hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

#1575
Ralf is vanavond langs geweest en om een lang verhaal kort te maken, de SVS gaat eruit  ;D

Nee de BK sub heeft niet de SPL van de SVS en gaat ook niet zo laag door, maar dat zou ook niet reeel zijn om te verwachten. Waar het mij om ging was of ik met de BK sub zou kunnen leven en het antwoord is een volmondig ja! Een hele fijne sub voor het geld die wat mij betreft boven verwachting (qua prijs) presteert.  :)

En dankzij het veel kleinere formaat van deze sub kan deze (en daar ging het tenslotte om) dan aan de andere kant van de kamer geplaatst worden  :P Bijkomend voordeel is dat er dan geen tijdsverschil meer zit tussen bass shakers en sub  :)

Ralf, hartelijk dank dat ik deze mooie sub op een relaxte manier in mijn eigen woonkamer heb mogen beluisteren! Super service  ;D


yorkie13

#1576
hoi graag gedaan, voor mij ook weer eens een HT op een hele andere wijze beleefd
met een scherm en dan verduisterd is toch wel even iets anders als mijn 40 inch lcd waar ik 4 meter vandaan zit, maar of ik dat er hier thuis ooit binnen krijg een projectiescherm ????????
wat mij ook op viel was dat de afwezigheid van een centerspeaker totaal niet te merken was, mede door het mooie beeld wat de Avalon monitors neerzetten
wel vond ik de SVS cylinder subwoofer door zijn 1m hoogte behoorlijk groot overkomen, mede door de zwarte kleur
naar mijn idee kon de xls300/PR prima laag produceren , al zal de SVS wel een stuk meer druk kunnen
zetten, maar die valt meer in de klasse vd Monolith van BK

DJ-Foxx

Citaat van: scrutinizer op februari 28, 2008, 19:06:20
Muzikaal gezien, eens Garmt.......maar het is wel 'knappe' gear, mits je de "feel" uit de versterking wringt. ;)

@ DJ-Foxx
Alle mogelijkheden...maar solo 44.1 Khz (of met Nagra D 96 Khz [dubbel EAS/EBU]).....maar de Elgar moet :-X.. wil je eigenlijk alleen maar DSD out. ;)

Anton.

goed nieuws, heb die collega gesproken en hem verteld dat ik nog iets bij de elgar miste  >:D, dus ik mag onder voorbehoud (netjes behandelen) ook zijn purcell gebruiken, zijn groepenkast en netfilter laat ik staan hoor, haha ;D ;D >:D

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 28, 2008, 16:47:20

PS. Zit nu lekker (met flinke pijn in mijn bek na een bezoek aan de kaakchirurg) muziek te luisteren :P

Als de set nu zelfs lekker klinkt met kiespijn zit het wel goed denk ik zo  ;D

Zelf op dit moment zowat doof, net terug van een concert van qotsa, was zelfs hard met oordoppen in...wel weer super...en lekker uitgeleefd, ben nog nat van het zweet ;)

peter

Audiofiel

Citaat van: )p( op februari 28, 2008, 23:56:48
Zelf op dit moment zowat doof, net terug van een concert van qotsa, was zelfs hard met oordoppen in...wel weer super...en lekker uitgeleefd, ben nog nat van het zweet ;)

Ga jij eens snel douchen, je ruikt het tussen de regels door! :o ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audiofiel op februari 29, 2008, 08:43:08
Ga jij eens snel douchen, je ruikt het tussen de regels door! :o ;D

hehe...ben al weer zo fris als een hoentje  ;D

peter

hifiman

Citaat van: RA SUBS op februari 28, 2008, 22:08:41
hoi graag gedaan, voor mij ook weer eens een HT op een hele andere wijze beleefd
met een scherm en dan verduisterd is toch wel even iets anders als mijn 40 inch lcd waar ik 4 meter vandaan zit, maar of ik dat er hier thuis ooit binnen krijg een projectiescherm ????????
Als je hem eerst oprolt past tie makkelijk door je voordeur hoor  ;D

Citaat van: RA SUBS op februari 28, 2008, 22:08:41
wat mij ook op viel was dat de afwezigheid van een centerspeaker totaal niet te merken was, mede door het mooie beeld wat de Avalon monitors neerzetten
Inderdaad, ik mis de center helemaal niet, temeer daar deze tonaal heel anders klonk dan de avalons geef ik de voorkeur aan 4.1 in dit geval.

Citaat van: RA SUBS op februari 28, 2008, 22:08:41
wel vond ik de SVS cylinder subwoofer door zijn 1m hoogte behoorlijk groot overkomen, mede door de zwarte kleur
naar mijn idee kon de xls300/PR prima laag produceren , al zal de SVS wel een stuk meer druk kunnen
zetten, maar die valt meer in de klasse vd Monolith van BK
Klopt, de vrouw is er dan ook helemaal niet rouwig om als de SVS verdwijnt  :P De SVS gaat veel dieper en heeft meer SPL bij de echt lage frequenties, in die zin miste ik wel wat gisteren. Maar daar staat tegenover dat de SVS weer wat overkill is voor onze niet al te grote kamer. Ik vind de xls300/PR dan prima voldoen  :)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: )p( op februari 28, 2008, 23:56:48
Als de set nu zelfs lekker klinkt met kiespijn zit het wel goed denk ik zo  ;D
Nou eerlijk gezegd was het wat lastig genieten met die pijn (die nu gelukkig zo goed als weg is)  :P

Citaat van: )p( op februari 28, 2008, 23:56:48
Zelf op dit moment zowat doof, net terug van een concert van qotsa, was zelfs hard met oordoppen in...wel weer super...en lekker uitgeleefd, ben nog nat van het zweet ;)
Haha lekker genoten dus  :)

hifiman

#1583
Ok de plankjes zijn gedaan, de subwoofer gaat de deur uit (het wachtten is op een koper), volgende stap is dit weekend de spike schoteltjes aan de onderkant gladder maken zodat ik toch makkelijk de speakers kan schuiven van WAF positie naar audiofiele positie zonder weer mijn toevlucht te hoeven zoeken tot vilt  ;D

Verder aktiepunt voor dit weekend is nog een interlinkje solderen, maar dit heeft verder niks met de stereo of mijn aktieplan te maken :P

Kortom, weinig te doen eigenlijk komend weekend op audio gebied  :o

)p(

#1584
Citaat van: Audioloog op februari 29, 2008, 09:37:23

Kortom, weinig te doen eigenlijk komend weekend op audio gebied  :o

Ga je morgenmiddag toch ook net als ik naar het concertgebouw, modern programma = plek genoeg vrij ;)

En kan je zondag vergelijken met hoe het thuis klinkt  ;D

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 29, 2008, 09:51:22
Ga je morgenmiddag toch ook net als ik naar het concertgebouw, modern programma = plek genoeg vrij ;)

peter
Concertgebouw en modern programma gaat volgens mij niet helemaal samen  ;D


)p(

Citaat van: Audioloog op februari 29, 2008, 09:56:28
Concertgebouw en modern programma gaat volgens mij niet helemaal samen  ;D



Soms wel soms niet. In dit geval met muziek van oa Takemitsu waar klankkleur en sonoriteit voorop staan wel.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is natuurlijk dat nu je meer gaat luisteren naar je set het goed is om eens naar live akoestische muziek te gaan luisteren zowel in een grote als een kleine zaal. Goed om je set beter te leren beoordelen en het is nog leuk ook!

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 29, 2008, 10:06:41
Soms wel soms niet. In dit geval met muziek van oa Takemitsu waar klankkleur en sonoriteit voorop staan wel.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is natuurlijk dat nu je meer gaat luisteren naar je set het goed is om eens naar live akoestische muziek te gaan luisteren zowel in een grote als een kleine zaal. Goed om je set beter te leren beoordelen en het is nog leuk ook!

peter
Ik wil best een keer mee Peter, wellicht helemaal geen gek idee! Maar ik wacht er even mee tot mijn pijn in den bek ;-) over is (gelukkig al een stuk minder dan gisteren).

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 29, 2008, 10:09:08
Ik wil best een keer mee Peter, wellicht helemaal geen gek idee! Maar ik wacht er even mee tot mijn pijn in den bek ;-) over is (gelukkig al een stuk minder dan gisteren).

Ok doen we dan wel eens  8)
Kiespijn sucks...ik hoop dat het snel weer helemaal over is  :)

peter

hifiman

Zojuist de spike schoteltjes geschuurd, gepolijst en in de was gezet  :o
En inderdaad dat schuift een stuk beter zo en zonder strepen op het laminaat  :D

Het moet toch niet veel gekker worden met deze hobby  ;D

hifiman

Zojuist kwam de postbode de bestelde IR-extender afleveren. Er kan nu dus ook cd geluisterd worden met het deurtje dicht  :)

hifiman

Omdat ik enerzijds nog niet tevreden ben met het geluid (en dat is op zeker aan de bron te wijtten, getuige de zeer positieve ervaring met de TEAC VRDS-10 van  Scrutinizer een week geleden) en anderzijds omdat ik vandaag niks op de planning had staan heb ik een BNC output op mijn loopwerk gemaakt. Bijkomend voordeel daarvan is dat de afstand van BNC chassisdeel tot XO3 module nog maar 2 centimer is tov 20 centimeter voorheen (naar de RCA plug op de printplaat).

Verder heb ik de originele spdig verbinding nu onderbroken zodat het spdif signaal vanuit de spdif chip alleen nog maar naar de XO3 module gaat.

Tevens de servobekabeling wat hoger laten lopen zodat deze niet meer zo dicht langs de voeding (die ik gebruik voor de XO3 module) loopt.


hifiman

Tsa en dan sta je voor een dilemma, je wilt de interfacing van transport naar DAC (in mijn geval de Genesis Digital Lens) optimaliseren dus vandaar de keuze voor BNC (de lens heeft ook een BNC ingang). Je wilt dus liever geen verloopjes gebruiken van bnc naar rca en dus heb ik voor nu de boel even aangesloten middels een 1 meter lange RG59 coax kabel met BNC pluggen. De betere/duurdere coax kabels zijn meestal niet te krijgen in BNC uitvoering (vandaar dat ik het heb over een dilemma..).

Ik heb Guido Tent een e-mail gestuurd om te vragen wat hij voor BNC coax interlinks gebruikt, ik weet namelijk dat hij groot voorstander is van BNC pluggen en het lijkt mij heel sterk dat tie dat zelf niet ook zou gebruiken :P Ik ben benieuwd naar zijn antwoord..


garmtz

De WydeEye is volgens mij te krijgen in BNC?

hifiman

Citaat van: garmtz op maart  1, 2008, 18:03:43
De WydeEye is volgens mij te krijgen in BNC?
Dat klopt ja  :) Maar ja ik wilde nou juist eens een klasse hoger proberen  ::)
Ik kan natuurlijk ook aan de cd speler kant een verloopje gebruiken, BNC+verloop zal ongeveer even "evil" zijn als een RCA chassisdeel lijkt me :P

garmtz

Met een verloop schiet je inderdaad niets op. Beter is het dan alles RCA te houden... :)

hifiman

Citaat van: garmtz op maart  1, 2008, 18:25:10
Met een verloop schiet je inderdaad niets op. Beter is het dan alles RCA te houden... :)
Ach ik heb nu in elk geval de mogelijkheid om BNC te gebruiken  :P
En een ander chassisdeel erin solderen (mocht ik mij weer bedenken) is ook zo gebeurd  ;D

reMC

Wat mag de digitale kabel kosten?

Enne, heb je de Wyde-Eye al in je eigen set gehad? Een aantal (veel) duurdere kabels hebben niet die muzikaliteit en coherentie.

reMC

Citaat van: reMC op maart  2, 2008, 08:38:25
Enne, heb je de Wyde-Eye al in je eigen set gehad?

Ik zag je advertentie... dan ken je dus de coherentie ;) Beter kan natuurlijk, maar ook zeker duurder vrees ik..

hifiman

Citaat van: reMC op maart  2, 2008, 08:54:30
Ik zag je advertentie... dan ken je dus de coherentie ;) Beter kan natuurlijk, maar ook zeker duurder vrees ik..
Die gaat weg omdat ik er eentje over heb overigens  ;)
Ik kom zo terug op je vraag!