Hdtv dmv pci- videokaart

Gestart door ABN, mei 22, 2007, 13:50:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ABN

Hallo,

na al verschillende zoekpogingen op dit forum en op internet heb ik nog steeds een vraag. ???

Is er een pci (geen express) videokaart waarmee je hd formaten (bv H.264) op 720p kunt encoden? Zo ja welke.

Ik heb een epia cn1300 systeempje, en het zou leuk zijn als ik hier hdtv op kan kijken, het hoeft niet full hd te zijn omdat mijn tv (samsung le32n71) toch maar tot 720p of 1080i gaat. Spellen hoef ik niet te spelen en tv kijken gebeurd via mijn satelliet reciever die rechtstreeks op mijn tv zit aangesloten.

Ik gebruik nu de on-board grafische kaart om films te bekijken. Zou het een goede investering zijn, om als er geen hardwarematige kaarten zijn, een videokaart aan te schaffen met 128 of 256mb geheugen of is dit totaal nutteloos.  :-\

Alvast bedankt.

Jeroen V

Citaat van: ABN op mei 22, 2007, 13:50:18
Ik heb een epia cn1300 systeempje, en het zou leuk zijn als ik hier hdtv op kan kijken, het hoeft niet full hd te zijn omdat mijn tv (samsung le32n71) toch maar tot 720p of 1080i gaat. Spellen hoef ik niet te spelen en tv kijken gebeurd via mijn satelliet reciever die rechtstreeks op mijn tv zit aangesloten.
Ik heb een beetje het vage vermoeden dat de VIA processor redelijk wat adem tekort komt om dit fatsoenlijk te kunnen afspelen......

ABN

Citaat van: Jeroen V op mei 22, 2007, 14:07:01
Ik heb een beetje het vage vermoeden dat de VIA processor redelijk wat adem tekort komt om dit fatsoenlijk te kunnen afspelen......

Daarom ben ik ook op zoek naar een hardware matige encoder...  :P

Heb zojuist getest, en apple quicktime filmpjes op 720p spelen, hakkelend af...  :'(
Als ik er een 128 of 256 mb videokaart in zou stoppen, is dit dan te verhelpen ??? of is de processor gewoon te min.

Alvast bedankt voor alle reacties.  :P 

Jeroen V

Citaat van: ABN op mei 22, 2007, 22:10:49
Daarom ben ik ook op zoek naar een hardware matige encoder...  :P

Heb zojuist getest, en apple quicktime filmpjes op 720p spelen, hakkelend af...  :'(
Als ik er een 128 of 256 mb videokaart in zou stoppen, is dit dan te verhelpen ??? of is de processor gewoon te min.
Dan kan je beter zoeken naar een DEcoder  ;D

Op zich denk ik dat het wel snel genoeg zou moeten zijn als je inderdaad een kaartje weet te vinden met hardwarematige ondersteuning. Ik denk alleen niet dat dergelijke kaartjes voor standaard PCI bestaan. Een willekeurige PCI videokaart zal je daar helaas niet bij kunnen helpen.