hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 11:21:14
Tsja, alhoewel je zeker een punt hebt is dan weer de vraag, hoe lang ga je wachtten?

Overigens denk ik stiekem een beetje aan de Squeezebox Plus, maar gek genoeg kan ik die website zo snel nergens meer vinden  ::)

Als die 30 dagen geld terug ook geldt buiten de uk zou je het kunnen proberen. De maker was altijd zeer actief op het slimdevices forum en op basis daarvan heb ik wel vertrouwen dat het een betrouwbaar persoon is. Hoewel ik zelf nooit iets dergelijks zou kopen.

peter

hifiman

Citaat van: )p( op juli 17, 2008, 11:50:34
Als die 30 dagen geld terug ook geldt buiten de uk zou je het kunnen proberen. De maker was altijd zeer actief op het slimdevices forum en op basis daarvan heb ik wel vertrouwen dat het een betrouwbaar persoon is. Hoewel ik zelf nooit iets dergelijks zou kopen.

peter
De redenen dat het mijn interesse heeft is dat tie qua prijs de helft kost (ik zou voor de versie zonder DAC gaan) van de Transporter, dat ik supertevreden ben over het hele squeezebox principe en dat het er lijk een stuk gelikter (naar mijn mening) uitziet, de voeding en de digitale uitgang helemaal opnieuw ontworpen en geimplementeerd zijn en ik dus een performance verwacht die een stuk dichter bij die van een goed cd transport zal liggen.

celerontje

Audio en Videoland kom je niet zo snel uit, heb je gemerkt ;D

Maar het probleem met veel hobbies is: 't kan altijd beter.
Maar hoor je veel verschil tussen de Squeezbox en je CD loopwerk?
En zoals je wel aangaf, je kunt wel blijven wachten met veel dingen, maar je leeft nu!
Je zou ook upgrades kunnen doen op het gebied van het beeld en geluid van films bv.

Maar je hebt een prachtige setup die ik zeker wel een keertje zou willen beluisteren.
En wat je ook doet qua upgrades, het kan altijd beter, en over vele decennia kan je nog steeds zeggen: het kan altijd beter!!!
Het gaat nu vooral om de kleine details, en daarin kan je je afvragen: hoe ver ga ik in mijn opsessie tot perfectie?

Ik vind dat je een hele mooie setup hebt, zowel voor perfecte stereo als voor een HD filmpje, maar de vraag is nog steeds: Hoe ver ben je bereidt te gaan in de kleinste details?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 12:38:53
De redenen dat het mijn interesse heeft is dat tie qua prijs de helft kost (ik zou voor de versie zonder DAC gaan) van de Transporter, dat ik supertevreden ben over het hele squeezebox principe en dat het er lijk een stuk gelikter (naar mijn mening) uitziet, de voeding en de digitale uitgang helemaal opnieuw ontworpen en geimplementeerd zijn en ik dus een performance verwacht die een stuk dichter bij die van een goed cd transport zal liggen.

Dat is inderdaad persoonlijk, ik vind die sb+ er heel lelijk uizien  ;D De Transporter zou ik sowieso alleen overwegen als je hem als dac zou inzetten. De transporter heb ik digitaal aangesloten nu al een paar keer vergeleken met een sb en nooit een verschil gehoord. En op mijn Tact kon je niet horen als er werd heen en weer geschakeld. Maar ja je weet het, ik hoor sowieso geen verschil...

peter

hifiman

Citaat van: )p( op juli 17, 2008, 13:28:43
Dat is inderdaad persoonlijk, ik vind die sb+ er heel lelijk uizien  ;D
Gek genoeg kan ik er ook niks meer over vinden joh, ben bang dat het beestje al niet meer bestaat..

Citaat van: )p( op juli 17, 2008, 13:28:43
De Transporter zou ik sowieso alleen overwegen als je hem als dac zou inzetten.
Dat is ook de reden dat ik die niet koop (alhoewel 2de hands wellicht een optie...), ik vind het zonde om 2000 euro te betalen terwijl een significant deel van dat geld in de dac zit die ik dan niet zou gebruiken.

Citaat van: )p( op juli 17, 2008, 13:28:43
De transporter heb ik digitaal aangesloten nu al een paar keer vergeleken met een sb en nooit een verschil gehoord. En op mijn Tact kon je niet horen als er werd heen en weer geschakeld. Maar ja je weet het, ik hoor sowieso geen verschil...
Bij (ben zijn naam even kwijt  :-[ ) hoorde ik toen ook geen enkel verschil tussen de verschillende transporten en kabels op zijn Tact M2150. Dus het verbaasd mij niet dat dat bij jou thuis ook geen verschil maakt. Net zo min als het mij zou verbazen als je bij mij thuis wel opeens verschil zou horen  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 14:47:29
Gek genoeg kan ik er ook niks meer over vinden joh, ben bang dat het beestje al niet meer bestaat..


Uitje heeft toch hier boven de link naar de sb+ gepost?

Of bedoel je een andere? Die van redwine is er niet meer. Bolder mods zijn er wel nog (http://www.boldercables.com/servlet/StoreFront ) ...maar iemand die bybee's verkoopt...

peter

hifiman

Citaat van: Uitje op juli 17, 2008, 11:32:16
Is dit niet de website: http://www.at-view.co.uk/sb2.htm
Bedankt Remco! Dat is hem inderdaad  :)

@)P( Ik had er helemaal overheen gelezen joh  :P

hifiman

Citaat van: )p( op juli 17, 2008, 15:32:23
..maar iemand die bybee's verkoopt...
Haha, ja daar heb ik ook zo mijn bedenkingen bij  ;D

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 17, 2008, 12:59:22
Audio en Videoland kom je niet zo snel uit, heb je gemerkt ;D
Dat wil ik ook helemaal niet  ;D

Citaat van: celerontje op juli 17, 2008, 12:59:22
Maar het probleem met veel hobbies is: 't kan altijd beter.
Ja precies en dat gaat helaas vaak gepaard met veel duurder :P

Citaat van: celerontje op juli 17, 2008, 12:59:22
Maar hoor je veel verschil tussen de Squeezbox en je CD loopwerk?
Ja ach, wat is veel, het verschil is duidelijk hoorbaar, maar dat neemt niet weg dat het prima luisteren is naar de squeezebox!

Citaat van: celerontje op juli 17, 2008, 12:59:22
En zoals je wel aangaf, je kunt wel blijven wachten met veel dingen, maar je leeft nu!
Precies!

Citaat van: celerontje op juli 17, 2008, 12:59:22
Je zou ook upgrades kunnen doen op het gebied van het beeld en geluid van films bv.
Het een sluit het ander niet uit!  ;)

Citaat van: celerontje op juli 17, 2008, 12:59:22
Maar je hebt een prachtige setup die ik zeker wel een keertje zou willen beluisteren.
Dan kom je een keer een audiofiel bakkie doen!

Citaat van: celerontje op juli 17, 2008, 12:59:22
En wat je ook doet qua upgrades, het kan altijd beter, en over vele decennia kan je nog steeds zeggen: het kan altijd beter!!!
Het gaat nu vooral om de kleine details, en daarin kan je je afvragen: hoe ver ga ik in mijn opsessie tot perfectie?
Ik vind dat je een hele mooie setup hebt, zowel voor perfecte stereo als voor een HD filmpje, maar de vraag is nog steeds: Hoe ver ben je bereidt te gaan in de kleinste details?
Goede en terechte vraag, ik weet het antwoord niet, maar ik wil nog wat wel wat verder gaan in elk geval  ;)

Uitje

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 14:47:29
Dat is ook de reden dat ik die niet koop (alhoewel 2de hands wellicht een optie...), ik vind het zonde om 2000 euro te betalen terwijl een significant deel van dat geld in de dac zit die ik dan niet zou gebruiken.

Of de DAC welke in de transporter zit moet natuurlijk beter klinken als de DAC welke je nu hebt  ::)
En daar kan je heel makkelijk achter komen door zaterdag je DAC even mee te nemen  >:D

hifiman

Citaat van: Uitje op juli 17, 2008, 16:05:18
Of de DAC welke in de transporter zit moet natuurlijk beter klinken als de DAC welke je nu hebt  ::)
En daar kan je heel makkelijk achter komen door zaterdag je DAC even mee te nemen  >:D
Ware het niet dat ik dat dan weer in mijn eigen set zou willen horen  ;D

Maar zoals het er nu naar uitziet kom ik in elk geval zaterdag wel even je cola voorraad opmaken  ;)

garmtz

Ik hou me nog steeds aanbevolen om voor je de Linn DS producten te demonstreren. De Majik DS heeft zelfs een digitale uitgang. Vraag me echter af of die i.c.m. de PS Audio de interne DAC van de Majik DS kan verbeteren. Kost 2368 Euro. En heel andere interface dan de SB.

hifiman

Citaat van: garmtz op juli 17, 2008, 17:15:10
Ik hou me nog steeds aanbevolen om voor je de Linn DS producten te demonstreren. De Majik DS heeft zelfs een digitale uitgang. Vraag me echter af of die i.c.m. de PS Audio de interne DAC van de Majik DS kan verbeteren. Kost 2368 Euro. En heel andere interface dan de SB.
Hoi Garmt,

Ik moet bekennen dat ik mij nog niet zo in het Linn spul verdiept heb, ik ga dat komende tijd eens doen! Als ik dan nog steeds interesse heb (de manier van bedienen moet mij ook aanspreken...) dan heb ik wellicht interesse. De transporter is in die prijsklasse ook een optie, hebben jullie het Linn spul daar al eens mee vergeleken?

Groetjes,

Ronald

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 17:26:39
Hoi Garmt,

Ik moet bekennen dat ik mij nog niet zo in het Linn spul verdiept heb, ik ga dat komende tijd eens doen!

Het belangrijkste is om je te realiseren dat Linn de upnp standaard gebruikt. Na ja standaard is een beetje een groot woord want of renderers and control points met een bepaalde upnp server goed werken is een beetje een hit en miss situatie. http://en.wikipedia.org/wiki/UPnP_AV_MediaServers

Ten opzichte van slimserver zijn de mogelijkheden een stuk beperkter maar voor de meeste mensen zal dat geen probleem zijn. Als je bijvoorbeeld j. river media center als upnp server gebruikt kan je gebruik maken van alle browse schema's die je daar hebt aangemaakt.

peter

Uitje

Citaat van: garmtz op juli 17, 2008, 17:15:10
Ik hou me nog steeds aanbevolen om voor je de Linn DS producten te demonstreren. De Majik DS heeft zelfs een digitale uitgang. Vraag me echter af of die i.c.m. de PS Audio de interne DAC van de Majik DS kan verbeteren. Kost 2368 Euro. En heel andere interface dan de SB.

Sorry dat ik er even tussen kom, maar ik heb even op de website gekeken en de Majik DS net zo klinkt als dat het er uit ziet, dan denk ik ronald dat ik wel even met je mee wil als er een demootje komt  ;D
Vraagje aan Garmt, kan ik de Majik DS nou een beetje vergelijken met de transporter kwa gebruikers gemak?

hifiman

Citaat van: Uitje op juli 17, 2008, 17:49:17
Sorry dat ik er even tussen kom, maar ik heb even op de website gekeken en als dit spul net zo klinkt als dat het er uit ziet dat denk ik ronald dat ik wel even met je mee wil als er een demootje komt  ;D
Ik ga zaterdag eerst maar eens staan kwijlen op die transporter bij jou thuis en dan zien we wel weer verder  ;D

garmtz

Op zich is de Majik DS prima te bedienen, maar de huidige UPnP applicaties zijn allemaal niet zo slick als de Slimdevices GUI. De klank is echter... ::)  Waar een transporter 'gewoon goed' klinkt, maken de Linn DS producten MUZIEK.

Hier een link waarin de DS producten met elkaar worden vergeleken:

http://www.linn.co.uk/files/cd63ad6e/Linn%20DS%20-%20Stereo%200708.pdf

hifiman

De klank is uiteraard het belangrijkst en daar wil ik best wat functionaliteit voor inleveren. Ik ga het eens rustig lezen!

Ben wel benieuwd op welke manier de metadata opgeslagen wordt.  ::) (mysql bij squeezecenter)

Uitje

Citaat van: garmtz op juli 17, 2008, 18:08:43
Op zich is de Majik DS prima te bedienen, maar de huidige UPnP applicaties zijn allemaal niet zo slick als de Slimdevices GUI.


Kunnen er altijd nog een Squeezebox naast houden voor de vrouw des huizes  ;D

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 18:14:21
De klank is uiteraard het belangrijkst en daar wil ik best wat functionaliteit voor inleveren. Ik ga het eens rustig lezen!

Doe dat. Kan je mij later even vertellen wat er nu eigenlijk staat want helaas is mijn duits niet zo goed.

hifiman

Gisteren toch weer eens de tweeterkorfjes eraf gehaald en ik moet toch op mijn eerdere uitspraken terugkomen  :-X Zonder korfjes klinkt het algeheel toch beter, met miste ik toch een hoeveelheid "lucht" overal omheen.  :P

hifiman

Verder ben ik gisteren ook bezig geweest met de stereoset van randaarde (losgehaald in het netfilter) te halen. Ik had eigenlijk een duidelijk verschil verwacht maar ik ben er nog steeds niet uit of er nu wel verschil is  ::)

Een oorzaak voor het horen van geen/weinig verschil zou kunnen zijn dat er via de interlinks uiteindelijk toch een verbinding naar randaarde is (de projector bijvoorbeeld moet op randaarde want anders krijg je een schok als ik de dvi kabel erin doe of eruit trek  :-X (kortom chassis op 110V als er geen randaarde aanwezig is).

hifiman

Gisteravond hebben we bij forumlid Uitje de Squeezebox (analoog uit) vergeleken met de Transporter (analoog uit), dat was toch een vrij dramatisch verschil  :o De transporter is niet een beetje beter, maar echt veel beter. Verbazen doet het mij niet want de ingebouwde DAC van de Squeezebox heb ik nooit veel soeps gevonden.

Overigens trek ik hier voor mijzelf verder geen conclusies uit. Ik vind de Transporter een zeer mooi, fijn en interessant apparaat, maar ik zou hem nooit aanschaffen voor ik hem in mijn eigen set heb kunnen vergelijken met mijn PS Audio DAC en hoe de Transporter zich als "transport" verhoudt tot de Squeezebox.

hifiman

Ik heb zojuist het hele huis even gestofzuigd en gelijk klinkt het allemaal een stuk "schoner"  :-X

Am I loosing it  ???  ;D

solitaire

Citaat van: Audioloog op juli 20, 2008, 14:13:10
Ik heb zojuist het hele huis even gestofzuigd en gelijk klinkt het allemaal een stuk "schoner"  :-X

Am I loosing it  ???  ;D

...

neeeeh:

You're getting it  ;D  8)


je bent IMO goed bezig man:

veel luisteren, veel proberen, open minded, maar vooral veel van muziek genieten

deze thread staat in m'n kijkcijfer top-vijf



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 20, 2008, 14:13:10
Ik heb zojuist het hele huis even gestofzuigd en gelijk klinkt het allemaal een stuk "schoner"  :-X

Am I loosing it  ???  ;D

LOL  :D

Wat die korfjes betreft...ik wilde het al niet zeggen omdat je zo tevreden was...maar ik kon mij eigenlijk niet voorstellen dat je het op langere termijn beter zou blijven vinden...

De Transporter kun je oa bij wifisound lenen, misschien toch eens de overweging waard...alleen al om het een keer gehoord te hebben.

peter