hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)p(

Citaat van: Audioloog op april 27, 2009, 14:41:21
Is ook niet nodig, het klinkt al prima bij jou!  :sigh:

Zeker en dat schrijf ik ook helemaal toe aan de prachtige kabels in mijn set  ;D


Immers...zonder kabels...is er geen muziek   :wub:

peter

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: )p( op april 27, 2009, 14:43:40
Zeker en dat schrijf ik ook helemaal toe aan de prachtige kabels in mijn set  ;D
Immers...zonder kabels...is er geen muziek   :wub:
peter
;D

hifiman

Citaat van: celerontje op april 27, 2009, 14:47:58
Binnenkort in huize Audioloog:
RG-6 naar de schotel! ;D :D :P
Sterker nog, dat is volgens mij al zo!  ;D Maar dan niet van MIT  ^-^

celerontje

En nu Jacco Dekkers maar een keer uitnodigen, gna gna gna... :devil:
''IK WIL GETALLEN ZIEN!'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april 27, 2009, 14:54:36
En nu Jacco Dekkers maar een keer uitnodigen, gna gna gna... :devil:
''IK WIL GETALLEN ZIEN!'' ;D
Hij is welkom hoor, vrees alleen niet dat ik hem ga overtuigen, evenmin als andersom trouwens  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 27, 2009, 13:51:37
Ok, we gaan weer verder met aflevering zoveel van mijn audiofiele soap serie  ;D

Ik zal jullie het verslag van het daarop volgende thee en pizza kransje besparen en gelijk maar tot de kern van de zaak komen.  ;)
Kort samengevat: De Naim/Harbeth set has been Scrutinized  :crazy:
[......]

Zeer realistisch omschreven, Ronald. WOW!!! Tijdens het lezen van dit relaas bekroop mij het gevoel erbij aanwezig geweest te zijn. :hehe: ;D

CitaatAnton nogmaals mijn hartelijke dank voor de hulp en de gezelligheid!

Mijn plezier Ronald en als ik jou zoals Garmt dat omschreef meer bij de performance dan het analiseren van apparatuur heb kunnen brengen ::), met als resultaat een duidelijker perspectief, was het voor mij een middag 'well spent'. :)

En voor de gezelligheid hoeven we het zoiezo niet te laten. ;)

Anton.

Nb. Het is trouwens verbazingwekkend hoe Naim het over de jaren qua 'rhythm and pace' voor elkaar heeft, iets wat mijns inziens prettig uitvergroot raakt i.s.m. deze Harbeth's. :yin-yang:

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk te lezen....kleine veranderingen met grote gevolgen...what else is new....met name in onze audiohobby. ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Icarus314

Citaat van: celerontje op april 27, 2009, 14:54:36
En nu Jacco Dekkers maar een keer uitnodigen, gna gna gna... :devil:
''IK WIL GETALLEN ZIEN!'' ;D

Die naam mag je niet noemen op straffe van een ban  :police:

celerontje

Haha, maar bij ''Hij die niet genoemt mag worden'', denkt iedereen meteen aan Voldemort, dus dat schiet ook niet op. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Zo Ronald,

Weer een nieuwe set :o ;D (kijk even een weekje wat minder op het forum en voila...alles weer anders ;D)

Blijft altijd wat te beleven in jou topic zo te zien. :P

Gefeliciteerd! blijf je er nu wat langer van genieten? ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 27, 2009, 16:17:10
Mijn plezier Ronald en als ik jou zoals Garmt dat omschreef meer bij de performance dan het analiseren van apparatuur heb kunnen brengen ::), met als resultaat een duidelijker perspectief, was het voor mij een middag 'well spent'. :)
En dat is zeker (beiden) het geval  :)

Citaat van: scrutinizer op april 27, 2009, 16:17:10
En voor de gezelligheid hoeven we het zoiezo niet te laten. ;)
Van de zomer maar eens een audiofiele BBQ organiseren  :biggrin:

Citaat van: scrutinizer op april 27, 2009, 16:17:10
Nb. Het is trouwens verbazingwekkend hoe Naim het over de jaren qua 'rhythm and pace' voor elkaar heeft, iets wat mijns inziens prettig uitvergroot raakt i.s.m. deze Harbeth's. :yin-yang:
:)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 27, 2009, 16:52:14
Leuk te lezen....kleine veranderingen met grote gevolgen...what else is new....met name in onze audiohobby. ;D
:notify:

hifiman

Citaat van: tiptop op april 27, 2009, 19:24:36
Weer een nieuwe set :o ;D (kijk even een weekje wat minder op het forum en voila...alles weer anders ;D)
Hoi Fabian,

Haha dat klinkt alsof er elke week nieuwe speakers en versterkers staan, dat valt ook wel weer mee natuurlijk  ;)

Citaat van: tiptop op april 27, 2009, 19:24:36
Blijft altijd wat te beleven in jou topic zo te zien. :P
Net als in jouw topic toch  :)

Citaat van: tiptop op april 27, 2009, 19:24:36
Gefeliciteerd! blijf je er nu wat langer van genieten? ;)
Das wel de bedoeling!  :yinyang:

hifiman

Ondertussen heb ik 18 meter MIT RG-6 in mijn auto liggen  ^-^

Ik schrok wel even dat de kabel grijs van kleur is ipv wit zoals de kabel van Scrutinizer, ook is de tekst op de kabel wat anders, er staat bijvoorbeeld "HDTV Ready", terwijl er op de andere kabel "Inwall Video" stond of zoiets. De verkoper merkte op "RG-6 is RG-6", tsja als audiofiel zie je de dingen helaas niet altijd zo simpel  ;) Afijn het is in elk geval MIT RG-6 silver coax CL3, dus ik vermoed dat de kabel hetzelfde is alleen in een iets ander jasje dan een aantal jaar geleden.

In eerste instantie even een setje maken voor de transporter en kijken of ik dan diezelfde ervaring ga hebben als afgelopen zondag met deze kabel. De bijbehorende krimp pluggen waren helaas niet op voorraad, ik zet er gewoon even simpele rca pluggen aan die ik nog heb liggen zodat ik in elk geval ermee aan de slag kan. Later knip ik er dan een stukje vanaf om de betere pluggen eraan te zetten, voor 3,50 de meter kan je je dat nog eens veroorloven  ;D

Foto volgt later nog.


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 28, 2009, 13:24:23
Ondertussen heb ik 18 meter MIT RG-6 in mijn auto liggen  ^-^

Ik schrok wel even dat de kabel grijs van kleur is ipv wit zoals de kabel van Scrutinizer, ook is de tekst op de kabel wat anders, er staat bijvoorbeeld "HDTV Ready", terwijl er op de andere kabel "Inwall Video" stond of zoiets. De verkoper merkte op "RG-6 is RG-6", tsja als audiofiel zie je de dingen helaas niet altijd zo simpel  ;) Afijn het is in elk geval MIT RG-6 silver coax CL3, dus ik vermoed dat de kabel hetzelfde is alleen in een iets ander jasje dan een aantal jaar geleden.

In eerste instantie even een setje maken voor de transporter en kijken of ik dan diezelfde ervaring ga hebben als afgelopen zondag met deze kabel. De bijbehorende krimp pluggen waren helaas niet op voorraad, ik zet er gewoon even simpele rca pluggen aan die ik nog heb liggen zodat ik in elk geval ermee aan de slag kan. Later knip ik er dan een stukje vanaf om de betere pluggen eraan te zetten, voor 3,50 de meter kan je je dat nog eens veroorloven  ;D

Foto volgt later nog.



No worries!!!

Zelfs een 1/10 procentje hogere (83%) 'Velocity of propagation'. :music:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 28, 2009, 14:57:41
No worries!!!

Zelfs een 1/10 procentje hogere (83%) 'Velocity of propagation'. :music:

Anton.
O maar daar twijfelde ik niet aan, maar als audiofiel ga je natuurlijk al in een hartverzakking als de kleur van de mantel opeens anders is  :tounge2: Die van jou was ook silved-clad copper geleider toch? Daar maakte ik mij nog het meeste "zorgen" over, of het materiaal wel hetzelfde gebleven is.  :eh:

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 28, 2009, 14:57:41
Zelfs een 1/10 procentje hogere (83%) 'Velocity of propagation'. :music:
Das toch zo'n 1080 km/h sneller  :wacko:  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


hifiman

Vandaag de tweede dag dat ik met de RG-6 als interlink muziek luister. Af en toe zet ik weer even de cardas terug om zo een indruk te krijgen wat ik prefereer. Met de RG-6 is het technisch zowiezo duidelijk beter, meer detail, betere transientweergave, een opener geluid waarin je "meer" hoort. Daar staat tegenover dat ik het wat aan de heldere en zelfs wat "schelle" kant vind. Wellicht dat dit een kwestie van inspelen is? Of toch klankmatig een wat andere kabel als de wat oudere versie die Scrutinizer bij zich had. Of de pluggen (ik draai nu met intertechnik lockable rca's die ik nog had liggen, ben overigens wel voornemens om de pluggen te vervangen door de MIT RG-6 RCA pluggen). Al met al zou het mij niet verbazen als ik uiteindelijk de voorkeur zou geven aan het wat warmere en vergevingsgezindere karakter van de cardas. Ik ga nu echter nog geen conclusies trekken, ik geef de RG-6 een kans en over een tijdje wordt vanzelf wel duidelijk welke mij het prettigst in de oren klinkt.

De interlink van de TV en die van de surround versterker ondertussen ook vervangen door MIT RG-6. Het grappige is dat het met TV een achteruitgang lijkt omdat je alles beter hoort (de compressie artefacten zijn nu opeens wel erg duidelijk hoorbaar) terwijl het met film een vooruitgang lijkt omdat er meer detail is en het allemaal wat levendiger (hetgeen de set wel kon hebben met film kijken vind ik) klinkt. Ik zeg voorzichtig "lijkt" omdat zowel TV als film slechts kort even beluisterd zijn. De tijd zal uitwijzen wat ik er uiteindelijk van ga vinden. Kan me echter niet voorstellen dat ik terug wil naar de oude interlinks want deze klonken nogal "versmeerd".

celerontje

Waarom zit je TV ook aangesloten via analoog tulp?
Kan je dan niet beter met S/PDIF vanaf de droomdoos via de receiver luisteren?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Omdat ik het toch allemaal wat "te" begon te vinden qua "helderheid" met de RG-6 heb ik de cardas luidsprekerkabel eens verhuisd naar de low sectie van de speakers (uiteraard met behoud van de cardas linkjes). Dit temt toch net even die helderheid wat en lijkt me beter te bevallen.  ^-^

hifiman

Citaat van: celerontje op april 30, 2009, 16:30:32
Waarom zit je TV ook aangesloten via analoog tulp?
Kan je dan niet beter met S/PDIF vanaf de droomdoos via de receiver luisteren?
Ook dat kan, maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om effe het journaal te kijken zonder het hele feest (receiver, spdif switch naar input 3) op te hoeven starten  ;) Met name vanwege de wederhelft eigenlijk. Overigens vanochtend nog even een vergelijk gedaan, via spdif (dac receiver) klinkt beduidend beter.

celerontje

Klinken de interne speakers van de TV dan te slecht om even het journaal te kijken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!