hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

En ik maar denken dat die Cardas bekabeling helemaal groen was van de oxidatie  :-X
Sorry Cardas  ;D

hifiman

De komende dagen nu eerst maar weer eens lekker wat muziek luisteren trouwens en het sleutelen eventjes laten voor wat het is  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni  5, 2008, 09:52:57
De komende dagen nu eerst maar weer eens lekker wat muziek luisteren trouwens en het sleutelen eventjes laten voor wat het is  ;)
Waar het in eerste instantie ook allemaal voor bedoeld is. ;).......met een beetje sleutelen ... daar waar nodig :D

Have fun!!

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni  5, 2008, 10:09:22
Waar het in eerste instantie ook allemaal voor bedoeld is. ;).......met een beetje sleutelen ... daar waar nodig :D
Inderdaad Anton! Dat beetje sleutelen is de laatste tijd een beetje veel geweest, nu weer even een versnellinkje terug  :)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni  5, 2008, 09:44:19
Ik moet toegeven dat ik niet verwacht had dat dat (duidelijk) hoorbaar zou zijn! Inderdaad een goede les op zich!
Volgens mij was de volgorde andersom  ;D

Dus: Dat je niet direct iets open moet schroeven als je naar de soldeerbout hebt gegrepen? ;D


Volgens mij moet je Phannee gewoon vragen die soldeerbout(en) ergens goed te verstoppen om jou tegen jezelf te beschermen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni  5, 2008, 10:17:31
Volgens mij moet je Phannee gewoon vragen die soldeerbout(en) ergens goed te verstoppen om jou tegen jezelf te beschermen. ;)
Ik heb liever dat ze eerst die zakken chips eens verstopt  :P

tiptop

Leuk die soldeeravonturen. 100 watt zeg. Kom ik aan met een 12 watt boutje. Vandaar dat het zo lang duurde een tijdje terug. (condensatoren al doorgebrand en nog steeds vast op de print :P ;D )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz


hifiman

Citaat van: tiptop op juni  5, 2008, 19:17:59
Leuk die soldeeravonturen. 100 watt zeg. Kom ik aan met een 12 watt boutje. Vandaar dat het zo lang duurde een tijdje terug. (condensatoren al doorgebrand en nog steeds vast op de print :P ;D )
Haha, ja maar die 100 Watt bout is dus volkomen ongeschikt om mee aan printen te solderen :P
Ik heb jaaarrreeen een 14 Watt bout gehad en dat voldeet prima. Wel is het zo dat mijn 50 Watt temperatuurgeregeld Weller een stuk fijner soldeert  :)

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  5, 2008, 19:19:40
Hahaha! 'die van mij' is 50 W. Werkt erg prettig!
50 Watt is al heel watt  ;D Maar een ongeregelde bout wordt altijd veel heter en dat had ik gisteren nou net even nodig :P

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op juni  5, 2008, 19:21:13
Hmm, 50 watt is the way to go dus. :)
Nou niet persee dus. Met een niet temperatuur geregelde bout van 50 Watt zul je je elektronica slopen!

tiptop

Ah,
Ik heb er eigenlijk erg weinig verstand van. Wilde het gewoon een keer proberen en daarom een geleend toen. Heb er nu een zelf gekocht van 20 watt maar nog niet gebruikt. Ik wil een keer een dagje oude printplaatjes gaan gebruiken om te oefen en er dan achter te komen wat werkt. :)

Tijdens de bbq maar wat over doorvragen dan :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op juni  5, 2008, 21:49:32
Ah,
Ik heb er eigenlijk erg weinig verstand van. Wilde het gewoon een keer proberen en daarom een geleend toen. Heb er nu een zelf gekocht van 20 watt maar nog niet gebruikt. Ik wil een keer een dagje oude printplaatjes gaan gebruiken om te oefen en er dan achter te komen wat werkt. :)

Tijdens de bbq maar wat over doorvragen dan :)
Gelijk leuk om eens te kijken of solderen op een BBQ lukt  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2008, 10:19:44
Gelijk leuk om eens te kijken of solderen op een BBQ lukt  ;D
Wat minder.... je dondert er zo snel vanaf :-\..... erna ligt er wel vaak een stevige verbinding.....maar dan in het ceramiek. :P

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Gisteravond kwamen Garmtz en Scrutinizer bij mij langs. Beiden brachten kabels mee en naast een gezellig avondje kleppen werd er dus ook hard gewerkt  ;D

Gezien wat slaaptekort de afgelopen 2 nachten beperk ik mij even tot de voornaamste conclusies  ;)

Mijn set is nu met sprongen vooruit gegaan dankzij een juiste match van bekabeling  :) Ik draai nu dus met Cardas Crosslink biwire luidsprekerkabel (dubbel single wire aangesloten) in plaats van de W&M LS01 en met een MIT Terminator Proline XLR versie in plaats van de LAT International IC300 MKII analoge interlink. Samen met de MIT digitale interlinks welke onlangs aangeschaft zijn is er nu eindelijk een stuk synergie bereikt in mijn set  :D

Ik verwijs weer even naar het liever op alle punten een 7 dan sommige punten een 10 en andere een 5 principe en daar is nu dus aan voldaan  8)

Vanochtend (ik heb een vrije dag vandaag) om 7:00 opgestaan en gelijk (tot en met nu) muziek gaan luisteren. Dit bevalt goed en mede gezien het feit dat na verkoop van de oude kabels deze upgrade mij amper geld gaat kosten heb ik de knoop al doorgehakt , in deze kabelsetting wil ik verder! Garmt en Anton hadden ook al te kennen gegeven (met nettere woorden) dat ik wel een enorme zeiksnor zou zijn als ik met het nu behaalde resultaat nu niet tevreden zou zijn  ;D

Het geluid wat er nu uit de set komt is zeker niet spectaculair en het kost dan ook even tijd om de kwaliteiten van de in trilling gebrachte luchtmoleculen te waarderen. Ik draai echter al lang genoeg mee om te weten dat een spectaculair klinkende set snel gaat vervelen en daar was ik dan ook zeker niet naar op zoek. Zoals het nu klinkt is er lang naar te luisteren zonder luistermoeheid en worden de prettig eigenschappen langzaam maar zeker steeds duidelijker  :)

Vanochtend een MIT Terminator Proline XLR versie 2de hands (maar netjes in originele doos en met 3 maanden garantie) aangeschaft voor de nette prijs van 99 euro bij Hobo Hifi  ;D

Vanavond haal ik bij Garmt al mijn eigen setje cardas crosslink biwire op en dan ben ik dus onverwachts als een speer gegaan naar waar ik zijn wilde  :D Op een lichtnetfilter na dan, maar dat gaat wel goedkomen. Dat lichtnetfilter is overigens wel essentieel want zonder klinkt het gelijk echt stukken minder!

Rest mij Anton en Garmt beiden te danken voor hun hulp en de gezelligheid, ik ben echt enorm blij met het behaalde resultaat en ik kijk uit naar een voor mij wat rusiger periode in mijn audiofiele leven (vwb het sleutelen aan de set).


hifiman

Nog even wat opmerkingen. De Cardas luidsprekerkabel zorgt voor een veel betere transient weergave dan de W&M LS01. Ook is er veel meer rust in het geluid. Een ook daar Gamt meegebrachte DNM Reson klonk op zich niet verkeerd, maar was duidelijk de mindere match tov de Cardas.

De tijdsgecorrigeerde kabels van MIT welke ik altijd met argusogen bekeken heb zijn nu dus opeens volop (3 stuks  ;D ) aanwezig in de stereo keten. Tsja zoals we allemaal weten, het zit tussen de oren. Gelukkig is dat dan wel weer heel consistent en dus geeft het niet dat wat ik hoor onzin is  ;D  ;)

garmtz

Het was erg gezellig gisteren en ik heb gemerkt dat Anton en ik veel 'common ground' hebben. De Cardas gaf een erg mooi resultaat in de set, de DNM was wat platter en onrustiger. De set zoals hij nu staat is gewoon erg goed en wat mij betreft zodanig in balans, dat er geen noodzaak meer is om iets anders weer aan te passen. Gewoon even houden zo is mijn advies... ;)

hifiman


)p(

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2008, 10:49:36
Tsja zoals we allemaal weten, het zit tussen de oren. Gelukkig is dat dan wel weer heel consistent en dus geeft het niet dat wat ik hoor onzin is  ;D  ;)

Als je maar tevreden bent...who cares... :)

En een set die rust uitstraalt en vanzelfsprekend klinkt en daardoor uitnodigt tot luisteren is wat mij betreft alles wat we nodig hebben om ongedwongen te genieten. Fijn dat je dat nu ook hebt gevonden en ik hoop ook dat je dit keer het goede gevoel echt kan vasthouden!

peter

hifiman

Citaat van: )p( op juni  6, 2008, 12:19:26
Als je maar tevreden bent...who cares... :)

En een set die rust uitstraalt en vanzelfsprekend klinkt en daardoor uitnodigt tot luisteren is wat mij betreft alles wat we nodig hebben om ongedwongen te genieten. Fijn dat je dat nu ook hebt gevonden en ik hoop ook dat je dit keer het goede gevoel echt kan vasthouden!

peter
Overigens met een heel ander karakter als bij jou , maar allebei mooi  :)

Deleted member

Goed bezig Ronald, gefeliciteerd met het behaalde resultaat!!  O0

hifiman


DA BoSS

Wow gefeliciteerd Ronald, dit klinkt als meer dan zomaar weer een tussenstapje op reis door audio en video land O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op juni  7, 2008, 00:34:50
Wow gefeliciteerd Ronald, dit klinkt als meer dan zomaar weer een tussenstapje op reis door audio en video land O0
Haha inderdaad Jasper  :)

Hoe is het met Monica?  ;D