12 flesjes Westvleteren Trappist

Gestart door GH, oktober 3, 2021, 12:03:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GH

Iets te fanatiek ingekocht voor de kelderruimte die ik heb voor de rijping.....

TKA: 12 flesjes Westvleteren trappistenbier - €99

Mooie set om alle smaken te kunnen proeven:
4 x Westvleteren 6 (groen) - 5,8% (expiratie 06/07/2022)
4 x Westvleteren 8 (blauw) - 8% (expiratie 19/08/2024)
4 x Westvleteren 12 (goud) - 10,2% (expiratie 29/06/2024)
of
12 x Westvleteren 12 (goud) - 10,2% (expiratie 29/06/2024)

Het bekende trappistenbier uit Westvleteren, volgens sommigen het beste bier ter wereld :-). Tikje overdreven, maar in ieder geval in alle varianten een exceptioneel lekker bier dat je toch weleens gedronken moet hebben als liefhebber. De donkere varianten zijn jaren, liefst in een donkere en wat koelere omgeving, jaren te bewaren en worden daar alleen maar smaakvoller van.
Alleen in beperkte hoeveelheden te koop bij de abdij zelf.

Verzekerde verzending +€20, of af te halen in Breda

Trabuca

Ik kwam vanmiddag nog langs als het niet 1,5u enkel reis was
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

GH

#2
Dat is inderdaad een beetje ver........ opsturen kan ook, maar met dit gewicht maakt het een beetje prijzig.
Het is wel de moeite van een ritje waard trouwens, ik heb er zelf 2x3uur voor in de auto gezeten :-).

Als je het voor een heel kratje wel de moeite vindt is er ook wel een mouw aan te passen.....

Kwabbernoot

Hoe moet ik het nu lezen? Of 3x4 flesjes of 1x12 flesjes of heb je in totaal 24 flesjes te koop?

Groeten...

WilcoL

Lekker, maar inderdaad een beetje gehyped...

Overigens: ook te koop bij de bierschuur net over de grens alhoewel dat eigenlijk niet mag volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

GH

Citaat van: Kwabbernoot op oktober  3, 2021, 13:29:20
Hoe moet ik het nu lezen? Of 3x4 flesjes of 1x12 flesjes of heb je in totaal 24 flesjes te koop?

Groeten...

Ik heb teveel en wil wat kwijt..... wat ik in eerste instantie wil verkopen zijn 12 flesjes van de 12 of 3x4 flesjes van de 3 soorten.
Maar als iemand persé een krat van 24 van de Westvleteren 12 zou willen hebben dan kan dat ook..

mondiaal


GH

Dat doe ik ook :-). Maar het zijn geen doordrinkers en de planning is 1x week om zo eens te kijken wat de smaakontwikkeling is, maar zoals met alle goede planningen.... deze haal ik makkelijk.

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Etiennevh

Ik heb nog een flesje liggen uit 2013. De laatste van een krat van 24. Het doet enorm veel met de smaak kan ik je vertellen ;D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

GH

#10
Citaat van: Etiennevh op oktober 16, 2021, 21:29:58
Ik heb nog een flesje liggen uit 2013. De laatste van een krat van 24. Het doet enorm veel met de smaak kan ik je vertellen ;D

Wordt het er beter of slechter van in jouw optiek?

Er is een schema voor een groot deel van wat er nog over is :-). Ik ben wel kwijt wat ik kwijt wilde.
Lastig blijft met die smaakontwikkeling dat je vooraf natuurlijk niet weet of je de veranderende smaak nu lekkerder vindt. Maar één manier om daarachter te komen :-).

De paters geven zelf aan dat ze max 3-5 jaar laten rijpen aanraden. Maar langer kan prima natuurlijk...

Etiennevh

De moeite waard om te proberen, absoluut. Het gist na op fles, en je merkt dat de smaak complexer wordt. Qua smaak wordt het voller, zoeter en moeilijker om het als bier te classificeren. Ik zou het inmiddels meer richting Port waarderen als ik het een naam moet geven ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

genesis

Citaat van: SV..S op oktober 16, 2021, 19:40:39
https://www.trappistwestvleteren.be/nl/onze-bieren/trappist-westvleteren-12
https://www.trappistwestvleteren.be/nl/onze-bieren/trappist-westvleteren-8
https://www.trappistwestvleteren.be/nl/onze-bieren/trappist-westvleteren-blond

Ik heb deze 'links' bekeken en als ik ga rekenen is dit topic een behoorlijk 'verdienmodel'.... :nopompom:


  • Trappist Westvleteren 12
    € 46,40 per/ Houten krat
    + € 15,00 leeggoed
    Alcoholgehalte: 10,2 %
    Kleur: donker amber
    Inhoud: 24 x 33 cl ℮


  • Trappist Westvleteren 8
    € 41,20 per/ Houten krat
    + € 15,00 leeggoed
    Alcoholgehalte: 8 %
    Kleur: donker amber
    Inhoud: 24 x 33 cl ℮



  • Trappist Westvleteren Blond
    € 36,20 per/ Houten krat
    + € 15,00 leeggoed
    Alcoholgehalte: 5,8%
    Kleur: blond
    Inhoud: 24 x 33cl ℮

Leuk voor MP, maar niet op een forum waar elkaar wat gunnen... :dry:

Genesis
Carpe Diem

SV..S

Tja prijsdiscussies zijn niet toegestaan maar er zijn grenzen lijkt me?

Naast de brouwerij zit een restaurant met winkeltje, daar kun je ook sixpacks kopen als souvenir. Wel  2x zo duur als een krat maar je hoeft niet te reserveren.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

GH

#14
Citaat van: Etiennevh op oktober 19, 2021, 23:20:15
De moeite waard om te proberen, absoluut. Het gist na op fles, en je merkt dat de smaak complexer wordt. Qua smaak wordt het voller, zoeter en moeilijker om het als bier te classificeren. Ik zou het inmiddels meer richting Port waarderen als ik het een naam moet geven ;)

Bedankt, ik ga het meemaken......

Citaat van: genesis op oktober 20, 2021, 06:16:58
Leuk voor MP, maar niet op een forum waar elkaar wat gunnen... :dry:

Dan ga je het toch lekker zelf halen (je weet wel, eerst op een vast tijdstip hopen dat je online wat mag bestellen en dan een dag in de auto om het op te halen).....
En als je niet vooraf kan bestellen dan kan je daar voor €4 per flesje een paar doosjes kopen van 6 flesjes. En ook dan is het maar afwachten of ze nog voorraad hebben.
Wellicht toch eerst even nadenken en rekenen voor je commentaar levert.

En BTW ik heb ze gewoon voor zo'n €6 per flesje verkocht aan een liefhebber, ben ik net een beetje uit de kosten. En daar ging het om met de voorraad die ik uiteindelijk teveel had. En een koper had mooi een mogelijkheid om alle soorten te proberen, iets dat me 3x rijden heeft gekost omdat je zelden de 8 en de blond te pakken krijgt.

Citaat van: SV..S op oktober 20, 2021, 08:10:51
Tja prijsdiscussies zijn niet toegestaan maar er zijn grenzen lijkt me?
Naast de brouwerij zit een restaurant met winkeltje, daar kun je ook sixpacks kopen als souvenir. Wel  2x zo duur als een krat maar je hoeft niet te reserveren.

Ach, dat kan me niet zoveel boeien, grote jongen :-) Maar dan wel graag op basis van feiten en niet domweg even wat prijzen roepen en vergeten dat reserveren lastig is en ophalen je 500-600km rijden en minstens een halve dag tijd kost.

Maar vooruit, weer terug naar de sponsor content en overpriced netwerkswitches en andere meuk :-).

En voor de liefhebbers: Vanavond is er weer een mogelijkheid om te reserveren (vanaf stipt 18:30, waarschijnlijk in 15min uitverkocht). Wel eerst voor die tijd een account aanmaken anders lukt het niet en dan volgende week richting Franse grens om ze daar in een tijdslot van een uur op te halen. Het geluk is wel dat je sinds een paar weken 3 kratjes mag reserveren, was altijd maar 2 waardoor het iets minder prijzig/moeite per flesje is geworden......

En als je dan op de route nog even langs één van de lambiek brouwers rondom Brussel rijdt voor een paar flessen dan kan het een hele productieve dag zijn  :devil:

genesis

#15
Bla bla bla en toch blijft het niet netjes.... :dry:

Genesis
Carpe Diem