Geïntregeerde stereo versterker met DAC???

Gestart door Stefan S., april 19, 2009, 23:40:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan S.

Ik vroeg mij eigenlijk het volgende af:

Zijn er ook stereoversterkers met een ingebouwde DAC?

Mijn vraag komt voort uit het feit dat steeds meer mensen een digitale decoder hebben en bijvoorbeeld ook een playstation 3. Geluidstechnisch zou je het beste af zijn als je deze componenten optisch gaat aansluiten ( je maakt dan gebruik van de dac in je versterker), want de DAC in je decoder of PS3 zullen wel niet top zijn. Je ziet steeds meer de trend dat men een losse DAC gaat kopen, dus ik kan me ook goed indenken dat sommige merken hierop in gaan spelen. Ik kan ze alleen niet vinden, dus bestaan ze wel??  ;D


erik s.

er zijn diverse versterkers met ingebouwde DAC, zoals de Lyngdorf TDAI2200 of Tact 2150.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

ivo1986


royal d

zit er ook al naar te kijken... helaas wel prijzig nog

Stefan S.

#4
Oké...2 merken boven de 3000 euro hebben deze feature wel, maar zijn er ook merken onder de 3000 euro (lees 2000 euro) ?  ;D

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

audionut

Ik heb hier nog een oude Sansui AUX911DG staan die al een ingebouwde dac heeft. Ze bestaan dus al heel lang (deze is uit 1989) :)
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

erik s.

2de hands heb je al wat meer opties, dan kun je zelfs voor een LINN Unidisk SC gaan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

#8
....foutje bedankt  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vtuinen

Ook een oudje wel komt wel regelmatig voorbij Arcam Delta 110

Er staat er nu 1 op marktplaats

Erik

Equipment check my avatar

Douma

CitaatOok een oudje wel komt wel regelmatig voorbij Arcam Delta 110

Is inderdaad een hele muziekale voorversterker voor het geld. Maar meespelen met de apparaten van 2000 euro doet ie niet. ;) Ik heb er zelf ook nog een staan, al wordt deze niet meer gebruikt.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

blue-eyes

Het staat me bij dat ook TAG McLaren ooit dergelijke stereo PRE's heeft gebouwd.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Waar je wel rekening mee moet houden is dat een stereo-pre incl DAC geen raad weet met de multikanaals formaten (DTS/DD al dan niet in HD uitvoering).

Philips, Van Medevoort en JK hebben er ook eentje gehad.

De Tag was volgens mij iets van een DPA32.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Stefan S.

Hetgeen waar ik op doelde is puur een geïntregeerde stereo versterker met DAC.

Jackol

Musical Fidelity heeft bijvoorbeeld de A1008 incl. USB-ingang of de KW250S.
Die laatste heb ik en het is erg makkelijk om bijvoorbeeld je squeezebox o.i.d. op aan te sluiten.

Stefan S.

Citaat van: Jackol op april 20, 2009, 12:52:16
Musical Fidelity heeft bijvoorbeeld de A1008 incl. USB-ingang of de KW250S.
Die laatste heb ik en het is erg makkelijk om bijvoorbeeld je squeezebox o.i.d. op aan te sluiten.

Tja...3995 euro en 6750 euro  :hehe:

hifi | Roderick

Nog een variatie op dit thema:

AVI Neutron subwoofer
...a subwoofer containing a very high power 10" drive unit, and the latest Wolfson DAC with a special digital receiver chip that makes jitter negligible, thus rendering it independent of source. Some argue that this DAC is the best made. There is also a remote-controlled six input preamplifier and three 100 Watt power amps: one for the subwoofer and two for the Neutron 5s. A digital display indicates the selected input, volume level and subwoofer set-up. The six inputs include one analogue, three optical digital, one coaxial digital, and one USB digital input.

bron

garmtz

Komt ook een goedkopere NAIM versterker met streaming, DAC en CD-speler ingebouwd: de NAIMUniti. Verder maakt Arcam stereo-versterkers met DACs in hun Solo lijn.

Stefan S.

Citaat van: AV123.nl | Roderick op april 20, 2009, 22:13:16
Nog een variatie op dit thema:

AVI Neutron subwoofer
...a subwoofer containing a very high power 10" drive unit, and the latest Wolfson DAC with a special digital receiver chip that makes jitter negligible, thus rendering it independent of source. Some argue that this DAC is the best made. There is also a remote-controlled six input preamplifier and three 100 Watt power amps: one for the subwoofer and two for the Neutron 5s. A digital display indicates the selected input, volume level and subwoofer set-up. The six inputs include one analogue, three optical digital, one coaxial digital, and one USB digital input.

bron

Kijk, dat is nog eens een mooi stukje innovatie  :thumbs-up:

hifi | Roderick

Inderdaad en ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken en er in het echt uitziet. Nog even een paar weekjes wachten en dan staat de eerste set gelijk hier  O0

Stefan S.

Harman Kardon HK 3490:

Digitale Audio ingang:
1x koaxial
1x optisch



Stefan S.

Iemand nog suggesties, of koopt men allemaal de dacmagic van Cambridge Audio  ;D

Roksan

http://www.marktplaza.nl/Harman-en-Kardon-hk-990-nieuw-7959733.php Deze versterker heeft eigenlijk alles wat zoekt kwa mogelijkheden op een versterker. Ingebouwde DAC, USB aansluiting, automatische equalizer, phono MM en MC, XLR ingangen en 2 sub uitgangen. In de duitse Stereo getest en het schijnt nog goed te klinken ook.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

ll0ll

Een Marantz PM75 of Philips DFA888, beide hebben een TDA1541 d/a converter. Onder de 200 euro ben je klaar (tweedehands) :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Stefan S.

Citaat van: Roksan op april 25, 2009, 06:24:49
http://www.marktplaza.nl/Harman-en-Kardon-hk-990-nieuw-7959733.php Deze versterker heeft eigenlijk alles wat zoekt kwa mogelijkheden op een versterker. Ingebouwde DAC, USB aansluiting, automatische equalizer, phono MM en MC, XLR ingangen en 2 sub uitgangen. In de duitse Stereo getest en het schijnt nog goed te klinken ook.

Tjonge, wat een beest zeg  :o