dus zeker een goede keus. Dat gewicht niet zou kunnen met de T90 lijkt me een onzinverhaal. Ik heb er al een heel aantal gezien waar er 12+ LNB's aan hangen.

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2009, 09:53:20
Degene die de sat zaak waar ik heen ga verkoopt  ;) Heb eigenlijk nog nooit veel verschil gemerkt met verschillende LNB's...

Als je Astra 1,2,3 en Hotbird wilt ontvangen is de keuze van de kwaliteit van de LNB niet zo heel erg belangrijk. Je schoteloppervlakte is groot genoeg. Wil je naar de uiterste satellieten gaan dadelijk (bijv. Nilesat) dan word de kwaliteit van de LNB een stuk belangrijker.

hifiman

In elk geval heb ik al voor de aankoop dankzij de software van visiosat de lnb posities kunnen berekenen  :)

hifiman

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 10:20:14
De Big (of T90) is een garantie voor de toekomst doordat je er nog een hele rits LNB's bij zou kunnen plaatsen dus zeker een goede keus. Dat gewicht niet zou kunnen met de T90 lijkt me een onzinverhaal. Ik heb er al een heel aantal gezien waar er 12+ LNB's aan hangen.
Tsja, ik weet ook niet wat er van waar is, maar de bigsat spreekt mij qua constructie meer aan dus ik ga voor de bigsat  :police:

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 10:20:14
Als je Astra 1,2,3 en Hotbird wilt ontvangen is de keuze van de kwaliteit van de LNB niet zo heel erg belangrijk. Je schoteloppervlakte is groot genoeg. Wil je naar de uiterste satellieten gaan dadelijk (bijv. Nilesat) dan word de kwaliteit van de LNB een stuk belangrijker.
Daar heb je natuurlijk gelijk in  :) Het gaat bij mij puur om astra 1,2,3 en hotbird inderdaad  :popcorn:

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2009, 10:38:23
Tsja, ik weet ook niet wat er van waar is, maar de bigsat spreekt mij qua constructie meer aan dus ik ga voor de bigsat  :police:
Daar heb je natuurlijk gelijk in  :) Het gaat bij mij puur om astra 1,2,3 en hotbird inderdaad  :popcorn:

Absoluut een goede keus  :thumbs-up:. De 10 jaar garantie die op de Big zit geeft natuurlijk ook al wat aan en met maar 4 LNB's is ie helemaal  8)

Welke ontvangers gebruik je trouwens?


hifiman

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 10:57:34
Welke ontvangers gebruik je trouwens?
De Dreambox DM7000. In de toekomst wil ik de DM800 en dan de DM7000 naar de slaapkamer en dan dus dubbele LNBs. Maar dit zal niet op korte termijn gebeuren. Zie er de noodzaak nog niet zo van in en kost weer een aardige duit  :P

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2009, 11:00:08
De Dreambox DM7000. In de toekomst wil ik de DM800 en dan de DM7000 naar de slaapkamer en dan dus dubbele LNBs. Maar dit zal niet op korte termijn gebeuren. Zie er de noodzaak nog niet zo van in en kost weer een aardige duit  :P

Ok, duidelijk verhaal. Leuk hoor. Ik hoop morgen of begin volgende week de DM800 binnen te krijgen. Ze maken 'm direct plug & play door alle software er alvast op te zetten maar ze zijn druk waardoor het helaas wat langer duurt. Ik heb er geen haast mee maar het is altijd leuk als ie binnen is natuurlijk.

Ik zag net pas dat je al met de software van Visiosat aan de gang bent geweest. Dat werkt fantastisch en is een grote plus t.o.v. alle andere schotels. De installatie schijnt een twee-vingers-in-je-neus-klusje te zijn.

hifiman

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 11:06:32
Ik zag net pas dat je al met de software van Visiosat aan de gang bent geweest. Dat werkt fantastisch en is een grote plus t.o.v. alle andere schotels. De installatie schijnt een twee-vingers-in-je-neus-klusje te zijn.
Yep, en alhoewel ik dat afstellen al tientallen malen gedaan heb is deze methode wel erg relaxt met die bigsat  O0

Davey

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de winst die je gaat behalen met de Big t.o.v. de Bi. Wat zijn de procenten van je ontvangst nu?

hifiman

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 11:17:20
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de winst die je gaat behalen met de Big t.o.v. de Bi. Wat zijn de procenten van je ontvangst nu?
Ik zit nu aan ongeveer 90% op astra 1, maar met name op de 28 graden is mijn ontvangst nu vrij slecht (65-70%).

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2009, 11:23:35
Ik zit nu aan ongeveer 90% op astra 1, maar met name op de 28 graden is mijn ontvangst nu vrij slecht (65-70%).

90% zijn de procenten die bij signal staan denk ik. Weet je toevallig ook de procenten die bij quality staan?

hifiman

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 11:27:01
90% zijn de procenten die bij signal staan denk ik. Weet je toevallig ook de procenten die bij quality staan?
De dreambox heeft geen quality indicator zoals andere boxen die inderdaad meestal wel hebben. Gewoon zorgen dat je BER op nul blijft dan is de quality vanzelf goed  ;)

Davey

Ok, dat maakt het makkelijker  :). Ik wacht met spanning wat de procenten met de Big gaan worden  8)

hifiman

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 11:41:14
Ok, dat maakt het makkelijker  :). Ik wacht met spanning wat de procenten met de Big gaan worden  8)
Morgen ga ik het spul halen, maandag ga ik het plaatsen is de planning  ^-^

Davey


hifiman


Davey


hifiman

Citaat van: Davey op juni 19, 2009, 12:42:23
Ik heb ze een half uur geleden aan de lijn gehad  :crazy: ;D
Dan is het maar goed dat ik 2 uur geleden al een exemplaar van de Bigsat telefonisch had laten reserveren  ;D

Davey


hifiman

Ondertussen is het interlink verhaal (voor de TV) ook opgelost, heb op Ebay voor weinig nog een crosslink setje kunnen aanschaffen  :)

JeKa

Citaat van: Audioloog op juni 20, 2009, 08:04:35
Ondertussen is het interlink verhaal (voor de TV) ook opgelost, heb op Ebay voor weinig nog een crosslink setje kunnen aanschaffen  :)

Controleer je kabel thuis wel even op "echtheid" (al zou ik niet weten hoe), want ebay staat vol met namaakkabels.....

hifiman

Citaat van: JeKa op juni 20, 2009, 12:14:10
Controleer je kabel thuis wel even op "echtheid" (al zou ik niet weten hoe), want ebay staat vol met namaakkabels.....
Ehhhh daar zeg je wat, op de foto zag tie er echt genoeg uit in elk geval  :P

Edit: ik denk dat het wel goed zit, het is een winkel en je mag de kabel binnen een maand retourneren, no questions asked..

hifiman

Zo, de nieuwe schotel staat op het dak  :P Ik had een wat grotere winst in SNR verwacht (ging van 84% naar 86% op astra1). Blijkbaar wordt de grens nu met name bepaald door de diseq switch en de lengte/kwaliteit van de gebruikte RG-6 coax kabel die van het dak naar binnen loopt.

Maar wat wel flink veranderd is, is de SNR op met name 28 graden, daar kreeg nooit een fatsoenlijke SNR en nu zelfs even hoog als op de Astra 1 (namelijk 86%).  :)

Verder ga ik er vanuit dat ik met regenachtig weer nu ook minder snel problemen zal hebben  :popcorn:
De LNB die problemen gaf bleek de enige oude te zijn die ik er nog op had zitten (3x 0,2 dB en deze was nog uit het 0,7 dB ruisgetal tijdperk), deze LNB uiteraard vervangen door een 0,1 dB ruisgetal exemplaar  :worship:

TV net een uurtje aangehad op SBS6 en de BER problemen lijken inderdaad verleden tijd  :)

Tsja verder valt er niet veel boeiends over te melden, deze aktie was gewoon even nodig gezien de staat van de "oude" schotel. Voorlopig kunnen we weer even lekker TV kijken als het goed is  :inlove:

hifiman

Ik heb trouwens een uur of 3 op het dak gezeten, reden hiervan was een klein instinkertje  :confused: De -11,4 graden horizontaal kantelen betekent dus niet -11,4 graden op de schaalverdeling op de schotel. Ik kreeg maar geen goed signaal en ik snapte er niets van, totdat dus (na reeds een uur klooien) het kwartje viel en ik besefte dat ik de schotel juist 11,4 graden de verkeerde kant op gekanteld had  :withstupid: Afijn toen kon ik dus weer opnieuw beginnen met het hele afstelproces  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op juni 20, 2009, 16:40:50

TV net een uurtje aangehad op SBS6 en de BER problemen lijken inderdaad verleden tijd  :)


...nu alleen nog betere programma's....... :-X ;D :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!