hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Als een vlieg op str*nt!!! ;D
Trek je het nog tot dit week-end, Ronald? :P

Anton.

P.S. Time will tell...... ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op oktober  2, 2008, 13:24:00
Als een vlieg op str*nt!!! ;D
I'll take that as a compliment  ;D

Citaat van: scrutinizer op oktober  2, 2008, 13:24:00
Trek je het nog tot dit week-end, Ronald? :P
Welja, ik ben de relaxtheid zelve  :P

scrutinizer

Stroom uitval. ??? .....of heb je je hoofd gestoten en als gevolg daarvan besloten een andere hobby op te pakken. ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op oktober  5, 2008, 09:45:52
Stroom uitval. ??? .....of heb je je hoofd gestoten en als gevolg daarvan besloten een andere hobby op te pakken. ;D

Anton.
Dat is eerder hoe ik aan deze hobby gekomen ben  ;D  ;)

hifiman

Maar ok even een kleine status update dan voordat jullie denken dat ik van mijn geloof afgevallen ben  ;)

De IR receiver is nog steeds niet binnen, ik begin er een beetje moedeloos van te worden  (elke keer mailen enzo).  :( Maar goed we geven niet op en indien nodig koop ik wel een ander IR doosje..

In de tussentijd ben ik bezig met wat delen van de hobby die niet zo heel interessant zijn om hier te noemen, zoals bijvoorbeeld het inscannen van alle thaise cd hoesjes en het rippen van alle thaise karaoke video cd's van mijn wederhelft zodat deze straks ook vanuit het mediacenter af te spelen zijn.

Hetzelfde geldt voor al onze foto's, die staan er ondertussen ook in. Het ziet er dus al een beetje naar uit dat zelfs als dit geen succes gaat worden voor wat betreft audio deze mediacenter oplossing wellicht zowiezo gaat blijven voor het kijken van foto's en het afspelen van video cd's.  ^-^

Overigens zou ik er ook graag gelijk al mijn dvd's in zetten maar dat idee heb ik maar even laten varen gezien de enorme hoeveelheid opslagcapaciteit die dit zou vragen :P

hifiman

Verder ben ik nog aardig wat tijd kwijt geweest met wat "Collateral Damage" van dit Mediacenter projectje, zoals het in elkaar sleuten van een extra pc en een klein SATA driver probleemje waar ik 3 hele dagen mee zoet geweest ben (maar uiteindelijk wel heb weten op te lossen)  :-X

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober  5, 2008, 10:15:13
...en een klein SATA driver probleemje waar ik 3 hele dagen mee zoet geweest ben (maar uiteindelijk wel heb weten op te lossen)  :-X

Limit to 1.5 GBs?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober  5, 2008, 10:25:35
Limit to 1.5 GBs?
Nee corrupted data bij het gebruik van SATA  :-X Bleek een bugje in de meegeleverde drives bij het moederbord, maar eer je daar achter bent...  Met name omdat in de pc in kwestie alleen de dvd-writer aan SATA hangt. :P Het symptoom was dus dat alle gebrande cd/dvd's mislukten. Pas na van alles uitproberen (bios update, drive firmware flashen, drive omruilen, pio mode ipv dma, andere SATA port op het moederbord, enz enz) kwam ik bij de oorzaak terecht..

Ik vraag me dan wel eens af hoe een " computer leek" dat in hemelsnaam zou moet oplossen  ;D

celerontje

Ook al zou je wel genoeg opslagcapaciteit hebben voor je DVD's, dan zou ik het nog niet doen.
Want DVD's afspelen met een PC lijkt makkelijk, maar het is zo'n gedoe om het goed te krijgen, zeker met pan's in films, die willen heel makkelijk gaan schokken.
Gebruik daar maar mooi je Oppo voor! ;D

En wat die IR reciever betreft, als je een andere koopt, zul je net zien dat deze kort daarna binnen komt.

En nog goed nieuws voor je vrouw: Ik heb een DVD speler die in Thailand is gemaakt! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober  5, 2008, 11:51:38
Ook al zou je wel genoeg opslagcapaciteit hebben voor je DVD's, dan zou ik het nog niet doen.
Want DVD's afspelen met een PC lijkt makkelijk, maar het is zo'n gedoe om het goed te krijgen, zeker met pan's in films, die willen heel makkelijk gaan schokken.
Ik heb het nog niet geprobeerd, als het geen succes zou zijn zou ik het zeker niet doen  ^-^

Citaat van: celerontje op oktober  5, 2008, 11:51:38
En nog goed nieuws voor je vrouw: Ik heb een DVD speler die in Thailand is gemaakt! ;D
;D

hifiman

Tsja een regenachtige zondagmiddag en de vrouw is winkelen met een vriendin, wat doe je dan?

Juist, je gaat toch alvast maar even wat zaken vergelijken  ;D

Volgens de heer Atkinson van Stereophile heeft de Digi96/8 minder jitter op zijn optische uitgang dan op de elektrische en klinkt deze (de optische) ook beter. De proef dus maar eens op de som genomen en vergeleken (MIT Terminator 3 versus Van den Hul Optocoupler op de Digi 96/8). De verschillen zijn niet mega groot maar ik heb ook de voorkeur voor optisch. Tsja bij dit soort kleine verschillen is het altijd zo lastig, zeker als je als voorkennis (in dit geval de mening/constatering van Atkinson) hebt, klinkt optisch in dit geval nu echt beter of speelt suggestie hierbij een rol? Ik weet het nog even niet.. Voorlopig gaat het voordeel van de twijfel naar optisch  ^-^

Ok de Digi 96/8 optisch op de Digital Lens dus, dan maar eens vergelijken met de TEAC aangesloten middels de MIT Terminator 3 op de lens en dan vanaf de bank met de AB omschakelen. Conclusie: De Teac klinkt nog steeds beter maar ook in dit geval is het verschil zeker niet megagroot en het klinkt mijns inziens beter als de Squeezebox.
De Teac klinkt wat vloeiender, maar de pc (Digi 96/8) klinkt zeker niet zo plat als de Squeezebox. Al met al zou ik er (PC als bron) volgens mij best mee kunnen leven, maar die conclusie trek ik pas na langer luisteren (en dat gebeurd pas als ik mijn IR receiver binnen heb, grrrr).

En toen kwam de vrouw weer thuis dus wat het weer even over met de vergelijkingpret (gasfornuis gelijk aan enzo  :P ).


hifiman

Even als tussendoortje, deze gemodde transporter is toch ook wel mega cool  8)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober  7, 2008, 12:37:01
Even als tussendoortje, deze gemodde transporter is toch ook wel mega cool  8)

En dan als titel 'Don't explain'.... meesterlijk! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audioloog op oktober  7, 2008, 12:37:01
Even als tussendoortje, deze gemodde transporter is toch ook wel mega cool  8)

als je zoiets kunt.....pff, prachtig! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ChrisV

Citaat van: Audioloog op oktober  7, 2008, 12:37:01
Even als tussendoortje, deze gemodde transporter is toch ook wel mega cool  8)

Wat ik raar vind, is dat dit verdacht veel lijkt op de standaard verkoopfoto van de Transporter. Daar staat toch ook het nummer van Herbie Hancock weergegeven op het scherm (oftewel: is er niet enkel met de foto geknoeid)?

Raphie

Citaat van: ChrisV op oktober  8, 2008, 10:40:34
Wat ik raar vind, is dat dit verdacht veel lijkt op de standaard verkoopfoto van de Transporter. Daar staat toch ook het nummer van Herbie Hancock weergegeven op het scherm (oftewel: is er niet enkel met de foto geknoeid)?

hehe muntje valt, was toch wel heel erg duidelijk: drop shadows van buisjes op foto 1, de vergeten spiegeling op de backplane van foto 2 (de reflecties van de printplaat zijn anders dan de printplaat zelf......)

Maar goed.... alle buizofielen hadden al weer een strakke plasser dus ik dacht van ik laat ze nog maar even gaan.. fetishisten  ;D
JBL PRX Power!

hifiman

Na ruim 3 weken wachten heb ik gisteren eindelijk mijn IR receiver (USBUIRT) binnengekregen  :D

Het ding werkt, maar in eerste instantie leek het even een drama te worden (reageerde heel slecht op AB) maar al snel werd duidelijk dat hier een patroon inzat. Namelijk de IR receiver reageert om en om, oftewel 2x klikken voor 1x reageren. De oorzaak hiervan was al snel gevonden, de AB stuurt twee alternating codes uit en Mediacenter kent (via het inleer proces) altijd maar 1 van die 2 codes en dus moet je elke toets op de AB 2x indrukken voor een respons :P

De vraag is nu even of dit een specifiek iets is van de Harmony 885AB die ik heb of dat het een kwestie is van een andere apparaat definieren in de AB die geen alternating codes gebruikt. Afijn aangezien dit allemaal vrij veel tijd kost zal het wel van het weekend pas worden voor ik het Mediacenter pas echt normaal kan gaan gebruiken  :P

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober  8, 2008, 10:43:40
hehe muntje valt, was toch wel heel erg duidelijk: drop shadows van buisjes op foto 1, de vergeten spiegeling op de backplane van foto 2 (de reflecties van de printplaat zijn anders dan de printplaat zelf......)

Maar goed.... alle buizofielen hadden al weer een strakke plasser dus ik dacht van ik laat ze nog maar even gaan.. fetishisten  ;D
En toch bestaat deze modificatie echt heren..

hifiman

Alhoewel het alternating gedrag van de AB duidelijk te zien is op de pc (om en om een andere code die ontvangen wordt) had de Logitech helpdesk die ik zojuist belde geen flauw idee waar ik het over had  :-X Stelletje heldere lichten daar ..  >:D

Dan gaan we het dus zelf maar uitzoeken :P

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

scrutinizer

Citaat van: Raphie op oktober  8, 2008, 10:43:40
hehe muntje valt, was toch wel heel erg duidelijk: drop shadows van buisjes op foto 1, de vergeten spiegeling op de backplane van foto 2 (de reflecties van de printplaat zijn anders dan de printplaat zelf......)

Maar goed.... alle buizofielen hadden al weer een strakke plasser dus ik dacht van ik laat ze nog maar even gaan.. fetishisten  ;D

LOL  ;D Hij is Rhapie
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Citaat van: Audioloog op oktober  8, 2008, 11:47:21
Alhoewel het alternating gedrag van de AB duidelijk te zien is op de pc (om en om een andere code die ontvangen wordt) had de Logitech helpdesk die ik zojuist belde geen flauw idee waar ik het over had  :-X Stelletje heldere lichten daar ..  >:D

Dan gaan we het dus zelf maar uitzoeken :P

Vreemd, meestal hoor je goede verhalen over hun helpdesk.
Ik snapte het probleem al na één keer lezen.
Ben ik nou zo slim? ??? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober  8, 2008, 21:42:15
Vreemd, meestal hoor je goede verhalen over hun helpdesk.
Ik snapte het probleem al na één keer lezen.
Ben ik nou zo slim? ??? ;D
Ik zou zeggen: solliciteren bij Logitech  :D  ;D

celerontje

Mmm, nee dank je, ik zie het al voor me:

Ik heb een klant aan de telefoon:
Hallootjus, hellupdesk, ik heb net een haarmonie gekocht, maar hij doet het niettttt!
Ik: Wat heeft u al geprobeerd?
Klant: Uit de verpakking gehaald, en op de knopjes gedouwd!
Ik: Zucht................... ;D

Maar hoe denk je die dubbele codes eruit te halen?
Is dat makkelijk aan te passen in de software van de Harmony?
Of moet je de codes gaan aanleren?

Ik zou toch de helpdesk nog een keer proberen, je hoort er namelijk zoveel goede verhalen over.
Waarschijnlijk had jij te maken met een nietswetende uitzendkracht. >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Het is al gelukt :P Het was even klooien maar ik nu een bruibaar op afstand bedienbaar mediacenter  ^-^

Nu even een en ander finetunen (qua bediening) en dan kunnen we eens gaan kijken hoe zo iets bevalt (nog even helemaal los van de geluidskwaliteit).  ;)