hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: solitaire op juni  7, 2008, 12:32:34
van mijn favoriete connector-merk: Bocchino ('k heb even snel gekeken, en het gaat waarschijnlijk om de F7 / F20 / F21)
Ik kom er net toevallig achter dat deze 79 dollar per stuk kosten  :o Voor vier stuks is dat 2 maal de prijs van de kabel  :-X
En ik maar denken dat Cardas duur is met zun spades  ;D

tiptop

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2008, 11:18:27


Het plan is om te consolideren wat ik nu heb (dus eigen MIT interlink en netfilter ipv geleende) en daarna maar eens sabbatical te gaan.  8)

:o :o :o. Ik geloof er niks van ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

solitaire

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2008, 13:38:33
Ik kom er net toevallig achter dat deze 79 dollar per stuk kosten  :o Voor vier stuks is dat 2 maal de prijs van de kabel  :-X
En ik maar denken dat Cardas duur is met zun spades  ;D

misschien kan je ism. de nederlandse importeur een set pluggen een periode uitproberen ?



W
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op juni 13, 2008, 17:14:39
misschien kan je ism. de nederlandse importeur een set pluggen een periode uitproberen ?
Haha, dat durf ik voor die paar plugjes dan weer niet te vragen  ;D

hifiman

Je komt thuis, hoopvol. Nee niet vanwege de voetbal, maar omdat vandaag je MIT interlinks bezorgd zullen worden  ;D

Is het pakje bij de buren afgeleverd (das op zich ok) die vervolgens niet thuis zijn en jij moet zelf zo naar een verjaardagsetentje  :o Wat een nachtmerrie  :-X


;)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 13, 2008, 17:38:41
Is het pakje bij de buren afgeleverd (das op zich ok) die vervolgens niet thuis zijn en jij moet zelf zo naar een verjaardagsetentje  :o Wat een nachtmerrie  :-X

Wou je op dat feestje gaan luisteren dan? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

solitaire

Citaat van: Audioloog op juni 13, 2008, 17:37:12
Haha, dat durf ik voor die paar plugjes dan weer niet te vragen  ;D

een uitgelezen gelegenheid voor je lievelings traditionele 'brick& mortar' dealer (of importeur) zich nog eenst te onderscheiden van de internet ramsch-trade IMO

'kopen is gunnen' kreeg ik vroeger bij commercieele trainingen vaak te horen

zo heb ik jarenlang een dealer gehad die me altijd op de hoogte hielt van de nieuwigheden op hifi gebied, incl. home-trials (waar hij telkens honderden km. voor moest reizen  :o): die man verzekerde zo mijn 'gunnen' indien het op kopen aankwam


einde de-rail ...


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Kabeltje is binnen  ^-^ Dus ik draai nu met mijn eigen Terminator  8)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 13, 2008, 17:54:11
Wou je op dat feestje gaan luisteren dan? ::)
Nee, ik had het over de geestelijke kwelling door de wetenschap dat je kabeltje bij de buren ligt en jij (ik dus  ;D ) op een verjaardag zit  ;)

hifiman

Citaat van: solitaire op juni 13, 2008, 19:27:11
een uitgelezen gelegenheid voor je lievelings traditionele 'brick& mortar' dealer (of importeur) zich nog eenst te onderscheiden van de internet ramsch-trade IMO

'kopen is gunnen' kreeg ik vroeger bij commercieele trainingen vaak te horen

zo heb ik jarenlang een dealer gehad die me altijd op de hoogte hielt van de nieuwigheden op hifi gebied, incl. home-trials (waar hij telkens honderden km. voor moest reizen  :o): die man verzekerde zo mijn 'gunnen' indien het op kopen aankwam


einde de-rail ...


W.
:)

Eigenlijk vind ik ze gewoon veel te duur  ;D

solitaire

Citaat van: Audioloog op juni 14, 2008, 08:29:27
Eigenlijk vind ik ze gewoon veel te duur  ;D

kan ik me goed voorstellen ...

't was dat ik bij een dealer was die met twee identieke kabeljes maar met verschillende plugjes me liet horen wat de  Bocchino's kunnen doen met je set
voordat ik de prijs wist   :-X :P


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op juni 14, 2008, 09:37:23
kan ik me goed voorstellen ...

't was dat ik bij een dealer was die met twee identieke kabeljes maar met verschillende plugjes me liet horen wat de  Bocchino's kunnen doen met je set
voordat ik de prijs wist   :-X :P


W.
En dat waren LS kabels ?

R.

solitaire

Citaat van: Audioloog op juni 14, 2008, 09:39:33
En dat waren LS kabels ?

R.

yes, al kan ik me de naam van de kabels niet meer herinneren

ook de aansluit-terminal was van Bocchino


grappig is echter dat ik na de kennismaking zelf in m'n eigen set ben gaan vergelijken

en uiteindelijk heb gekozen de voor de Bocchino Monopole aansluit-terminal op de LS van m'n 'HT'-set,

maar de Bocchino W7 spades aan de LS-kabels waren het IMO waard voor die (idd. hoge) prijs in m'n stereo-set te spelen: duur, maar zeer goed (de Stereovox Firebird LS-kabel die ik hier gebruik heeft standaard clip-on spades, en de Bocchino's spelen echt reuzenstappen beter)


verder gebruik ik op dit moment Bocchino Monopole®-11 MkVIII op de LS en 'verloop-interlinks' met Bocchino 'BAXLR Copper' XLR aan een kant en standaard pluggen aan de andere van/naar mijn Linn LK-1 voortrap,  en Bocchino TC-14 RCA-sockets op Pioneer M-22 eindversterker en Pioneer DV-717 dvd-speler (alles in de HT-set die nu gemodificeerd wordt)


W.

edit: toevoegen W7 & TC-14 links
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Bedankt voor de info/ervaringen  :D Je bent een audiofiel in hart en nieren, dat is me wel duidelijk  8)

Je maakt me nu toch wel nieuwsgierig naar de spades van dit merk  :) Echter gezien de prijs (er moet eerst een lichtnetfilter komen) ga ik er op dit moment in elk geval nog even mee wachtten. Als de verschillende connectoren zoveel uitmaken dan moet ik misschien toch maar weer even terug naar barewire om te kijken of dat beter klinkt als met spades. Ik moet echter uitkijken met teveel van dat soort experimenten want anders worden de LS kabeltjes al snel te kort  ;D

solitaire

daarnaast is mijn ervaring dat te veel wijzigingen in je set in een korte tijdspanne

het vermogen een enkele wijziging op zijn waarde te schatten lastig maakt



en : afwisseling doet eten, en genot dient men te rrrreeeekkkkkkeeeennnnn  8)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman


hifiman

Citaat van: Audioloog op juni 15, 2008, 10:32:58
Helemaal waar  8)

En om mezelf maar gelijk weer even tegen te spreken  >:D

Vanochtend in navolging van en geinspireerd door Arno ook in mijn TEAC VRDS10 de getwiste draden van de XO3 tentlabs module vervangen door dunne 75 ohm coax. Hoor ik verschil? Nee eigenlijk niet, maar het staat wel een stuk netter en dat is tevens een prettiger gevoel  ^-^

Ik heb maar geen foto gemaakt want die mooi foto's van Arno met sleeves over zijn interne coax  :o daar kan ik toch niet overheen  ;D

Arno P

Citaat van: Audioloog op juni 15, 2008, 10:35:27
En om mezelf maar gelijk weer even tegen te spreken  >:D

Vanochtend in navolging van en geinspireerd door Arno ook in mijn TEAC VRDS10 de getwiste draden van de XO3 tentlabs module vervangen door dunne 75 ohm coax. Hoor ik verschil? Nee eigenlijk niet, maar het staat wel een stuk netter en dat is tevens een prettiger gevoel  ^-^

Ik heb maar geen foto gemaakt want die mooi foto's van Arno met sleeves over zijn interne coax  :o daar kan ik toch niet overheen  ;D

;D Stimuleert he?...maar kom op...sleevjes eromheen en wat krimpkous moet toch ook wel kunnen he?  ;)

hifiman

Citaat van: Arno P op juni 15, 2008, 11:04:53
;D Stimuleert he?...maar kom op...sleevjes eromheen en wat krimpkous moet toch ook wel kunnen he?  ;)
Moet je wel sleevjes in huis hebben  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 15, 2008, 10:35:27
Ik heb maar geen foto gemaakt want die mooi foto's van Arno met sleeves over zijn interne coax  :o daar kan ik toch niet overheen  ;D

Maar ook al kun je er niet overheen, toch willen wij hier foto's zien!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P


hifiman

Haha, helaas ik heb ze domweg niet gemaakt :P En ik ga um toch echt niet weer openmaken alleen voor een foto  ;D

hifiman

Omdat ik mij maar niet aan de indruk kon onttrekken dat sinds ik spades aan de nieuwe LS kabels had gezet het geluid er niet beter op geworden was heb ik ze er zojuist weer afgehaald en heb ik nu de wereldberoemde Anton methode toegepast  ;D

Die methode houdt in bare wire waarbij de twee draden (ik draai dubbel single wire) aan het uiteinde iets in elkaar gedraaid heb en dan een beetje soldeer erop (alleen het uiteinde dus) Zo creeer je dus een soort bare wire spade en blijft de draad beter zitten tijdens het aandraaien van de schroef.

Eerste indruk is dat het inderdaad weer beter klinkt nu, nu maar eens lekker wat muziek luisteren.

hifiman

Wat een bas heb ik er opeens bij  :o

O nee, het onweert  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op juni 15, 2008, 12:07:22
Wat een bas heb ik er opeens bij  :o

O nee, het onweert  ;D

LOL  ;D

Ik had laatst iets dergelijks...was naar de nieuwe nin cd The Slip aan het luisteren...toen hoorde ik ineens een kloppende bas die ik nog niet eerder in het nummer gehoord had...muziek mute...motor van de buurman...paste eigenlijk best wel bij de muziek ;D

peter