Purevideo en ffdshow op 1 htpc

Gestart door activ, mei 14, 2007, 20:05:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rielplayer

Citaat van: jowi op mei 15, 2007, 20:17:58
Dat is trouwens verplicht leesvoer voor diegenen hier die claimen dat een P4 met een 6600 goed genoeg is voor BD/HD-DVD.

lol, zit je toch niet helemaal lekker ;D

Groeten Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

activ

@Raphie: Ik denk dat de punten waar hij staat te haperen scenes zijn met een enorme hoge bitrate, zo zien ze er namelijk ook uit. Het gaat om planet earth in 1080p, en dan zijn de probleem scenes de scenes met duizenden dieren die door elkaar rennen/vliegen.

@pipoplus: Laatste keer dat ik powerdvd probeerde was een restorepoint niet eens genoeg om de boel weer goed te krijgen, ik moest een image terug zetten.
Elke keer als ik opstarte kreeg ik een explorer crash.

Weet iemand of er behalve powerdvd nog iets is wat gebruik kan maken van de h264 versnelling van nvidia?

Deleted member

Citaat van: activ op mei 15, 2007, 20:26:34
@Raphie: Ik denk dat de punten waar hij staat te haperen scenes zijn met een enorme hoge bitrate, zo zien ze er namelijk ook uit. Het gaat om planet earth in 1080p, en dan zijn de probleem scenes de scenes met duizenden dieren die door elkaar rennen/vliegen.

Als je de Haali Media Splitter gebruikt dan kun je dit checken door op het Haali icoon in de tasktray te dubbelklikken.

Citaat van: activ op mei 15, 2007, 20:26:34
Weet iemand of er behalve powerdvd nog iets is wat gebruik kan maken van de h264 versnelling van nvidia?

Volgens het artikel WinDVD ook. Ik hoop dat CoreAVC dit ook gaat ondersteunen maar ik vermoed van wel. Ze kondigen nl. al langer aan dat er GPU support komt.

Fico

Citaat van: jowi op mei 15, 2007, 12:30:27
Zeker interessant! Een mooi voorbeeld van de nieuwe MCE architectuur en mogelijkheden onder Vista... dit soort dingen kunnen nu veel makkelijker en mooier dan onder XP/MCE. Daarom hoop ik ook dat NVidia zo snel mogelijk de drivers (custom timing) etc implementeren en verbeteren, want Vista/MCE is gewoon de way to go. Helaas voor mij dus nog even niet...

Waarom niet? Omdat je de "custom timing" nog niet kan instellen? of om andere redenen?

Ik had hier met Vista MCE ook het probleem dat mijn GeForce 7650 GS kaart met HDMI-aansluiting telkens crashte als ik mijn plasmascherm uitschakelde of van input veranderde.

Gelukkig is dat probleem nu dankzij de laatste nVidia BETA drivers voor Vista volledig opgelost  :D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

jowi

Citaat van: fico99 op mei 16, 2007, 10:26:18
Waarom niet? Omdat je de "custom timing" nog niet kan instellen? of om andere redenen?
Omdat ik een barco crt aan de pc heb hangen, daar moet je dus de timings kunnen aanpassen omdat die in 99% van de gevallen niet overeenkomen met wat de barco lust. Met de huidige vista drivers gaat dat niet, en ook powerstrip onder vista bakt er niet veel van helaas.

Francisco

CitaatOmdat ik een barco crt aan de pc heb hangen, daar moet je dus de timings kunnen aanpassen omdat die in 99% van de gevallen niet overeenkomen met wat de barco lust. Met de huidige vista drivers gaat dat niet, en ook powerstrip onder vista bakt er niet veel van helaas.

Dit is precies de reden dat ik ook nog wacht met vista. En wacht met een nw. video kaart (draai nu met c2d en 6600gt agp) Waar je al niet op moet letten: HDCP compilant. HDMI??? 1.3!!! direct x 10, alle supports codecs etc. Er zijn gewoon teveel codecs en formaten.

activ

Ik heb even gekeken naar de bitrate m.b.v. haali van een probleem scene.
Hij geeft dit aan: 43941
Er staat verder geen eenheid bij ofzo maar dat zal dan wel bits per seconde zijn.