hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 15, 2008, 11:54:58
Die methode houdt in bare wire waarbij de twee draden (ik draai dubbel single wire) aan het uiteinde iets in elkaar gedraaid heb en dan een beetje soldeer erop (alleen het uiteinde dus) Zo creeer je dus een soort bare wire spade en blijft de draad beter zitten tijdens het aandraaien van de schroef.

Die methode wordt al sinds het begin van dikkere kabels (jaren 80) in de HiFi gebruikt. Sommige fabrikanten zelfs op die manier kabeltjes mee. Enige nadeel van simpel indraaien en een dotje soldeer op het einde is dat de draad weer kan 'terugdraaien' en zo vrij breed en los wordt. Een andere methode is het de adertjes in 3 strands met elkaar vlechten en dan een dotje soldeer op het eind. Zo kan het niet losraken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 15, 2008, 13:56:21
Die methode wordt al sinds het begin van dikkere kabels (jaren 80) in de HiFi gebruikt. Sommige fabrikanten zelfs op die manier kabeltjes mee.
Maakt niet uit, voor mij is het de Anton methode (ik kende um nog niet namelijk en Anton vertelde mij dit idee)  ;D

hifiman

Gisteren ben ik ook nog bezig geweest om houtfineer onder mijn spike schotels te maken.  ^-^
Hele klus, met name het naderhand bijvijlen zodat het fineer niet "uitsteekt". Ik begon met het fineer rond te knippen voor het op de schotels gestreken (strijkijzer om de lijm te smelten) zat. Dat werd niks want elke keer scheurde het fineer in en brak het af. Gelukkig ging andersom wel goed, dus eerst lijmen (met het strijkijzer dus) en daarna snijden/knippen/vijlen. Met name dat vijlen kostte erg veel tijd, maar het is gelukt en ze zitten onder de speakers  Cheesy

Nu kan ik ze makkelijk over het laminaat glijden zonder vlekken  8)

Of het geluidstechnisch gezien ok is? De 1e indruk is van wel maar dat kost even wat meer tijd om langer te luisteren om dat zeker te weten.


hifiman

Dat was een nuttige zondag  8)

- Tentlabs XO3 module in TEAC VRDS-10 voorzien van coax ipv twisted wire. (ik hoor geen verschil maar het slaapt wel lekkerder  ;) )

- Spades verwijderd van de luidsprekerkabel en bare-wire aangesloten (na een hele avond muziek luisteren kan ik bevestigen dat dit echt beter klinkt.  :) Voorlopig laat ik dat dus lekker zo! )

- Houtfineer onder spike schotels (ik heb na een hele avond luisteren geen nadelen kunnen ontdekken, dus eindelijk dit irritante probleem opgelost  :D )

Bijna klaar, nu nog een netfilter bouwen....  ^-^


hifiman

Ik ben nog steeds erg tevreden met de wijzigingen in bekabeling  8)

Sterker nog, ik luister nu eindelijk (!) weer regelmatig hele cd's in plaats van na een halve track alweer naar de volgende cd te zappen  ^-^

)p(

Citaat van: Audioloog op juni 20, 2008, 13:34:24
Ik ben nog steeds erg tevreden met de wijzigingen in bekabeling  8)

Sterker nog, ik luister nu eindelijk (!) weer regelmatig hele cd's in plaats van na een halve track alweer naar de volgende cd te zappen  ^-^


Super!

Tip..ik heb nu deze aanstaan...heerlijk ontspannend en Vigo blijft er lekker bij slapen hier naast mij op de bank ;)



peter

hifiman

Citaat van: )p( op juni 20, 2008, 13:45:33
Tip..ik heb nu deze aanstaan...heerlijk ontspannend en Vigo blijft er lekker bij slapen hier naast mij op de bank ;)
Wat voor soort muziek is het eigenlijk  ???

)p(


hifiman

Of het nu komt omdat de stroom vanavond schoner is (zondag), de kabels ingespeeld beginnen te raken, het feit dat ik weer eens wat andere muziek aan het luisteren ben of dat mijn hersenen de longitudinaal golvende luchtmoleculen vandaag anders interpreteren dat weet ik niet maar het begint nu toch best wel erg lekker te klinken eigenlijk  :D

)p(

Citaat van: Audioloog op juni 22, 2008, 22:20:32
Of het nu komt omdat de stroom vanavond schoner is (zondag), de kabels ingespeeld beginnen te raken, het feit dat ik weer eens wat andere muziek aan het luisteren ben of dat mijn hersenen de longitudinaal golvende luchtmoleculen vandaag anders interpreteren dat weet ik niet maar het begint nu toch best wel erg lekker te klinken eigenlijk  :D

Ik had eigenlijk begrepen dat dat nu toch wel al wat langer zo was?

peter

hifiman

Citaat van: )p( op juni 22, 2008, 22:25:41
Ik had eigenlijk begrepen dat dat nu toch wel al wat langer zo was?

peter
Ja maar het begint nu een beetje door te dringen  ;D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audioloog op juni 22, 2008, 22:26:12
Ja maar het begint nu een beetje door te dringen  ;D

Ah..daarin ben jij dus langzaam en ik snel  ;D

peter

hifiman


hifiman


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audioloog op juni 22, 2008, 22:28:57
Ik heb anders niks mee horen resoneren hoor  ;D

Gelukkig voor jouw was ik er vandaag niet bij anders had je heel wat dissonanten horen resoneren  ;)

peter

hifiman


Audiofiel

Citaat van: )p( op juni 22, 2008, 22:30:22
Gelukkig voor jouw was ik er vandaag niet bij anders had je heel wat dissonanten horen resoneren  ;)

"Hit me with your rhytm stick! Hit me slowwwwly, hit me quick!"



Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(


Audiofiel

For those who need more: this movie of maybe this one with sunglasses, or just sing along with your karaoke:

CitaatIn the deserts of Sudan,
And the gardes of Japan
From Milan to Yakatan
Every woman's every man

Hit me with your rythym stick, hit me, hit me
Je t'adore, Ich niebe dich,
Hit me, hit me, hit me,
Hit me with you rythym stick, hit me slowly, hit me quick,
Hit me, hit me, hit me!

In the wilds of Borneo
And the vineyards of Bordeaux
Eskimo, Arapaho
Move their bodies to and fro

Hit me with your rythym stick, hit me, hit me
Das ist good, c'est fantastique, hit me, hit me, hit me,
Hit me with your rythym stick, it's nice to be a lunatic,
Hit me, hit me, hit me!

Hit me, hit me, hit!

In the dock of Tiger Bay,
On the road to Mandalay,
From Bombay to Santa Fe,
O'er the hills, and far away

Hit me with your rythym stick, hit me, hit me,
C'est bonne, und ist ech nicht! hit me, hit me, hit me,
Hit me with your rythym stick, two fat persons, click, click, click,
Hit me, hit me, hit...me

Hit me, hit me, hit me! hit me! hit me! hit me ow!
Hit me, hit me, hit me, hit me, hit me, hit me, hit me, hit me ow! hit me, hit me, hit me, hit me, hit me!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ivo1986

Ik heb net je topic een beetje doorgenomen...

Nu hoop ik niet dat ik na het lezen van de bladen net zo erg wordt als jij ;D ;)

hifiman

Citaat van: ivo1986 op juli  2, 2008, 17:38:32
Ik heb net je topic een beetje doorgenomen...

Nu hoop ik niet dat ik na het lezen van de bladen net zo erg wordt als jij ;D ;)
Maak je geen zorgen, dit forum was de boosdoener, niet zozeer de bladen  ;D

ivo1986

Citaat van: Audioloog op juli  2, 2008, 17:47:02
Maak je geen zorgen, dit forum was de boosdoener, niet zozeer de bladen  ;D

Hmm dan vind ik dat er een waarschuwende banner moet komen met de tekst: DEZE SITE IS SCHADELIJK VOOR UW PORTEMONNAIE.