hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tiptop

Wanneer het heerlijk luisteravondje is gekomen, kan ik mijn buizendac wel meenemen. kan je die een paar weken lenen. neem ik de jouwe mee om hier eens aan de tand te voelen. (anders heb ik hier niks meer) :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

scrutinizer

On all of the above  ;D

Die van Tiptop spant de kroon......kabbelend stroompje....Arjen, dat word kayakken. ;D

Anton.

Edit: :-X
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

tiptop

Dirty minded? :-X ;D

Ik moest vier lezen voordat ik mischien snapte wat je bedoelde. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op mei 19, 2008, 19:59:48
Die van Tiptop spant de kroon......kabbelend stroompje....Arjan dat word kayakken. ;D

Anton.

Ik pak mijn carbon peddel vast, Enton. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 19, 2008, 19:37:44
Wanneer het heerlijk luisteravondje is gekomen, kan ik mijn buizendac wel meenemen. kan je die een paar weken lenen. neem ik de jouwe mee om hier eens aan de tand te voelen. (anders heb ik hier niks meer) :)
Hoi Fabian,

Een heel erg aardig aanbod, maar laten we dat maar niet doen  ;D We gaan gewoon lekker muziek luisteren en de upgradedrang (de mijne in dit geval) even onderdrukken  8)

Anders kom ik (als dat mag) eerst eens een keertje bij jou naar je buizenspul luisteren  :)

Groetjes,

Ronald

tiptop

Je bent altijd welkom ;)

Is dat een vakantiekiekje van jou in traditionele outfit ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 20, 2008, 19:44:42
Je bent altijd welkom ;)

Is dat een vakantiekiekje van jou in traditionele outfit ;D
Dank je  :) We spreken wel een keer wat af dan  :D

Dat is een vakantiekiekje inderdaad, het symboliseert mijn innerlijke audio rust  ;D  ;)

Waar ik wel even benieuwd naar ben, welk model Audio Note DAC zero heb je precies en welke DAC chip zit daar eigenlijk in  ???

Erik van Voorst (in memoriam)

#1957
Moet even reageren... ;D

ON-TOPIC:....Ben benieuwd als audionote dac liefhebber wat je indien je hem leent ervan gaat vinden....oja en en veel luisterplezier op je sessie  ;)

OFF-TOPIC:.....ik heb een 1000-tal foto's van mijn 5 weken Thailand gemaakt....mijn mooiste vakantie ooit (1992)  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Audioloog op mei 20, 2008, 19:58:20
Waar ik wel even benieuwd naar ben, welk model Audio Note DAC zero heb je precies en welke DAC chip zit daar eigenlijk in  ???

Volgens mij zit er een 24bit/96Khz Delta Sigma chip in. De nieuwe DAC 0.1x gebruikt echter een TDA1543 :)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei 20, 2008, 20:46:23
ON-TOPIC:....Ben benieuwd als audionote dac liefhebber wat je indien je hem leent ervan gaat vinden....oja en en veel luisterplezier op je sessie  ;)
Ik toch eigenlijk stiekem ook wel  ;D Ik heb zelf al gespeeld met was NOS dac's en de natuurlijkheid beviel mij zeer! Wel weer jammer van de afval in het hoog (logisch gevolg van het niet filteren) en de slechtere focus/imaging (of generaliseer ik nu wat teveel?).

Citaat van: Erik van Voorst op mei 20, 2008, 20:46:23
OFF-TOPIC:.....ik heb een 1000-tal foto's van mijn 5 weken Thailand gemaakt....mijn mooiste vakantie ooit (1992)  8)
Leuk man! Staan ze toevallig online? Heb je ook olifanten zien schilderen in Chiang Mai ?


Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: reMC op mei 20, 2008, 21:41:29
Volgens mij zit er een 24bit/96Khz Delta Sigma chip in. De nieuwe DAC 0.1x gebruikt echter een TDA1543 :)
Ok thanx voor de info, ik hoopte een beetje op de tda1541  ^-^

reMC


Erik van Voorst (in memoriam)

Nope...ouderwetse foto's/dia's  ;D

Wel in Chang Mai en Rai geweest eigenlijk behoorlijk door Thailand gereisd met zijn vieren...niets van te voren geboekt...ik sprak tenslotte al 3  A4tjes Thai... :P

We gaan te veel off-topic dus ... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei 21, 2008, 10:31:44
Nope...ouderwetse foto's/dia's  ;D
Ok voor 1992 mag dat nog net  ;D

Citaat van: Erik van Voorst op mei 21, 2008, 10:31:44
Wel in Chang Mai en Rai geweest eigenlijk behoorlijk door Thailand gereisd met zijn vieren...niets van te voren geboekt...ik sprak tenslotte al 3  A4tjes Thai... :P
Joh 3 A4'tjes das al aardig wat! Pom poet thai nid noi, teh pom chop ahaan thai maak maak  ;D

Citaat van: Erik van Voorst op mei 21, 2008, 10:31:44
We gaan te veel off-topic dus ... ;D
Mai pen rai!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op mei 21, 2008, 10:37:21
Joh 3 A4'tjes das al aardig wat! Pom poet thai nid noi, teh pom chop ahaan thai maak maak  ;D
Nu begrijp ik die gigawatts van G'blasters daar....ze schrijven het met een vork ;D

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 21, 2008, 11:09:29
Nu begrijp ik die gigawatts van G'blasters daar....ze schrijven het met een vork ;D
Please enlighten me, want ik ben je even kwijt  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op mei 21, 2008, 11:20:26
Please enlighten me, want ik ben je even kwijt  ;D
Sorry, my mistake....een gezegde in de autohandel....als er bij verkoop van een auto voor je gevoel een nulletje te veel geschreven was.... er wel eens geantwoord werd met "schrijven jullie met een vork of zo" ;D

Anton. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 21, 2008, 12:10:50
Sorry, my mistake....een gezegde in de autohandel....als er bij verkoop van een auto voor je gevoel een nulletje te veel geschreven was.... er wel eens geantwoord werd met "schrijven jullie met een vork of zo" ;D
Aha, dat wist ik niet, weer wat geleerd  ;D

Audiofiel

Dat is wat vroeger schrijven "met dubbel krijt" heette. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Potverdorie, het is echt soldeerweer (regen) maar niks om te solderen  :-X  ;)

)p(

Citaat van: Audioloog op mei 25, 2008, 10:00:41
Potverdorie, het is echt soldeerweer (regen) maar niks om te solderen  :-X  ;)

hehe, en ook niet meten gezien de regen ;)
(Als je de volgende keer gaat meten doe ook eens een meting wat verder van de achtermuur...zou goed kunnen dat de reflecties op de luisterplek zo dicht bij de muur ook je meting negatief beïnvloeden...)

Maar niet getreurd je kan ipv tweaken vandaag altijd nog wat muziek luisteren  ;D

peter

hifiman

Citaat van: )p( op mei 25, 2008, 10:28:31
(Als je de volgende keer gaat meten doe ook eens een meting wat verder van de achtermuur...zou goed kunnen dat de reflecties op de luisterplek zo dicht bij de muur ook je meting negatief beïnvloeden...)
Het hele idee achter de room correctie is nu juist dat je die reflecties "in kaart" brengt en niet dat je middels de microfoon verplaatsen een mooier "beeld"  krijgt dan de werkelijke situatie op de luisterplek  :P Overigens nog steeds niks met roomcorrectie gedaan. Wel even die brutefir plugin geprobeerd maar dat werkte om de een of andere reden niet. Moet ik nog eens nader uitzoeken..

Citaat van: )p( op mei 25, 2008, 10:28:31
Maar niet getreurd je kan ipv tweaken vandaag altijd nog wat muziek luisteren  ;D
Dat gebeurt ook  :)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 19, 2008, 10:12:32
;D....Ronald plak anders een stukje hardhout fineer onder de 'oude' spike schaaltjes. ;)
Gisteren is het er eindelijk eens van gekomen om audiohuis Delft binnen te stappen en nog 6 van deze spike schaaltjes te halen.
Nu is even de vraag (voordat ik fineer ga halen) hoe plak je dat fineer er eigenlijk op? Strijkijzer ofzo? Of lijm (vormt dat weer niet een probleem) ?

En kun je fineer met een schaar knippen of moet dat echt met een mesje?

Zoals je ziet, ben ik een echte nitwit op fineergebied  :P